Nämä keskustelupalstathan ovat vihoviimeisiä, mistä kannattaa hakea objektiivista tietoa asioista, koska näillehän yleensä kirjoittelevat lähinnä vaivoista kärsivät ihmiset, eivätkä ne, joilla kaikki on OK, jolloin negatiivisuus on vanhoissakin keskusteluissa näkynyt aika vahvana... Mutta, kokeillaan nyt silti
Eli heipsan kaikki muutkin refluksipotilaat! Olen 28-vuotias muuten perusterve mies, mutta vajaan vuoden verran olen kärsinyt aika kovasta närästyksestä, johon olen syönyt Somacia ja Nexiumia ja sitten helppoina kausina olen pärjännyt ihan näillä light-lääkkeillä, eli Gavisconilla, Pepsidillä jne. Närästys on paikoin aika paha, mutta toisinaan hyvinkin vähäistä. Olen käynyt läpi manometriat, ph-arvomittaukset ja tähystykset, joiden mukaan diagnoosi on selvä: löysä vatsanportti, eli refluksitauti. Leikkaushoidostakin olen kysellyt lääkäriltäni, mutta ei kuulemma tässä vaiheessa kannata vielä miettiä ja katsella tilannetta, koska oireet pysyvät jokseenkin kurissa lääkkeillä, eikä refluksitauti ole edes vuoden vanha vielä.
Ongelmana on se, että vähän aikaa sitten kävin tähystyksessä, jossa näkyi merkkejä alkavasta Barrettin ruokatorvesta. Lääkärin mukaan tilanne ei ole mitenkään huolestuttava, vaan käski palata kontrollitähystykseen kolmen vuoden päästä. Sitten katsellaan uudestaan tilanne. Hän selitti kyllä mistä on suurinpiirtein kysymys ja olen myös luonnollisesti googlannut sitä: tuloksena on kaikenlaista ruokatorven syöpään liittyvää tulosta.
Siispä kysyisin, onko kenellekään kokemuksia tästä "sairaudesta", "tilasta", vai mikä se nyt sitten onkaan? Olen ymmärtänyt, että kysymyksessä on yleensä todella hitaasti etenevä sairaus, eikä sen takia kannata menettää yöunia, kun on olemassa laser-leikkaukset jne jne jne. Mutta kun lukee, että asiaan liittyy kohonnut syöpäriski, niin heti nousee karvat pystyyn. Kuolenko viiden vuoden päästä syöpään vai mitenköhän tässä käy?
Olisi tosi kiva, jos joku jaksaisi kertoa kokemuksista... Olisi kiva saada jutella asiasta jonkun kanssa...
Oikein hyvää kesää ja mahdollisimman hyvää vointia ja tsemppiä kaikille!!!
Refluksi ja Barrettin ruokatorvi
Sir Galahad
1
1891
Vastaukset
- minäkin....
Älä pelkää et ole yksin refluksitautisi kanssa meitä on aika monia. Usko vain lääkäriäsi mutta jos vaivat pahenee mene valittaan lääkärille. Jos susta tuntuu että et saa tarpeeksi hyvää hoitoa ja että lääkärisi ei ota sinua tosissaan mene yksityislääkärille. Niin minä tein ja sain hoitoa sekä lääkärin joka kuuntelee ja ottaa asiat tosissaan. Voihan se olla niinkin että pelko saa vallan jos ei ole ketään kenen kanssa jakaa kokemuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272514Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271396- 981337
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59985