Semmoista tautia

on liikkeellä, jonka oireet sotkeutuvat kilpparioireisiin. Uudestaan ja uudestaan tulee särkyjä (esim. käsivarret), kurkku-kaulaongelmia, hammaskipuja, lämpöongelmia, voimattomuutta ym. Lämpöongelmat ovat heittelyä ja palelua, ei useinkaan kuumetta. On vaikea erottaa kilpparivajisoireista. Itselläni on tullut puolen vuoden sisällä muutaman kerran. Ensimmäinen oli pisin kesti välillä vaihdellen 1-2 kk (tammi-helmikuussa). Oikeastaan oli jo vuosi siitä takaperin samantapaista.

Kun lukee vilustumispalstaa ym. huomaa, että monilla on pitkäaikaisia omituisia ongelmia. Kun kuumetta ei useimmilla ole (toisilla alilämpöä), asianomainen pelästyy, että mikä on. Mikä on sellainen virus tms., joka jää elimistöön ja aktivoituu uudelleen ja uudelleen? Joillakin on monoa, mutta ei kaikilla.

Tämä on kansanterveydellisesti huolestuttavaa ja henkilökohtaisesti vajislaisilla hankaloittaa lääkityksen säätöä.
4366
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

tammikuussa tuli minullekin tuollaisia oireita, nivelkivut ja käsivarret pahimpana, kuumetta ei ole ollut,
maaliskuussa lisättiin thyroxinia, hiljalleen häipyi ihottumat sääristä ja käsivarsista, VÄSYMIS- kohtaukset, joita sain iltapäivisin, niistä olen päässyt eroon,
VIRUS ? niinpä, onko vajiksen lisäksi virus vai johtuuko vaivat vajaatoiminnasta.
Onkohan normaalia että thyroxin väsyttää, heitän aamulla napit sisään 5-7 välillä ja nukun heti uudestaan, nukun tunteja,
tänään olen aikaisin hereillä tilipäivän johdosta !

Äänestä
  • minäkin aamu-unetuksesta. Joskus on väsymyskohtauksia. Nyt on sitkeä räkäklimppi toisella puolella nenänielua, muuten nenä on kuiva.

    Mikähän riivajainen meitä suomalaisia vaivaa?

    Äänestä

  • Oiresotku kirjoitti:

    minäkin aamu-unetuksesta. Joskus on väsymyskohtauksia. Nyt on sitkeä räkäklimppi toisella puolella nenänielua, muuten nenä on kuiva.

    Mikähän riivajainen meitä suomalaisia vaivaa?

    Usein minäkin mietin, mikä suomalaisia vaivaa. Ettei vaan vuoden 1986 "mossahdus" olisi suurin syyllinen, jokin jyllää meissä ja yhä useimmissa.
    Uskon suomen kansan kuolevan sukupuuttoon melko nopeasti, jokainen on kohta jostakin päästä sairas,
    Kilpirauhas-sairaudet ovat huimasti lisääntyneet, samoin sydän-verisuonitaudit,
    minulla on nuo kaikki ! Aivan nuoresta alkaen olen oireillut, ja tässä iässä jo olen valmis kuopattavaksi.
    Jokin on pahasti pielessä Suomessa. Nauttikaa Te jotka olette terveitä, koskaan ei tiedä elonsa määrää.

    Äänestä

  • Thyroxin ei väsytä vaan päinvastoin, mutta kun otat sen aamulla, sen imeytymiseen menee aikaa.

    Jos podet alitoiminnan aivo-oireita kuten jatkuvaa väsymystä, uupumusta, uni- ja muistihäiriöitä sekä alakuloa, tarvitset lisää tyroksiinia. Vaikka labra-arvosi ovat viitearvojen sisällä, mutta podet alitoiminnan oireita, et saa tarpeeksi tyroksiinia tai oikeammin T3:a. Elimistö muuntaa aivotoimintaan tarvitsemaansa T3:a tyroksiinista (=T4). Kaikilla tämä muunto ei toimi hyvin. Kun seuraavan kerran menet lääkärille kontrolliin, pyydä otattamaan myös T3V-koe. Se kertoo aivotoimintasi tilan.

    Jos T3-tasoasi ei saada hyväksi pelkkää tyroksiini-annosta nostamalla, voi T3:a saada lisäksi erikseen omasta purkistaan.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Oiresotku kirjoitti:

on liikkeellä, jonka oireet sotkeutuvat kilpparioireisiin. Uudestaan ja uudestaan tulee särkyjä (esim. käsivarret), kurkku-kaulaongelmia, hammaskipuja, lämpöongelmia, voimattomuutta ym. Lämpöongelmat ovat heittelyä ja palelua, ei useinkaan kuumetta. On vaikea erottaa kilpparivajisoireista. Itselläni on tullut puolen vuoden sisällä muutaman kerran. Ensimmäinen oli pisin kesti välillä vaihdellen 1-2 kk (tammi-helmikuussa). Oikeastaan oli jo vuosi siitä takaperin samantapaista.

Kun lukee vilustumispalstaa ym. huomaa, että monilla on pitkäaikaisia omituisia ongelmia. Kun kuumetta ei useimmilla ole (toisilla alilämpöä), asianomainen pelästyy, että mikä on. Mikä on sellainen virus tms., joka jää elimistöön ja aktivoituu uudelleen ja uudelleen? Joillakin on monoa, mutta ei kaikilla.

Tämä on kansanterveydellisesti huolestuttavaa ja henkilökohtaisesti vajislaisilla hankaloittaa lääkityksen säätöä.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu