PEUGEOT 406 Coupe

Lorenzos

Onko kenelläkään kokemuksia PEUGEOT 406 Coupe 3.0 V6?
Itse olen ostamassa kyseistä auto joka on tälläinen:

Vuosimalli 2000 Vaihteet 5
Mittarilukema 85000 km VaihteistotyyppiManuaali
Korimalli Coupé Teho 152 kw
Moottoritilavuus 2946
Hinta 16900 €

Huoltokirja, Ilmastointi, automaatti raitisilmasuodatin, Metallinhohto- tai helmiäisväri, Nahkasisustus, Kuljettajan etuturvatyyny, Sivuturvatyynyt, Matkustajan turvatyyny, poiskytkettävä, ABS-jarrut, Murtohälytin, Elektroninen ajonestolaite, Tasanopeussäädin, Urheilualusta, Alumiinivanteet, Ajotietokone, Radio/CD-soitin 8 kaiutinta kaukosäätö, Radio, Kaukohallintainen keskuslukitus, Sähköiset ikkunannostimet etuovissa, Sähkösäätöiset ulkopeilit, Sähkölämmitettävät ulkopeilit, Ohjaustehostin, Sävylasit, Etuistuimien lämmittimet, Pääntuet takana (2 kpl)

Tartisi saada neuvoja että onko auto hyvä ajaa/luotettava että hintansa väärtti ja mitä kannattaa huomioida/tarkastaa ennen ostoa jos on jotain tyypivikoja.

19

8910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että on

      hyvä ajaa. Ainakin tavallinen 406 on. Tavallinen 406 on perhepiirissä ja se on ollut tuotettava.

      Tuo coupe on valittu maailman kauneimpien autojen joukkoon, joskus luin netistä. Löytynee vieläkin jos etsii.

      Hinnasta en osaa sanoa, mutta ei mielestäni paha noilla kilometreillä.

      • jarmoRudolf

        löytyykö pääjohtosrjaa 1997 406 coupe V 6? Minulta sellainen kärähti
        Jarmo Lehtinen 050 560 4045


      • Nojoose
        jarmoRudolf kirjoitti:

        löytyykö pääjohtosrjaa 1997 406 coupe V 6? Minulta sellainen kärähti
        Jarmo Lehtinen 050 560 4045

        Tuo nimitys pääjohtosarja on hieman epäselvä. Autossa kun on monta erillistä johtosarjaa.

        Mutta jos kyseessä sattuisi olemaan moottorin johtosarja, riippuen autostasi, se on jollakin näistä varaosanumeroista :

        6549.Y3, hinta 654,80€
        6549.KY, hinta 712,10€
        6549.YS, hinta 533,80€

        Merkkiliike varmaankin tilaa tarvittaessa.

        Netistäkin voi tuurilla jotkain löytää:

        http://www.ebay.co.uk/itm/Peugeot-406-3-0-V6-D8-COMPLETE-ENGINE-WIRING-LOOM-/261937383020?hash=item3cfcaf466c:g:GOkAAOSwPcVVhSXU

        Kyseinen johtosarja on kyllä liian uusi, ollakseen sopiva autoosi.

        Tietysti sitten tulee mieleen sekin, että korjaa sen "kärähtäneen" johdotuksen.


    • mutta saisit

      esim. 2.2i koneella olevan halvemmalla, saman ikäisen tavallisella korilla olevan sedanin, tosin tehoa on vain 158hv ja penkitkin plyysiä (täytyy tässä vähän pohjustella kun meinaan syssyllä vaihtaa farkkuun...)

    • ja kulutus

      3.0l sedanin omistajana voi kommentoida "tyyppivioista" ainakin 4v välein vastaan tulevaa nokkahihnan vaihtoa joka yksinäänkin maksaa yli 700€ ja niinikään maltaita maksavaa tulppien vaihtoa (60tkm).

      Coupessa on sama kone ja voimalinja kuin sedaneissa ja farkuissa joten niiltä osin ei ongelmia ole odotettavissa mutta alusta on kovempi ja jarrut ovat erilaiset joten osat voivat olla himpun verran hintavia.

      Ainakin perinteiset korimallit syövät jarruosia kuin leipää jos pyörittelee pk-seudun kehillä ja valoissa. Pakoputkikin voi ruveta tuon ikäisessa happanemaan eikä sekään ole sama kuin yleisemmissä korimalleissa.

      Auton ulkonäön saat arvioida ihan itse mutta saman koneen ja suorituskyvyn saat tuohon hintaan vähintään 4v uudemmassa sedan- tai farkkukorissa jos mietit onko se "hintansa väärtti"

      Kulutus tulee olemaan yli 10l luokkaa joten tuollainen kannatta pitää kakkosautona jos kilometrejä muuten kertyy melkoisesti.

      • Besserwisser2

        Mitenhän ne huollot muka kirpaisevat, jos ostaa 2 litran Coupen, niin tekniikka on täysin samaa kuin tavallisessa 2-litraisessa. Ainoa ero on pakoputkisto, jota nyt ei kovin usein tarvitse vaihdella. Kaikki normaalit huolto-osat ovat täysin samoja.
        Lisäksi näissä Coupe-malleissa on tehtaalla ollut erillinen laaturyhmä, joka autot on käynyt läpi ja näinollen laatu on parempaa kuin tavallisissa 406:issa, joiden laadussa ja kestävyydessä ei sinänsä ole ollut mitään moittimista.
        Kasko näihin kannattaa ottaa, koska korin osat ovat erilaisia ja maksavat varmaan jonkin verran enemmän.
        3-litraisen mallin kustannukset ovat korkeammat, mutta niin ne ovat tavallisessa 3-litraisessakin.

        Ja näissä on vielä se hyvä puoli, ettei arvo tule koskaan laskemaan mihinkään 3-4000 euron kieppeille kuten sedan- ja farmarimalleissa, päinvastoin arvo alkaa jossain vaiheessa nousemaan, nämä kun ovat tulevia klassikkoautoja.


      • 3.0 V6

        Tulppien vaihto on hinnakas töineen, koska imusarjan joutuu irrottamaan toisen kannen tulppien vaihtamiseksi. Jos joskus on jotakin autolle tehnyt ja löytyy talli, niin tulpat pystyy vaihtamaan itsekin. Imusarjan tiiviste kannattaa myös uusia, koska imuilmavuotoja ei saa jäädä.


      • kerettiläinen
        Besserwisser2 kirjoitti:

        Mitenhän ne huollot muka kirpaisevat, jos ostaa 2 litran Coupen, niin tekniikka on täysin samaa kuin tavallisessa 2-litraisessa. Ainoa ero on pakoputkisto, jota nyt ei kovin usein tarvitse vaihdella. Kaikki normaalit huolto-osat ovat täysin samoja.
        Lisäksi näissä Coupe-malleissa on tehtaalla ollut erillinen laaturyhmä, joka autot on käynyt läpi ja näinollen laatu on parempaa kuin tavallisissa 406:issa, joiden laadussa ja kestävyydessä ei sinänsä ole ollut mitään moittimista.
        Kasko näihin kannattaa ottaa, koska korin osat ovat erilaisia ja maksavat varmaan jonkin verran enemmän.
        3-litraisen mallin kustannukset ovat korkeammat, mutta niin ne ovat tavallisessa 3-litraisessakin.

        Ja näissä on vielä se hyvä puoli, ettei arvo tule koskaan laskemaan mihinkään 3-4000 euron kieppeille kuten sedan- ja farmarimalleissa, päinvastoin arvo alkaa jossain vaiheessa nousemaan, nämä kun ovat tulevia klassikkoautoja.

        voin vielä jotenkin hyväksyä sen että jonkun hyundai coupen pellin alle pannaan sellainen päristin että pappat polkevat taunuksillaan ohi oikealta ja vasemmalta mutta 406 coupen näköisessä autossa yksinkertaisesti on pakko olla moottori pellin alla!

        Jos ei ole varaa ostaa autoa niin turha sitten on ostaa koria jossa on pelkkä starttimoottori.


    • tämä auto
      • uudestaaan

      • perhana sentään

      • Pininfarina
        perhana sentään kirjoitti:

        ei onnistu suora linkitys
        käyttäkää copy/pastea

        Tuommoinen leluautomuotoilu ei kuulu Pösö palstalle.
        Ei noista kahdesta pitäisi voida puhua samana päivänäkään.


    • Faktamies
      • tohon pystyy selikakin

        ihmettelin mitä helkkaria sille oli tehty mutta kuvaaja itse kertoi ajaneensa sen 250km/h alamäkeen.

        Virallinen huippunopeus taisi olla 235km/h joten omasta sedanista on sitten jäänyt se viimeinen 100km/h käyttämättä.


      • .........
        tohon pystyy selikakin kirjoitti:

        ihmettelin mitä helkkaria sille oli tehty mutta kuvaaja itse kertoi ajaneensa sen 250km/h alamäkeen.

        Virallinen huippunopeus taisi olla 235km/h joten omasta sedanista on sitten jäänyt se viimeinen 100km/h käyttämättä.

        Jos tehdas lupaa huppua 235 niin silloin kulkee mittariin helposti 250 myös tasasella. Ei sille tarvi tehdä mitään. Puhumattakaan vielä siitä että peugeot ilmoittaa kiihtyvyyden ja huppunopeuden aina alakanttiin.


    • hiukan alle

      Vanhalle 140kW (190hv) sedanille AMS on mitannut 0-100km/h kiihtyvyydeksi 7,9 kun luvattu oli 8,2 manuaalina joten hiukan heikommaksi oli luvattu.


      Vuodesta 2000 lähtien tehon pitäisi olla 205hv mutta luvattu kiihtyvyys ja huippunopeus pysyivät jostain syystä ennallaan.

    • coupe 406

      halvin 2.0l -98 ajettu 87tkm maksoi 13500e, joten ihan kohtuullinen hinta.

    • hullupösöpöllö

      paljonko tuommoisen 406 coupen jakopään vaihtoväli on?

      • cvxcvxcvxvxv

        120tkm tai 4 vuotta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      232
      4451
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      75
      2874
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2413
    4. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      43
      1697
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1389
    6. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      83
      1192
    7. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

      https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      919
    8. Tekiskö nainen mieli tavata...

      Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      68
      882
    9. Sellainen tunne sydämessä

      Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      854
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      842
    Aihe