Yv ainoa EI AURINKO-peräinen

Siis perseestä

Kaikki muut energiamuodot on lähtöisin auringosta - vain ydinvoima on poikkeus, koska se lähtee syvältä perseestä.

11

973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on peräisin aikaisempien tähtisukupolvien ydinjätteestä, joka radioaktiivisena lämmittää maan sisustaa. Eikä siis ole auringosta peräisin.

      Mehän olemme supernovien ydinjätteestä rakennetut.

      • Öljy on maansisäisen lämmittimen kokoonkeittämä, keittimen energianlähteenä on ydinvoima (U-235,U-238,K-40,..). Toisin sanoen maaöljy tai taitaa olla myös ydinvoimalla syntynyt ?


      • ketjureaktio.

        Aineen radioaktiivinen hajoaminen ei ole ketjureaktio. Höpinät ydinenergiasta maankuoren lämmittäjänä on typerysten paskapuhetta.

        Usko jo, että ydinenergia on syvältä perseestä. Ainoa energiamuoto, joka ei ole riippuvainen auringosta.

        Öljy on biologista jätettä, aikanaan auringosta energian saanut.

        Etpä ole kovin hyvin perillä asiasta, jonka nimiin huutelet. Ei mikään yllätys kylläkään.


      • tyhmäilee?
        ketjureaktio. kirjoitti:

        Aineen radioaktiivinen hajoaminen ei ole ketjureaktio. Höpinät ydinenergiasta maankuoren lämmittäjänä on typerysten paskapuhetta.

        Usko jo, että ydinenergia on syvältä perseestä. Ainoa energiamuoto, joka ei ole riippuvainen auringosta.

        Öljy on biologista jätettä, aikanaan auringosta energian saanut.

        Etpä ole kovin hyvin perillä asiasta, jonka nimiin huutelet. Ei mikään yllätys kylläkään.

        Ydinenergia ei ole sama kuin ketjureaktio. Ydinenergia liittyy atomin ytimen energiatiloihin. Kemiallinen energia liittyy atomin kuorirakenteen energiatiloihin. MrKAT sanoi asian kuten se on: Geoterminen energia on seurausta radioaktiivisten aineiden hajoamisen synnyttämästä lämmöstä. Eli geoterminen energia on ydinenergiaa.

        Vastaaja on usean vuoden ajan osoittanut olevansa tosiasioiden kanssa pulassa kuin lumiukko. Siksi epäilen, että yllä ketjussa esiintynyt ydinenergiaa ymmärtämätön kirjoittaja on Vastaaja vaikka ei tällä kertaa käyttänytkään nimimerkkiään. Periaatteessa voi olla mahdollista - joskin häviävän pienellä todennäköisyydellä - että suomalaisten joukosta löytyy joku toinenkin yhtä tyhmä kuin Vastaaja.

        Oletko Vastaaja? Vai onko teitä yhtä umpitorveja eksynyt tällä palstalla toinenkin?


      • ydinenergiaa
        ketjureaktio. kirjoitti:

        Aineen radioaktiivinen hajoaminen ei ole ketjureaktio. Höpinät ydinenergiasta maankuoren lämmittäjänä on typerysten paskapuhetta.

        Usko jo, että ydinenergia on syvältä perseestä. Ainoa energiamuoto, joka ei ole riippuvainen auringosta.

        Öljy on biologista jätettä, aikanaan auringosta energian saanut.

        Etpä ole kovin hyvin perillä asiasta, jonka nimiin huutelet. Ei mikään yllätys kylläkään.

        Koska kerran ytimiä on kaikkialla, niin sitten ydinenergiaakin on kaikkialla ja kaikissa ytimissä on energiaa.


      • kemiallista
        ydinenergiaa kirjoitti:

        Koska kerran ytimiä on kaikkialla, niin sitten ydinenergiaakin on kaikkialla ja kaikissa ytimissä on energiaa.

        Ydinmuutosten aiheuttamalla energiantuotolla kehossasi on merkityksettömän pieni osuus kokonaisenergiasta, eli olematon suhteessa kemiallisen energian tuottoon. Ilmeisesti kuitenkin suurempi kuin järkevään ajatteluun yltämäsi osuus.


      • Moku.
        ketjureaktio. kirjoitti:

        Aineen radioaktiivinen hajoaminen ei ole ketjureaktio. Höpinät ydinenergiasta maankuoren lämmittäjänä on typerysten paskapuhetta.

        Usko jo, että ydinenergia on syvältä perseestä. Ainoa energiamuoto, joka ei ole riippuvainen auringosta.

        Öljy on biologista jätettä, aikanaan auringosta energian saanut.

        Etpä ole kovin hyvin perillä asiasta, jonka nimiin huutelet. Ei mikään yllätys kylläkään.

        Kun ydinvoimalla ei ole mitään hyviä puolia, niitä pitää yrittää keksiä. Aina joku tyhmä uskoo ja jatkaa keksinnön kertomista.


      • voimailija
        Moku. kirjoitti:

        Kun ydinvoimalla ei ole mitään hyviä puolia, niitä pitää yrittää keksiä. Aina joku tyhmä uskoo ja jatkaa keksinnön kertomista.

        eivät pysy koossa ilman ydinvoimaa. Jos haluat luopua ydinvoimistasi, niin siitä vaan. Toivottavasti et sotke näppistä kovin pahasti, kun katoat.


    • muita

      Vulkaaninen energia mainitaan usein ei-auringosta-tulevana, kuten vuorovesivoimakin, joka on pääasiasiallisesti kuun vetovoiman energiaa. Geoterminen energia voidaan jakaa pintalämpöenergiaan, joka mainitaan aurinkoperäisenä ja vulkaaniseen energiaan, joka mainitaan radioaktiivisten aineiden hajoamisen tuottamana lämpöenergiana ja olisi siis ydinenergiana ei-aurinkoperäistä.

      Maapallon ydin on aikalailla tuntematon asia vielä, mutta sen kiinteän ytimen lämpötilan arvellaan olevan suurempi kuin auringon pintalämpötila.

      Mm. öljy ja hiili on eloperäistä jätettä, siis auringosta tullutta energiaa. Usein geotermistä energiaa löytyy samoilta paikoilta kuin öljyä tai maakaasua.

      Vuorovesivoimakin voidaan ajatella aurinkoperäiseksi, koska vesi ei pysy nestemäisenä ilman auringon kiertokulkua.

    • kymppiturvat

      on sinun väitteesi. Maassa oleva uraani on syntynyt auringossa. Ei meidän auringossamme, mutta aikoinaan jonkun muun auringossa, ja sitten siitä mössöstä on supernovapossauksen jälkeen syntynyt meidän aurinkokuntamme.

      • puupää-veitikka

        Vastaaja vastustaa ydinvoimaa. Siinä kaikki hänen ajatuksensa.

        Yllä oleva viestiketju on jälleen esimerkki Vastaajan ajatusten umpisolmusta. Hän aloitti teesistä, että Aurinko on Hyvä. (vrt. Jumala on Hyvä, Kommunismi on Hyvä jne.). Sitten hän päätteli (kommunistisen dialektiikan mukaisesti), että koska ydinenergia ei ole Auringosta, niin se on EI-HYVÄ.

        Jokainen vähänkin "kovia" luonnontieteitä tunteva ja omilla aivoillaan ajatteleva ymmärtää, että kaikki eri vuorovaikutusmuodot vaikuttavat osaltaan, ja siksi on mahdotonta erottaa toisistaan edes vahvaa ydinvoimaa tai heikkoa painovoimaa (eikä muitakaan tunnistettuja vuorovaikutusvoimia). Edes Einsteinin kuuluisaa oivallusta aineesta ja energiasta ei voi erottaa toisistaan. Vaikka toisinaan näkee Vastaajan kaltaisia hömppäguruja saarnaamassa "puhtaasta energiasta".

        Vastaaja aloitti teesistä: ydinenergia ei ole auringosta, ja keskusteluketju päättyi tosiasioiden mukaiseen toteamukseen, että myös ydinenergia on peräisin auringosta.

        Vain Vastaaja osaa kerta toisensa jälkeen ajaa itsensä näin täydelliseen järjelliseen ja moraaliseen umpisolmuun. Vähäisenkin itsetunnon säilyttämiseksi terve ihminen lopettaisi Vastaajan harjoittaman itsensä jatkuvan julkisen häpäisemisen. Mutta Vastaajasta tiedämme, että puupäänsä nousee syvimmästäkin upoksesta uudelleen pintaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      189
      1905
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      554
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      202
      479
    Aihe