PEUGEOT 406 Coupe

Lorenzos

Onko kenelläkään kokemuksia PEUGEOT 406 Coupe 3.0 V6?
Itse olen ostamassa kyseistä auto joka on tälläinen:

Vuosimalli 2000 Vaihteet 5
Mittarilukema 85000 km VaihteistotyyppiManuaali
Korimalli Coupé Teho 152 kw
Moottoritilavuus 2946
Hinta 16900 €

Huoltokirja, Ilmastointi, automaatti raitisilmasuodatin, Metallinhohto- tai helmiäisväri, Nahkasisustus, Kuljettajan etuturvatyyny, Sivuturvatyynyt, Matkustajan turvatyyny, poiskytkettävä, ABS-jarrut, Murtohälytin, Elektroninen ajonestolaite, Tasanopeussäädin, Urheilualusta, Alumiinivanteet, Ajotietokone, Radio/CD-soitin 8 kaiutinta kaukosäätö, Radio, Kaukohallintainen keskuslukitus, Sähköiset ikkunannostimet etuovissa, Sähkösäätöiset ulkopeilit, Sähkölämmitettävät ulkopeilit, Ohjaustehostin, Sävylasit, Etuistuimien lämmittimet, Pääntuet takana (2 kpl)

Tartisi saada neuvoja että onko auto hyvä ajaa/luotettava että hintansa väärtti ja mitä kannattaa huomioida/tarkastaa ennen ostoa jos on jotain tyypivikoja.

19

8939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että on

      hyvä ajaa. Ainakin tavallinen 406 on. Tavallinen 406 on perhepiirissä ja se on ollut tuotettava.

      Tuo coupe on valittu maailman kauneimpien autojen joukkoon, joskus luin netistä. Löytynee vieläkin jos etsii.

      Hinnasta en osaa sanoa, mutta ei mielestäni paha noilla kilometreillä.

      • jarmoRudolf

        löytyykö pääjohtosrjaa 1997 406 coupe V 6? Minulta sellainen kärähti
        Jarmo Lehtinen 050 560 4045


      • Nojoose
        jarmoRudolf kirjoitti:

        löytyykö pääjohtosrjaa 1997 406 coupe V 6? Minulta sellainen kärähti
        Jarmo Lehtinen 050 560 4045

        Tuo nimitys pääjohtosarja on hieman epäselvä. Autossa kun on monta erillistä johtosarjaa.

        Mutta jos kyseessä sattuisi olemaan moottorin johtosarja, riippuen autostasi, se on jollakin näistä varaosanumeroista :

        6549.Y3, hinta 654,80€
        6549.KY, hinta 712,10€
        6549.YS, hinta 533,80€

        Merkkiliike varmaankin tilaa tarvittaessa.

        Netistäkin voi tuurilla jotkain löytää:

        http://www.ebay.co.uk/itm/Peugeot-406-3-0-V6-D8-COMPLETE-ENGINE-WIRING-LOOM-/261937383020?hash=item3cfcaf466c:g:GOkAAOSwPcVVhSXU

        Kyseinen johtosarja on kyllä liian uusi, ollakseen sopiva autoosi.

        Tietysti sitten tulee mieleen sekin, että korjaa sen "kärähtäneen" johdotuksen.


    • mutta saisit

      esim. 2.2i koneella olevan halvemmalla, saman ikäisen tavallisella korilla olevan sedanin, tosin tehoa on vain 158hv ja penkitkin plyysiä (täytyy tässä vähän pohjustella kun meinaan syssyllä vaihtaa farkkuun...)

    • ja kulutus

      3.0l sedanin omistajana voi kommentoida "tyyppivioista" ainakin 4v välein vastaan tulevaa nokkahihnan vaihtoa joka yksinäänkin maksaa yli 700€ ja niinikään maltaita maksavaa tulppien vaihtoa (60tkm).

      Coupessa on sama kone ja voimalinja kuin sedaneissa ja farkuissa joten niiltä osin ei ongelmia ole odotettavissa mutta alusta on kovempi ja jarrut ovat erilaiset joten osat voivat olla himpun verran hintavia.

      Ainakin perinteiset korimallit syövät jarruosia kuin leipää jos pyörittelee pk-seudun kehillä ja valoissa. Pakoputkikin voi ruveta tuon ikäisessa happanemaan eikä sekään ole sama kuin yleisemmissä korimalleissa.

      Auton ulkonäön saat arvioida ihan itse mutta saman koneen ja suorituskyvyn saat tuohon hintaan vähintään 4v uudemmassa sedan- tai farkkukorissa jos mietit onko se "hintansa väärtti"

      Kulutus tulee olemaan yli 10l luokkaa joten tuollainen kannatta pitää kakkosautona jos kilometrejä muuten kertyy melkoisesti.

      • Besserwisser2

        Mitenhän ne huollot muka kirpaisevat, jos ostaa 2 litran Coupen, niin tekniikka on täysin samaa kuin tavallisessa 2-litraisessa. Ainoa ero on pakoputkisto, jota nyt ei kovin usein tarvitse vaihdella. Kaikki normaalit huolto-osat ovat täysin samoja.
        Lisäksi näissä Coupe-malleissa on tehtaalla ollut erillinen laaturyhmä, joka autot on käynyt läpi ja näinollen laatu on parempaa kuin tavallisissa 406:issa, joiden laadussa ja kestävyydessä ei sinänsä ole ollut mitään moittimista.
        Kasko näihin kannattaa ottaa, koska korin osat ovat erilaisia ja maksavat varmaan jonkin verran enemmän.
        3-litraisen mallin kustannukset ovat korkeammat, mutta niin ne ovat tavallisessa 3-litraisessakin.

