DROP DOWN valikko!!

Nusapeta

Hei!

Pakko tulla jostain jo pyytämään apua, kun ei tämä onnistu linnunaivoilla.. :D
Olen yrittänyt käyttää englanninkielisiä sivuja avukseni, mutta minkäs voit kun et osaa kunnolla englantia. Sanakirjastakaan kaikkea löydy.

Teinpäs kuvan vähän auttamaan hahmottamista:

http://i12.tinypic.com/6fpu0yb.jpg
ELI.. Tekstit ovat vain esimerkkejä. Oranssilla näkyvät tekstit olisivat kokoajan näkyvillä.
Kun oranssia tekstiä painaisi, sen alle tulisi kuvan mukaisesti sinisellä kirjoitettuja linkkejä, joiden kautta sitten siirtyisi eri sivuille.

Miten tuollaisen koodi pitäisi rakentaa? Olen järkyttävän tumeplo HTML:ssa ( vielä ;)) ja ei onnistu oikein mikään..

Kiitos jos joku voisi valaista, ja mielellään koko koodinkin tehdä! ;)

-Tamine

3

1152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eversti Aureliano Buendia

      Luultavasti javascriptillä ja css:lläkin tuon pystyy jotenkin kikkailemalla tekemään. Ainakin jotain css-dropdown-menuja muistelisin nähneeni.

      Itse tein joskus ja luultavasti tekisin edelleenkin tuon php:n avulla.

      Eli jotakuinkin se toimii näin:

      Etusivulla on normaali navigointivalikko, jossa on päälinkit. Niistä linkitetään samalle sivulle, mutta pistetään urliin muuttuja, joka sitten php:llä haetaan.

      Esim. Kanit

      Sivulla on sitten esim. if-lause, joka näyttää alavalikon, mikäli menu-muuttujan arvo on "kanit".



      jne.

      Varmasti on helpompiakin tapoja, en ole mikään mestari php:n kanssa, mutta noinkin sen ainakin saa toimimaan.

      Eikä mikään ihme, ellet tuollaista vielä osaa tehdä. Vaikka se näyttääkin yksinkertaiselta, ei se ole mitään ihan perusjuttuja nettisivujen tekemisessaä. Tästäkään viestistä ei liene sinulle kovinkaan paljon apua, ellet ole edes jonkin verran tietoinen php:stä.

      • Taminee

        Php... Hmm, ei kerro mulle yhtään mitään.. :')
        Njoo, en saanut linkkiä toimimaan. Yritän lukea enemmän tuosta PHP:sta jos tajuaisin jotain ;)

        Kiitos kuitenkin, voi olla että tuosta oli suurikin apu! :)


      • Hekla

        Kokeilin tuota valikon tekemistä php:n avulla, mutta jostain syystä se ei toiminut. Tavoitteena olisi siis tehdä dropdown-valikko, jossa päälinkin alalinkit tulisivat näkyviin, kun hiiren vie päälinkin päälle. Eli tähän tyyliin kuin näillä sivuilla: http://www.ratsastus.fi/asp/system/empty.asp?P=2&VID=default&SID=790993547610249&S=0&C=21320

        Javaa en osaa, mutta php:ta olen käyttänyt hiukan, joten sen käyttö olisi minulle mieluisampaa. Mutta miten tuon laittamasi koodin saa toimimaan? Entä kuinka muotoilut? Käytän divejä ja ulkoista css-tiedostoa, ja päälinkkivalikon olen sijoittanut oman divinsä sisälle taulukkoon, jolle olen css:ssä määrittänyt muotoilut (fontit, taustavärin jne). Jos teen php:n avulla päälinkin alle avautuvan pudotusvalikon, miten se tuossa taulukkosysteemissä pitäisi tehdä? Onko alalinkit kirjoitettava erillisen taulukon sisään vai kuinka?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1701
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1442
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      109
      963
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      936
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      41
      773
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      708
    7. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      671
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      661
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      31
      636
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      613
    Aihe