Sainkin yhden vastauksen, että jänikselle maistuu kaikki. Mutta ei pidä paikkaansa. Kyllä se tai rusakko valikoi. Kun en muita vastauksia ole saanut, niin kerronpa omat kokemukseni, jos vaikka olisi jollekulle apua. Jänikselle maistuu akilleija, joka on japaninakilleijan ja jonkun muun matalan lajikkeen risteytys. Ilmeisesti siis kaikki akilleijat eivät olekaan myrkyllisiä, vaan vain lehtoakilleija. (Risteytys on tapahtunut entisellä pihallani, josta olen tämän uuden version meille tuonut). Ja lisäksi jänikselle maistuu orvokit ja nyt uutena kurjenkellot. Naapurilta se on syönyt syysleimut. Seuraavia se ei syö : arovuokko (myrkyllinen), kesäpikkusydän, pioni, kevätkaihonkukka, päivänlilja, ruusu, harmaamalvikki, keijunkukka. Nyt tässä kuumeisesti olen koettanut selvittää että mitkä perennat tai kesäkukat ovat myrkyllisiä, mutta niitä tuntuu olevan tosi vähän. Paistiksi pitäs panna koko jänis (tai rusakko). Pistää vihaksi moinen otus, joka syö minun kukkani.
jänikselle maistuu
6
15845
Vastaukset
- kun ei ole
jänikselle mitään syötävää ruoaksi kelpaa kaikki, olkoon myrkyllsitä tai ei. myöhemmin on jo jänikselläkin varaa valita. myönnän, että jänispaisti kutkuttelee minuakin välillä, mutta herään nopeasti niin ovat suloisia kavereita.
- ellit
On teillä ihme rusakoita,kun kaikkea syövät.
Meillä kulkee myös talvella pihassa rusakoita,mutta eivät oikeastaan syö kuin norjanangervon päät,jos on nuori pensas,ei syö vanhaa, kultasadetta popsii myöskin nuorena.Suikerovihma on ainoa jonka oksanpäät se syö joka talvi,jos en muista peittää havuilla.
Kesällä ne kulkee myös pitkin pihaa, mutta ei niille mikään kelpaa,olisko naapurissa parempaa ruokaa ;)
Tässä linkki myrkyllisistä ja myrkyttömistä kasveista ihmisille, en tiedä tehoaako ne myös eläimille.
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,2613 - -- kiitosta vaan --
Ei sittenkään niin kiva kaveri.
- Anonyymi
Näin on ja justiinsa näi! Otus pataan ,mutta kun ei ole metsästäjksi!
Tästä on paljon apua! Pioni minua kiinnostaa, kun saan ison
PIONIN, ettei pitkkorvat syö sitä!!!- Anonyymi
Talvella kelpaavat pensasruusut. Juhannusruusu on herkkua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473