Kuriton hallitus

Nyt sitten nähtiin, kuinka hallituspuolueiden rivit hajosivat tärkeässä periaatteelisessa kysymyksessä eli Helsingin Sipoo -laajennuksessa. Ruotsalaiset ka Kepuministereistä Väyrynen ja Pekkarinen äänestivät vastoin muuta hallitusta. Pekkarinen äänesti jopa omaa esitystään vastaan, mikä lienee todella ainutlaatuista jopa Kepun ollessa kyseessä.

Kokoomus on edellyttänyt Vihreiltä tiukkaa hallituskuria jo ennen kuin hallitus oli istunut päivääkään. Senkin jälkeen Kokoomuksesta on muistutettu Vihreitä Ben Z:n toimiessa tuttuun tapaan äänekkäimpänä vahtikoirana.

Saapa nähdä nyt sitten, minkälaisen metelin Ben ja Kokoomusryhmä nostanut, kun hallituksen sisällä tapahtui näin laaja repämä. RJP:n edustajat kokonaisuudessaan hallituksen päätöstä vastaan. Ellei täjän nyt reagoida voimakkaasti, se antaa ennakkotapauksen Vihreille äänestää jatkossa mielensä mukaan esim. ympäristö- ja energiakysymyksissä sekä lasten päivähoitoasiassa. Sipoo-äänestyksessä Vihreät pysyivät ryhdikkäästi Pekkarisen esityksen ja hallituksen enemmistön takana.

Erikoisinta oli se, että päähallituspuolue Kepu toimi näin kurittomasti. Jopa esittelevä ministeri Mauri Pekkarinen antoi piut paut hallituskurille. Väyrysen häiriköinti on tietysti ollut jo odotettavaa, kun hän muodostaa yksin oppostion hallituksen sisällä.

36

1436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • repee

      että pauke käy...
      Odotetaan rauhassa.

      • hariton kullitus

        Saas nähdä kuinka käy. Sitähän saa, mitä tilaa. Kannatti varmaan Sibbolaisten äänestää näitä jehuja päättämään heidän asioistaan. Eipä tuo minua haittaa, vaikka kuriton hallitus toimii näin.


    • liian aikaisin

      Sipoon jääräpäinen yhteistyön vastustus Helsingin kanssa on lopultakin aika pieni kysymys hallitusohjelman kannalta. Siksipä Vanhasella oli varaa antaa omien fossiiliensa, Väyrysen ja Pekkarisen äänestää niin, että se miellytti kepun konservatiivisinta ja jäykkäniskaisimmin kuntien yhteistyötä vastustavaa porukkaa.

      Kaikkihan tiesivät, että hallituksen enemmistö tajusi, mikä on koko maan etu, eli se, että Sipoon vuosikymmenet jatkunut yhteistyön jarrutus pannaan vihdoinkin kuriin.

      RKP:n ministereiden pakottaminen yksimielisiksi ei taas oööut tarpeen, koska ei Vanhanen heitäkään halua turhaan simputtaa, järkevä mies, kun on.

      Kun Vanhanen oli tässä asiassa joustava, hän voi tärkeämmissä asioissa vaatia yksimielisyyttä.

      Kokoomuksellehan tämä asia ei millään lailla kuulu, koska ministereinä istuvat Helsingin kaupunginvaltuutetut jääväsivät itsensä, niin kuin asiaan kuuluu.

      Näin pienestä asiasta on turha tehdä suuria johtopäätöksiä, vaikka ennakkotapauksena päätös onkin kiinnostava. Voinemme nimittäin olettaa, että sama linja jatkuu aina, kun joku kunta ei suostu näkemään yhteistä hyvää omien itsekkäiden "itsenäisyys" koohotustensa läpi.

      Kepu tulee pakottamaan muutkin kunnat ruotuun ja yhteistyöhön, ja pakolla, ellei vapaaehtoisuus kelpaa.

      Hyvään suuntaan Vanhanen hallitustaan johtaa.

    • >>>Pekkarinen äänesti jopa omaa esitystään vastaan, mikä lienee todella ainutlaatuista jopa Kepun ollessa kyseessä.

      • http://elisa.net/uutiset/kotimaa/?id=36633974

        On käynyt ilmeisesti niin, että Pekkarinen on tuonut valtioneuvoston istuntoon päätösehdotuksen, jonka hylkäämistä hän on kuitenkin esittänyt. Kai hänen olisi ollut johdonmukaista tuoda esitettäväksi sellainen ehdotus, jossa kerrotaan perusteet sille, ettei Sipoon osia voida yhdistää Helsinkiin ja äänestänyt sitten tämänsisältöisen ehdotuksen puolesta hallituksen enemmistön äänestäessä sitä vastaan.

        Pekkarointi käsitteenä sai taas uuden dimension. Nyt Kepussa voidaan selittää, että puolsimme liitosta ja vastustimme liitosta. Opportunistit voivat käyttää aina sopivassa tilaisuudessa jompa kumpaa. Kepun kannalta on ehkä toivottavaa, ettei kuitenkaan ehkä samassa tilaisuudessa kumpaakin. On tämä Kepu kyllä surkuhupaisa joukkio.


      • Mielipidepankki kirjoitti:

        http://elisa.net/uutiset/kotimaa/?id=36633974

        On käynyt ilmeisesti niin, että Pekkarinen on tuonut valtioneuvoston istuntoon päätösehdotuksen, jonka hylkäämistä hän on kuitenkin esittänyt. Kai hänen olisi ollut johdonmukaista tuoda esitettäväksi sellainen ehdotus, jossa kerrotaan perusteet sille, ettei Sipoon osia voida yhdistää Helsinkiin ja äänestänyt sitten tämänsisältöisen ehdotuksen puolesta hallituksen enemmistön äänestäessä sitä vastaan.

        Pekkarointi käsitteenä sai taas uuden dimension. Nyt Kepussa voidaan selittää, että puolsimme liitosta ja vastustimme liitosta. Opportunistit voivat käyttää aina sopivassa tilaisuudessa jompa kumpaa. Kepun kannalta on ehkä toivottavaa, ettei kuitenkaan ehkä samassa tilaisuudessa kumpaakin. On tämä Kepu kyllä surkuhupaisa joukkio.

        En näe kyllä mitään erikoista siinä, että esittelijä - tässä tapauksessa ministeri - esittelee virallisen virkamiesehdotuksen, jossa on puoltava sävy ja sen jälkeen jatkaa asian esittelyä tuomalla esiin eräiden toisten asiantuntijoiden vastakkaisen kannan. Lopuksi hän esittelee henkilökohtaisen kantansa, joka tässä tapauksessa oli kielteinen.

        Tällainen asioiden esittelytapa päättäjille on tavallista, jos kysymys ei ole rutiiniasiasta. Mikään tiedotusväline ei olekaan ihmetellyt asiaa, vaan on korostanut Pekkarisen esitelleen kielteisen ehdotuksen.

        Sen sijaan siitä olen samaa mieltä, että koska kepulaisten äänet menivät ristiin, he voivat selittää sekä puoltaneensa että vastustaneensa liitosta. Tuttua leipää hallituksessa ja eduskunnassa tuokin ryhmään katsomatta.


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        En näe kyllä mitään erikoista siinä, että esittelijä - tässä tapauksessa ministeri - esittelee virallisen virkamiesehdotuksen, jossa on puoltava sävy ja sen jälkeen jatkaa asian esittelyä tuomalla esiin eräiden toisten asiantuntijoiden vastakkaisen kannan. Lopuksi hän esittelee henkilökohtaisen kantansa, joka tässä tapauksessa oli kielteinen.

        Tällainen asioiden esittelytapa päättäjille on tavallista, jos kysymys ei ole rutiiniasiasta. Mikään tiedotusväline ei olekaan ihmetellyt asiaa, vaan on korostanut Pekkarisen esitelleen kielteisen ehdotuksen.

        Sen sijaan siitä olen samaa mieltä, että koska kepulaisten äänet menivät ristiin, he voivat selittää sekä puoltaneensa että vastustaneensa liitosta. Tuttua leipää hallituksessa ja eduskunnassa tuokin ryhmään katsomatta.

        Ei virkamiehillä ole lupa politikoida. Valtioneuvoston istuntoon vietävä esitys on poliittinen esitys, jonka allekirjoittajana on vastuullinen ministeri. Virkamiehet ovat virkamiehiä, jotka toteuttavat ministerin poliittista tahtoa valmistelemalla asioita. Kyllä ministeri Pekkarisen normaaliin toimintaan olisi kuulunut kertoa virkamiehille, että hänen tiedossaan olevia asiantuntijoita on kuultava esitystä tehtäessä. Ei ministeri voi asettua jonkinlaiseen oppositioon johtamaansa ministeriötä kohtaan. Jos näin olisi, Vanhasella olisi erittäin hyvä syy heittää näin epäpätevä ministeri pois hallituksesta.

        Kyllä Pekkarisen menettelytapa lienee varsin ainutlaatuinen. Linkittämässäni uutistiedotteessa ihmeteltiin tätä ja veikkaisin, ettei ihmettely tähän jää. Nyt itse asia oli päällimmäisenä, joten menettelyyn ei ole osattu kiinnittää huomiota. Ihmettelemistä Kepun toheloinnissa on kyllin muutoinkin.


      • Mielipidepankki kirjoitti:

        Ei virkamiehillä ole lupa politikoida. Valtioneuvoston istuntoon vietävä esitys on poliittinen esitys, jonka allekirjoittajana on vastuullinen ministeri. Virkamiehet ovat virkamiehiä, jotka toteuttavat ministerin poliittista tahtoa valmistelemalla asioita. Kyllä ministeri Pekkarisen normaaliin toimintaan olisi kuulunut kertoa virkamiehille, että hänen tiedossaan olevia asiantuntijoita on kuultava esitystä tehtäessä. Ei ministeri voi asettua jonkinlaiseen oppositioon johtamaansa ministeriötä kohtaan. Jos näin olisi, Vanhasella olisi erittäin hyvä syy heittää näin epäpätevä ministeri pois hallituksesta.

        Kyllä Pekkarisen menettelytapa lienee varsin ainutlaatuinen. Linkittämässäni uutistiedotteessa ihmeteltiin tätä ja veikkaisin, ettei ihmettely tähän jää. Nyt itse asia oli päällimmäisenä, joten menettelyyn ei ole osattu kiinnittää huomiota. Ihmettelemistä Kepun toheloinnissa on kyllin muutoinkin.

        .... kommenttini. Eikös se asian valmistelija ollut Mari Kiviniemi?


      • oiken höpiset
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Ei virkamiehillä ole lupa politikoida. Valtioneuvoston istuntoon vietävä esitys on poliittinen esitys, jonka allekirjoittajana on vastuullinen ministeri. Virkamiehet ovat virkamiehiä, jotka toteuttavat ministerin poliittista tahtoa valmistelemalla asioita. Kyllä ministeri Pekkarisen normaaliin toimintaan olisi kuulunut kertoa virkamiehille, että hänen tiedossaan olevia asiantuntijoita on kuultava esitystä tehtäessä. Ei ministeri voi asettua jonkinlaiseen oppositioon johtamaansa ministeriötä kohtaan. Jos näin olisi, Vanhasella olisi erittäin hyvä syy heittää näin epäpätevä ministeri pois hallituksesta.

        Kyllä Pekkarisen menettelytapa lienee varsin ainutlaatuinen. Linkittämässäni uutistiedotteessa ihmeteltiin tätä ja veikkaisin, ettei ihmettely tähän jää. Nyt itse asia oli päällimmäisenä, joten menettelyyn ei ole osattu kiinnittää huomiota. Ihmettelemistä Kepun toheloinnissa on kyllin muutoinkin.

        ei Pekkarinen johda kunta asioista päättävää ministeriötä. Miten hän siis on oppositiossa johtamaansa ministeriötä kohtaan?

        Noinko paljon sinua harmittaa kun sinusta tulee Helsinkiläinen, että et edes ole sen vertaa perillä kuka johtaa mitäkin ministeriötä ja puhut muiden toheloinneista. Mikäs ihme se on että muidentoimet tuntuu toheloinneilta jos ei perustat ole kunnossa kun niitä toimia arvostelee :)


    • Hankalassa ennakkotapauksessa kepu on päättänyt jakaa voimansa siten, että kaikille osapuolille on tarjolla keputukea.

      Vanhasen maine kepujohtajana on aitovierillä jo sen verran heikko, ettei Sipoon vajaakäytössä olevien alueiden liittäminen Helsinkiin aiheuta Vanhaselle mitään merkittävää arvonlaskua. Pohjassa mikä pohjassa. Helsinkiläisille sen sijaan voidaan seuraavien kuntavaalien alla sanoa kepun tukeneen metropolikehitystä.

      Väyrysen ja Pekkarisen liitoskielteinen kanta taas on viesti jukuripääkepulaisille. Me suoraselkäiset keskustalaiset vastustamme kaikkia "pakkoliitoksia", olivat ne miten perusteltuja hyvänsä.

      Voidaankin sanoa kepun istuvan jälleen kerran kahdella pallilla. Toinen pakara on Helsingissä ja toinen Merijärvellä.

    • veronmaksaja2

      tämän kepuhallituksen välitön ero tehtävistään ja uudet vaalit. Kepu on näyttönsä antanut ja siitä ei ole mihinkään, kuten ei ole kylläkään kokoomuksestakaan.

      • puolestani

        Kyllä uudet vaalit on viisas vaihtoehto! Toinen keino on, että kaikista vaalipiireistä otetaan kepu- ja kokoomuslaisten tilalle yhtä monta varasijalla ollutta viime vaalien tulosten perusteella (Kepun ja Kokoomuksen ulkopuolisia).


    • Keski-Suomesta

      Hyvä Pekkarinen, pidit itses miehenä tässä Sipoo jutussa. Pelkäsin jo takinkääntöä. Ei Hesalaisten tarvii kaikkee saada. Toivottavasti vielä oikeus tapahtuu. Ennakkopäätös? Kohta menee Espoo ja Vantaa. Aika perseestä.

      • Toinen äänestäjä Keski-Suom...

        Pekkarinen äänesti omaa esitystään vastaan. Siihen ei pysty kuin "Mies" ja Tupee :))


      • Espoon ja/tai Vantaan liittäminen Helsinkiin olisi suorastaan toivottavaa. Vantaalaisilla tuskin on edes paljon tällaista ajatusta vastaan. Espoo vastustaa sitä, koska Espoon veroäyri nousisi. Mutta Vantaa ja Helsinki voitaisiin ihan hyvin yhdistää vaikka jo ensi vuonna. Siinä voitaisiin harkita, että osia Vantaasta yhdistetään samalla Keravaan ja ehkä Espooseenkin. Vantaalla näihin asioihin suhtaudutaan järkevästi ja edistyksellisesti ehkä yhtä Härkösen Oivaa lukuunottamatta.


      • Pekkarisen
        Toinen äänestäjä Keski-Suom... kirjoitti:

        Pekkarinen äänesti omaa esitystään vastaan. Siihen ei pysty kuin "Mies" ja Tupee :))

        esitys. Hän vain esitteli sen.


      • Pekkarisen kirjoitti:

        esitys. Hän vain esitteli sen.

        Kenen esitys se sitten oli, ellei esittelevän ministerin. Virkamiehetkö tällaisia kirjoittavat ja ministeri vaan sitten esittelee. Jos näin, Pekkarisen on syytä tehdä johtopätökset ja lähteä hallituksesta ennen kuin Matti näyttää hänelle ovea.


      • Mielipidepankki kirjoitti:

        Kenen esitys se sitten oli, ellei esittelevän ministerin. Virkamiehetkö tällaisia kirjoittavat ja ministeri vaan sitten esittelee. Jos näin, Pekkarisen on syytä tehdä johtopätökset ja lähteä hallituksesta ennen kuin Matti näyttää hänelle ovea.

        Virkamiehethän noita kirjoittavat, joskin niissä varmasti näkyy valmistelleen ministerin eli tässä tapauksessa kuntaministeri Mari Kiviniemen kanta, ehkä nimikin. Ehdotuksen esittelijä eli Mauri Pekkarinen vain todennäköisesti täydensi ministeriön esitystä itse hankkimillaan kielteisillä lisäperusteilla ja lopuksi esitti ehdotuksen hylkäämistä.

        Näinhän se menee kaupunginvaltuustoissakin. Valtuuston puheenjohtaja esittelee virkansa puolesta kaupunginhallituksen myönteisen päätösehdotuksen ja joko välittömästi tai pian sen jälkeen esittää tietyin näkökulmin ehdotuksen hylkäämistä, jos on asiaa vastaan.


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Virkamiehethän noita kirjoittavat, joskin niissä varmasti näkyy valmistelleen ministerin eli tässä tapauksessa kuntaministeri Mari Kiviniemen kanta, ehkä nimikin. Ehdotuksen esittelijä eli Mauri Pekkarinen vain todennäköisesti täydensi ministeriön esitystä itse hankkimillaan kielteisillä lisäperusteilla ja lopuksi esitti ehdotuksen hylkäämistä.

        Näinhän se menee kaupunginvaltuustoissakin. Valtuuston puheenjohtaja esittelee virkansa puolesta kaupunginhallituksen myönteisen päätösehdotuksen ja joko välittömästi tai pian sen jälkeen esittää tietyin näkökulmin ehdotuksen hylkäämistä, jos on asiaa vastaan.

        Kaupunginhallitus on poliittinen elin. Ministeriöt ovat ministerin johtamia virastoja ja ne eivät voi harjoittaa omaa politiikkaansa. Sen vuoksi ministeri vastaa aina esityksistä, joita hän esittelee. Ei hän voi sanoa, että kyllähän minä mutta kun noi virkamiehet. Se että Pekkarinen on toiminut tässä jäävinä olleen ministeri Kiviviemen varamiehenä ei muuta tilannetta. Ei Kiviniemi voi vastata asian esittelystäkään jäävytensä vuoksi, vaan koko homma kuuluu Pekkariselle.


      • päätös.
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Kaupunginhallitus on poliittinen elin. Ministeriöt ovat ministerin johtamia virastoja ja ne eivät voi harjoittaa omaa politiikkaansa. Sen vuoksi ministeri vastaa aina esityksistä, joita hän esittelee. Ei hän voi sanoa, että kyllähän minä mutta kun noi virkamiehet. Se että Pekkarinen on toiminut tässä jäävinä olleen ministeri Kiviviemen varamiehenä ei muuta tilannetta. Ei Kiviniemi voi vastata asian esittelystäkään jäävytensä vuoksi, vaan koko homma kuuluu Pekkariselle.

        esitys on aina esitys ja sen jälkeen tulee päätösehdotus, jota kannatetaan, vastustetaan sellaisenaan tai se muuttuu sellaiseksi mikä vastaa päätöksen tekijöiden tahtoa.

        Pitäisihän tuo sinun tietävän

        "Ei hän voi sanoa, että kyllähän minä mutta kun noi virkamiehet"
        Ei kunnissakaan voi sanoa noin, koska viimeinen vastuu on aina päätöksistä poliittisilla toimijoilla eli valtuustolla, hallituksella ja lautakunnan jäsenillä.

        "Ei Kiviniemi voi vastata asian esittelystäkään jäävytensä vuoksi, vaan koko homma kuuluu Pekkariselle."
        Siis kumpaa oikein tarkoitat valmistelua vai esittelyä, esittelyn teki nimenomaan Pekkarinen.
        Ja eikös asian valmistelu alkanut jo edellisenhallituksen aikana?


    • JormaKKorhonen

      ...avauksessasi sanomaasi kuten myös noihin jatkohuomioihisi ja eräisiin muihinkin esitettyihin järkeviin mielipiteisiin totean yhden vaikeuden: En osaa päättää, millä adjektiivilla tuo hallituksen esittämä näytelmä pitäisi määritellä. Hauska? Surullinen? Tragikoominen? Arvoton? No, olkoon vaikka surrealistinen!

      Mutta saavutus sinänsä, että tämä poliittisesti homogeeninen? porvarihallitus pystyy olemaan sisäisesti paljon hajanaisempi kuin Lipposen sateenkaarihallitukset, joissa sentään olivat edustettuina poliittinen äärivasemmisto ja äärioikeisto ja kaikkea muuta siitä välistä. Paitsi ei kepua. Sekö tuon nykyhallituksen "monipuolisuuden" selittää?

      • Tätä Kepujohtoista näytelmää voi luonnehtia kaikilla noilla adjektiiveillä ja tuskin ne edes riittävät kattamaan koko kirjoa. Kokoomuksessa ollaan oltu asian tiimoilta aika hiljaa. Siellä suunnalla varmaan hävettää myös hallituskumppanin puolesta. Jan Vapaavuori sentään ilmaisi tyytyväisyytensä siihen, että lopputulos oli hyvä.

        Vanhanen yritti vielä kiemurrella asiassa kertomalla, ettei tämä ole hallituskysymyksen arvoinen asia, vaan perustaltaan puhtaan juridinen. Samaa eli asian juridisuutta korosti myös Pekkarinen. Erikoista vain oli se, että Kepun sisällä näytetään vedotun ihan eri juridisiin asiantuntijoihin. Voisi sanoa, että oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee.

        Jos tässä olisi ollut kysymys Tampereen halusta liittää osa Nokiaa itseensä, RKP:n kaksi ministeriä eivät olisi millään muotoa vastustaneet asiaa, vaan todennäköisesti aivan päinvastoin puoltaneet sitä eturivistä. Heilläkin tämä juridiikka vaihtelee sen mukaan, miten ruotsinkielisistä kunnista on kyse.


      • Uusi-Ukki

        Kun lomat on lomailtu, ja kansanedustajat ovat saaneet loma-aikanaan oikein sydämen kyllyydestä juonia, siis puhelimitse, niin jo heti alkusyksystä repee. Ja se tapahtuu jo ennen Uuden-Ukin laskettua aikaa, voi hyvät hyssäkät miten huonoa tai hyvää tuuria on Ukilla, tuon lasketun ajan kanssa.

        On ihan pakko kertoa, kun Ukki meni kihloihin, niin jo kuuden kuukauden kuluttua kihlauksesta syntyi ukille potra tyttö, sekin tapahtui ennen laskettua aikaa, olihan siinäkin ihmettelemistä, kuusi kuukautisena kolme ja puolikiloisena keskosenahan se Ukin esikoinenkin syntyi.

        Saattaa tämä Hallituskin hajota jo vajaan vuoden iässä, onhan sitä maailmassa muitakin suuria ihmeitä tapahtunut kuten kävi Ukillekin.


      • harmittaa, että

        asia meni läpi. Mutta ei ole vahinko Kokoomukselle, jos teet paluumuuttoa.


      • kattilaa soimaa.
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Tätä Kepujohtoista näytelmää voi luonnehtia kaikilla noilla adjektiiveillä ja tuskin ne edes riittävät kattamaan koko kirjoa. Kokoomuksessa ollaan oltu asian tiimoilta aika hiljaa. Siellä suunnalla varmaan hävettää myös hallituskumppanin puolesta. Jan Vapaavuori sentään ilmaisi tyytyväisyytensä siihen, että lopputulos oli hyvä.

        Vanhanen yritti vielä kiemurrella asiassa kertomalla, ettei tämä ole hallituskysymyksen arvoinen asia, vaan perustaltaan puhtaan juridinen. Samaa eli asian juridisuutta korosti myös Pekkarinen. Erikoista vain oli se, että Kepun sisällä näytetään vedotun ihan eri juridisiin asiantuntijoihin. Voisi sanoa, että oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee.

        Jos tässä olisi ollut kysymys Tampereen halusta liittää osa Nokiaa itseensä, RKP:n kaksi ministeriä eivät olisi millään muotoa vastustaneet asiaa, vaan todennäköisesti aivan päinvastoin puoltaneet sitä eturivistä. Heilläkin tämä juridiikka vaihtelee sen mukaan, miten ruotsinkielisistä kunnista on kyse.

        Eipä se näytä edes sanan vertaa demareissa oikea käsi tietävän, mitä vasen tekee. Mutta mitäpä me kokoomuslaiset näistä kantaisimme huolta. Koirat haukkuvat, mutta karavaani kulkee.


      • olkoon.
        Uusi-Ukki kirjoitti:

        Kun lomat on lomailtu, ja kansanedustajat ovat saaneet loma-aikanaan oikein sydämen kyllyydestä juonia, siis puhelimitse, niin jo heti alkusyksystä repee. Ja se tapahtuu jo ennen Uuden-Ukin laskettua aikaa, voi hyvät hyssäkät miten huonoa tai hyvää tuuria on Ukilla, tuon lasketun ajan kanssa.

        On ihan pakko kertoa, kun Ukki meni kihloihin, niin jo kuuden kuukauden kuluttua kihlauksesta syntyi ukille potra tyttö, sekin tapahtui ennen laskettua aikaa, olihan siinäkin ihmettelemistä, kuusi kuukautisena kolme ja puolikiloisena keskosenahan se Ukin esikoinenkin syntyi.

        Saattaa tämä Hallituskin hajota jo vajaan vuoden iässä, onhan sitä maailmassa muitakin suuria ihmeitä tapahtunut kuten kävi Ukillekin.

        Hyvä juhlimistapa tässä asiassa on todella lähteä Savonlinnan Oopperajuhlille, kuten olet kertonut tekeväsi. Viinaa varoisin innostuksesta juomasta niin paljoa, että se rupeaa palamaan sinisellä liekillä sisälläsi. Kun tapaatte kapin kanssa Oulun kauppahallissa, kahvi varmaan on ihan hyvä vaihtoehto ja erinomainen hallista saatava ohrarieska. Älkää nyt innostuko liikaa Kepun hajoamisesta. odottakaa syksyä kaikessa rauhassa.


      • Sonnimies
        Uusi-Ukki kirjoitti:

        Kun lomat on lomailtu, ja kansanedustajat ovat saaneet loma-aikanaan oikein sydämen kyllyydestä juonia, siis puhelimitse, niin jo heti alkusyksystä repee. Ja se tapahtuu jo ennen Uuden-Ukin laskettua aikaa, voi hyvät hyssäkät miten huonoa tai hyvää tuuria on Ukilla, tuon lasketun ajan kanssa.

        On ihan pakko kertoa, kun Ukki meni kihloihin, niin jo kuuden kuukauden kuluttua kihlauksesta syntyi ukille potra tyttö, sekin tapahtui ennen laskettua aikaa, olihan siinäkin ihmettelemistä, kuusi kuukautisena kolme ja puolikiloisena keskosenahan se Ukin esikoinenkin syntyi.

        Saattaa tämä Hallituskin hajota jo vajaan vuoden iässä, onhan sitä maailmassa muitakin suuria ihmeitä tapahtunut kuten kävi Ukillekin.

        Saapa nähdä minkä tekosyyn Ukkeli keksii, kun talvellakin vielä Vanhasen 2:nen porskuttaa. Eikös se "Eeron" pitänyt sitten hypätä ruoriin, vai miten se Ukkeli oli?


        Kun vaimollesi syntyi se 3,5 kg:nen kuusi kuukautisena, niin oletko varma, että se oli sinun housuista?


      • Kouho?
        Sonnimies kirjoitti:

        Saapa nähdä minkä tekosyyn Ukkeli keksii, kun talvellakin vielä Vanhasen 2:nen porskuttaa. Eikös se "Eeron" pitänyt sitten hypätä ruoriin, vai miten se Ukkeli oli?


        Kun vaimollesi syntyi se 3,5 kg:nen kuusi kuukautisena, niin oletko varma, että se oli sinun housuista?

        Samanlaanen musta käkkärä sillä on päässä kun Ukilla housuissa.


      • Römpän ukko
        Sonnimies kirjoitti:

        Saapa nähdä minkä tekosyyn Ukkeli keksii, kun talvellakin vielä Vanhasen 2:nen porskuttaa. Eikös se "Eeron" pitänyt sitten hypätä ruoriin, vai miten se Ukkeli oli?


        Kun vaimollesi syntyi se 3,5 kg:nen kuusi kuukautisena, niin oletko varma, että se oli sinun housuista?

        Niille suosikeillesi kunnalliskodissa?

        Hieno juttu tämä netti. 6-kymppinen peräkammarin heinähattu Sonnimieskin voi rehennellä olemattomilla naisillaan ja rahoillaan loputtomasti :)


      • ilmestyi..
        Uusi-Ukki kirjoitti:

        Kun lomat on lomailtu, ja kansanedustajat ovat saaneet loma-aikanaan oikein sydämen kyllyydestä juonia, siis puhelimitse, niin jo heti alkusyksystä repee. Ja se tapahtuu jo ennen Uuden-Ukin laskettua aikaa, voi hyvät hyssäkät miten huonoa tai hyvää tuuria on Ukilla, tuon lasketun ajan kanssa.

        On ihan pakko kertoa, kun Ukki meni kihloihin, niin jo kuuden kuukauden kuluttua kihlauksesta syntyi ukille potra tyttö, sekin tapahtui ennen laskettua aikaa, olihan siinäkin ihmettelemistä, kuusi kuukautisena kolme ja puolikiloisena keskosenahan se Ukin esikoinenkin syntyi.

        Saattaa tämä Hallituskin hajota jo vajaan vuoden iässä, onhan sitä maailmassa muitakin suuria ihmeitä tapahtunut kuten kävi Ukillekin.

        niinkuin faksit Annelille, pyytämättä ja yllättäen.


    • että olosuhteisiin

      katsoen erinomainen saavutus. Olisi ollut kohtuutonta vaatia RKP:n ministereiltä kannatusta. Ei minua "koklipinä" mitenkään häiritse se, että Pekkarinen ja Väyrynen olivat vastaan. Kokoomukselle ja Helsingille oli tärkeintä, että asia meni läpi. Kyllähän ne viime hallituksen aikana monet demarit vähintään olivat pois tärkeistä äänestyksistä. Oivalle muuten tunnustus ryhdikkyydestä. Asialle oli hyväksi, että Emeritus ja Keris olivat vastaan.

    • keskustan johdolla

      Vanhasen veto oli hyvä viesti jokaiselle kunnalle, jonka naapuri panee hanttiin järkevälle yhteistyölle.

      Sipoolaiset pitivät ahneuttaan idässä tulppaa järkevälle asuntorakentamiselle ja saivat siitä nenilleen.

      Itsekkyydestä tuli nyt pyyhkeitä, mikä olisi hyvä huomata kaikkialla Suomessa, jossa joku kunta jarruttaa tarpeettomasti yhteisen hyvän toteuttamista.

    • oivahärkönen

      Tuommoisessa periaateasiassa pitääkin sallia jokaisen päätöksentekijän olla omaa mieltään, eikä ryhtyä sitomaan ryhmäpäätöksillä tai hallituksen yksimielisyyden vaatimisella.

      Eipä olisi uskonut, että viitsit tuollaisen asian ottaa julistuksesi välineeksi. Olen ennenkin sanonut, että nykyhallituksen toimista on vaikea sossunkaan löytää todellisia puutteita.

      • Oiva Oivallinen

        onkin siis keput-sossut -akseliaivoilla varustettu ajattelija, ilmankos siltä menee niin paljon ohi, en enää ihmettele.


      • guess who

        sanoisit, että he lipsuvat!
        Viimeinen lauseesi oli melkein oikein. Piti olla muodossa: "Olen ennenkin sanonut, että nykyhallituksen VIRHEELLISISTÄ toimista on vaikea sossunkaan löytää puutteita."


      • kuinka paljon
        guess who kirjoitti:

        sanoisit, että he lipsuvat!
        Viimeinen lauseesi oli melkein oikein. Piti olla muodossa: "Olen ennenkin sanonut, että nykyhallituksen VIRHEELLISISTÄ toimista on vaikea sossunkaan löytää puutteita."

        täällä on joidenkin tahoilta vaadittu pakkoliitosten käyttämistä kuntarakenteen parantamisessa, tuntuu noussut häly kovin oudolta.
        Ensin vaaditaan sitten kun niin tapahtuu niin ei sekään ole hyvä.

        Ymmärrän kyllä että liitos on aiheuttanut eräässä mielipahaa sillä onhan hänestä tullut Helsinkiläinen, tosin vasta vuonna 2009 :)

        ps. miten RKP äänesti? :)


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe