Sielun Veljet - kaiholla muistellen

kaiken kokenut

Voi kun saisin ne päivät kokea uudestaan, kun Sielun Veljiä olin katsomassa pitkin Suomea. Tuli sitä käytyä muissakin maissa, oli niin kova hinku päästä katsomaan legendaarista orkesteria. Rahaa meni varmasti melkein tuhat euroa Siekkareihin. Enkä kadu. Vieläkin pojat saavat sydämen tykyttämään kovasti, niin haluaisin vielä kerran poikien kokoontuvan ja heittävän yhtä sairasta ja mahtavaa settiä mitä ennenkin. Muistan kuinka olin eturivissä ja Ismo tuli siitä lavan laidan yli, olin niin myyty nuorena naisena. Kyllä nuoruus ilman Siekkareita olisi ollut täyttä ajan tuhlausta. Ja te nuoremmat, jotka ette ole päässeet seuraamaan Sielun Veljiä: ehkäpä veljet vielä nousee joku päivä lavalle. Älkää menettäkö toivoanne. Kuluttakaa sitäkin enemmän Siekkareitten levyjä. Nauttikaa.

Ismo, Affe, Orma ja Hohko - Ikuisesti sydämessäni.

-Rakennan sun sydämeesi taloa mä rakastan sua
enemmän kuin Jumalaa
rakennan sun sydämeesi taloa mä rakastan sua
enemmän kuin Jumalaa-

8

715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veljien jälkeen syntynyt

      Minä kuulun tähän nuoreen polveen joka ei ole vielä hengitellyt samaa ilmaa veljien kanssa. Olisi se hienoa heidät nähdä, mutta en kyllä usko heidän palaavan lavoille.
      50% veljistä samoilla albumeill ollaan kuultu veljien toiminnan jälkeen pariinkin otteeseen; hohko alangon irti-albumilla ja orma säätiön pulu levyllä parissa biisissä soittamassa.
      Forsman on soittanut orman kanssa samoilla levyillä, mm. orman kultahiekkaa-albumilla. Kaikki samalla levyllä vielä puuttuu. Menisivätpä studioon vielä kerran yhdessä vääntämään taidetta. Ja sen jälkeen kiertueelle. Eikö se olisi jo unelmien kaksinkertainen täyttymys?

      • Tumpelo

        .. edelleen kuola valuen. Aiempaa kokemusta Sielun Veljistä keikalla ei valitettavasti ole :=( Olisihan se aivan mielettömän mahtavaa!


    • soljuminate

      Hienoa että sielun sisarissa löytyy vielä! Sama täällä kuin sulla, kaiken kokenut, Siekkarit oli se suuri hurmoksen aiheuttava totaalinen kokemus, jota minä myös kävin ulkomaita myöten katsomassa. Se musiikki villitsi ja liikutti.
      Toivon että Hassisen Koneen vuoden 2000 keikan tapaan myös Sielun Veljet tulisivat vielä yhden kerran lavalle samalla kokoonpanolla! Teitä kaivataan, teidät muistetaan. Olisi hauska nähdä ja kuulla, millainen on 2000-luvun Sielun Veljet.

      • kaiken kokenut

        Totta soljuminate ja sinä nuorempi Veljien ystävä.

        Kyllä se vaan olisi mahtavaa nähdä heidät vielä kerran lavalla, pääsisi nuoruuteen takaisin siksi pieneksi hetkeksi. Varsinkin niille, jotka ovat syntyneet liian myöhään ollakseen käyneet Veljien keikoilla, saisi tuntea Siekkareiden hienon läsnäolon,intensiivisen, psykedeelisen tunteen. Vieläkin Sielun Veljiä miettiessä meinaa tulla kyynel silmään, ovat he niin hienoja poikia, ja antavat musiikille kaikkensa. Niin se vaan on, että Sielun Veljet on aikamme kovin yhtye. Sielun Veljet, tulkaa vielä kerran takaisin, me sielun siskot ja veljet odotamme teitä!


        Puitten serkut, siskot lapset, sielun veljet!
        Monta mieltä, yhtä kaikki, sielun veljet!

        Ja tätä mä maistan, Sielun Veljet!
        Ja, ja tämän mä tunnen, Sielun Veljet!
        Ja, ja, ja yhä mä uskon, Sielun Veljet!
        Ja, ja, ja tätä mä maistan, Sielun Veljet!
        Ja, ja, ja, ja tämän mä tunnen, Sielun Veljet!
        Ja yhä mä uskon, Sielun Veljet!


    • tavallinen tallukka

      Jos ei ole Sielun Veljiä, on maailmassa yhä elävä, keikkaileva ja levyttävä New Model Army, joka on maailman ihanin yhtye ja siitä ei olla pitämättä.

      Tunteeko kukaan muu täällä NMA:ta?

    • schitzo kombinaat

      musaahan Siekkarit tosiaan esittivät. Jokainen keikka jonka Veljiltä näin, veti pisteet kotiin uskomattomalla intensiteetillä, raivolla, uholla, mutta myös herkkydellään.
      Ja kun ajattelee että Veljet oli tosiaan bändi, eikä pelkästään Ismon projekti, jokainen jätkä uskomaton persoona, jokaisella oma tyyli soittaa, syntyi tiukkaakin tiukempi klaani, joka ketään kumartelematta teki omaa juttuaan. Kunnioitettava orkesteri, jonka vertaista ei valitettavasti voi enää syntyä. Mutta onneksi Sielun Veljet jätti Suomen musiikkihistoriaan merkittävän jäljen, jota toiset rakastavat yli kaiken, kun taas toiset sitä eivät voi sietää. Voimakkaat tunteet puoleen jos toiseenkin saattaa kyllä ymmärtää, mutta silloinhan juuri on kyseessä jokin ainutlaatuinen asia.

    • kamaa pollassa joka

      ikisellä keikalla. Orkesterihan ei soittanut tahtiakaan jollei takaraivo kutissut kunnolla:

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Amfetamiini

      Ja dzointtia lutkutettiin taukoamatta.

      Että sellasta "intensiteettiä" ja "raivoa".

      Rytmi laukkaa kuin doupattu polkupyöräilijä.

    • nousta lavalle

      Sitä on odotettu ja Tampereella liikkui aikoinaan "varma tieto", että maaliskuussa 2000 tämä olisi tapahtunut, mutta ei.
      Luin Affen haastattelun jostain, että enemmin ei siekkarit nouse lavalle, ennen kuin uusi levy on ilmestynyt.
      Onneksi kerkesin nähdä siekkarit muutaman kerran livenä ja sen jälkeen ei tämän pojan elämässä ollut mikään entisellään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe