Ihmiset tylsiä?

erakkoukko

Tavallaan tykkään ihmisistä, mutten minä kauaa jaksa niitä. Haluan päästä omiin ajatuksiini melko nopiasti.

Onkohan tämä lapsuudesta opittu, tämä yksin oleminen.

26

1415

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erakkoakka

Ihmisissä on mukavia ja vähemmän mukavia, tai ehkä kaikki ovat mukavia, mutta toisin ajoin
      vähemmän mukavia.Tais tulla sekavaa tekstiä?
      Kun työssä joutuu paljon ihmisten kanssa tekemisiin, on suorastaan "taivaallista",
      päästä omiin oloihinsa...
      Liekö lapsuudesta opittu, ajattelen niin että toiset ovat sosiaalisempia kuin toiset, mene ja tiedä.
      Yksin on hyvä olla...mutta ei aina!:)

• jos aloituksestasi

tulee pitkä,lopetatko kesken ja pakenet piilopirttiisi?

• kun viihtyy,

ja tulee auttavasti toimeen, voi mieltyä muihinkin.

• enkelitrio

Ennen kuin osaat rakastaa itseäsi,opit rakastamaan
        muita.
        Sama asia mielestäni pätee hyväksymiseen,eikö niin ?

• wallyvaan

..ne ihmiset tylsäksi. Aivan tavallista. Tiedän melkein kaiken ihmisistä, siksi bongailen nyt lintuja ja jopa ötököitä.

• erakkoakka

Hih...ei voi olla totta!:)
        Olen tullut kaltaiseksesi!
        Linnut ja muut "elokkaat", tuovat paljon iloa elämään!
        Kiva, kun joku muukin on "tykästynyt" lintuihin...

• jartsev
        erakkoakka kirjoitti:

Hih...ei voi olla totta!:)
        Olen tullut kaltaiseksesi!
        Linnut ja muut "elokkaat", tuovat paljon iloa elämään!
        Kiva, kun joku muukin on "tykästynyt" lintuihin...

Minäkin pidän linnuista ja niiden seuraaminen tuottaa iloa. Nytkin on aivan mökin kupeella pöntössä kirjosiepoilla poikaset. Kyllä emoilla touhua riittää ja siritys pöntössä voimistuu joka päivä. Hömötiaisen poikaset ovat jo lennossa ja itsetietoisena ja terhakkana ne tiitittävät myös emolleen siinä mökin ympärillä. Rannassa vierailee lähes päivittäin sorsaemo kymmenpäisenpoikueensa kanssa. Sitä ihmettelin kun ne poikaset ovat jo lähes emonsa kokoisia. Mutta pidän minä ihmisistäkin, monistakin, täälläkin. Naisista enemmän kuin miehistä, vaikka ei miehissäkään mitään vikaa ole ;-)

• jartsev kirjoitti:

Minäkin pidän linnuista ja niiden seuraaminen tuottaa iloa. Nytkin on aivan mökin kupeella pöntössä kirjosiepoilla poikaset. Kyllä emoilla touhua riittää ja siritys pöntössä voimistuu joka päivä. Hömötiaisen poikaset ovat jo lennossa ja itsetietoisena ja terhakkana ne tiitittävät myös emolleen siinä mökin ympärillä. Rannassa vierailee lähes päivittäin sorsaemo kymmenpäisenpoikueensa kanssa. Sitä ihmettelin kun ne poikaset ovat jo lähes emonsa kokoisia. Mutta pidän minä ihmisistäkin, monistakin, täälläkin. Naisista enemmän kuin miehistä, vaikka ei miehissäkään mitään vikaa ole ;-)

Kyllähän minäkin nautin kulttuurista moella tavalla. Ja luen kirjoja jotka kertovat jostain ihmisestä. Ihmiset ykislönä saattavat jotenkin kiinnostaa. Mutta kun katselen ihmisen voittokulkua kautta historian, en oikeen innostu. Kaikki mitä tähän asti olemme tehneet johtaa siihen että lopulta "bensa loppuu" ja meitä on 20 miljardia.

Semmoinen on ihminen, viisas ehkä yksilönä, tyhmä joukkoina. Edistys on oikeestaan kamala sana, tähän asti.

• jartsev
        Wally123 kirjoitti:

Kyllähän minäkin nautin kulttuurista moella tavalla. Ja luen kirjoja jotka kertovat jostain ihmisestä. Ihmiset ykislönä saattavat jotenkin kiinnostaa. Mutta kun katselen ihmisen voittokulkua kautta historian, en oikeen innostu. Kaikki mitä tähän asti olemme tehneet johtaa siihen että lopulta "bensa loppuu" ja meitä on 20 miljardia.

Semmoinen on ihminen, viisas ehkä yksilönä, tyhmä joukkoina. Edistys on oikeestaan kamala sana, tähän asti.

"Pittää" paikkansa, samaa mieltä olen. Luulen vain että ennen bensiinin loppumista meiltä loppuu ilma, tai se kaasuseos jota kiskotaan keuhkoihin muuttuu niin myrkylliseksi että evoluutio ei pysy mukana meidän kohdalla. Tai sitäkin ennen kasvihuoneilmiöstä johtuvat luonnonkatastrofit tuhoaa elinympäristön ihmisille kelvottomaksi. Ohh-hoh kun tuli rankoja sää ennusteita, mutta Kiinan ja Amerikkalaisten toimesta asia joutuu.

• sillanpää

Jotkut kirjatkin on "hitaita" nykymenolla mitaten. Tai oikeastaan monetkin klassikot.

Jos ei astu oman piirinsä ulkopuolelle, tuttuus voi käydä pitkästyttäväksi.

Niin, ja ulkopuolelta tulevat puolestaan ne ennakkoluulot ...

• vuoden ajan olen

alkanut aina vain enemmän inhoamaan ihmisiä.
      On vain muutamia hyviä ystäviä joita siedän, sekä oma perheeni.
      Sietämisen vaikeus tulee vastoinkäymisien kautta ja siitä, että ihmiset ovat pettäneet luottamukseni. Pahasti ja monta kertaa,
      Ja vielä pienet pettymykset olisivat menneet, mutta tuli suurensuuria ja ylitsepääsemättömiä.
      En ole itsekään aina hyvää seuraa, sen myönnän, mutta en tuppaannu kenenkään seuraan, en utele tyhjänpäiväisiä, enkä päivittele tyhjyyksiä.
      On totta, että minäkin pidin ennen ihmisistä, paljonkin.
      Pelkäsin olla yksin ja inhosin yksinäisyyttä.
      Nyt on toisin. Viihdyn yksin ja inhoan juhlia ja pakkopullaa ihmisten välissä suhteissa.
      Että on meitä muitakin.

• En nyt oikeastaan inhoa vaikkapa vieraita ym. Mutta olen aika paljon ei kiinnostunut heistä. Jos joku henkilö taas on jollain tavalla kiinnostava, en sitten kuitenkaan vaadi että he olisivat samalla luotettavia tai kivoja tai muuta. Minä siis HYÖDYN ihmisistä samalla tavalla kuin he koettavat saada minusta hyötyä. Voin jopa olla kiinnostunut turhan henkilön jostain yhdestä asiasta.

Semmoisia me olemme, ihmiset. Ja elukatkin. Varsinkin varikset.

• vaan mitään voi
        Wally123 kirjoitti:

En nyt oikeastaan inhoa vaikkapa vieraita ym. Mutta olen aika paljon ei kiinnostunut heistä. Jos joku henkilö taas on jollain tavalla kiinnostava, en sitten kuitenkaan vaadi että he olisivat samalla luotettavia tai kivoja tai muuta. Minä siis HYÖDYN ihmisistä samalla tavalla kuin he koettavat saada minusta hyötyä. Voin jopa olla kiinnostunut turhan henkilön jostain yhdestä asiasta.

Semmoisia me olemme, ihmiset. Ja elukatkin. Varsinkin varikset.

kun en ole seurasta kiinnostunut, niin en.

Ehkä vielä joskus korjaannun, mutta nyt tarvitsen omaa rauhaa ja en sillä ketään loukkaa.

Olen hyödyntänyt yksinoloani kirjoittamalla ja olen käyttänyt tuntemiani ihmisiä teksteissäni, eli kyllä minäkin hyodyn tuntemistani ihmisistä ja kirjoittaessani "seurustelen" heidän kanssaan.

Eipä tule kuitenkaan epämiellyttäviä hetkiä ja tuntemuksia, voin itse säädellä niitä.
        Suosittelen.

• samaa mieltä

kun vielä toiset ihmiset ei muuta puheen aihetta keksi kuin kyselemisen , ovat kai kysely iässä kun jatkuvasti pitää jostain udella, tulee kiusaantunu ja tympee mieli kun ei kehtaa sanoa ettei tarvi udella.

• MareNki***

ihmisen yksinäisyys on jokaisessa meissä.Toiset voivat sen peittää ja väittää muuta.Kun vähitellen oppii sisäistämään minuuttansa,tyytyy siihen mitä on saanut,viihtyy itsekseen ja rauha tulee syvältä sisimmästä.Silloin on ihan sama mitä toiset ovat,toisten kanssa jaksan olla,toisten en.Jos joku loukkaantuu minun olemisestani olla tällainen,ongelma on hänen ei minun.
      On olemassa hyvin mielnkiintoisia ihmisiä,mutta kaikkein jännin kokemus ja matka on oman itsen matka sisimpään.Ja wau,jos tapaa ihmisen vaikka ohikulkumatkalla jossain,hänet, joka on itsensä löytänyt tai etsimässä,elämästä yksi hetki on taas nautittavaksi saatu.

• on aina kaksi puolta. Meidän luonnonjärjestyksemme perustuu siihen. Kaikilla asioilla... ihan kaikilla, on aina ääripäänsä. Ja kaikkea sillä välillä: musta/valkoinen, ylös/alas, pehmeä/kova, likainen/puhdas, viisas/tyhmä, jumala/paholainen, hyvä/paha. Jotta voi olla hyviä ihmisiä täytyy myöskin olla pahoja. Hyviä ja pahoja täytyy olla yhtä paljon. Normaalijakauma ! Tämä kun pysyy mielessä, niin pahojakin ihmisiä on jotenkin helpompi ymmärtää ja oma mielenrauha ei järky.

On myöskin niin, että jokaisessa meissä asustaa sekä pieni enkeli, että pieni piru. Siis meissä itsessämmekin on molemmat äärilaidat.

• erakkoeukko

Olet aivan OIKEASSA! Näin se ON!

• viisas/tyhmä
        jumala/paholainen
        hyvä/paha

Mutta kai ihmiset ne tuolla tavalla näkevät, ovatpa symboleja tai todellisia.

Näen asiat harmaampana.

• en usko, että

hyviä ja pahoja on yhtä paljon, ei siinä asiassa ole mitään "tasapainoa", tai jos vaikka olisikin yhtä paljon, niin eivät ne jakaudu tasaisesti tällä maapallolla!
        Näin minä uskon!

• en usko, että kirjoitti:

hyviä ja pahoja on yhtä paljon, ei siinä asiassa ole mitään "tasapainoa", tai jos vaikka olisikin yhtä paljon, niin eivät ne jakaudu tasaisesti tällä maapallolla!
        Näin minä uskon!

että esim. Suomessa on enemmän hyviä ihmisiä kuin vaikkapa Ugandassa ? Tuskin, mutta äärimmäisen pahoja ja äärimmäisen hyviä on kyllä vähän tällä telluksellamme. Koko olemassa olomme ja maailmamme perustuu tasapainoon. Kun jossain on sota niin jossain on rauha. Koskaan ei ole niin, että kaikkialla olisi rauha. Valitettavasti.
        Jotta meillä olisi mahdollisimman hyvä olla, niin täytyy elämämme olla tasapainossa. Mutta hyviä hetkiä ja pahoja hetkiä on meillä kullakin loppujenlopuksi yhtä paljon. Ja juuri tämä tekee elämämme elämisen arvoiseksi. Ja ennalta arvaamattomaksi.

• ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        lapinkävijä kirjoitti:

että esim. Suomessa on enemmän hyviä ihmisiä kuin vaikkapa Ugandassa ? Tuskin, mutta äärimmäisen pahoja ja äärimmäisen hyviä on kyllä vähän tällä telluksellamme. Koko olemassa olomme ja maailmamme perustuu tasapainoon. Kun jossain on sota niin jossain on rauha. Koskaan ei ole niin, että kaikkialla olisi rauha. Valitettavasti.
        Jotta meillä olisi mahdollisimman hyvä olla, niin täytyy elämämme olla tasapainossa. Mutta hyviä hetkiä ja pahoja hetkiä on meillä kullakin loppujenlopuksi yhtä paljon. Ja juuri tämä tekee elämämme elämisen arvoiseksi. Ja ennalta arvaamattomaksi.

tuli niin levollinen olo. Hyvää ja pahaa/ mustaa ja valkoista saman verran. Välissä harmaita, tylsiä kausia, silloin kai ihmiset itsekin tylsimmillään.

• Olen samaa mieltä kanssasi. Hyvin harvoin tapaan mielestäni mielenkiintoisen ihmisen. Mutta niitäkin löytyy vaikkakin harvoin.

En kuitenkaan viihdy yksin, mieluiten vietän aikaani samanhenkisten ystävien seurassa.

Tuntemattomien, noin 18-60v naisten seuraa lähes kartan. Miesten, vanhusten ja lasten seurassa viihdyn paremmin. Ja elämäntyöni on lapset.

• tai teräviä,

mutta heistäpä se kunkin hyvinvoiti melko pitkälle riippuu.

• Oma hyvinvointimme riippuu paljon siitä, miten siedämme erilaisuutta. Ja hyväksymmekö väistämättömät muutokset ympärillämme. Osaammeko tehdä oikeita johtopäätöksiä. Paineita täytyy osata tunnistaa ja sietää. Suvatsevaisuus ja todellinen lähimmäisenrakkaus auttaa varmasti selviämään tästä
        silmänräpäyksestä, jonka saamme täällä tallustella.

• rose*

Ihmiset ovat ihmisiä.
      Kohtaamisissa parhaiten pärjää ystävällisellä käytöksellä, eikä tule häiriötekijöitä, tietenkään aina tämä ei ole mahdollista vaan on sanottava suorat sanat,
      näitä sanoja, kun oppii lieventämään...

Kyllähän se niin on , että ihminen tarvitsee toista/toisia ihmisiä.

Ruhtinaallista on välillä olla omissa oloissaankin ja elää oman aikataulunsa mukaan.

• :DDD

Minulla oli vieras pari päivää ja kun hän lähti, kävin vielä moikkaamassa erästä toipilasta. Nyt on kyllä ihmiskiintiöni täynnä vähäksi aikaa. En vastaa puhelimeen enkä avaa ovea. Mutta kyllä niitä ihmisiä sitten taas tulee ikävä. Vaihtelu virkistää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2052
    2. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      155
      1956
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      26
      1776
    4. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      12
      1073
    5. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      961
    6. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      85
      929
    7. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      865
    8. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      112
      801
    9. Minä tunnen sinut

Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell
      Rakkaus ja rakastaminen
      49
      783
    10. Mihin olet kadonnut kaivattuni?

Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon
      Ikävä
      32
      755
    Aihe