Loppuuko oikeesi niin juntisti että Scarlett ja Rhett eroaa? vai onko jotain jatko osaa?
tuulen viemää
6
3305
Vastaukset
- oona.
Ei pitäisi olla jatko-osaa, ja kyllä se oli erittäin inhottava loppu, mutta toisaalta scarlett kohteli rhettiä erittäin huonosti koko niitten avioliiton ajan, ja rhett oli tarpeeksi kärsivällinen.
- Molotov
Elokuvan loppuhuipennushan on kun scarlett jää kuokkimaan peltoa ja tokaisee: "Mutta huomenna on uusi päivä".
Eli sama noidankehä jatkuu, scarlett aikoo havitella rhettin takaisin uudelleen ja uudelleen. - Freak
Kirjaan on tehty joskus parikytä vuotta sitten jatkoa. Ei tosin alkuperäisen kirjoittajan toimesta. Scarlett ja Rhett taisi olla nimi. Ja minisarja on myös tehty ja nähty Suomenkin tv:ssä. Timothy Dalton Rhett Butlerina.
- Nimetön
Vain minun mielipiteeni, mutta en suosittele "Scarlett"-jatko-osaa kenellekään todelliselle "Tuulen viemää"-fanille. Sarja on puisevasti ja hohdottomasti tehty, vaipui unohduksen suohon lähes heti esittämisensä jälkeen, ja Joanne Whalley-Kilmer Scarlettina oli kuin pilkantekoa kuolemattoman Vivien Leighin jälkeen. Kukaan ei koskaan voi korvata häntä tai Clark Gablea Rhett Butlerina. Teosta, johon jatko-osa perustuu, ei edes ole kirjoittanut alkuperäinen Margaret Mitchell, vaan joku aivan muu, joka sai oikeudet teokseen jälkikäteen ja jonka nimeä en edes muista.
Alkuperäisen kirjan/elokuvan loppu on minusta pikemminkin jätetty avoimeksi. Rhett kyllä kävelee ulos Scarlettin elämästä todeten: "frankly, my dear, I don't give a damn", mutta Scarlettin viimeiset sanat, joihin elokuva päättyy: "tomorrow will be a new day" eli "huomenna on uusi päivä" kuvaavat tilannetta ja luovat toivoa tulevaan. Rhetthän oli loppujen lopuksi ainoa mies, jota Scarlett rakasti, hän typerys vain käsitti sen vasta sitten, kun oli jo liian myöhäistä. Mutta itse olen aina kuvitellut tarinan jatkuvan niin, että he vielä päätyivät uudestaan yhteen. Mielestäni mestarillinen taktinen veto alkuperäiseltä kirjailijalta jättää kaikki tuolla tavoin avoimeksi...
- Anonyymi
Jatso osa on myös elokuvana jos oikein muistan
- Anonyymi
Kyllä, mutta sitä ei kannata katsoa. Scarlett- minisarjassa tarinaa on muokattu alkuperäisestä kirjasta ja on ihan umpisurkea versio!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282025Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101768Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571279Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801165Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171008Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89954TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46915
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804