Minulla on iso kiinanruusu joka yhtäkkiä alkoi
lakastua ja lehdet tippuvat pois. Elukoita ei näy
eikä muutakaan tautia.
Kuka tietäis?
Mikä vaivaa kiinanruusua?
6
2956
Vastaukset
- Pena
Olisikohan niin että hoidat sitä liianhyvin.
Valon vähyys ja liikakastelu. Myös liiankova
lannoitus voi viedä sen koomaan. Itselläni on
joskus ollut iso kiinanruusu joka oli kesän
jumissa. Ei ainuttakaan lehteä. Tipautin sille
kuitenkin vettä hyvinvaroen kun se ei sitä
kuluttanut yhteyttämällä. Viimein siihen alkoi
tulla lehtiä ja kukkia.- Kiitollinen
Voi todellakin olla , että on saanut liikaa
lannoitetta. Lannoitin kyllä varovasti, mutta
kuihtuminen alkoi juuri lannoituksen jälkeen.
Aurinko kukka saa kyllä aivan riittävästi.
Toivotaan, että se piristyy siitä vielä.
Kiitos kun vaivauduit. - Amatööri
Jätä se rauhaan pari kolme viikkoa äläkä
kastele.Sitten vain annat sen verran vettä ettei
ihan kokonaan kuivu.Minulla oli viime talvena
sama juttu,luulin jo sen kuolleen .Sitten
aloitin kastelun taas ja sieltä rupesi uutta
lehteä lykkäämään.Sinnikäs se on. Nyt on oikein
kauniissa lehdessä.Minä vielä leikkasin oksat
aika reilusti.Se tuntuu tarvitsevan sellaisen
lepoatauon muutaman vuoden välein.Nuo vasta
ostetut ovat yleensä niin tiukkaan kasvatettu
että se luontainen "oleentuminenkin" ottaa
aikansa.
- täti
iso on myös mun ruusuni. ja saman tempun se teki. lähes kaikki lehdet tiputti. ei ollut ennen tehnyt sellaista. mutta ei hätää. lehdet tulee takaisin. se oli sen lepotalvi nyt ja karsin sen miltei paksuun varteen asti. jätin jokaisesta oksasta korkeintaan 20cm ja varresta lähtevien oksien haarat sai kans kyytiä. nyt se lehtipensas on juurtumassa ja toivottavasti tulee monta uutta ruusupuskaa. ja eiköhän tuo vanhus tuosta haaroitu entistä enemmän.
- Anonyymi
mitä elukoita voi yleensä olla kiinan ruusussa
- Anonyymi
Katkaisin n. 30 vuotta vanhan kiinanruusuni niin että ei jäänyt edes lehtiä, oksista puhumattakaan. Nyt noin puolimetrinen tappi. Jää nähtäväksi, että oppiiko olemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .633983Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493040Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312981Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3882064Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111173Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101166- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde29994- 58972
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että110954