hyvä parisuhde

muuten vaan

pitää olla jos meinaa kestää mökkeilyä.

Kokeilimme kerran vuokramökkiä ja se riitti,onneksi ei ostettu omaa.

50

2854

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirre*

ei meillä siinä mitään eroa ole muuhun olemiseen nähden, mutta voipihan se olla kaupungin vilinään tottuneille aika mittääsanomatonta.

Ja pakkohan se on tulla sitten toimeenkin, kun muita immeisiä ei ole saapuvilla kuin se ukonjöröttäjä.

• kestää

mitä vaan,jopa mökkeilyn.
      Tämä on vain minun mielipide,mut on pinnallista ajattelua,jos ei kestä esim.mökkeilyä,silloin ei välttämäti kestä muutakaan.

• enkelitrio

Kyl se kestää vaiks möki rakentamise,eiks nii ?

• asuimme

keskellä kaupunkia kun lapset oli pieniä, ja kouluikäisiä.
        Sitten aloimme haaveilla maaseudun rauhasta.
        Ostimme talon keskeltä ei mitään, nyt olemme asuneet täällä kohta 18:sta vuotta. Meillä on mökki, sekä koti tässä samankatonalla.
        Emmekä päivääkään vaihtaisi pois, oma rauha, omakoti, ja ennen kaikkea omarauha.Työmatka on 20km sivu, kuin myös lähimpään kauppaan.
        Kauppaostokset teen kolme kertaa viikossa.
        Sitten kun lähden shoppaileen ajan noin 50km.
        Tää on ihanaa asumista, eikä tarvita mökkiä erikseen.

• henri.2

mutta kolme päivää putkeen mokillä,kun mökki oli viellä keskellä ei mitään,niin tahtoi tulla pitkäkarvaisiin täihin.
      Saunominen ja kalastaminen oli mökillä jota niikuin jäi kaipaamaan.

• muuten vaan

pinnallinen oli jo ex-puoliso joka vaan makas sängyssä ja oli vihainen,selkä minuun päin ja vinoili.
      Koko ajan kiire pois vaikka passasin mansikoilla,uusilla perunoilla,ym,kaiken päälle pilkkas ulkonäköäni,kun en ollu missikunnossa.

Mutta tämä tapahtu vaan mökillä koska muuten hän ei juurikaan kotona ollut vaan oli ns.vieraileva tähti.
      Mennyttä aikaa taas muistelin ja juuri nämä pitkät pyhät tuo hänet taas "vierailulle"mieleeni :)

• kestovihainen

eroon moisesta... Itse juuri kävin saunan takana katsomassa kun oma siippa avasi ensimmäisen korjaussarjan... En ole minkään muun kuin rahan takia moisen paskan kanssa.

• kirjoitit
        kestovihainen kirjoitti:

eroon moisesta... Itse juuri kävin saunan takana katsomassa kun oma siippa avasi ensimmäisen korjaussarjan... En ole minkään muun kuin rahan takia moisen paskan kanssa.

tosissasi niin surku sua kohtaan tuli.

Toisaalta kirjoitit niin hauskasti, että hymyilyttää.

t. inhorealisti

• muuten vaan

minun ex-ni oli täysin raitis, jopa leuhkin nuorena sillä kunnes eräs vanhempi nainen totes jota en silloin uskonut:jos on raitis niin on muuten paska!

Jälkeenpäin vasta huomasin että osu ihan nappiin se sanonta, vaikka ei sitä voi yleistää,onhan varmasti vaikka kuinka paljon raittiita ja aidosti mukavia ihmisiä.

• henri.2

millaisia ihmemiehiä sitä piäis olla,jos ei vedä niin lykkää.
        Olisikohan niissä omissa asenteissa tarkisamisen varaa?

• kaikki toisin

Mökillä sujui yhteiselo rattoisasti vielä siinä vaiheessa kun liitto oli muuten jo ihan kuralla. Ehkä siellä on niin selkeästi naisten- ja miesten työt, kumpikin teki omansa eikä tullut sanomista. Eikä ollut televisiota jonka ääreen mies olisi lössähtänyt.

