Jos kysymyksiä, niin tänne voin vastata.

-Suda-

Vastaan täällä LISKOIHIN (ja osin sammakkoeläimiin kohdistuviin kysymyksiin!)

myös E-mail: [email protected]
Vastaus n. 1-2 päivän päästä e-mailista täällä n. 3 arkipäivän sisällä.

•En kuuntele mitään spammauksia, vain asiallisiin kysymyksiin vastataan, ja e-mailiin saa lähettää vain kysymyksiä, ei mitään muuta roskaa, Kiitos•

Olen kiinnostunut ihmisten auttamisesta ja pulmien ratkaisusta. Jos ei pulmaan löydy mitään apua, saat sähköpostiisi automaattisen vastauksen. Jos haluat vastauksen sähköpostiin, lähetä liskoinfoon e-mailia. Automaattinen vastaus toimii vain sähköpostilla.

•Omat liskosivut tulossa lähiaikoina•

10

714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymystä!

      Oma liskoni ei syö ollenkaan talvella. Mikä vikana?

      • -Suda-

        Lisko saattaa paastota ennen talvilepoa, niinkuin käärmeetkin. Pidä huoli ennen talvilepoa että se syö ennen paaston alkamista hyvin. •Jos et pidä talvilepoa, se saattaa vain paastota ilman lepoa, tästä asiasta ei pidä huolestua.•


      • tinttulisko
        -Suda- kirjoitti:

        Lisko saattaa paastota ennen talvilepoa, niinkuin käärmeetkin. Pidä huoli ennen talvilepoa että se syö ennen paaston alkamista hyvin. •Jos et pidä talvilepoa, se saattaa vain paastota ilman lepoa, tästä asiasta ei pidä huolestua.•

        LISKONI VAIN MÖKÖTTÄÄ KOKO AJAN KÄ SYYNÄ


      • -Suda-
        tinttulisko kirjoitti:

        LISKONI VAIN MÖKÖTTÄÄ KOKO AJAN KÄ SYYNÄ

        Jotkut liskot ovat rauhallisempia.


    • -Suda on hyvä apu

      Mistä erottaa tuliliskoista tytön ja pojan? ja toinen liskoni ei kasva ollenkaan

      • -Suda-

        Koiraalla on suurempi harjas selässä.

        Se pitäisi varmaan päästää tuskistaan?


      • Meekälääne
        -Suda- kirjoitti:

        Koiraalla on suurempi harjas selässä.

        Se pitäisi varmaan päästää tuskistaan?

        Tietääkseni tuliliskoilla ei ole harjasta?


      • Ihme touhua :D

      • Joonas @ Sammakkolampi.net
        -Suda- kirjoitti:

        Koiraalla on suurempi harjas selässä.

        Se pitäisi varmaan päästää tuskistaan?

        Jos tulilisko ei kasva, ensimmäiset kysymykset kuuluvat 1) minkä kokoinen sen on, ja 2) miten pitkään kasvua on seurattu?
        Eläin voi olla jo täydessä mitassaan, ja nuorempinakin salamanterit kasvavat melko rauhalliseen tahtiin. Niinpä kasvua ei lyhyellä aikajaksolla välttämättä edes huomaa.
        Lopettaminen ei varmastikaan ole se ensimmäinen temppu mitä eläimelle tässä tilanteessa kannattaa tehdä, vaan asiaan on syytä tutustua vähän tarkemminkin.

        Ei siitä ole mitään pahaa jos joku haluaa auttaa toisia eläinten kanssa. Mutta kun -Suda- tuolla toisessa ketjussa juuri tunnusti ettei tiedä liskoista juuri mitään, pistää se miettimään. Olisi hyvä että ennen radikaaleja toimenpiteitä (kuten eläimen lopettamista) kysyjät etsisivät jostain toisenkin mielipiteen ennenkuin tekevät mitään peruuttamatonta eläimensä kanssa. No, onneksi ihmiset varmaan jo nykyään ymmärtävät lähdekritiikin tärkeyden, joten huoleni toivottavasti on turha.

        Salamantereiden sukupuolen määrittämisestä voi lukea sivulta http://www.sammakkolampi.net/jutut/salamantereiden_sukupuolesta.html . Tuliliskot löytyvät sieltä sivun puolivälin alapuolelta.


    • santtu

      Niin aattelin että jos ostaisin Gekon, niin ostaisin myös samalla terraarion ja ruuat ja muut, mut saako eläinkaupasta lämpö lamppui? ja onko ne kalliita? Se on tietääkseni pakollinen...En haluu mitään mattoo tai kivee.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4564
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3570
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      103
      3461
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2429
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2364
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2271
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2045
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe