kuinka usein hevonen/poni pitää kengittää?
kengitys
5
994
Vastaukset
- moranangelique
n. 4-8 viikon välein taitaa olla se melko yleinen. Tallilla missä itse käyn niin 6 vk: n välein, vaikka kengät eivät olisi pahemmin kuluneet.
- missmaalainen
kengitän itse ravurit 4viikon välein ja ratsut 8viikon välein... tai tarpeen mukaan... liikutusten mukaan kenkä valitettavasti kuluu...
- hepalle
Mulla itellä SH ja 12 viikkoa tuntuu ihan sopivalta. Se riippuu tietysti kavion kasvu nopeudesta ja siitä miten paljon heppaa liikuttaa.Siis siitä et kuluuko kengät pois alta. Mut meillä esim. toi 4 viikkoo ois ihan naurettavan lyhyt aika.Joskus ollu samat popot 16 viikkoo ku ei oo saanu kengittäjää tulemaan..
- minävaan..
Hevonen pitää kengittää 6-8 viikon välein. Hevosta voi pitää myös ilman kenkiä kesällä, mutta silloin ne pitää kumminkin raspata säännöllisesti.
- reetu
hevonen tulee kengittää 4-8 vkon välein siksi, jotta kaviot vuollaan, jänteet ei rasitu eikä tule virheasentoja jalkoihin. Jos kengät pysyvät 16 vkoa jaloissa, et todellakaan voi pitää sellaista kengitysväliä hevosella.
Meidän kengittäjän laittamat kengät pysyvät niin kauan jalassa kunnes ne itse otetaan pois, kengitysvälinä pidän 6-8 vkoa. Tavallisimmin 6 tai 7.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525387- 864094
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3582427Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved327992Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s69984- 61793
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46776Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja98762Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52739- 26730