• parisuhde nykyään

Nytkin mies on mökillä ollut viikon ja on varmaan vielä toisenkin.Nauttii olostaan siellä.
      Minä taas nautin olostani täällä kotona.
      Sittenkun toinen tulee mökiltä niin toinen lähtee.Voi sitä vapautta mikä meillä on suhteessamme.Ei tämä kaikilta onnistuisikaan antaa puolisolleen mahdollisuutta nauttia myös yksinolosta.

• a.mazon

Noin meilläkin.

Voimia jaksamiseen voi kerätä näinkin, olemalla erossa toisistaan silloin tällöin.

Suosittelen muillekin jos on mahdollisuus.

• Pirre*

pointti, minustakin on mukvaa kun/jos toinen lähtee välillä miusta lomalle, ei siinä mitään ihmeellistä ole; en haluasi aina elää sellaista käsikädessä elämää.

• mutta onneksi

minun ei kaikkea tarvitse ymmärtääkään.
        Mixei sitten olisi ihan omassa erinomaisessa seurassaan kokonaan?

• a.mazon
        mutta onneksi kirjoitti:

minun ei kaikkea tarvitse ymmärtääkään.
        Mixei sitten olisi ihan omassa erinomaisessa seurassaan kokonaan?

Sehän olis sinkkuelämää, eikä avioelämää. :)

Viikko tai pari omaa erinomaista seuraa riittää vähäksi aikaa.

• ajaatus

Meillä on perintötila jota saamme käyttää.
      Kaikilla sisaruksilla on oma pieni mökki ja päärakennus yhteinen.

En kyllä ole oppinut sitä käyttämän, niin tylsää siellä on.

Mutta varmaan kaipaisin jos sitä ei olisi.
      Mutta kyllä siellä on tylsää olla ja onhan monen mökkiläisen elämä vaaan saunassa käyntiä ja valmistelua.

• se siitä

kans mutta paljastu et miehellä oli suhde toiseen naiseen ja oikein odotti että lähden välillä matkoille,tai olisin ollut työssä että ei olis ollu aikaa seurailla.
        Nyt onkin entinen mies :),siitäs sai ja taitaa olla onnellisempi kun ei ole mitään kuulunu mutta hyvä kun molemminpuolinen kärsimys loppu.

• ilman epäilystä
        se siitä kirjoitti:

kans mutta paljastu et miehellä oli suhde toiseen naiseen ja oikein odotti että lähden välillä matkoille,tai olisin ollut työssä että ei olis ollu aikaa seurailla.
        Nyt onkin entinen mies :),siitäs sai ja taitaa olla onnellisempi kun ei ole mitään kuulunu mutta hyvä kun molemminpuolinen kärsimys loppu.

Meillä on hyvin vapaa suhde. Emme seuraile toistemme tekemisiä, annamme vapaata myös tästä perhe-elämästä toisillemme.Kummallakin on omat menemiset ja harrastukset.Kotona ollaan sitten yhdessä.
        En mieti josko puolisoni minua toisen kanssa pettää.Olen sitä mieltä, että jos on mennäkseen niin sitten menee.En minä sille mitään mahda ja sama tietenkin minun kohdalla, että jos tuntuu siltä, että täytyy alkaa pettämään niin se on sitten niin.Pettäjän tie on mutkainen käy harhaan...Niin en viitsisi käyttää voimavaroja edes miettimiseen.Jos kerran yhdessä ollaan niin silloin ollaan, siihen ei kuulu kolmatta osapuolta.

• on.
        ilman epäilystä kirjoitti:

Meillä on hyvin vapaa suhde. Emme seuraile toistemme tekemisiä, annamme vapaata myös tästä perhe-elämästä toisillemme.Kummallakin on omat menemiset ja harrastukset.Kotona ollaan sitten yhdessä.
        En mieti josko puolisoni minua toisen kanssa pettää.Olen sitä mieltä, että jos on mennäkseen niin sitten menee.En minä sille mitään mahda ja sama tietenkin minun kohdalla, että jos tuntuu siltä, että täytyy alkaa pettämään niin se on sitten niin.Pettäjän tie on mutkainen käy harhaan...Niin en viitsisi käyttää voimavaroja edes miettimiseen.Jos kerran yhdessä ollaan niin silloin ollaan, siihen ei kuulu kolmatta osapuolta.

Noin on yleisimmin.

Mutta kyllä niinkin on että puoliso ei toiedä suhteesta 5 vuoteenkaan mitään,
        meillä,
        työkaverit vaativat yhden parin siirtämistä eri työpaikkaan,
        ku eivät haluneet katsella enää salasuhdetta.

tämä johti siihen että joku ilmoitti nimettömänä tietämättömille puolisoile syyn,
        tuli kolme eroa.

• Hyvätekijöitä
        on. kirjoitti:

Noin on yleisimmin.

meillä,

tämä johti siihen että joku ilmoitti nimettömänä tietämättömille puolisoile syyn,
        tuli kolme eroa.

Ja näillä nimettömillä oli sitten hyvä olo.

• tammikuun likka
        Hyvätekijöitä kirjoitti:

Ja näillä nimettömillä oli sitten hyvä olo.

...että, ei pitäisi soittaa tai ilmottaa tietämättömälle puolison salasuhteesta. Ei muuten, mutta, kun itse on joutunut tällaisen hyväntahtosen ilmoittajan kohteeksi ja saanut kuulla "asioita", niin se on aikamoinen juttu. Kyllä sen puolison pitäisi itse se kertoa. Olen sitä mieltä. Toki, aavistus oli olemassa, mutta totuutta ei välttämättä halunnut nähdä.

• kolme?
        on. kirjoitti:

Noin on yleisimmin.

meillä,

tuli kolme eroa.

Jos molemmille pareille tuli ero, niin eikös se ole kaksi eroa?

• sama.
        kolme? kirjoitti:

Jos molemmille pareille tuli ero, niin eikös se ole kaksi eroa?

tämä rakastavainen pari myös erosi,
        se oli vain työpaikarakkautta, ei mitään muuta.

Se oli kuin leikkiä joka oli aina vaan lisääntynyt,
        välillä kävivät "vintissä" ja "varastoisa" ja jopa aivan julkisesti suutelivat.

Kun havaitsivat tosiasiat, kaikki loppui.

• usein käy
        sama. kirjoitti:

tämä rakastavainen pari myös erosi,
        se oli vain työpaikarakkautta, ei mitään muuta.

Se oli kuin leikkiä joka oli aina vaan lisääntynyt,
        välillä kävivät "vintissä" ja "varastoisa" ja jopa aivan julkisesti suutelivat.

Kun havaitsivat tosiasiat, kaikki loppui.

että arkiset paineet testaavat rakkauden huuman.

• Minulla kävi mies ennen komennustöissä monta vuotta. Mutta nyt on työt lähellä ja nyt on kiva olla aina yhdessä. Nyt kesäisin hän ottaa minut jopa työmaalleen kesämökkien rakennustyömaalle pikkuapulaiseksi ja kahvinkeittäjäksi. Me vietämme aikaa 24 tuntia ympäri vuorokaudet lähes koko kesä.

En ole kyllästynyt mökeilläkään en lomalla enkä työssä, vaan päinvastoin minusta on tosi mukava olla ihan aina hänen lähellä. Kivaa on olla niin liki kuin mahdollista!

• Akaton mies

Soot oikia nainen Milijoona, justihin tuallaasia pitääs olla enee. Saat ny sepältä sen milijoona pusua ja Tiitu pikkuunenki nualaasoo poskeas. Mä liioon en vissihin ennättäny nähärä avioliitoos ku hyviä päiviä. Sen kahareenkymmenen viireen vuoreen aikana jokka saatihin olla yhyrees, tai niin pitkähän ku vaimoo eli. Reissuus olin minäki välihin meni kolomekki viikkoa notta ei nähty kertaakaan. Sillä vissihin ne välit sitte hyvänä pysyyki. Oltihin sen kymmenen vuotta kaksistaan ennen ku poika synty. Ajoon palijon silloon keski-eurooppahan ja ihan välimeren rantahan asti. Vaimo oli lomillaan useen mun kyyris ja mukavaa meillä oli aina reissuus. Käytihin välihin yhyrees uimas ja mä kannoon häntä selijässäni ku uitihin, naurettihin yhyrees kaiken maaliman hulutuksille mitä keksittihin. Sitten taas jatkettihin matkaa. Oli se niin hyvä ja kultaanen ihiminen, ahkera ja kova yrittämähän, kauniski, nauravaanen likka. Se vaan otettihin minulta pois ja lupaa kysymättä. Mut pantihin polovilleen ja pyytämähän. Vieläki tuolla kamariis on vaimovainaan yöpöytä justihin samoon ku hänen siinä nukkuessaan, en oo hennonu hävittää. Sillä mä varmahan oon pysynykki yksin ku se pitää sitten "joku olla" kuka hänen paikkansa täyttää. terv. seppä ja pieni varhaanen Tiitu-kani pohojanmaalta.

