tähystys nukutuksessa?

onko totta......

itselläni keliakia ja laktoosi-intoleranssin epäily, verikokeiden vastausta odotellaan. rupesin tuossa vain ajattelemaan, että mikäli veriarvoissa viitteitä keliakiaan ja joudun siihen iljettävään tähystykseen niin voidaanko se suorittaa nukutuksessa? Luin jostain, että se on mahdollista...

4

990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulle tehty

      Juu, kyllä voit yrittää kevyttä "humautusta" saada. Se siis on mahdollista, mutta riippuu tutkimuspaikasta ja perusteluistasi suostutaanko siihen.

      Ja tämän kerron kokemuksen syvällä rintaäänellä eli itselleni tehty gastroskopia iv-sedaatiossa.

      • minä taas

        nyt kun itsellesi on tehty tähystys suositteletko iv sedaatiota vai "hereillä" oloa?

        Itselläni pelkona, että jos olen hereillä niin tulee kauhea siis todella kauhea ahdistus ja kyökkäys refleksit.. =(


    • tehtiin

      ihan ilman mitään rauhoittavia tai muutakaan ja hyvin meni. Rauhoittavaa lääkitystä kyllä tarjottiin ja oon kuullut, että potilaan pyynnöstä voidaan tehdä myös humautuksessa. Kannattaa ainakin kysyä, jos kovasti pelottaa. Itselleni gastroskopia on niin helpppo juttu, että voisin mennä siihen vaikka joka viikko, jos olisi tarpeen.

    • tyttö93_<3

      moi oon 14.v tyttö ja mulla tehtiin paksusuolen tähystys jo kerran ja toinen tulossa koska se eka meni pilalle...mut nukutettiin eli se on mahollista..mul on joku suolisto tulehus mut ei oo saatu selvyyttä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe