Autotallin kustannusarvio

Apua!

Onko netissä mahdollista tehdä autotallin kustannusarvio?
Pankkiin täytyisi saada toimitetuksi kustannusarvio, mutta emme tiedä missä sellaisen saisi tehdyksi.

16

21279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä vaan

      Lämmitettävä (eristetty) ulkorakennus tonnin per neliö.

      Kylmä talli 30...50% halvemmalla.

      Jos pankki pyytää arvioita niin arvion se saa, ei ne edellytä eurolleen tarvitsemaasi rahasummaa.

      • Apua!

        Meille tulee reilun 90 neliön talli ja ei meinannut siihen talon hintaa laittaa...


      • puusta tiilikatolla
        Apua! kirjoitti:

        Meille tulee reilun 90 neliön talli ja ei meinannut siihen talon hintaa laittaa...

        kolme vuotta sitten tehtynä ja maksoi silloin noin 10 000 euroa. Kylmä tietenkin. Ja ihan ite tehty.

        Puun hinta on kai noussut.


      • Mä vaan
        Apua! kirjoitti:

        Meille tulee reilun 90 neliön talli ja ei meinannut siihen talon hintaa laittaa...

        Tarkoitatko sitä, että sun tallisi ei maksa 90 tuhatta euroa?

        Ja samalla tarkoitit sitä, että 90 tuhatta euroa olisi talon hinta?

        Mutta mistä saat vastarakennetun kunnollisen 90-neliöisen asuintalon 90 tuhannella eurolla? Kerro heti niin lähden ostoksille!


      • Mä vaan
        puusta tiilikatolla kirjoitti:

        kolme vuotta sitten tehtynä ja maksoi silloin noin 10 000 euroa. Kylmä tietenkin. Ja ihan ite tehty.

        Puun hinta on kai noussut.

        tuossa hinnassa ovat mukana piirustukset, viranomaismaksut, maansiirrot, ojitukset, sähköistys, maalaus, lukitukset ja räystäskourut?

        Minun laskukaavallani 25-neliöinen kylmä talli maksaisi nyt 12 500...17 500 euroa. Eikös tämä ole ihan linjassa sun rakennuksesi kanssa. Puutavaran hinta todellakin ON noussut.


      • Apua!
        Mä vaan kirjoitti:

        Tarkoitatko sitä, että sun tallisi ei maksa 90 tuhatta euroa?

        Ja samalla tarkoitit sitä, että 90 tuhatta euroa olisi talon hinta?

        Mutta mistä saat vastarakennetun kunnollisen 90-neliöisen asuintalon 90 tuhannella eurolla? Kerro heti niin lähden ostoksille!

        talon jossa 190 neliötä ja hintaa tuli vajaa
        150 000e. Eli jossain pitää olla vikaa jos autotalliin menee 1000e neliö kun taloonkaan ei mennyt. Ja tuo summa sisältää myös tontin hinnan, tontti on 9000 neliötä.


      • Mä vaan
        Apua! kirjoitti:

        talon jossa 190 neliötä ja hintaa tuli vajaa
        150 000e. Eli jossain pitää olla vikaa jos autotalliin menee 1000e neliö kun taloonkaan ei mennyt. Ja tuo summa sisältää myös tontin hinnan, tontti on 9000 neliötä.

        Höh. No siinähän sulla on kustannusarvio: 789 euroa neliölle! 25-neliöinen talli siis noin kakskyt tonnia.

        Ei pankkineiti tuu sun tontilles rakennustarkastusta tekemään; uskon että rahalaitos tahtoo vain eri keinoin varmistua että sun projektisi hinta, maksukykysi, velan vakuus ja lainan suuruus ovat keskenään järkevässä suhteessa.

        Jos olet saanut 20 tonnia lainaa ja pystyt rakennuksen tekemään kymppitonnilla, niin siinähän ei ole valittamista.


    • vaihtelevat

      Autotallin hinta riippuu monesta asiasta: kylmä vai lämmin? Minkälaiset perustukset? yms.

      Itsellä lämmin 50 m2 autotalli, autokatos ja varasto. Perustukset viimeisen päälle ja autokatoksen lattia valettu. Hinta vähän alle 40000 euroa.

      • Avaimet käteen

        Juuri kirjoitettiin sopimus. Lämmin autotalli, perustus paalutettuna 40m2, maksaa 31000 EUR sisältäen kaiken kuten esim. lattialämmitys, automaattiovi, valaistus, räystäät, maalaus jne.


      • tallin laittaja
        Avaimet käteen kirjoitti:

        Juuri kirjoitettiin sopimus. Lämmin autotalli, perustus paalutettuna 40m2, maksaa 31000 EUR sisältäen kaiken kuten esim. lattialämmitys, automaattiovi, valaistus, räystäät, maalaus jne.

        Ihan mielenkiinnonvuoksi kyselen mistä tilasit tallin? Onko mitään kokemuksia Puutimpureiden Näppärä talleista ja heidän laadusta ja aikatauluissa pysymisestä?


      • Yksityisseltä
        tallin laittaja kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnonvuoksi kyselen mistä tilasit tallin? Onko mitään kokemuksia Puutimpureiden Näppärä talleista ja heidän laadusta ja aikatauluissa pysymisestä?

        Hei,

        tilasin tallin yksityiseltä rakennusfrmalta. Tehdään pitkästä tavarasta paikan päällä.


      • kovat hinnat?
        Yksityisseltä kirjoitti:

        Hei,

        tilasin tallin yksityiseltä rakennusfrmalta. Tehdään pitkästä tavarasta paikan päällä.

        Mulla on juuri pikkasta vaille valmis 62 neliön talli, lämpöeristetty, kahdella automaattiovella ym. Taitaa hinta jäädä johonkin 15000eur.


      • kolmekertaa
        tallin laittaja kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnonvuoksi kyselen mistä tilasit tallin? Onko mitään kokemuksia Puutimpureiden Näppärä talleista ja heidän laadusta ja aikatauluissa pysymisestä?

        huomasitko kaveri kertoi ,että" paalutettu"".kertooo että tontti on haastellinen.
        saattaa olla rautaa jonossa 10- tuhatta €


      • Anonyymi
        kovat hinnat? kirjoitti:

        Mulla on juuri pikkasta vaille valmis 62 neliön talli, lämpöeristetty, kahdella automaattiovella ym. Taitaa hinta jäädä johonkin 15000eur.

        Sisältääkö 15000e perustukset rungon, katon, sähköt yms... eli koko paketti alusta loppuun 15000e? Ja ilmeisesti itse tehtynä?


    • jaszo

      www.kilpailutaurakkasi.fi siellä on autotallilaskuri

    • Uusi tuttavuus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1796
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1417
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1376
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1299
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1293
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1227
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1058
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      13
      1018
    Aihe