• Akaton mies kirjoitti:

Soot oikia nainen Milijoona, justihin tuallaasia pitääs olla enee. Saat ny sepältä sen milijoona pusua ja Tiitu pikkuunenki nualaasoo poskeas. Mä liioon en vissihin ennättäny nähärä avioliitoos ku hyviä päiviä. Sen kahareenkymmenen viireen vuoreen aikana jokka saatihin olla yhyrees, tai niin pitkähän ku vaimoo eli. Reissuus olin minäki välihin meni kolomekki viikkoa notta ei nähty kertaakaan. Sillä vissihin ne välit sitte hyvänä pysyyki. Oltihin sen kymmenen vuotta kaksistaan ennen ku poika synty. Ajoon palijon silloon keski-eurooppahan ja ihan välimeren rantahan asti. Vaimo oli lomillaan useen mun kyyris ja mukavaa meillä oli aina reissuus. Käytihin välihin yhyrees uimas ja mä kannoon häntä selijässäni ku uitihin, naurettihin yhyrees kaiken maaliman hulutuksille mitä keksittihin. Sitten taas jatkettihin matkaa. Oli se niin hyvä ja kultaanen ihiminen, ahkera ja kova yrittämähän, kauniski, nauravaanen likka. Se vaan otettihin minulta pois ja lupaa kysymättä. Mut pantihin polovilleen ja pyytämähän. Vieläki tuolla kamariis on vaimovainaan yöpöytä justihin samoon ku hänen siinä nukkuessaan, en oo hennonu hävittää. Sillä mä varmahan oon pysynykki yksin ku se pitää sitten "joku olla" kuka hänen paikkansa täyttää. terv. seppä ja pieni varhaanen Tiitu-kani pohojanmaalta.

Olen pahoillani, kun ihanan vaimon menetit.

Sitä minäkin varmaan pelkään, että jos oman ihanan miehen kuolemalle menettää, siksi en varmaan päästäisi häntä lainkaan silmistäni.

Ja nyt lähden fillaroimaan sen kullan kanssa terassikierrokselle! Tiitulle terkkuja!

• "Lasiakvaario"
        Akaton mies kirjoitti:

Kirjoitan sinulle. En tiedä teenkö oikein, kirjoitan kuitenkin.
        Sinulla on kauniit muistot vaimostasi ja niin pitää ollakin. Lasten ihanassa laulussa lauletaan "muiston mukavan taskuun talletan, siihen saakka, kun kohdataan". Näin on myös sinulla oleva.
        Oletko ajatellut, siis ajatellut, että eräänä päivänä, otat ne yöpöydän kirjat käteesi, hellästi pyyhit pölyt ja asetat kirjahyllyyn, niin, että näet ne katsoessasi hyllyä. Laitat yöpöydälle maljakkoon syreenin oksan, tai jotakin muuta, mikä on itsellesi mieluista.
        Kun olet näin tehnyt. Akvaariosi on särkynyt ja surun kyyneleet kuivuneet, kadonneet pois ja sielun vapaus on sekä "hänellä" että sinulla.
        Silloin, vasta silloin, olet päässyt vapaaksi syvästä murheesta.
        Ikävä on aina pysyvää, se jää osaksi sinua antaen kuitenkin uudelle tilaa. Mennyt on osa elämääsi ja uusi tuleva antaa uuden lisän, ehkä hyvinkin kauniin ja täyttävän vanhuuden päivät.

• on ollut sinulla
        Akaton mies kirjoitti:

...mutta olet sinäkin varmasti ollut hänen arvoisensa mies ja pitänyt vaimon hyvänä. Eipä siihen vaimon paikalle kovin helposti uutta löydy, kun tuntuu tuota rakkautta olevan vielä kovasti häntä kohtaan. Ja miksi pitäisikään: johan olet saanut elää 25 vuotta onnellisessa parisuhteessa. Semmoista onnea ei monen kohdalle osu.