        Ja näissä on vielä se hyvä puoli, ettei arvo tule koskaan laskemaan mihinkään 3-4000 euron kieppeille kuten sedan- ja farmarimalleissa, päinvastoin arvo alkaa jossain vaiheessa nousemaan, nämä kun ovat tulevia klassikkoautoja.


      • 3.0 V6

        Tulppien vaihto on hinnakas töineen, koska imusarjan joutuu irrottamaan toisen kannen tulppien vaihtamiseksi. Jos joskus on jotakin autolle tehnyt ja löytyy talli, niin tulpat pystyy vaihtamaan itsekin. Imusarjan tiiviste kannattaa myös uusia, koska imuilmavuotoja ei saa jäädä.


      • kerettiläinen
        Besserwisser2 kirjoitti:

        Mitenhän ne huollot muka kirpaisevat, jos ostaa 2 litran Coupen, niin tekniikka on täysin samaa kuin tavallisessa 2-litraisessa. Ainoa ero on pakoputkisto, jota nyt ei kovin usein tarvitse vaihdella. Kaikki normaalit huolto-osat ovat täysin samoja.
        Lisäksi näissä Coupe-malleissa on tehtaalla ollut erillinen laaturyhmä, joka autot on käynyt läpi ja näinollen laatu on parempaa kuin tavallisissa 406:issa, joiden laadussa ja kestävyydessä ei sinänsä ole ollut mitään moittimista.
        Kasko näihin kannattaa ottaa, koska korin osat ovat erilaisia ja maksavat varmaan jonkin verran enemmän.
        3-litraisen mallin kustannukset ovat korkeammat, mutta niin ne ovat tavallisessa 3-litraisessakin.

        Ja näissä on vielä se hyvä puoli, ettei arvo tule koskaan laskemaan mihinkään 3-4000 euron kieppeille kuten sedan- ja farmarimalleissa, päinvastoin arvo alkaa jossain vaiheessa nousemaan, nämä kun ovat tulevia klassikkoautoja.

        voin vielä jotenkin hyväksyä sen että jonkun hyundai coupen pellin alle pannaan sellainen päristin että pappat polkevat taunuksillaan ohi oikealta ja vasemmalta mutta 406 coupen näköisessä autossa yksinkertaisesti on pakko olla moottori pellin alla!

        Jos ei ole varaa ostaa autoa niin turha sitten on ostaa koria jossa on pelkkä starttimoottori.


    • tämä auto
      • uudestaaan

      • perhana sentään

      • Pininfarina
        perhana sentään kirjoitti:

        ei onnistu suora linkitys
        käyttäkää copy/pastea

        Tuommoinen leluautomuotoilu ei kuulu Pösö palstalle.
        Ei noista kahdesta pitäisi voida puhua samana päivänäkään.


    • Faktamies
      • tohon pystyy selikakin

        ihmettelin mitä helkkaria sille oli tehty mutta kuvaaja itse kertoi ajaneensa sen 250km/h alamäkeen.

        Virallinen huippunopeus taisi olla 235km/h joten omasta sedanista on sitten jäänyt se viimeinen 100km/h käyttämättä.


      • .........
        tohon pystyy selikakin kirjoitti:

        ihmettelin mitä helkkaria sille oli tehty mutta kuvaaja itse kertoi ajaneensa sen 250km/h alamäkeen.

        Virallinen huippunopeus taisi olla 235km/h joten omasta sedanista on sitten jäänyt se viimeinen 100km/h käyttämättä.

        Jos tehdas lupaa huppua 235 niin silloin kulkee mittariin helposti 250 myös tasasella. Ei sille tarvi tehdä mitään. Puhumattakaan vielä siitä että peugeot ilmoittaa kiihtyvyyden ja huppunopeuden aina alakanttiin.


    • hiukan alle

      Vanhalle 140kW (190hv) sedanille AMS on mitannut 0-100km/h kiihtyvyydeksi 7,9 kun luvattu oli 8,2 manuaalina joten hiukan heikommaksi oli luvattu.


      Vuodesta 2000 lähtien tehon pitäisi olla 205hv mutta luvattu kiihtyvyys ja huippunopeus pysyivät jostain syystä ennallaan.

    • coupe 406

      halvin 2.0l -98 ajettu 87tkm maksoi 13500e, joten ihan kohtuullinen hinta.

    • hullupösöpöllö

      paljonko tuommoisen 406 coupen jakopään vaihtoväli on?

      • cvxcvxcvxvxv

        120tkm tai 4 vuotta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen miettinyt kauan

      miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      29
      2350
    2. Archie ja Iida ero.

      Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2293
    3. Olen levoton takiasi

      Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2054
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      35
      1650
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

      Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1648
    6. Älä stressaa. Rakastan sua

      Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    7. Mitä sanoisit mulle?

      Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    8. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      18
      939
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

      Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      932
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

      Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      904
    Aihe