Pseudomyxoma peritonei....

kellään todettu?

...tuossa toukokuun loppupuolella "huhuilin" näillä sivuilla, onko kellään todettu harvinaista kasvainta nimeltä pseudomyxoma peritonei...
jäin odottelemaan vastauksia, yksi tulikin mutta ei sitten jatkoa seurannut?
olisi hyvä vaihtaa ajatuksia heidän kanssa, joilla tämä harvinainen kasvain on todettu/leikattu
Mieheni leikattiin toukokuussa Uppsalassa...

42

17192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalokasta

      Minulla psudomyksooma-diagnoosin saaminen kesti lähes vuoden. Toukokuussa 2006 tehtiin laparoskopia, jossa todettiin vatsan olevan täynnä jotain nestettä. Se vain huuhdeltiin pois. Seurasi tutkimuksia tutkimuksen perään. Vasta maaliskuuun 2007 lopulla minut leikattiin Meilahdessa, jolloin patologin tutkimus varmensi pseudomyxoma peritonei-diagnoosin. Nyt olen sytostaattihoidossa, jonka tehosta ei kuulemma ole mitään takeita lääkärin mukaan. Vain aika näyttää uusiiko pseudomyksooma.
      Minua kiinnostaisi tietää, miten sinne Upsalaan pääsee hoitoon, vaikka omalta kohdaltani onkin jo liian myöhäistä.
      Voimia kaikille kanssa sairastajille!

      • ...kellään todettu?

        Kiitos Sinulle vastauksestasi...olisi kiva vaihtaa ajatuksia enemmälti Sinun kanssasi...oletko mies vai nainen?
        Voitaisiinko vaihtaa ajatuksia kenties sähköpostin kautta, nimittäin mieheni on myös tällä hetkellä sytostaattihoidossa...

        voit laitella mulle tulemaan sähköpostia [email protected]
        Kirjoitellaan sähköpostin kautta paremmin....
        Woimia Sulle

        Jään odottelemaan yhteydenottoasi


      • ...kellään todettu?

        Toivoisin kovasti että vastailisit minulle sähköpostiini...odottelen yhä...


      • kohtalokasta
        ...kellään todettu? kirjoitti:

        Toivoisin kovasti että vastailisit minulle sähköpostiini...odottelen yhä...

        Lähetin vastausviestin antamaasi s-postiosoitteeseen 23.7. Eikö sitten tullutkaan perille?


      • puutarhurinala

        Hei, olen saanut saman diagnoosin 2011. Miten siellä nyt jaksellaan?


      • Raija K.

        Tere, nimimerkki "kohtalokasta". Pikkuveljelläni on kyseinen syöpä. Hänelle tehtiin hoitovirhe ja ennuste on erittäin huono. Voisitko ottaa minuun yhteyttä. Ystävällisin terveisin, Raija K. Sähköp.osoitteeni on [email protected]


    • PäR

      Heippa!!!
      Mun kaveri tais laittaa aiemmin viestiä, että mun äidillä on todettu pseudomyxoma. En oo vain aiemmin muistanut käydä näillä sivuilla. Nyt ollaan siinä vaiheessa, että syyskuun alkupuolella on leikkaus upsalassa ja lähden myös itse sinne matkaan. Olis kyllä mukava vaihtaa ajatuksia.

      • pseudomyxooma peritonei

        Kiitos viestistäsi, todellakin olisi kiva vaihtaa ajatuksia, joten pistäppä tarkemmin tietoa ja ajatuksia äitisi kanssa mun sähköpostiini [email protected]

        vastailen sitten myös sinnepäin jne.
        jään odottelemaan viestiänne sähkäriin


      • Elfti
        pseudomyxooma peritonei kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi, todellakin olisi kiva vaihtaa ajatuksia, joten pistäppä tarkemmin tietoa ja ajatuksia äitisi kanssa mun sähköpostiini [email protected]

        vastailen sitten myös sinnepäin jne.
        jään odottelemaan viestiänne sähkäriin

        Isälläni todettiin juuri tämä harvinainen sairaus ja hän odottaa mahdollisuutta päästä Uppsalaan leikkaukseen, eli paperit sinne on vetämässä.
        Onko kuulolla ketään kuka olisi saman sairauden vuoksi siellä käynyt ja voisi kertoa leikkauksesta ja sen jälkimainingeista.
        Sairauden diagnosointi kesti noin puoli vuotta ja se varmistui tällä viikolla.


