Yritetään, josko täältä sattuisi löytymään tietoa/kohtalotovereita....
Niin kauan kuin muistan, olen satunnaisesti kärsinyt ripulikohtauksista, jotka alkavat vastanväänteillä ja päättyvät rajuun ripulointiin.
Nyt kuitenkin parin vuoden sisällä (oikeastaan lapsen syntymän jälkeen) kohtaukset ovat mielestäni tihentyneet ja pahentuneet.
Kohtaus alkaa siis joko lievillä tai todella kivuliailla vatsanväänteillä, joskus kuuluu suolistosta ääniä samalla. 15 min- n.2h päästä tulee vetinen ripulikohtaus ja usein samalla pyörryttää kovasti. Pari kertaa olen pyörtynytkin. Monesti joudun menemään makuulle kesken pöntöllä istumisen estääkseni pyörtymisen. Aina ei auta makaaminenkaan.
Ja muutaman kerran on sitten joutunut ripuloimaan lattialle, kun ylös nousu olisi vienyt tajun :(
Kohtaus menee yleensä ohi joko yhdellä tai kahdella vessareissulla ja n. tunnin päästä ripulista on olo taas lähes normaali. Satunnaisesti kivut voivat jatkua vielä tunnin/pari.
Olen yrittänyt kirjata ylös syödyt ruuat, säätilan, kuukautiskierron vaiheen, stressin -> ei mitään johdomukaisuutta näissä.
Kohtaus voi alkaa päivällä tai yhtä hyvin herättää keskellä yötä.
Labroissa keliakia ok (ja ilmieseti laktoosikin ok, jos näkyy labroissa?) ja muut arvot ok. Bilirubiini hieman koholla.
Visiblinia syön-> ei apua tähän vaivaan. Immodiumia olen yrittänyt ottaa heti ensimmäisestä vatsanväänteestä, mutta ei tunnu ehtivän auttaa.
Ideaa, mitä tämä voisi olla? Ja miten helpottuisi?
paha ripulikohtaus 1-4krt/kk
3
769
Vastaukset
- löydät avun.
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kosteusvauriohome-Miten toimin.htm#Maitohappobakteeri
- mars mars
Eiköhän kannattaisi käydä lääkärissä vai oletko jo käynytkin? Kyse voi olla jostakin vakavemmasta asiasta. Varsinkin pyörtymiset ja tajunnan menettämiset kielivät jostakin muusta kuin mahaongelmista. Jos maha ei oireile muuten, niin todennäköisetsi mahan oireilu on vain seurausta kyseisistä kohtauksista.
Kannattaisi varata ehkä aika alan asiantuntijalle esim. yksityiselle lääkärille tai sitten kysyä terveyskeskuksesta ratkaisua ongelmaan.
Oletko ollut tähystyksissä?- alkuperäinen kirjoittaja
Juu, lääkärissä olen käynyt terveyskeskuksessa. Mutta tähystykseen ei ole minua vielä laittamassa. Seuraavaksi ilmeisesti joku "sappilääkitys" lähdössä kokeiluun, kun on nuo bilirubiinit koholla. Mut tähystykseen ei tunnu ihan heti laittavan.
Pyörtyminen johtuu lääkärin mukaan äkillisestä verenpaineen laskusta rajun tyhjennyksen takia. Aika hurjaa vaan, kun makuullaankin saattaa pyörtyä.
Mut kattellaan miten tuo lääkäri laittaa asian etenemään ja pitää sitten harkita yksityistä jos ei asiat ala selviämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042935Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391550Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921412- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481176Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121138Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze117957Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89892Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44773