• Akaton mies
        "Lasiakvaario" kirjoitti:

Kirjoitan sinulle. En tiedä teenkö oikein, kirjoitan kuitenkin.
        Sinulla on kauniit muistot vaimostasi ja niin pitää ollakin. Lasten ihanassa laulussa lauletaan "muiston mukavan taskuun talletan, siihen saakka, kun kohdataan". Näin on myös sinulla oleva.
        Oletko ajatellut, siis ajatellut, että eräänä päivänä, otat ne yöpöydän kirjat käteesi, hellästi pyyhit pölyt ja asetat kirjahyllyyn, niin, että näet ne katsoessasi hyllyä. Laitat yöpöydälle maljakkoon syreenin oksan, tai jotakin muuta, mikä on itsellesi mieluista.
        Kun olet näin tehnyt. Akvaariosi on särkynyt ja surun kyyneleet kuivuneet, kadonneet pois ja sielun vapaus on sekä "hänellä" että sinulla.
        Silloin, vasta silloin, olet päässyt vapaaksi syvästä murheesta.
        Ikävä on aina pysyvää, se jää osaksi sinua antaen kuitenkin uudelle tilaa. Mennyt on osa elämääsi ja uusi tuleva antaa uuden lisän, ehkä hyvinkin kauniin ja täyttävän vanhuuden päivät.

Kiitoos tuhannesti kauniista sanoostasi "lasiakvaario" Sinulla on hyvä syrän ja näät jotenki mun sisälle, ymmärrät elämää. Ihan mä oon alakanu aattelemahan justihin samoon. Elämää pitää kattoa etehenpäin, orottaa parempaa huomista, eilinen on menny, jätti vain kipeät arvet, joita vieläki teippaalen umpehen. Kyllä tämä jo tästä menöö, aikaki teköö tehtävänsä. 10. päivä tätä kuuta tuli jo yhyreksän vuotta ku oon ollu yksin. Tai olihan poika silloon vielä kotona, ny ihan yksin oon ollu ja täs kokkaallu sen kuus vuotta. Aluus oli vaikiaa ku ei ollu kenelle oliis sitä tuskaa puhunu. Välihin ku yksin olin tuolla pajaas niin itkin ja huusin siellä sitä syräntä raastavaa tuskaani niille seinille ja hakkasin pahaa oloani lekalla alasimehen, niin kauan että väsyyn ja istuun ja itkin siinä lattialla. Tua rekka homma piti mut ja tietysti poikaki, niin kiinni elämäs. Sen ensimmääsen vuoren oliin kyllä ku "puuhevoonen" enkä oikeen sitä kesää ja talavia -98-99 muistakkaan. Ny sitä osaa jo kattoa asioota sillälaalla "hollilta" ja ne avioliitto vuoret on sellaasia helemiä muistojen nauhaas. On tullu sellaanen suuri kiitoksen mieli kaikista niistä kultaasista päivistä jokka yhyres saatihin elää.
        Mun vaimoo sanoo notta hän tuloo mua vastahan, sitten ku kaikki elämänpävät on ittelläniki illas, siihen virran rantahan mua oottamahan. Hän on siellä mua sitten vastas, se on ollu minulle sellaanen lohoruttava tieto notta tietää että ei oo mitään pelijättävää ku muahan orotetahan. Vaikiaa tästä on vieläki kirijoottaa ja itken nytkin, näppäämistö taas märkänä. Kyllä me pienen Tiitun kans tässä mennähän aina päivä iltahan, tein tuohon polokupyörän ohojaustankohon sellaasen pienen koriin mihinä Tiitu saa istua ku ajetahan täs vaan lähellä iltaasin, nuata pyöräteitä. Ens viikoon puoliväliis lähäretähän taas ajohon Tiitun kans. Käyrähän Ruotsin puolella, vierähän ja tuorahan rekkalasti. Kiitoos vielä kerran Sinulle "lasiakvaario" aina helepottaa ku saa puhua. terv. seppä ja pieni rakas Tiitu-kani täältä kotoa pohojanmaalta.

• "Lasiakvaario"
        Akaton mies kirjoitti:

Kiitoos tuhannesti kauniista sanoostasi "lasiakvaario" Sinulla on hyvä syrän ja näät jotenki mun sisälle, ymmärrät elämää. Ihan mä oon alakanu aattelemahan justihin samoon. Elämää pitää kattoa etehenpäin, orottaa parempaa huomista, eilinen on menny, jätti vain kipeät arvet, joita vieläki teippaalen umpehen. Kyllä tämä jo tästä menöö, aikaki teköö tehtävänsä. 10. päivä tätä kuuta tuli jo yhyreksän vuotta ku oon ollu yksin. Tai olihan poika silloon vielä kotona, ny ihan yksin oon ollu ja täs kokkaallu sen kuus vuotta. Aluus oli vaikiaa ku ei ollu kenelle oliis sitä tuskaa puhunu. Välihin ku yksin olin tuolla pajaas niin itkin ja huusin siellä sitä syräntä raastavaa tuskaani niille seinille ja hakkasin pahaa oloani lekalla alasimehen, niin kauan että väsyyn ja istuun ja itkin siinä lattialla. Tua rekka homma piti mut ja tietysti poikaki, niin kiinni elämäs. Sen ensimmääsen vuoren oliin kyllä ku "puuhevoonen" enkä oikeen sitä kesää ja talavia -98-99 muistakkaan. Ny sitä osaa jo kattoa asioota sillälaalla "hollilta" ja ne avioliitto vuoret on sellaasia helemiä muistojen nauhaas. On tullu sellaanen suuri kiitoksen mieli kaikista niistä kultaasista päivistä jokka yhyres saatihin elää.
        Mun vaimoo sanoo notta hän tuloo mua vastahan, sitten ku kaikki elämänpävät on ittelläniki illas, siihen virran rantahan mua oottamahan. Hän on siellä mua sitten vastas, se on ollu minulle sellaanen lohoruttava tieto notta tietää että ei oo mitään pelijättävää ku muahan orotetahan. Vaikiaa tästä on vieläki kirijoottaa ja itken nytkin, näppäämistö taas märkänä. Kyllä me pienen Tiitun kans tässä mennähän aina päivä iltahan, tein tuohon polokupyörän ohojaustankohon sellaasen pienen koriin mihinä Tiitu saa istua ku ajetahan täs vaan lähellä iltaasin, nuata pyöräteitä. Ens viikoon puoliväliis lähäretähän taas ajohon Tiitun kans. Käyrähän Ruotsin puolella, vierähän ja tuorahan rekkalasti. Kiitoos vielä kerran Sinulle "lasiakvaario" aina helepottaa ku saa puhua. terv. seppä ja pieni rakas Tiitu-kani täältä kotoa pohojanmaalta.

Olet itse "kertonut" sisimpäsi tuskaa. Kyllä se on tullut rivien välistä esille.
        Tuolla "kirjojen siirrolla" tarkoitan sitä, kun olet ne laittanut eri paikkaan, aukeaa sisimpäsi näkemään tämän elämän, minkä me joudumme täällä elämään. Taivaselämä on tuolla odottamassa ja läheisemme. Se on meillä jokaisella aikanaan edessä. Mutta, nyt tsemppiä sinulle ja itku on sielun ikävää niin menneeseen kuin tulevaankin. Usko minua.

• aika parantaa asioita
        Akaton mies kirjoitti:

aitoa kaipuuta,itkemättä en voinut lukea.

• Akaton mies
        "Lasiakvaario" kirjoitti:

Olet itse "kertonut" sisimpäsi tuskaa. Kyllä se on tullut rivien välistä esille.
        Tuolla "kirjojen siirrolla" tarkoitan sitä, kun olet ne laittanut eri paikkaan, aukeaa sisimpäsi näkemään tämän elämän, minkä me joudumme täällä elämään. Taivaselämä on tuolla odottamassa ja läheisemme. Se on meillä jokaisella aikanaan edessä. Mutta, nyt tsemppiä sinulle ja itku on sielun ikävää niin menneeseen kuin tulevaankin. Usko minua.

Täytyy ku poika vaimonsa kans tuloo kesälomallaan kotona käymähän siirtää jo viimeenki ne tavarat yöpöyrältä kirijahyllyhyn. Hän sairasti haimasyöpää ja meni vielä ennen kuolemaansa sokiaksi, mutta oli valamis lähtemähän, hänen turvanaan oli ikiaikojen Jumala ja hänellä on ny hyvä olla. Raamatus sanotahan notta "niinkuun kutoja irrottaa valamihin kankahan irti loimilangoostaan ja niinkuun paimenenteltta kääritähän kasahan, niin on myös meirän elämällemme. Kiitoos oot kiva juttu kaveri. terv. seppä.

• "Lasiakvaario"
        Akaton mies kirjoitti:

Täytyy ku poika vaimonsa kans tuloo kesälomallaan kotona käymähän siirtää jo viimeenki ne tavarat yöpöyrältä kirijahyllyhyn. Hän sairasti haimasyöpää ja meni vielä ennen kuolemaansa sokiaksi, mutta oli valamis lähtemähän, hänen turvanaan oli ikiaikojen Jumala ja hänellä on ny hyvä olla. Raamatus sanotahan notta "niinkuun kutoja irrottaa valamihin kankahan irti loimilangoostaan ja niinkuun paimenenteltta kääritähän kasahan, niin on myös meirän elämällemme. Kiitoos oot kiva juttu kaveri. terv. seppä.

...on "tehtäväni tehty". Hyvää elämää eteenpäin ja onnea tulevaisuuteen. :) Elämä pitää elää, lahjaksi saatu elämämme. Hyvästi...ei, vaan - näkemiin.

• tukehtuisin

jos minulla olisi sama tilanne.Kyllä toiselle täytyy antaa ilmatilaa aina välillä.Miehet saavat olla miesporukalla välillä vaikka kalareisulla, missä itsekullakin on kiinnostuksensa ja naiset samoin.Olisikohan teillä kysymyksessä tämä hellapoliisitragedia taikka sitten niin, että mies ajattelee, että jos vaimo on metriä kauempana hellasta niin se on sitten karkuteillä.Taikka toinen vaihtoehto on, että teillä on se tappava tauti mustasukkaisuus.

• olla kysymyksessä
        miljoona kirjoitti:

Olen pahoillani, kun ihanan vaimon menetit.

Sitä minäkin varmaan pelkään, että jos oman ihanan miehen kuolemalle menettää, siksi en varmaan päästäisi häntä lainkaan silmistäni.

Ja nyt lähden fillaroimaan sen kullan kanssa terassikierrokselle! Tiitulle terkkuja!

näin kyynisesti ajatellen, että poissa silmistä poissa mielestä...

• tukehtuisin kirjoitti:

jos minulla olisi sama tilanne.Kyllä toiselle täytyy antaa ilmatilaa aina välillä.Miehet saavat olla miesporukalla välillä vaikka kalareisulla, missä itsekullakin on kiinnostuksensa ja naiset samoin.Olisikohan teillä kysymyksessä tämä hellapoliisitragedia taikka sitten niin, että mies ajattelee, että jos vaimo on metriä kauempana hellasta niin se on sitten karkuteillä.Taikka toinen vaihtoehto on, että teillä on se tappava tauti mustasukkaisuus.

Joo, kyllä mies on kalastanut ilman minua. En tykkää kalastaa, en perkata kaloja enkä edes syödä niitä.

Mies kalastaa, perkaa ja savustaa.

Ei kait liene väliä mikä tilanteen nimi on, mustasukkaisuus, hellapoliisi, läheisriippuvuus tai jokin muu. Pääasia on minun mielestäni, että kummallekin tilanne sopii ja ei tunnu ongelmalta.

Komennustyö vuosina oli aina kova ikävä, mutta niistäkin vuosista selvittiin. Ja jos taas maksetaan tarpeeksi hyvin, menee hän toki uudelleenkin niihin hommiin. Nyt kuitenkin on noin kaksivuotta oltu tosi paljon yhdessä. Itse käyn talvisin töissä, joten silloin ei nähdäkkään päivisin.

Minä olen aika vähän tekemisissä naisten kanssa. Vain pakolliset kuviot. Minä en pidä naisista ja naisten ajatusmaailma on minulle vieras.

• a.mazon
        miljoona kirjoitti:

Joo, kyllä mies on kalastanut ilman minua. En tykkää kalastaa, en perkata kaloja enkä edes syödä niitä.

Mies kalastaa, perkaa ja savustaa.

Ei kait liene väliä mikä tilanteen nimi on, mustasukkaisuus, hellapoliisi, läheisriippuvuus tai jokin muu. Pääasia on minun mielestäni, että kummallekin tilanne sopii ja ei tunnu ongelmalta.

Komennustyö vuosina oli aina kova ikävä, mutta niistäkin vuosista selvittiin. Ja jos taas maksetaan tarpeeksi hyvin, menee hän toki uudelleenkin niihin hommiin. Nyt kuitenkin on noin kaksivuotta oltu tosi paljon yhdessä. Itse käyn talvisin töissä, joten silloin ei nähdäkkään päivisin.

Minä olen aika vähän tekemisissä naisten kanssa. Vain pakolliset kuviot. Minä en pidä naisista ja naisten ajatusmaailma on minulle vieras.

Miten voi naisten ajatusmaailma olla naiselle vieras?

• a.mazon kirjoitti:

Miten voi naisten ajatusmaailma olla naiselle vieras?

Ajattelen monista asioista eritavalla, kuin naiset yleensä. En tunne olevani koskaan samalla aaltopituudella.

• tiedät mitä
        miljoona kirjoitti:

Ajattelen monista asioista eritavalla, kuin naiset yleensä. En tunne olevani koskaan samalla aaltopituudella.

"naiset yleensä" ajattelevat asioista. Ethän tunne minuakaan. :)

• Pirre*
        miljoona kirjoitti:

on olemassa muitakin, jeeee!

:)

• tiedät mitä kirjoitti:

"naiset yleensä" ajattelevat asioista. Ethän tunne minuakaan. :)

Tähän ikään mennessä, siis 50 vuotta. Olen oppinut huomaamaan, että naiset ovat yleensä jotenkin erilaisia, kuin minä.

Tunnen paljon suurempaa yhteenkuuluvuutta miesten, vanhusten, lasten ja eläinten kanssa, kuin naisten.

• Pirre* kirjoitti:

on olemassa muitakin, jeeee!

:)

Taidat sitten ymmärtää, millaista se on ollut. Aina ulkopuolella naisten jutuista. Tuntuu kuin naiset puhuisivat aivan eriä vierasta kieltä.

• Pirre*
        miljoona kirjoitti:

Taidat sitten ymmärtää, millaista se on ollut. Aina ulkopuolella naisten jutuista. Tuntuu kuin naiset puhuisivat aivan eriä vierasta kieltä.

ymmärtäväni, - ikävystynyt haukotus tahtoo päästä; useinkin tekee mieli lähteä kävelemään höpöttämästä pa*kaa.

• allekirjoita
        miljoona kirjoitti:

mitään mies/nais-näkökantaa asioihin.
        Omassa miehessäni on monia "naisellisia" tapoja suhtautua asioihin, ja minulla taas päinvastoin.
        Minusta ihminen on sekasoppa kaikista eri tunteista ja suhtautumistavoista, sukupuolesta riippumatta.

• Pirre* kirjoitti:

ymmärtäväni, - ikävystynyt haukotus tahtoo päästä; useinkin tekee mieli lähteä kävelemään höpöttämästä pa*kaa.

Ja ikävää on se tyytymätön olotila, valitus ja kateus.

• mies_vm56

jos ei parisuhde kestä mökkeilyä, niin miten se sitten kestää normaalia arkea. Satunnainen mökkeily on sentään jotain vaihtelua siihen arkeen.

• on pienetä..

kiinni jos ei mökkeilyä parisuhde kestä.
      En mä voi tuollaista ymmärtää, no eikä minun tarvitsekkaan.
      Minä vaimoni kanssa olemme todella innokkaita mökkeilijöitä, tuntuu todella mukavalle kun voi kaupungista kerrostalosta mennä mökille.
      Se vain tahtoo olla niin, että mökillä tulee tehtyä aina jotain pikkuhommaa eikä tahdo olla aikaa ja löhötä, no se on siitä kiinni kun ei ole oppinut jouten olemaan,aina jotain pitää touhuta.
      Kyllä mökillä on todella mukava olla ja siellä tuntuu parisuhdekkin paljon paremmalta kun on rauhallista eikä minnekkään kiire eikä alituista hälinää ja melua.

• Mukava, että olette löytäneet sen yhteisen sävelen. Ja ihana kun on paikka minne mennä toisiin ympyröihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1833
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1711
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      35
      1417
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      194
      1177
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      92
      1161
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      77
      1063
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      353
      983
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      859
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      821
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50