Ensiksi täytyy todeta, että pirun kalliita ovat.
Solu asuntoon en voi mennä vain perheasuntoa hain. Hakemukset on laitettu Kuopukseen: keskustaan ja 1km päästä keskustaan.
Kaksiota haettu.. onko hankala saada, pitäskö laittaa myös sinne kauemmas?
Ja yksiöitähän sieltä ei siis oikein saa, ellei ole asunut sitä vuotta solussa ja jonottanut vuoden? :P
Opiskeluasunto Kuopiosta? HANKALAA
14
1863
Vastaukset
- hiton kalliita
Täällä 500-600e/kk vuokrat on todella yleisiä.
Ja vapailta markkinoilta asuntoa on vaikea saada, kokeile opiskelijoiden vuokravälitystä.
Se on edullisin välitysfirma Kuopiossa, ja sitä kautta liikkuu todella paljon asuntoja. - saa jos haluaa
mutta ei pidä vaatia kilometrin päästä keskustasta.
ei se 2-3 kilsaa paljon ole.
kaikkihan ois keskustassa jo sinne pääsis. - ovat tuollaiset,
et asuntoa tule saamaan ainakaan nopeasti ja halvalla. Itse olin yksiöjonossa vuoden, kunnes marssin sisään toimistoon ja sanoin, että mistä tahansa käy, pakko saada kämppä alle. Sain samantien kaksion Petoselta, eikä vuokrakaan ole paha. Toki asuisin mieluummin keskustassa (en omista autoa), mutta kaikkeen tottuu, ja esim. Petosella on hyvät palvelut. Kuvittelisin, että kämpän saisi helposti myös esim. Neulamäestä.
- kuopiosta
Kauppojen ilmoitustauluillakin näkee näitä aivan utopistisia asuntotoiveita, pitäisi olla vähintään 40 neliötä, ja korttelin päässä torilta ja vuokra ei saa olla kuin 250e ja sitä rataa.. :D Mitä lienevät elämästä vieroutuneita vanhempien siipien alla kasvaneita, mutta varmaa on että ei noilla spekseillä kämppä löydy.
Kunhan syyskuu ja koulujen alku alkaa lähestyä alkaa kummasti kelpaamaan Männistön, Neulamäen ja Petosenkin kämppä.
Ja alkuperäiselle kysyjälle, jos kerran perheasunto on hakusessa, niin yksiötä on varmaan aika turha silloin edes havitella, ei siihen mahdu kuitenkaan. Vuokra taas ei perheellistä niin paina, kun maksajia on kaksi.
Eli suosittelen lämpöisesti ottamaan kuopakselta sen kämpän mitä sattuu löytymään nyt syksyllä. Kattelet talven kaupunkia ja tutustut lähiöelämään. Keväällä on taas kämppiä vapaana vaikka kuin, silloin on vara valita minne haluaisi muuttaa.- gsdgr
yksiöön aattelin muuttaa yksin, että voiko perhe yksiötä saada opiskelija vaikka sitten sieltä kauempaa?
- kuopiossa
gsdgr kirjoitti:
yksiöön aattelin muuttaa yksin, että voiko perhe yksiötä saada opiskelija vaikka sitten sieltä kauempaa?
Millainen on perheyksiö? Vai oliko tämä kysymys, voiko perhe yksiötä saada? :)
Kuopaksen aspa osannee kertoa paremmin saako yksiötä kauempaa keskustasta suoraan, mutta uskoisin että edelleen on sama muutaman vuoden takainen tilanne että yksiöihin on vain yksinkertaisesti ihan sairaan pitkät jonot. Tähän aikaan niitä ei enää vapaudukaan ihan samaa tahtia kuin keväällä. Eli voi olla aika vaikeaa yksiön saanti, vaikka kauempaakin kelpaisi.
Solussa asuminen on ihan hauskaa, ja siinä saa helposti ainakin sen pari uutta kaveria joiden kanssa voi ihmetellä uuden kaupungin kuvioita. Solukämppiä uskoisin olevan kuopaksella tyhjillään reilusti ainakin vielä. Mitä useammista kouluista pääsykoetulokset tulee, niin sitä vähemmäksi vapaat kämpät käy, eli nopeat syövät hitaat.
Kuten jo aikaisemmin tuli todettua, älä ole liian ronkeli, muuten voi käydä heikosti. Pääasia on että jonkun pesän paikkakunnalta saa, sitten on huomattavasti helpompi etsiä sitä 'unelmakämppää'.
- sinne muuttava
Sain petoselta kämpän, 49 neliöö ja 375 vuokra eli ei oo paha. Yksityiseltä ku ottaa nii saa yksiöstä maksaa saman. Vuokraan kuuluu vesi ja netti. Siellä näytti näin kesällä olevan monta tyhjää asuntoa eli sieltä kyllä saat asunnon ja vaikka sinne on matkaa 10km keskustasta nii paikallisliikenne pelaa hyvin ja ei oo kallista ku ostaa sellasen kortin jolla saa huristella nii paljo ku haluaa.
- ...
Kyseinen asunto siis kuopakselta
- happen
ei taida olla ihan realistisia toiveita...
- gfjfj
yksiötä jonotin kaksi vuotta kunnes luovutin. Vapailta markkinoilta olen pariin otteeseen hakenut asuntoa ja aina löytänyt monta vaihtoehtoa. Vuokrayksiö keskustassa 380 e ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Kuopakselta et tule saamaan soluakaan keskustan tuntumasta, Neulamäestä kyllä!
- utelias...
onko nuo neulamäen opiskelija asunnot oikeesti niin hirveitä, kun millasen käsityksen tästä keskustelusta saa? siis että se on vihoviimenen paikka minne kukaan haluis? mietin vaan että mistä mä hakisin kämppää kun opiskelut siellä alotan..
ainakaan sijainnin puolesta ei kuulosta pahalta, kun keskustaan on vaan 4km ja yliopisto melkeen vieressä.. - pitää paikkansakin
utelias... kirjoitti:
onko nuo neulamäen opiskelija asunnot oikeesti niin hirveitä, kun millasen käsityksen tästä keskustelusta saa? siis että se on vihoviimenen paikka minne kukaan haluis? mietin vaan että mistä mä hakisin kämppää kun opiskelut siellä alotan..
ainakaan sijainnin puolesta ei kuulosta pahalta, kun keskustaan on vaan 4km ja yliopisto melkeen vieressä..Hei,
Me ollaan tässä nyt puolisen vuotta asuttu tässä just viime vuonna rempatussa Kuopaksen kohteessa Nepalissa... Ja voi sanoa, että ei tää niin paha ole, kun mitä annetaan ymmärtää.. Tietenkin kyllähän täällä paljon näkee noita hämärähemmojakin ja huumeneuloihin on törmätty yms. yms. Mutta isona plussana ite piän tässä alueessa esim. sitä, että luontoa on paljon ja lähellä ja liikenneyhteydet on hyvät. Tuo mäki nyt talvella vähän jurppii vintata ylös, mutta kyllä siihenki tottuu ja tuleepahan ainaki hyötyliikuntaa :D.
Tosin ollaan itekin jonottamassa toisesta kohteesta asuntoa, mutta kyllä tässä hyvin on kestänyt ainakin nää ekat puol vuotta. Yläkerran naapuriin on vaan sattunut ihanaiset amikset, jotka kyllä keksivät aina yhtä sun toista "mukavaa", mut... elämä on. - ............
utelias... kirjoitti:
ainakaan sijainnin puolesta ei kuulosta pahalta, kun keskustaan on vaan 4km ja yliopisto melkeen vieressä..Riippuu varmaankin tuurista. Minun lähipiirissä vain hyviä kokemuksia.
- kuopaksella
aikoinaan yksiötä vuoden kunnes tarjottiin sellaista särkiniemestä. En sitä silloin enää voinut ottaa. Nyt jonotin vain 3kk ja hain vaikka millaista asuntoa, soluja, miniyksiöitä, pienasuntoja jne. melkeinpä kaikkialta muualta paitsi petoselta ja sainkin pienasunnon särkiniemestä. Pyörällä pari kilsaa keskustaan, ei paha. Ja pienasunto on melkein ku yksiö koska oma kylppäri ja vessa sekä huoneessa jääkaappi. Keittiö vaan yhteinen mikäli sitä tarttee. Tyytyväinen olen. Itsekin kun yliopistolla aloitin ajattelin, että tietenki kämppä niiralasta tai keskustasta jostain, mutta siellä pari vuotta asuneena huomasin, että ei ne matkat kyllä muualtakaan kovin pitkiä ole. Eli ei kannata liian ronkeli olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917284- 353851
- 453450
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402582- 2132496
- 412392
- 1302303
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292199Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna191913Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241898