En ymmärrä miksi täällä väitellään ja asetetaan Kia ja Toyota vastakkain, molemmat tarjoavat mielestäni rahalla erittäin hyvin vastinetta, Toyota legendaarisella luotettavuuudellaan ja Kia pitkällä takuulla ja koko ajan parantuvilla ominaisuuksilla. Enemmin katsoisin tavis-saksalaisten Volkswagenin, Fordin ja Opelin suuntaan jos tämmöistä vastakkainasetteluita halutaan hakea. Sieltä löytyy ne Kian markkinat, mikään edellä mainituista merkeistä ei ole tällä hetkellä kovinkaan hyvässä vauhdissa taloudellisesti. En näe että Kia houkuttelesi toyotan omistajia, koska toyotat toimivat odotetusti ja tutkimusten mukaan niiden omistajat ovat kaikkein eniten merkkiuskollisia. Veikkaanpa että merkki vaihtuu paljon helpommin uudesta öljyä vievästä ja lamppuja jatkuvasti polttavasta saksalaisesta Kiaan kuin luotettavasta Toyotasta. ( ja väite luotettavuudesta perustuu tilastollisiin tosiaisiohin)
Kia vs Toyota
5
1863
Vastaukset
- suunnattu
tai suuntautunut juuri Toyotan kilpailijaksi. Muotoilukin on hyvin samanlaista. KIA:lla on kyllä tosin selvä ajettavuusetu puolellaan Toyotaan nähden joka voi kiinnostaa saksalaisen auton omistajaakin. Se Toyotan "legendaarinen" luotettavuus on kyllä ollut jo aika kauan enää fanaattisimpien omistajien mielikuvissa ja Toyota on varmaan kovin auto viemään öljyä nykyisinkin.
- Tojoko
IKINÄ en ole joutunut lisäämään öljyä Toyotaan! Tällä hetkellä vaimolla -04 Corolla ja itsellä-06 Ravuri. Se oli 80-luvun alkua, kun viimeksi olen öljypurkkiin koskenut ja merkki oli Ford.
Välissä ollut pari Carinaa, Pari Avea, Legacy ja vaimolla muutama corolla sekä pari pienempää kauppakassia.
Normaalit huoltovälit ovat riittäneet kaikkiin.
Veljen -06 passat (ja sitä ennenkin wolkkarit) vie 20tkm matkalla 1-1,5 L Longlife öljyä... - Ex-Tojo
Tojoko kirjoitti:
IKINÄ en ole joutunut lisäämään öljyä Toyotaan! Tällä hetkellä vaimolla -04 Corolla ja itsellä-06 Ravuri. Se oli 80-luvun alkua, kun viimeksi olen öljypurkkiin koskenut ja merkki oli Ford.
Välissä ollut pari Carinaa, Pari Avea, Legacy ja vaimolla muutama corolla sekä pari pienempää kauppakassia.
Normaalit huoltovälit ovat riittäneet kaikkiin.
Veljen -06 passat (ja sitä ennenkin wolkkarit) vie 20tkm matkalla 1-1,5 L Longlife öljyä...Toyotalla on öljynkulutuksen kanssa. Jopa mittatikkuja on jouduttu jatkamaan. Nyt moottorille sallitaan litran kulutus tuhatta kilometriä kohden!
- Kia....
Ex-Tojo kirjoitti:
Toyotalla on öljynkulutuksen kanssa. Jopa mittatikkuja on jouduttu jatkamaan. Nyt moottorille sallitaan litran kulutus tuhatta kilometriä kohden!
Niin Toyota on pärjännyt aina, myös tänä vuonna hyvin auton luotettavuutta mittaavissa testeissä, niin Pohjois-Amerikassa kun Euroopassakin. Lopettakaa jo se P***n jauhaminen, siis tiedoksi vain että ajelen itse Kialla.
- öljyn kulutuksia
Ex-Tojo kirjoitti:
Toyotalla on öljynkulutuksen kanssa. Jopa mittatikkuja on jouduttu jatkamaan. Nyt moottorille sallitaan litran kulutus tuhatta kilometriä kohden!
sallitaan myös monella muulla merkillä.
Itse ajan Uudella Corollalla, mutta olen myös käynyt koeajamassa Kia ceedin eikä auto ollut yhtään hullumpi.
1.6litran moottori tuntui jopa Ceedissä tehokkaammalta kuin Corollassa. Taas Corolla on hiljaisempi kuin Ceed, mutta onhan se myös hiljaisempi kuin Auris.
Laatu on mielestäni yhtähyvä molemmissa autoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1625355Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432615- 1562212
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1551264Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106972Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne21917