Onko todella näin

? Suomalainen ?

Onko ihmisten käyttäytyminen todella tälläistä tänä päivänä toista ihmistä kohtaan? Aliarvioidaan, väheksytään, syyllistetään suoralta kädeltä. Todellakaan ei tarvitse kovin pitkään keskustella aiheesta mikä ei juuri silloin kosketa toista osapuolta "ei kiinnosta mentaliteetin",tai "ei kuulu mulle". Kaikki ei edes muista silloinkaan kuinka itse käytäytyy kun apu ei tulekaan automaattisesti. Onneksi elämä opettaa hiljaa kävelemään kaikki.

12

779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitkä arvot?

      että eipä ole käyttöä vanhoille hyville arvoille: ahkeruus, säästäväisyys, rehellisyys.. enää nykyaikana.

      Täällä palstoilla varsinkin alkuun suorastaan hätkähdytti tottumattomana nuo sinun mainitsemasi ilmiöt. Eikö vain voi jättää kommentoimatta, ellei ole rakentavaa sanottavaa tai ei kiinnosta. Lytätä halutaan usein kunhan vain saadaan sanoa oma mielipide.

      No osaltaan tämä palvelee tunteiden purkauspaikkana. Parempi kai tääkin kuin mäiskiä sivullisia. Mutta mutta...saman se tekee täällä, sanoilla sivaltaminen saa todella pahan mielen ja usein ihan syyttömälle ja hyväntahtoiselle ihmiselle joka esim. rehellisesti on ongelmaaansa esiin tuonut..

    • Ja niitä vanhoja ideoita joita on jo kokeiltu ja huonoiksi todettu, muka uusina omina ideoinaan tuodaan esille uudella nimellä ja vaaditaan "uudistusta".

      Se on sitä itsekkyyttä ja maineen ja mammonan tavoittelua keinoilla millä tahansa.

      Näin ainakin monissa työpaikoissa.

    • niin ja näin

      Kyllä, tällaista on ihmisten käyttäytyminen
      tänä päivänä! Toki poikkeuksiakin löytyy.
      Jos itse olet ystävällinen ja avulias, saatat ehkä huomata saavasi kuravettä silmillesi tai ihmettelevän, kummeksuvan katseen, tyylillä
      "mikä toi luulee olevansa".
      Ilmankos on niin ahdasta, kyynärpäät leveänä kuljetaan, "mulle heti kaikki nyt, mulle, mulle", tyylillä.

      ONNEKSI, elämä opettaa, jokaista...

      • eräsN1

        No en tiedä tuota. Mutta kyllä maailma opettaa nykyisin ihmistä tylyksi ja laskelmoivaksi. Kuulun itse näihin kiltteihin ja avuliaisiin tyyppeihin, jotka auttavat avuntarvitsijaa. Mutta ikävä kyllä, se on niin, että auttamalla muita. Ei nämä työt lopu tekemällä. Joskus kun on sitten itse kaivannut apua jossain asiassa, niin on saanut tulla huomaamaan, että saa tylyjä EI vastauksia, tavan takaa. Kiittämättömyys on maailman palkka.


      • eräsN1 kirjoitti:

        No en tiedä tuota. Mutta kyllä maailma opettaa nykyisin ihmistä tylyksi ja laskelmoivaksi. Kuulun itse näihin kiltteihin ja avuliaisiin tyyppeihin, jotka auttavat avuntarvitsijaa. Mutta ikävä kyllä, se on niin, että auttamalla muita. Ei nämä työt lopu tekemällä. Joskus kun on sitten itse kaivannut apua jossain asiassa, niin on saanut tulla huomaamaan, että saa tylyjä EI vastauksia, tavan takaa. Kiittämättömyys on maailman palkka.

        Hädässä ystävä tunnetaan. Ja silloin ahdinkosta on sellainen positiivinen asia, että ne joita on luullut ystävikseen, paljastavat todellisen minänsä. Ja silloin myös sellaiset ihmiset, joita ei ole osannutkaan arvostaa, tulevat tietoisiksi.

        Kaikesta huolimatta mielestäni hyvällä on tapana lisääntyä, kasvaa ja pyrkiä kerääntymään samaan paikkaan, ihan samallatavalla kuten ongelmillakin.


      • punnitaan
        miljoona kirjoitti:

        Hädässä ystävä tunnetaan. Ja silloin ahdinkosta on sellainen positiivinen asia, että ne joita on luullut ystävikseen, paljastavat todellisen minänsä. Ja silloin myös sellaiset ihmiset, joita ei ole osannutkaan arvostaa, tulevat tietoisiksi.

        Kaikesta huolimatta mielestäni hyvällä on tapana lisääntyä, kasvaa ja pyrkiä kerääntymään samaan paikkaan, ihan samallatavalla kuten ongelmillakin.

        Hyvinä päivinä riittää selkääntaputtelijoita ja huonoina päivinä selkäänpuukottajia. Näin olen valitettavasti joutunut toteamaan. Inhimillistä tietysti, mutta lisää tuskaa huomata se. Luulenpa, että olisin selvinnyt koettelemuksista pienemmin kolhuin jos olisin saanut apua sitä tarvitessani.


      • taas uskon,
        punnitaan kirjoitti:

        Hyvinä päivinä riittää selkääntaputtelijoita ja huonoina päivinä selkäänpuukottajia. Näin olen valitettavasti joutunut toteamaan. Inhimillistä tietysti, mutta lisää tuskaa huomata se. Luulenpa, että olisin selvinnyt koettelemuksista pienemmin kolhuin jos olisin saanut apua sitä tarvitessani.

        että oikein hyvinä aikoina saa ystäviltäsikin hiljaista kademieltä.
        Helpommin saat vastoinkäymisissä lohtua, kun ystäväsi tuntevat oman paremmuutensa.


      • punnitaan kirjoitti:

        Hyvinä päivinä riittää selkääntaputtelijoita ja huonoina päivinä selkäänpuukottajia. Näin olen valitettavasti joutunut toteamaan. Inhimillistä tietysti, mutta lisää tuskaa huomata se. Luulenpa, että olisin selvinnyt koettelemuksista pienemmin kolhuin jos olisin saanut apua sitä tarvitessani.

        Olen minäkin erään auttamani henkilön kiittämättömyyden saanut kokea. Joka päivä hän minulle murhetta aiheuttaa päivästä päivään. Mutta ei lannistuta, elämään kuuluu vastoinkäymiset.

        Hetki kerrallaan täällä eletään ja huomista ei tiedä kukaan. Joten parhaansa yritetään vaan kaikesta huolimatta, ehkä sitten jonain päivänä, sitten joskus.


      • taas uskon, kirjoitti:

        että oikein hyvinä aikoina saa ystäviltäsikin hiljaista kademieltä.
        Helpommin saat vastoinkäymisissä lohtua, kun ystäväsi tuntevat oman paremmuutensa.

        No, onneksi ei minulla koskaan liene niin hyviä päiviä, että ne joisivat erityisesti kademieltä jollekkin aiheuttaa.

        Mutta pienestäkin se voi toki olla kiinni.


      • toisilla on
        miljoona kirjoitti:

        No, onneksi ei minulla koskaan liene niin hyviä päiviä, että ne joisivat erityisesti kademieltä jollekkin aiheuttaa.

        Mutta pienestäkin se voi toki olla kiinni.

        kyky löytää kurjimmankin meistä elämästä jotain kadehdittavaa. Ja kyllä jokaisen elämään kurjuutta mahtuu, kellä minkäkinlaista.


      • toisilla on kirjoitti:

        kyky löytää kurjimmankin meistä elämästä jotain kadehdittavaa. Ja kyllä jokaisen elämään kurjuutta mahtuu, kellä minkäkinlaista.

        Senhän huomasi jo tuolla leipäjono keskustelussa. Ja vieläpä hyväosaset kadehtivat köyhiä. Ei sitä uskoisi mokomaa.


    • Einott

      Kaikkia kilpailutetaan.

      Ihmisistä tulee katkeria ja kaunaisia toisiaan kohtaan.

      Kaikesta kilpaillaan,jopa palveluista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe