"Liian seko sulle"

etäsuhde

Näinkö päättyy tämä varsin mukava suhde? Tyttöystävä sanoo olevansa liian seko, eikä tunne kaunokirjallisuuttakaan. On kuitenkin varsin monipuolinen ja lahjakas, aikaansa seuraavakin.

Mikä meissä kirjallisuuden harrastajissa modernia ihmistä pelottaa? Viime aikoina on puhuttu julkisuudessa historian tuntemisen olevan sivistyksen mitta. Mutta että kaunokirjallisuuskinko on alemmuuden tunnetta aiheuttavaa?

Luulisi elämän olevan rikkaampaa, kun yksi osaa yhtä ja toinen toista.

Millä pitelisin 'tytöstäni' kiinni?

17

1312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timo T.A.

      ... ja syvällisyys. Kohtaavatko näkemyksenne?

    • Näin äkkiä tulee mieleen, että tuollainen on tekosyy. Ehkä sinun kannattaisi miettiä mikä on se varsinainen syy.

      Ilmoita sille, että olet saanut lottovoiton tai perinnön. Voi alkaa kaunokirjallisuuskin kiinnostamaan. Tietty sitten se loppuu kuitenkin kun totuus valkenee.

      Tsemppiä sinulle.

      • kaksoisolentosi

        asui ennen Turussa?Hänen nimikirjaimet S.H
        Oletko se sinä ? "vanha ystäväni"


      • kaksoisolentosi kirjoitti:

        asui ennen Turussa?Hänen nimikirjaimet S.H
        Oletko se sinä ? "vanha ystäväni"

        En ole koskaan asunut siellä.


    • liikaa mielikuvien

      ja lukemiesi kirjojen kautta?
      Tunnen kirjallisuusihmisiä, jotka viljelevät lainauksia lukimistaan kirjoista väsymiseen asti.
      On salomonin tuomioita, herakleen sitä ja akilleksen tätä, ja he osaavat pitkät litaniat ulkoa vaikeita tekstejä ja ovat innokkaita esittämään, kuinka helvetin viisaita ja hyvämuistisia he ovat.(se ja se tapahtui sivulla 199)
      Tai sitten pohjatonta väittelyä siitä, mitä joku kirjailija mahdollisesti tarkoitti?
      Voi hiisi!

      Jos kuulut näihin tyyppeihin, niin olet väsyttänyt kumppanisi ja hän kyllästyntyt, koska ei voi päteä rinnallasi, eikä ole kiinnostunut yhtä intohimoisesti kirjallisuudesta, kuin sinä?
      Jos hänellä on joku tärkeä harrastus, yritä mennä mukaan ja puhu vähemmän kirjallisuudesta.
      Zemppiä!

      • etäsuhde

        En minä aivan noin kärjistettyä käytöstä myönnä. Mutta hyvä näkökohta, kiitos siitä.


    • etäsuhde

      Palaan myöhemmin, toivottavasti paremmalla 'imulla', kommentoimaan. Kiitos vastauksista tähän asti.

    • ketunhäntä'

      sinulla kainalossa. Mitä kaunokirjallisuus kuuluu hyvään suhteeseen, muuta kuin mainiona mausteena?
      Toinenhan voi harrastaa vaikka rumahyppelyä, siitähän tulee hyvä coctail.

      Ennemminkin tuo sana seko minua ihmetyttää.
      Mitä se tarkoittaa? Ei kai kirjallisuuden tuntemattomuus kenestäkään tee mitenkään sekoa?
      Jos alkaa alemmuutta tuntemaan, ainahan siihen syitä löytyy.

      • etäsuhde

        Hän ottaa kantaa voimakkaasti ja värikkäästi. Uskoisin tämän aiheuttavan hänessä itsessään vastareaktioita jälkeen päin. Jonkinlaista henkistä krapulaa. Olen itse puolestani hyvinkin valikoiva puheissani. Tästä vastakohtaisuudesta olen ymmärtänyt sanan 'seko' kumpuavan. Tai ymmärsin, se oli uutta minullekin.


      • on minun
        etäsuhde kirjoitti:

        Hän ottaa kantaa voimakkaasti ja värikkäästi. Uskoisin tämän aiheuttavan hänessä itsessään vastareaktioita jälkeen päin. Jonkinlaista henkistä krapulaa. Olen itse puolestani hyvinkin valikoiva puheissani. Tästä vastakohtaisuudesta olen ymmärtänyt sanan 'seko' kumpuavan. Tai ymmärsin, se oli uutta minullekin.

        käsittääkseni jokin alemmuuskompleksi. Hän tuntee itsensä huonommaksi, vaikkapa omien luonteenpiirteittensä takia. Kaipa sinun "korkeakulttuurinen" harrasteesikin häntä latistaa, mutta sehän on sinua.
        Itsekin olen monesti tulta ja tappuraa, mutta sehän on minun luonteeni. Sopii niille, jotka ovat minulle rakkaita.
        Älä anna periksi, jos kerran rakastat!


      • etäsuhde
        on minun kirjoitti:

        käsittääkseni jokin alemmuuskompleksi. Hän tuntee itsensä huonommaksi, vaikkapa omien luonteenpiirteittensä takia. Kaipa sinun "korkeakulttuurinen" harrasteesikin häntä latistaa, mutta sehän on sinua.
        Itsekin olen monesti tulta ja tappuraa, mutta sehän on minun luonteeni. Sopii niille, jotka ovat minulle rakkaita.
        Älä anna periksi, jos kerran rakastat!

        Ei tämä tarina ole vielä loppu. Kiitos kommentista.


    • enkelitrio

      Syy on vallan joku muu,kuin "olen liian seko sulle"
      Kai vastasit : Ethän ole...?
      Asettaisin melkein syyn toistapäin;jospa olit liian
      tylsä hänelle?(vain hänen mielestään!) Mutta-mutta...taatusti olet sopiva jollekin!!!

      Etäsuhde? Oliko teillä paljonkin välimatkaa?
      Olet oikeassa;elämä on paljon rikkaampaa,kun toinen osaa toista jne.Vastakohdathan täydentävät toisiaan!

      • etäsuhde

        Emme ole majailleet toistemme luona, muuten ei ole matkaa paljon.

        Enemmänkin tuollainen henkinen etäsuhde.

        Minä olin vähän aikaa ihan hiljaa. Sitten sanoin, että pidän hänen värikkyydestään.


    • Toisen kerran kun mietin ongelmaasi tarkemmin ajattelisin näin.

      Jos suhde on aika tuore, niin kannattaisi ehkä antaa aikaa. Usein seurustelun alussa tulee sellaisia paniikkireaktioita, kun pitäisi sitoutua.

      Siihen paniikkiin auttaa pelkästään rauhallinen ja ymmärtäväinen suhtautuminen ja aika. Esim. jos mitenkään pystyt, kannattaa ilmoittaa että voisitte mielestäsi antaa ajan näyttää ja itse ottaisit mielelläsi rauhallisesti. Katsotaan miten sitten ajan kanssa käy, ja onhan meillä aikaa, ovat rauhoittavia lauseta. Ja ehdotus esim. voisimmeko pohtia asiaa kuukauden kuluttua. Kaikenlainen painostaminen pahentaa asiaa.

      • etäsuhde

        En annakaan periksi, siinä mitä sanot on ideaa. Rakkaus vaatii aikaa. En nyt siteeraa tässä mitään kirjallisuutta, kun yritän pitää silmällä käytöstäni. Heh.


      • etäsuhde kirjoitti:

        En annakaan periksi, siinä mitä sanot on ideaa. Rakkaus vaatii aikaa. En nyt siteeraa tässä mitään kirjallisuutta, kun yritän pitää silmällä käytöstäni. Heh.

        Kun on rakastunut, niin silloin sitä voi olla hieman malttamaton, ja toinen voi olla just siinä vaiheessa sitoutumispaniikissa.

        Minun mies oli tavatessamme komennusmies ja alussa sitoutumispaniikissa. Mutta annoin hänelle aikaa ja suhtauduin rauhallisesti. Myös hänen minulle unohtuneet hanskansa toimivat välikappaleena.

        Siis käytännön vinkki, jos tapaatte "unohda" jokin tavara tai asia johon voit myöhemmin palata.


      • etäsuhde
        miljoona kirjoitti:

        Kun on rakastunut, niin silloin sitä voi olla hieman malttamaton, ja toinen voi olla just siinä vaiheessa sitoutumispaniikissa.

        Minun mies oli tavatessamme komennusmies ja alussa sitoutumispaniikissa. Mutta annoin hänelle aikaa ja suhtauduin rauhallisesti. Myös hänen minulle unohtuneet hanskansa toimivat välikappaleena.

        Siis käytännön vinkki, jos tapaatte "unohda" jokin tavara tai asia johon voit myöhemmin palata.

        Aurinkolasit unohtuivat hänen luokseen. Sain ne postissa pikaisesti takaisin.

        Minä olen suhteessa ankkuri ja vakauttava tekijä. Kyllä jaksan katsella tilannetta. Mielenkiinnollakin. Vielä ei ole sydänsuruja tuntunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe