Sain kreikan tuliaisena litran pullon ouzoa, mistä se valmistetaan ja miten sitä voisi käyttää?
Anista siinä ainakin on tuoksun puolesta, mutta on vähän turhan tuhtia tavaraa raakana juotavaksi.
Ouzo drinkkejä?
11
25618
Vastaukset
- juice
Mun mielestä se on juotavaa vain jäitten kanssa (kuten paikalliset juo). Tulee ihan helvetin pahaa jos sitä lantraa limuun (kokemuksen syvällä rintaäänellä).
- Putsu
Minusta se on parasta jäiden kanssa. Jos tuntuu liian tujulta, niin vettä sekaan. Jos ei vieläkään putoa niin kokeile CocaColan kanssa.
...hyvää ainetta pilaamaan... Lähetä se mulle ;-) - Viskeeraaja
Aromi on saatu aniksen (Pimpinella anisum) siemenistä uuttamalla niitä raa'assa etyylialkoholissa, joka on puolestaan tislattu rusinoista valmistetusta rankista. Ennen pullotusta juoma on laimennettu vedellä (kuten monet muutkin tisleet).
Vieraita makuja ouzoon on aivan turha sotkea. Puhdas vesi ja jäät sopivat sekaan oman maun mukaan (kannattaa kokeilla). Ouzo samenee ohimenevästi veden/jäiden vaikutuksesta sen eteeristen ainesosien kiteytymisen seurauksena; samenemisilmiö kuuluu asiaan eikä siitä pidä huolestua.
Ranskalaisten hieman samantyyppisiä anisaromisia juomia ovat mm. pastikset sekä sille sukua olevat aperitiivijuomat Pernod ja Ricard.
Pari linkkiä:
http://www.barbayanni-ouzo.com/production.html
http://www.lesvos.com/ouzo.html - Laardibonanza
Miksi pilata hyvää juomaa? Taskulämmin vesi on paras blandis. Saa jäitäkin laittaa, jos pitää kylmästä juomasta.
- huoraliisa
vitut. energiajuomaa sekaan, maistuu ihan aakkosnameille.
- Ouzoa
Itse juon ainakin raakana. Sillon se on parasta :D
- Mrgreek
Onko uusia ideoita, pullo vielä juomatta.
- Anonyymi
Hunajaa, minttua, sitruunaa , jäitä, vettä - joko yhdessä, tai erikseen.Pakastettuna parasta!
- Anonyymi
Itse join eilen pullollisen appelsiini-ananasmehun kanssa ja toimi oikein hyvin. Hyvän rapulan sai kaupan päälle.
- Anonyymi
Naapuri toi litran 38` ouzoa tuliaisiksi. Otin sitten lauantai-illan ratoksi koko pullollisen. Saatoin sipahtaa, koska kun heräsin olikin jo maanantai-iltapäivä. Hurjaa myrkkyä.
- Anonyymi
Haikian huomisen tuosta sotkusta saapi.😩😫
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup272754Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1202652Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua342161Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.592043Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4081595- 601123
- 2591049
- 541047
- 151966
- 45938