Maanpuolustuskoulutus

kes-su

Sain kutsun Maanpuolustuskoulutuksen kurssille. Onko muilla kokemuksia näistä?

Eli ovatko ne niille, jotka painelevat armeijaväreissä ympäri kaupunkia myös siviilissa, vai käykö näillä kursseilla myös ns. tavallisia tallaajia?

15

2313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mukavaa porukkaa siellä on.

      • samaa kämmäämistä

        Se on maakuntajoukoissakin,voi kun pääsis ampumaan niin että olis piippu punaasena.Eikä mitään kylmäharjoittelua.


    • Kurssit

      MPK:n kurssit ovat "korvaamassa" pv:n ns. kovia harjoituksia. Jos olet saanut kutsun kursseille, niin sinne on kutsuttu muita kaltaisiasi, eli ei mitään kummempia "sotahulluja". Vapaaehtoisesti voit ilmoittautua MPKRY.fi sivulla kursseille, jotka kiinnostavat. On paljon ei-sotilaallisiakin kursseja.

    • Sävy

      Olen ollut parikymmentä kertaa kyseisillä kursseilla joko oppilaana tai kurssin johtajana.Kursseja on moneen lähtöön.Itse olen ollut enimmäkseen,nuorten ja muonitus puolen hommissa.Porukka henki on ollut kiitettävää ja yhteishenki ja parhaansa yrittäminen.Välttämättä ei tarvitse ampua "piiput punaisena".Monta hyvää vinkkiä on jäänyt sivili elämäänkin sieltä.Uusia ihmis suhteita on tullut sieltä.Voisipa noin leikillään sanoa vaikka"aina ne kotielämän voittaa".
      Ei kylläkään mitään tiukka pipoisten homma!

      • myöskään..

        ... kirjoitus taitoisten tuohua nuo reserviläis toiminnat tai maan puolustus kurssit.


      • IsäAurinkoonen
        myöskään.. kirjoitti:

        ... kirjoitus taitoisten tuohua nuo reserviläis toiminnat tai maan puolustus kurssit.

        Vai peräti kotikutoinen kommunisti.


      • vastoin....
        IsäAurinkoonen kirjoitti:

        Vai peräti kotikutoinen kommunisti.

        "Vai peräti kotikutoinen kommunisti"

        Itse olen sitä mieltä, että nuo samat armeijaintoilijaolisivat kommunistisessa maassa hallitseva puolueen innokkaita jäseniä.

        Molempia yhdistää laumasieluisuus ja komentamisen ja tottelemisen ihailu. Ei tarvitse miettiä itse liikaa, kun kerrotaan miten asiat on.

        Tämä totuus saattaa kirpaista, mutta nuo ovat vain autoritäärisyyden eri muotoja.


      • IsäAurinkoonen
        vastoin.... kirjoitti:

        "Vai peräti kotikutoinen kommunisti"

        Itse olen sitä mieltä, että nuo samat armeijaintoilijaolisivat kommunistisessa maassa hallitseva puolueen innokkaita jäseniä.

        Molempia yhdistää laumasieluisuus ja komentamisen ja tottelemisen ihailu. Ei tarvitse miettiä itse liikaa, kun kerrotaan miten asiat on.

        Tämä totuus saattaa kirpaista, mutta nuo ovat vain autoritäärisyyden eri muotoja.

        kasvissyöjää. "Jokaisen liikkeen on hankkimansa ihmisaines lähinnä erotettava kahteen suureen ryhmään: kannattajiin ja jäseniin. Propagandan tehtävänä on hankkia liikkeelle kannattajia, organisaation tehtävänä taas hankkia jäseniä. Liikkeen kannattaja on jokainen, joka selittää hyväksyvänsä sen päämäärät, jäseniä taas ne, jotka taistelevat sen puolesta. Kannattajat saadaan liikkeelle myötämielisiksi propagandan avulla. Jäsenet taas järjestö saa ryhtymään itse hankkimaan uusia kannattajia, joista sitten voidaan kouluttaa jäseniä. Koska liikkeen kannattajana olo edellyttää ainoastaan passiivista jonkin aatteen tunnustamista, jota vastoin jäsenyys vaatii sen toimivaa edustamista ja sen puolustusta, tulee kutakin kymmentä kannattaja kohti aina enintään jäsen tai pari. Kannattajan olon pohjana on ainoastaan tieto ja tajunta, jäsenyyden perusteena se, että rohkenee kerran havaitsemaansa omakohtaisesti edustaa ja levittää edelleen. Tieto ja tajunta passiivisessa muodossaan vastaa ihmiskunnan enemmistöä, joka on velttoa ja arkaa. Jäsenyys edellyttää toimivaa mielenlaatua ja vastaa siten ainoastaan ihmisten vähemmistöä" (Sitaatti loppu)

        Eli MIHIN SINÄ YLIPÄÄTÄÄN USKOT JA TOIMITKO AKTIIVINA VAI OLETKO ENEMMISTÖN PUOLELLA?


      • nuo...
        IsäAurinkoonen kirjoitti:

        kasvissyöjää. "Jokaisen liikkeen on hankkimansa ihmisaines lähinnä erotettava kahteen suureen ryhmään: kannattajiin ja jäseniin. Propagandan tehtävänä on hankkia liikkeelle kannattajia, organisaation tehtävänä taas hankkia jäseniä. Liikkeen kannattaja on jokainen, joka selittää hyväksyvänsä sen päämäärät, jäseniä taas ne, jotka taistelevat sen puolesta. Kannattajat saadaan liikkeelle myötämielisiksi propagandan avulla. Jäsenet taas järjestö saa ryhtymään itse hankkimaan uusia kannattajia, joista sitten voidaan kouluttaa jäseniä. Koska liikkeen kannattajana olo edellyttää ainoastaan passiivista jonkin aatteen tunnustamista, jota vastoin jäsenyys vaatii sen toimivaa edustamista ja sen puolustusta, tulee kutakin kymmentä kannattaja kohti aina enintään jäsen tai pari. Kannattajan olon pohjana on ainoastaan tieto ja tajunta, jäsenyyden perusteena se, että rohkenee kerran havaitsemaansa omakohtaisesti edustaa ja levittää edelleen. Tieto ja tajunta passiivisessa muodossaan vastaa ihmiskunnan enemmistöä, joka on velttoa ja arkaa. Jäsenyys edellyttää toimivaa mielenlaatua ja vastaa siten ainoastaan ihmisten vähemmistöä" (Sitaatti loppu)

        Eli MIHIN SINÄ YLIPÄÄTÄÄN USKOT JA TOIMITKO AKTIIVINA VAI OLETKO ENEMMISTÖN PUOLELLA?

        ... yksikiveksisen johtajan proggikset, mutta näköjään ideat innoittavat edelleen "maanpuolustus" - intoilijoita.

        Erich Fromm kirjoittaa teistä auktoriteettiuskoisista osuvasti

        (tosin tragikoomista oli se, että Fromm kannatti kommunismia, jota voi kritisoida samoin perustein -- se malka omassa silmässä....)

        LAINAUS

        1. Autoritarismi. Me pyrimme karttamaan vapautta yhtymällä toisten kaltaistemme joukkoon, tulemalla osaksi autoritääristä yhteisöä, kuten keskiajalla. Tähän on kaksi eri tietä. Ensimmäinen tie on alistuminen toisten valtaan tulemalla passiivisiksi ja myöntyväisiksi. Toinen tie on tuleminen itse toisia alistavaksi yksilöksi. Kummassakin tapauksessa pakenemme omaa erillistä identiteettiämme. Fromm toteaa autoritarismin äärimmäisinä ilmiöinä olevan sadismin ja masokismin, sillä ei edes sadisti ole vapaa valitsemaan tekojaan suhteessa masokistiin.
        2. Tuhoutuminen. Autoritäärisyys vastaa olemassaolon vaikeuteen eräänlaisella itsetuholla. Jos ei ole minää, niin kuinka kukaan voi satuttaa minua? Tai jos tuhoan maailman, niin kuinka se voisi satuttaa minua? Tähän vapauden pakenijat vastaava brutaaliudella, vandalismilla, nöyryyttämisellä, rikoksilla, terrorismilla jne. Itsetuhon jyrkin muoto on tietenkin itsemurha, mutta pakenevaa tuhoutumista voi olla passiivisempaakin muotoa, kuten jotkut sairaudet, huumeriippuvuus, alkoholismi, ja jopa passiiviset ajanvietteet.
        3. Automaattinen samankaltaistuminen. Pakenemisen voi tehdä myös pakenemalla osaksi autoritääristä hierarkiaa, vaikkakin yhteiskuntamme korostaa tasa-arvoisuutta. Myös massakulttuuri tarjoaa lukemattomia mahdollisuuksia vapaudesta pakenemiseen. Yksinkertaistettuna, jos näytän, jos puhun, jos ajattelen, jos tunnen jne. kuten kaikki muutkin yhteisössä, niin olen onnistunut pakenemaan omaa minääni ja vapauttani. Minun ei tarvitse enää ottaa vastuuta vapaudestani.

        LAINAUS LOPPUU, lähde Wikipedia


      • Toveri Taisto
        IsäAurinkoonen kirjoitti:

        kasvissyöjää. "Jokaisen liikkeen on hankkimansa ihmisaines lähinnä erotettava kahteen suureen ryhmään: kannattajiin ja jäseniin. Propagandan tehtävänä on hankkia liikkeelle kannattajia, organisaation tehtävänä taas hankkia jäseniä. Liikkeen kannattaja on jokainen, joka selittää hyväksyvänsä sen päämäärät, jäseniä taas ne, jotka taistelevat sen puolesta. Kannattajat saadaan liikkeelle myötämielisiksi propagandan avulla. Jäsenet taas järjestö saa ryhtymään itse hankkimaan uusia kannattajia, joista sitten voidaan kouluttaa jäseniä. Koska liikkeen kannattajana olo edellyttää ainoastaan passiivista jonkin aatteen tunnustamista, jota vastoin jäsenyys vaatii sen toimivaa edustamista ja sen puolustusta, tulee kutakin kymmentä kannattaja kohti aina enintään jäsen tai pari. Kannattajan olon pohjana on ainoastaan tieto ja tajunta, jäsenyyden perusteena se, että rohkenee kerran havaitsemaansa omakohtaisesti edustaa ja levittää edelleen. Tieto ja tajunta passiivisessa muodossaan vastaa ihmiskunnan enemmistöä, joka on velttoa ja arkaa. Jäsenyys edellyttää toimivaa mielenlaatua ja vastaa siten ainoastaan ihmisten vähemmistöä" (Sitaatti loppu)

        Eli MIHIN SINÄ YLIPÄÄTÄÄN USKOT JA TOIMITKO AKTIIVINA VAI OLETKO ENEMMISTÖN PUOLELLA?

        Maanpuolustuskoulutus ry:llä ei ole henkilöjäseniä. - Siitä se asiaan sitoutumattomuus johtuukin.


      • Breshnev
        Toveri Taisto kirjoitti:

        Maanpuolustuskoulutus ry:llä ei ole henkilöjäseniä. - Siitä se asiaan sitoutumattomuus johtuukin.

        eikä organisaatioon. Organisaatio on vain välttämättömyys mahdollistaa rakenne. Siis osallistumisen kautta vaikuttaminen itsensä ja sitä kautta kokonaisuudenkin kehittymiseen. Tämä vain titenekin, mikäli massoja on riittävästi mukana.


    • ...

      Kavereille järkätään kaikenlaista mpk-toimuntaa
      kurssihaun puitteissa, muiden "ulkopuolisten" on
      turha näille kursseille hakea, koska
      henkilöt on sinne jo valittu...ennakolta!!!
      Jos satut kysymään mikä on tilanne, kun ei mitään yhteyttä oteta eikä mitään viestiä tai sähköpostia tule -perusteluna on ikärasismi tai sopimattomuus näille kursseille -näin sivuutetaa ko. henkilö kurssilta..?? PRKL...

      • FT500

        Olet oikeassa: Osa kursseista on kohdennettu "kavereille", esimerkkinä sukeltajakurssit ja vartiojoukkueiden sodanajan kokoonpanon mukaisten ryhmien koulutus... Jos et ole oikein koulutettu tai sijoitettu, et mukaan pääse.

        Väärässä olet siinä, ettet mukaan pääsisi. Turva-, varautumis- ja valmiuskoulutus sopii kaikille yli 15-vuotiaille suomen kansalaisille. Liikunta- ja kehitysrajotteisille on myös omat kurssinsa.Sotilaallisessa koulutuksessa on kursseja sekä armeijan käyneille, että käymättömille.

        Omassa koulutusporukassamme on ikäjakauma 20-60 vuotta, joten ikäkään ei ole este? Kurssinjohtajan tulee olla mainittu kurssitiedoissa ja mikäli et häneen yhteyttä saa on vika hänessä, ei sinussa.

        Itse olen ollut aina kurssilaisteni tavoitettavissa.

        MPK ry:n kursseille sopimattomia henkilöitä tiedän toki useita, sankareita jotka ovat omalla käytöksellään osoittaneet sopimattomuutensa tähän toimintaan. Materiaalivarkaita, alkoholisteja, päihdeongelmaisia ja yhteistyökyvyttömiä en jatkossakaan kursseilleni halua.

        Yhteystietoni löydät MPK ry:n sivustolta.


      • Sävy
        FT500 kirjoitti:

        Olet oikeassa: Osa kursseista on kohdennettu "kavereille", esimerkkinä sukeltajakurssit ja vartiojoukkueiden sodanajan kokoonpanon mukaisten ryhmien koulutus... Jos et ole oikein koulutettu tai sijoitettu, et mukaan pääse.

        Väärässä olet siinä, ettet mukaan pääsisi. Turva-, varautumis- ja valmiuskoulutus sopii kaikille yli 15-vuotiaille suomen kansalaisille. Liikunta- ja kehitysrajotteisille on myös omat kurssinsa.Sotilaallisessa koulutuksessa on kursseja sekä armeijan käyneille, että käymättömille.

        Omassa koulutusporukassamme on ikäjakauma 20-60 vuotta, joten ikäkään ei ole este? Kurssinjohtajan tulee olla mainittu kurssitiedoissa ja mikäli et häneen yhteyttä saa on vika hänessä, ei sinussa.

        Itse olen ollut aina kurssilaisteni tavoitettavissa.

        MPK ry:n kursseille sopimattomia henkilöitä tiedän toki useita, sankareita jotka ovat omalla käytöksellään osoittaneet sopimattomuutensa tähän toimintaan. Materiaalivarkaita, alkoholisteja, päihdeongelmaisia ja yhteistyökyvyttömiä en jatkossakaan kursseilleni halua.

        Yhteystietoni löydät MPK ry:n sivustolta.

        Samoja asioita painotan kurssille haettaessa.Viinan kanssa ei läträtä.Esim kokki ja muonitus kurssit on varmaan kaikille avoimia,samoin materiaali puoli.Onhan näitä kursseja jokaiselle jos haluja on.


    • maiza83

      käy niillä kursseilla muitakin eli juuri niitä tavallisia tallaajia mutta niille on omat kurssit

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8146
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2502
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      21
      1898
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe