Tässä kun olen lueskellut sivun juttuja, huomaan että en ole näköjään ainoa joka on kärsinyt näistä mukavista flunssista pitkin tätä vuotta. Itselläni on kurkkukipua nyt jo ainakin kymmenettä kertaa tänä vuonna 3 sairastettua poskiontelontulehdusta.
Viimeisimmän poskiontelon tulehduksen aiakna leikattiin sitten alaviisuri. Ja kurkkukipu alkoi saman tien leikkauksen jälkeen siltä puolelta mistä hammas leikattiin. Poski turposi tennispalloksi jne. Oireita kesti viikon ja sitten helpotti. Kunnes taas alkoi järkky kipu ikenissä ja kurkussa.
Sain hampulääkäriltä kefeksin kuurin tulehduksen varalle. No sehän sitten helpotti muutamaksi päiväksi kunnes taas samat vaivat alkoivat ja kurkku oli kirkuvan punainen. Päivystys lääkäri vaihtoi antibioottikuurin sellaiseen joka tehoaa myös angiinaan. Mutta oli sitä mieltä; että nieluviljelyä ei kannata ottaa kun oli tuo kefeksin kuuri päällä. Nyt Kurkku kipu kadonnut mutta lämpöä on edeelleen 5:ttä päivää ja aikas surkea olotila.
Siispä ajattelinkin kysäistä, että teillä kenellä nyt näitä kurkkukipu flunssia on ollut että, onko teillä liittynyt siihen punoitusta, siis ihan reilua PUNOITUSTA nielurisoissa. Mietinpä vain että saattoiko olla angiinaa, vai kenties taas vain joku ärhäkkä viirus vai ottiko kurkkuni vain itseensä tuon viisudenhampaan leikkauksen seurauksena ja tulehtui.Lääkärin mielestä kaikki vaihtoehdot ovat mahdollisia.
Nyt jo muuten 4. antibioottikuuri menossa tänä vuonna, ed vuonna 6 kuuria poskiontelon tulehduksiin, että rupeisi jo pikkuhiljaa piisaamaan.
punaiset nielurisat
4
3386
Vastaukset
- tämä toimii
Hei!
Ikävää, että olet noin paljon sairastellut. Eiköhän se punaisuus ole ihan normaalia flunssankin yhteydessä. Mulla oli juuri paha flunssa, joka alkoi kovalla kurkkukivulla, jota kesti useampi päivä. Ja kyllä se nielu ja nielurisat oli ihan tulipunaiset! Punaisuutta kesti noin viikon. Nyt on vielä häiritsevää kuivaa yskää :((
Nyt kerron sulle yhdestä asiasta, joka voi kuulostaa ällöttävältä, mutta joka todella auttaa poskiontelotulehduksen hoidossa, ja paranemisen jälkeen poskiontelotulehdusten ja flunssien ennaltaehkäisyssä.
Tarkoitan nenänhuuhtelua. Oletko kuullut siitä? Moni ihminen on päässyt toistuvista poskiontelotulehduksista eroon nenänhuuhtelun avulla. Korva- nenä- ja kurkkutautien erikoislääkärit suosittelevat nenänhuuhtelua. Useat ovat sitä mieltä, että nenänhuuhtelu tehoaa paremmin kuin antibioottikuurit, eikä sillä ole haittavaikutuksia.
Eli, apteekista voi ostaa sellaisen sarvikuono -nimisen nenänhuuhtelukannun. Siinä on mukana kattavat ohjeet. Periaatteessa kyse on siitä, että kehonlämpöiseen veteen sekoitetaan merisuolaa, siten että veden suolapitoisuus on sama kuin veren suolapitoisuus. Sitten suolaliuosta kaadetaan toisesta sieraimesta sisään pää tietyssä asennossa. Liuos menee poskionteloiden läpi ja tulee toisesta sieraimesta ulos. Sitten sama toisetetaan toisen sieraimen kautta. Lopuksi perusteellinen kuivaus!
Tämä voi kuulostaa tosi iljettävältä, mutta todellisuudessa se ei tunnu yhtään epämiellyttävältä, päinvastoin.
Ideana on se, että vesi poistaa epäpuhtaudet poskionteloista ja nenän tukkoisuus häviää. Bakteerimömmöt huuhdotaan siis lavuaarista alas. Kun tuuletus onteloissa toimii, bakteerit ei pääse siellä muhimaan. Kuulostaako järkevältä?
Minä kokeilin nenänhuuhtelua ekan kerran vasta muutama päivä sitten kun oli pahin flunssa päällä. Nenän oli tukossa ja vuosi koko ajan. Nenänhuuhtelu avasi nenän, ja vuotaminenkin loppui pian kokonaan. Itselläni ei ole ollut poskiontelotulehduksia, mutta uskon vakaasti, että tämä on hyvä keino niihinkin. Netissä on paljon tietoa asiasta kun googlaa nenänhuuhtelu tai nenähuuhtelu (tai englanniksi jala neti).
No, tämä vastaus keskittyi lähinnä poskiontelotulehduksiin. En osaa sanoa, onko sulla angiinaa, vai johtuuko kurkkukipu ym. virustaudista. Se mun kurkkukipu oli niin kamalaa, että itsekin luulin, että kyseessä oli angiina, mutta ei se sitten ollutkaan. Jos se antibioottikuuri ei tehoa sulla, niin sitten se on todennäköisesti virustauti. Ne on ollut aika rankkoja tänä vuonna, joten se voi kestää vähän tavallista pidempään. Käy kuitenkin lääkärissä, jos tilasi pahenee tai jos mitään muutosta parempaan ei pian tapahdu.- tytsy
Täytyykin lähteä apteekissa käymään ja ostaa nenäkannu=) Serkkukin suositteli sitä, että eiköhän se siis ole varmempi keino kuin antibiootit! Eiväthän antibiootit olekaan mikään ihmelääke, joka parantaa joka vaivan, niin kuin ihmiset nykyään tuppaavat ajattelemaan...Itse en ole kyseisiä lääkkeitä käyttänyt moneen vuoteen ja viimeksi tulehtuneeseen viisaudenhampaaseen. Parhaiten kurkkukipuun ovat auttaneet tavalliset särkylääkkeet ja saan niitä itse ilmaisina näytepakkauksina=)
- keinot vähissä
kiitoksia perusteelisesta vastauksestasi! Mutta minulla on ollut sarvikuono käytössä jo parisen vuotta. Ei tepsi ennalta ehkäisyyn, mutta poskiontelon tulehduksen aikana helpottaa kyll oloa. syön kuitenkin yleensä kaksi kuuria tulehdukseen vaikka käytänkin sarvikuonoa ahkerasti.
Lääkäreiden mielestä kyse on rakenteelisesta viasta toistuviin poskiontelon tulehduksiin. Lähetettä nenä-nielu lääkärille ei vain tunnu irtoavan vaikka lupailtu on! Koska terveyskeskus lääkrit vaihtuvat kokojan toistelevat he samaa virttä, jos se vielä tämän jälkeen uusii niin sitten...:/
- niksit
Lue linkin loppuosa tarkkaan, uskomaton konsti ja se toimii!
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kosteusvauriohome-Miten toimin.htm#Maitohappobakteeri
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432140Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711903- 1161342
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711160- 96962
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73909Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78849Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki44845Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931782- 54691