      • Yksin miljoonasta
        Elfti kirjoitti:

        Isälläni todettiin juuri tämä harvinainen sairaus ja hän odottaa mahdollisuutta päästä Uppsalaan leikkaukseen, eli paperit sinne on vetämässä.
        Onko kuulolla ketään kuka olisi saman sairauden vuoksi siellä käynyt ja voisi kertoa leikkauksesta ja sen jälkimainingeista.
        Sairauden diagnosointi kesti noin puoli vuotta ja se varmistui tällä viikolla.

        Minulla on todettu pari viikkoa sitten kyseinen sairaus. Otettiin näytepala ja kurkistettin kameralla. Sitä se oli mitä epäiltiinkin. Odotan pääsyä Uppsalaan leikkaukseen.
        Minua kiinnostaa lähinnä miten kuntoutuminen sujuu leikkauksen jälkeen. Ja tietysti olen halukas keskustelmaan muustakin.


      • Epäilevä1980
        Yksin miljoonasta kirjoitti:

        Minulla on todettu pari viikkoa sitten kyseinen sairaus. Otettiin näytepala ja kurkistettin kameralla. Sitä se oli mitä epäiltiinkin. Odotan pääsyä Uppsalaan leikkaukseen.
        Minua kiinnostaa lähinnä miten kuntoutuminen sujuu leikkauksen jälkeen. Ja tietysti olen halukas keskustelmaan muustakin.

        Hei,

        Voisiko joku ystävällisesti kuvata tarkemmin oireita, joita Pseudomyxomaan liittyy? Itse olen epäilevällä kannalla ja mitään lääkärikäyntiä ei ole siis vielä tehty.


      • Raija K.

        Tere. pikkuveljeääni on sama syöpä. olisiko sinulla mahdollisuutta ottaa minuun yhteyttä. Yst. terv. [email protected]


    • pumpulit

      Etsin tietoa tästä omituisesta sairaudesta netissä ja löysin tämän keskustelun. Muutama muukin sairas on kuin mieheni. Hänellä on diagnoosi tehty hiljattain ja odottaa leikkausta Meilahteen. Aiemmin leikkaukset on ilmeisesti tehty Uppsalassa. Miten teillä on leikkauksesta toivuttu? Onko kasvain pysynyt poissa?

      • pseudomyxoma

        ....kirjoittaisitko minulle sähköpostiini, kiitos etukä[email protected](voinen kertoa siellä tarkemmin)


      • elina11

        Näin viestisi, että miehesi on sairastunut pseudo-
        myxomaan. Itse sain saman diagnoosin hiljattain
        ja olen menossa maaliskuussa Meilahteen leikkaukseen. Miten miehesi on toipunut leikkauk-
        sesta? Saiko hän Hipek-hoitoa?
        Tästä sairaudesta on todella vaikea saada tietoa.
        Kiitollisena odotan vastaustasi.


      • Nimetön
        elina11 kirjoitti:

        Näin viestisi, että miehesi on sairastunut pseudo-
        myxomaan. Itse sain saman diagnoosin hiljattain
        ja olen menossa maaliskuussa Meilahteen leikkaukseen. Miten miehesi on toipunut leikkauk-
        sesta? Saiko hän Hipek-hoitoa?
        Tästä sairaudesta on todella vaikea saada tietoa.
        Kiitollisena odotan vastaustasi.

        Minäkin kaipaan tietoa ja kokemusten vaihtamista tästä sairaudesta. Elinan saama vastaus oli aika säikähdyttävä, mutta toivottavasti tällä palstalla käy positiivisempiakin kokemuksia. Sähköpostini on mummihelena(at-merkki)suomi24.fi


      • elina11 kirjoitti:

        Näin viestisi, että miehesi on sairastunut pseudo-
        myxomaan. Itse sain saman diagnoosin hiljattain
        ja olen menossa maaliskuussa Meilahteen leikkaukseen. Miten miehesi on toipunut leikkauk-
        sesta? Saiko hän Hipek-hoitoa?
        Tästä sairaudesta on todella vaikea saada tietoa.
        Kiitollisena odotan vastaustasi.

        Tämän keskustelupalstan viestit ovat olleet aika rankkoja. Haluan tuoda esiin toivoa, koska sitäkin on. Olen jutellut ihmisen kanssa, joka on leikattu Meilahdessa vuosi sitten. Hän jaksaa hyvin ja kertoi muistakin tapaamistaan leikkauksen läpi käyneistä. Itse olen vasta alussa tämän sairauden kanssa. Diagnoosi tehtiin gynekologisen leikkauksen jälkeen marraskuussa. Maaliskuussa olen menossa Meilahteen lääkärin vastaanotolle. Mielelläni pitäisin yhteyttä kohtalotovereihin. Elina11 tuntuu olevan samassa vaiheessa, ja siksi toivoisin sinulta yhteydenottoa.
        Mummihelena


      • Raija K.
        elina11 kirjoitti:

        Näin viestisi, että miehesi on sairastunut pseudo-
        myxomaan. Itse sain saman diagnoosin hiljattain
        ja olen menossa maaliskuussa Meilahteen leikkaukseen. Miten miehesi on toipunut leikkauk-
        sesta? Saiko hän Hipek-hoitoa?
        Tästä sairaudesta on todella vaikea saada tietoa.
        Kiitollisena odotan vastaustasi.

        Tere Elina11. Voisitko ottaa minuun yhteyttä? Hoidan pikkuveljeni asioita, jolla on todettu kyseinen syöpä, kylläkin hoitovirheen vuoksi peli on menetetty. Sähköp.os. [email protected]


    • jmp35

      On pseudomyksooma,vuosi sitten tuli umpisuoli kipeäksi ja siinä todettiin tauti. Asumme kaarinassa ja vaimoni on ollut Tyksissä hoidossa,mutta nyt lääkärit nostivat kädet ylös,totesivat ettei vaimoni elä kauan,(36.v)Otin itse yhteyttä helsinkiin eääseen professoriin,lähetettiin paperit hänelle,josko vielä olisi hoitoja,Vaimo alkaa olla luuta ja nahkaa,vatsa kovasti turvoksissa,että tätäkö on se kehuttu suomalainen syöpähoito!!??

      • on,

        että kaikkea ei voi parantaa! Kaikkiin sairauksiin ei löydy hoitoa. Se meidän kaikkien on pakko hyväksyä


      • elfti

        Isäni leikattiin tämän sairauden johdosta vuosi sitten tammikuussa Uppsalassa. Isäni oli myös tuossa vaiheessa luuta ja nahkaa ja maha vain oli turvonnut. Leikkaus kesti 13 tuntia ja massaa poistettiin n.10 kiloa. Leikkaava lääkäri oli todennut avatessaan, että toivotonta, mutta teki kuitenkin parhaansa. Leikkauksen jälkeen toipuminen oli vaikeaa ja pahimmillaan isäni painoi vain 50 kg (178cm). Nyt hän painaa n. 70kg ja odottaa pääsyä avanteen korjausleikkaukseen Uppsalaan. Ennen diagnoosia, joka kesti kauan, tilanne alkoi jo vaikuttaa toivottomalta. Isäni oli tuolloin 68 vuotias ja onneksi hyväkuntoinen. Lähetteen Uppsalaan hän sai Oys:sta. En tiedä auttaako tämä kertomus mitään, mutta toivon, että vielä jotain olisi tehtävissä teidänkin kohdalla.


      • pumpulit

        Hei
        Sinulla on raskasta, olen mieheni kanssa kokenut saman. Oletko ollut yhteydessä Meilahden sairaalaan professori Heikki Järviseen? Hän on Suomen ainoa guru tämän taudin suhteen. Joskin miestäni hän ei pystynyt auttamaan, totesimme taudin liian myöhään ja se eteni liian nopeasti. Mutta vaimosi on nuorempi, toivottavasti hän selviää. Voimia!


      • Raija K.

        Tere jmp35. Olisiko sinulla mahdollisuutta ottaa minuun yhteyttä? Veljelläni on todettu sama syöpä, mutta hoito tuli virheiden vuoksi liian myöhään. Sähköp.os. [email protected]


    • suuri ikävä vieläkin

      Isälläni todettiin vuonna 1991 pseudomyxoma peritonei. Tätä ennen Suomessa ei ollut ollut kuin pari samaan syöpään sairastunutta joten tietoa tästä harvinaisesti syövästä oli hyvin hyvin vähän, lääkärit eivät osanneet tehdä mitään. Apua haettiin Amerikasta asti mutta mikään ei tehonnut, ainoastaan annettiin sädehoitoa ja useamman kerran "imettiin" massaa vatsasta meilahden sairaalassa. Vuoden sisällä diagnoosista isäni menehtyi. Itse olin tällöin vasta 8 vuotta ja kun luin pari vuotta sitten lehdistä tuosta Uppsalan leikkauksesta, kiinnostuin asiasta ja haluaisinkin nyt tietää sairaudesta enemmän. Syöpä on vain edelleen hyvin harvinainen ja siksi tietoa ei paljoa ole. Tiedättekö mistä tietoa voisi löytyä?
      Nyt kun tämä leikkaus on keksitty, on suuremmat mahdollisuudet selviytyä tästä harvinaisesta sairaudesta, joten älkää luopuko toivosta.

      • Life!

        Vaimoni leikattiin kaksi vuotta sitten Uppsalassa. Haile leikkasi, huippumies ! Kasvainkudosta lähti 3,5 kiloa ja joitain tarpeettomia sisäelimiä ja toista metriä (ohut paksu-)suolta. Leikkauksen jälkeen ja seuraavana päivänä letkujen kautta vatsaontelon huuhtelu sytostaatilla. Ei lähde tukka, eikä ole muitakaan yleisiä sytostaattien sivuoireita. Toipuminen riippuu miten kasvain oli levinnyt, eli mitä kaikkia elimiä pitää poistaa. Paksusuolen lyhentely saattaa johtaa avanteen (tommy) käyttöön, mikä ei liene hauskinta. Sanoi lekuri että olivat täällä JKL:ssä tehneet juuri oikein, kun olivat tähystysleikkausksessa tehneet diagnoosia, että olivat ottaneet näytepalan ja ommelleet reiän umpeen. Eli EI SAA yrittää poistaa kasvainkudosta ilman sitä seuraavaa sytostaattihuhtelua. Paraneminen siis riippuu aivan siitä mitä poistetaan. Käsittääkseni useimmilla ennusta on varsin hyvä, eli elävät normaalia elämää. "Kyllähän tuo arpi rajoittaa bikinien käyttöä..." tai että "pernan poista altistaa flunssalle". Pikkujuttuja.


      • Life! kirjoitti:

        Vaimoni leikattiin kaksi vuotta sitten Uppsalassa. Haile leikkasi, huippumies ! Kasvainkudosta lähti 3,5 kiloa ja joitain tarpeettomia sisäelimiä ja toista metriä (ohut paksu-)suolta. Leikkauksen jälkeen ja seuraavana päivänä letkujen kautta vatsaontelon huuhtelu sytostaatilla. Ei lähde tukka, eikä ole muitakaan yleisiä sytostaattien sivuoireita. Toipuminen riippuu miten kasvain oli levinnyt, eli mitä kaikkia elimiä pitää poistaa. Paksusuolen lyhentely saattaa johtaa avanteen (tommy) käyttöön, mikä ei liene hauskinta. Sanoi lekuri että olivat täällä JKL:ssä tehneet juuri oikein, kun olivat tähystysleikkausksessa tehneet diagnoosia, että olivat ottaneet näytepalan ja ommelleet reiän umpeen. Eli EI SAA yrittää poistaa kasvainkudosta ilman sitä seuraavaa sytostaattihuhtelua. Paraneminen siis riippuu aivan siitä mitä poistetaan. Käsittääkseni useimmilla ennusta on varsin hyvä, eli elävät normaalia elämää. "Kyllähän tuo arpi rajoittaa bikinien käyttöä..." tai että "pernan poista altistaa flunssalle". Pikkujuttuja.

        Hei! Olisiko vaimosi halukas yhteyteen muiden pseudomyxomapotilaiden kanssa? Tarkoitus on luoda sähköpostiverkosto, jossa voidaan jakaa tietoa ja kokemuksia tästä sairaudesta. Tällä hetkellä minulla on tiedossani itseni lisäksi neljä samaa sairautta potevaa ja heidän sähköpostiosoitteensa. Minulla sairaus on todettu viime talvena ja odottelen Meilahteen leikkaukseen pääsyä elokuussa.Sähköpostiosoitteenin on mummihelena(at-merkki)suomi24.fi. Hellu123


      • minä vaan
        Hellu123 kirjoitti:

        Hei! Olisiko vaimosi halukas yhteyteen muiden pseudomyxomapotilaiden kanssa? Tarkoitus on luoda sähköpostiverkosto, jossa voidaan jakaa tietoa ja kokemuksia tästä sairaudesta. Tällä hetkellä minulla on tiedossani itseni lisäksi neljä samaa sairautta potevaa ja heidän sähköpostiosoitteensa. Minulla sairaus on todettu viime talvena ja odottelen Meilahteen leikkaukseen pääsyä elokuussa.Sähköpostiosoitteenin on mummihelena(at-merkki)suomi24.fi. Hellu123

        Heippa!

        Olisin kiinnostunut onko vertaistukiverkosto jo olemassa? Isäni leikattiin muutama kuukausi sitten ja hän olisi innokas kuulemaan sairaudesta jotain, kun lääkärit eivät ole siitä juuri mitään kertoneet (kun eivät itsekkään tiedä). Sairaus varmistui vasta leikkauksen jälkeen kun kasvain poistettiin.

        Onko Pirkanmaan alueelta muita?

        [email protected]


    • vatu

      Hei! Minulla on nyt todettu pseudomyksooma ja odotan leikkaukseen pääsyä,kivut ovat joskus aika kovia mutta litalgin rauhoittaa jonkin verran.

      • puutarhurinala

        Olet ilmeisesti jo leikkauksen läpikäynyt. Mite tänä päivänä voit?


    • puutarhurinala

      Sain pseudomyksoomasta diagnoosin ensimmäisen gynekologisen leikkaukseni jälkeen. Nyt odotan VIELÄ kuukauden tuota Hipec-hoitoa eli isoa leikkausta ja sytostaattihuuhtelua. Onko täällä ketään, joka olisi suht samassa kohdassa sairauden kanssa?

      • vapaalla oleva

        Hei olen samassa tilanteessa nyt eli menen tammikuun alussa tuohon HIPEC- hoitoon. Sinulla ilmeisesti on se jo takanapäin. Minulla tämä todettiin elokuussa munasarjaleikkauksen yhteydessä.


    • Rauhaskasvain

      Pseudomyxoma peritonei
      Täällä on turhan usein viitattu Uppsalaan - mutta se on turhaa, koska Hyksin Heikki Järvinen tietää pseudomuksoma peritoneista ilmeisesti eniten suomesta. Taudilla on monta latinalaista nimitystä.
      Minulla yritettiin saada näyterauhasliisteristä ja vasta toisella kertaa se onnistui.. Lääkärin päätös oli se, ettei ole syytä ryhtyä toimenpiteiseiin (leikkauksiin) koska se tuumori ei ollut koskaan vaivannut minua.. Mutta tällaisen maallikon käsitys on, että kun sitä tuumoria joka oli kiinnittyneenä umpisuoleen sorkittiin näytteen saamiseksi. se ikään kuin heräsi eloon ja muuttui aktiiviseksi.

      Toimenpide tehtiin 2009 ja sen jälkeen aloin lihoa. Luulin, että läskikerrokseni on alkanut paksuuntua, mutta kun en ollut muuttanut ravintotottumuksiani ja yritin laihtua. Seurauksena oli että kasvot ja jalat "laihtuivat", mutta vatsani pullisteli.. Aloin muistuttaa omaa pilakuvaani.

      Lopulta kyllästyin ainaiseen vatsani pullisteluun ja kun painoni oli noussut kahdessa viikossa 112 Kg:sta 119 kiloon ja vyötärö pullistunut 4 cm, hakeuduin päivystykseen 22.8.Lahden kaupunginsairaalaan. Ja kun siellä ei mahdettu asialle mitään niin sain lähetteen Päijät-Hämeen keskussairaalaan. Kasvain erittää vatsaonteloon juoksevaa ns askites-nestettä, joka poistettiin valuttamalla dreenillä pois. Dreeni on ohut muoviputki, joka ohjataan oikeaan paikkaan Ultraäänen avulla ja muutamassa päivässä neste (haalean punaisen värinen) oli valunut pois. Sitten minut lähettiin kotiin ja viikon kuluttua leikkaus tehtiin, eikä kestänyt kuin 40 min.Kertyneet rauhaset lääkäri imi voimakkaalla imurilla. Rauhaset siis olivat täynnä liisteriä. Umpisuoleni oli kietounut rauhasiin eikä siihen ollut uskallettu koskea verenvuotomahdollisuuden takia. Mahtoikohan leikkaava lääkäri olla liian laiska, kai nyt nykytekniikalla osataan tyrehdyttää verenvuotokin.

      Lisäksi minulla on muutama perussairaus; diabetes, pysyvä eteisvärinä ja munuaisten vajaatoiminta. Silloin, kun se tuumori löydettiin katsottiin riskialttiiksi sellaisen leikkaus.Vielä riskialttiinpi oli nyt syyskuun alussa tehty leikkaus. Nyt on painoni noussut 10 kiloa kotiuduttuani ja vyötärö on kasvanut 4 cm Kotiutuspaino oli 82.5 kg.. Jyrki Kössi oli leikkaava lääkäri, eli kirurgi. Näyttää siltä, että rauhasten kasvu on tullut aggressiivisemmaksi leikkauksen jälkeen. Kirurgian osasto ja nefrologian osasto ovat keskenään sopineet, että seurantavastuu on nefrologian osastolla. Eivät kyllä tiedä, että rauhaskasvu ja askites-nesteen keräytyminen on muuttunut entistä aggressiivisemmaksi leikkauksen jälkeen.

      Maanantaina annan sähköpostilla lääkärille väliaikatiedotteen nykytilanteesta.. Mitä muuta voisin nyt tehdä?

      • Rauhaskasvain

        Täydennyksenä edelliseen. Hakeuduin sairaalaan siis tänä vuonna eli 22.8.2011


      • Raija K.
        Rauhaskasvain kirjoitti:

        Täydennyksenä edelliseen. Hakeuduin sairaalaan siis tänä vuonna eli 22.8.2011

        Tere. Voisitko ottaa minuun yhteyttä? Pikkuveljelläni on todettu sama syöpä, mutta liian myöhäisen hoidon vuoksi hän tulee kuolemaan lyhyen ajan sisällä. hoitovirhe on virallisesti myönnetty. Kunnioittavasti: [email protected]


      • Matti T.
        Raija K. kirjoitti:

        Tere. Voisitko ottaa minuun yhteyttä? Pikkuveljelläni on todettu sama syöpä, mutta liian myöhäisen hoidon vuoksi hän tulee kuolemaan lyhyen ajan sisällä. hoitovirhe on virallisesti myönnetty. Kunnioittavasti: [email protected]

        Lukekaa te kaikki asiasta tietoa haluavat Duodecimin melko tuore erittäin valaiseva ja hyvä artikkeli "Pseudomyksooman hoito kehittyy" (Lepistö, Järvinen, et al). Google löytää.


      • mirva3
        Matti T. kirjoitti:

        Lukekaa te kaikki asiasta tietoa haluavat Duodecimin melko tuore erittäin valaiseva ja hyvä artikkeli "Pseudomyksooman hoito kehittyy" (Lepistö, Järvinen, et al). Google löytää.

        Äitini on sairastanut Pseudomyksoomaa jo 13v. Silloin alussa ei tiedetty sairaudesta juuri mitään, mutta hoidot/tiedot ovat kehittyneet. äitini on nyt 76v ja juuri leikattu ja poistettu" limakasvainta" 10litraa!. Stytostaattihoidot ovat pitäneet sairautta kurissa ja leikkauksilla on tarvittaessa poistettu limaa. Voimia kaikille sairastaville, tämä on harvinainen sairaus, mutta onneksi siitä nykyään tiedetään ja osataan hoitaa enemmän!


      • TYTÖN ÄITI
        Matti T. kirjoitti:

        Lukekaa te kaikki asiasta tietoa haluavat Duodecimin melko tuore erittäin valaiseva ja hyvä artikkeli "Pseudomyksooman hoito kehittyy" (Lepistö, Järvinen, et al). Google löytää.

        PMP.stä saa netistä tietoa englannin kielellä. Googleta pseudomyxoma peritonei ja saat linkit Christien sairaalaan, Macmillan Support ja Cancer research. Tieto on melko suppeata, mutta selkeää ja kertoo varmaan samat asiat kuin Duodecimin artikkeli (jota en ole lukenut).
        Onneksi sairaus kehittyy hitaasti, mutta toisaalta sen diagnostisointi on vaikeaa. Oireet viittaavat niin paljon muuhunkin ja kun sairastavuus on vain 1 miljoonasta, niin eivät lääkäritkään keksi sitä helposti.
        Muutama vuosi sitten Christien sivuilla oli hyviä valaisevia kuvia syöpäkasvustosta. Ne on nyt poistettu.


    • Anonyymi

      Hei, onko tuoreempia kokemuksia kyseisestä sairaudesta ja hoitojen toimivuudesta?

      • Anonyymi

        https://www.duodecimlehti.fi/duo98954

        Hei!

        Tuolta sivustolta lääkäri käski katsomaan tietoa. Minulla kyseinen toimenpide tehtiin 2018 Oulussa. Iso leikkaus (Hipec) 11h kesto, toipumisessa takapakkeja, tällä hetkellä voin hyvin. Seuraa tt-kuvauskontrolli tämän kuun lopussa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hei, minulla on todettu nyt helmikuussa 2022 umpilisäkkeen epämääräinen kasvain, jota epäillään pseudomyksoomaksi. Leikkausaika pitäisi olla kuukauden sisällä. Jännittää kovasti, koska en ole koskaan missään leikkauksessa ollut.

      • Anonyymi

        Hei!
        Toivottavasti leikkaus onnistui ja olet saanut voimia jatkaa elämää!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe