Toyota Lexusta mainostetaan laatu- ja premiumautona. Siitä huolimatta merkkiä myydään mm. Suomessa vain noin satakunta kappaletta vuodessa. Sen sijaan Lexuksen sisarmallia Avensista, jossa on karsittu joitain visuaalisia toimintoja mittaristosta ja keskikonsolista myydään monin kertainen määrä pelkästään Suomessa. Miksi pitäisi valita esim. Toyota Corollan sijaan Lexus IS? Saako jälkimäisellä autolla enemmän vastinetta rahoille?
Onko Toyota Lexus hintansa väärtti?
137
19012
Vastaukset
- gyjhf
Lexuksilla ja Toyotilla ei ole juuri yhteistä. Jokainen joka vertaa Avensiksen alustarakenteita ja vetotapaa Lexuksiin ymmärtää ettei Avensis ole mikään Lexusten sisarmalli.
Avensiksen sisarmallit ovat Toyota Allion, Toyota Premio ja Scion tC.- Naisen suusta
Kyllä se äijät nyt vain niin on että Toyota on kansanauto johon kaikilla on varaa ja ihan kiva ja toimiva. Itsellä myös 2 autona.
Lexus on ylellisyyttä. Palvelu, huolto, osat, auton hankintahinta yms. Ei tyhjätaskuilla ole tällaiseen varaa! Siksi varmasti monella on corolla, avensis, yaris.
Minä ajan Lexuksella juuri siksi että siitä saa jo vähä nautintoakin verrattuna humisevaan Toyotaan. Ukolla on avensis ja ovat ihan eritasolla.
Jos ei ole ikinä ajanut 1000km Lexuksella ei voi kommentoida että olisi samnalainen kuin toyota. Ei voi myöskään huonoksi sanoa tai moittia.
Niin ja se kuka tykkää sanoa lexusta toyotaksi ei tiedä mistään mitää. On tietysti samoja osia, itse asiassa aika paljonkin mutta eri merkki.
Tästä päästääkin siihen että esim. Porschessa on Wolkkarin osat yms yms yms. Yhden Porschen ex-omistajana en voi sanoa Porscheakaan wolkkariksi vaikka wolkkarin osia oli autossa paljon. - Eurokuski
Auto on paras, mitä sillä rahalla saa, ruostuminen sen sijaan on arvoitus.
- paniikkitautikohtaus
Eurokuski kirjoitti:
Auto on paras, mitä sillä rahalla saa, ruostuminen sen sijaan on arvoitus.
Niin myös se,että sitä joutuu talvella työntämään mäen päälle,kun se on kevytperäinen takavetoinen ja jopa hengenvaarallinen liukkailla tottumattoman kuskin ajaessa.Ei sillä ainakaan voi ohittaa,jos tiellä liukasta ja sohjoa.Sutimisenesto estää tehojen menon takarenkaille,ettei suto menisi poikittain keskellä tietä.Siinä sitten olet vasemmalla kaistalla ohittamassa,eikä ole tehoja ja takana tulee volvo puskurissa kiinni ja vilkuttelee valoja,että alta pois...kun siitä olin selvinnyt,niin päätin etten ikinä enää ohita,jos on liukasta.....en vaikka olisi alla mikä auto.
- Totuus esiin
paniikkitautikohtaus kirjoitti:
Niin myös se,että sitä joutuu talvella työntämään mäen päälle,kun se on kevytperäinen takavetoinen ja jopa hengenvaarallinen liukkailla tottumattoman kuskin ajaessa.Ei sillä ainakaan voi ohittaa,jos tiellä liukasta ja sohjoa.Sutimisenesto estää tehojen menon takarenkaille,ettei suto menisi poikittain keskellä tietä.Siinä sitten olet vasemmalla kaistalla ohittamassa,eikä ole tehoja ja takana tulee volvo puskurissa kiinni ja vilkuttelee valoja,että alta pois...kun siitä olin selvinnyt,niin päätin etten ikinä enää ohita,jos on liukasta.....en vaikka olisi alla mikä auto.
Asenteellista roskaa.
Tällaista kirjoittavat vain ne, jotka eivät ole ajaneet kuin etuvetoisia kippoja (tai nelivetoisia autoja).
Nykyaikainen takaveto on turvallinen ja tunnokas ajettava. Miksi muuten lähes kaikki laatuatuot ovat takavetoisia (tai nelivetoisia)?
Etuveto on budjettiratkaisu, ei mitään muuta hyötyä kuin halpa hinta. - eitalviauto
Naisen suusta kirjoitti:
Kyllä se äijät nyt vain niin on että Toyota on kansanauto johon kaikilla on varaa ja ihan kiva ja toimiva. Itsellä myös 2 autona.
Lexus on ylellisyyttä. Palvelu, huolto, osat, auton hankintahinta yms. Ei tyhjätaskuilla ole tällaiseen varaa! Siksi varmasti monella on corolla, avensis, yaris.
Minä ajan Lexuksella juuri siksi että siitä saa jo vähä nautintoakin verrattuna humisevaan Toyotaan. Ukolla on avensis ja ovat ihan eritasolla.
Jos ei ole ikinä ajanut 1000km Lexuksella ei voi kommentoida että olisi samnalainen kuin toyota. Ei voi myöskään huonoksi sanoa tai moittia.
Niin ja se kuka tykkää sanoa lexusta toyotaksi ei tiedä mistään mitää. On tietysti samoja osia, itse asiassa aika paljonkin mutta eri merkki.
Tästä päästääkin siihen että esim. Porschessa on Wolkkarin osat yms yms yms. Yhden Porschen ex-omistajana en voi sanoa Porscheakaan wolkkariksi vaikka wolkkarin osia oli autossa paljon.Entäs kun tulee talvi.Juuri katselin eilen ikkunasta kun takavetoista Lexusta työnnetttiin mäen päälle,vaikka muut autot sinne pääsivät omin avuin.
- takavetoeisuomeen
Totuus esiin kirjoitti:
Asenteellista roskaa.
Tällaista kirjoittavat vain ne, jotka eivät ole ajaneet kuin etuvetoisia kippoja (tai nelivetoisia autoja).
Nykyaikainen takaveto on turvallinen ja tunnokas ajettava. Miksi muuten lähes kaikki laatuatuot ovat takavetoisia (tai nelivetoisia)?
Etuveto on budjettiratkaisu, ei mitään muuta hyötyä kuin halpa hinta.Käyppä kuule ajamassa hyvää etu tai nelivetoista talven liukkailla,niin tiedät mistä olet jäänyt paitsi.Pulssikin laskee ajaessa.
- EXLEXUS
Naisen suusta kirjoitti:
Kyllä se äijät nyt vain niin on että Toyota on kansanauto johon kaikilla on varaa ja ihan kiva ja toimiva. Itsellä myös 2 autona.
Lexus on ylellisyyttä. Palvelu, huolto, osat, auton hankintahinta yms. Ei tyhjätaskuilla ole tällaiseen varaa! Siksi varmasti monella on corolla, avensis, yaris.
Minä ajan Lexuksella juuri siksi että siitä saa jo vähä nautintoakin verrattuna humisevaan Toyotaan. Ukolla on avensis ja ovat ihan eritasolla.
Jos ei ole ikinä ajanut 1000km Lexuksella ei voi kommentoida että olisi samnalainen kuin toyota. Ei voi myöskään huonoksi sanoa tai moittia.
Niin ja se kuka tykkää sanoa lexusta toyotaksi ei tiedä mistään mitää. On tietysti samoja osia, itse asiassa aika paljonkin mutta eri merkki.
Tästä päästääkin siihen että esim. Porschessa on Wolkkarin osat yms yms yms. Yhden Porschen ex-omistajana en voi sanoa Porscheakaan wolkkariksi vaikka wolkkarin osia oli autossa paljon.Talvella kaikkea muuta kuin luksusta. Et aja Lexusta kiroilematta tuota 1000km, kun on kyse auton etenemisestä talvisella tiellä=ONNETONTA!
- lexluther
Totuus esiin kirjoitti:
Asenteellista roskaa.
Tällaista kirjoittavat vain ne, jotka eivät ole ajaneet kuin etuvetoisia kippoja (tai nelivetoisia autoja).
Nykyaikainen takaveto on turvallinen ja tunnokas ajettava. Miksi muuten lähes kaikki laatuatuot ovat takavetoisia (tai nelivetoisia)?
Etuveto on budjettiratkaisu, ei mitään muuta hyötyä kuin halpa hinta.Juuri näin.
Itsellä vielä kitkat alla eikä mitään ongelmia talvessa.Mutta toki on myönnettävä että epävarmojen tai kokemattomien kuskien on parempi ajaa vähempitehoisilla etu- tai nelivetoisilla. - talviikdlfpf
eitalviauto kirjoitti:
Entäs kun tulee talvi.Juuri katselin eilen ikkunasta kun takavetoista Lexusta työnnetttiin mäen päälle,vaikka muut autot sinne pääsivät omin avuin.
Olisit käskenyt laittaa talvi renkaat. Miksi takaveto lexus josta saa varmasti luiston estot pois ei pääsisi ylös mutta muut takavedot pääsisivät? Oon ajanut 2 talvee takaveto lexuksella ja pääsee vaikka mihin kunhan käyttää talvirenkaita.
- Närkästynyt
paniikkitautikohtaus kirjoitti:
Niin myös se,että sitä joutuu talvella työntämään mäen päälle,kun se on kevytperäinen takavetoinen ja jopa hengenvaarallinen liukkailla tottumattoman kuskin ajaessa.Ei sillä ainakaan voi ohittaa,jos tiellä liukasta ja sohjoa.Sutimisenesto estää tehojen menon takarenkaille,ettei suto menisi poikittain keskellä tietä.Siinä sitten olet vasemmalla kaistalla ohittamassa,eikä ole tehoja ja takana tulee volvo puskurissa kiinni ja vilkuttelee valoja,että alta pois...kun siitä olin selvinnyt,niin päätin etten ikinä enää ohita,jos on liukasta.....en vaikka olisi alla mikä auto.
Hei kuulkaa? älkää puhuko jos ette tiedä, Lexus on varustettu nämyskällä jolla saa luistoneston ja ajonvakutusjärjestelmän pois kytkettyä , jos muista merkeistä ei saa niin ne on hengenvaaralisia tosi liukkaalla kelillä.Tiedän mistä puhun kun omistan kyseisen kulkupelin.Jos Etuveto on autuaaksi tekevä keksintö, niin kuinka voi olla että kuorma-autot ovat takavetoisia. Miksi keskutelut valahtaa aina vyötärön alapuolelle mitä tekemistä sen asian kanssa on autoihin.
- Seitsemän_vuoden
Eurokuski kirjoitti:
Auto on paras, mitä sillä rahalla saa, ruostuminen sen sijaan on arvoitus.
jälkeen ruoste ei näytä olevan ongelma Lexuksessa. Tuon ikäisellä tuontiautolla ajelen. Viime kesän ruosteenestokäsittelyssä mitään ei havaittu. Toivon että auto lisi myös suojattu kunnolla kun siitä kuitenkin joutui 800€ maksamaan. Se tosin on oma ongelma, ei automerkin, että onko tämä suojaus tehty asiallisesti vai ei.
- Anonyymi
Naisen suusta kirjoitti:
Kyllä se äijät nyt vain niin on että Toyota on kansanauto johon kaikilla on varaa ja ihan kiva ja toimiva. Itsellä myös 2 autona.
Lexus on ylellisyyttä. Palvelu, huolto, osat, auton hankintahinta yms. Ei tyhjätaskuilla ole tällaiseen varaa! Siksi varmasti monella on corolla, avensis, yaris.
Minä ajan Lexuksella juuri siksi että siitä saa jo vähä nautintoakin verrattuna humisevaan Toyotaan. Ukolla on avensis ja ovat ihan eritasolla.
Jos ei ole ikinä ajanut 1000km Lexuksella ei voi kommentoida että olisi samnalainen kuin toyota. Ei voi myöskään huonoksi sanoa tai moittia.
Niin ja se kuka tykkää sanoa lexusta toyotaksi ei tiedä mistään mitää. On tietysti samoja osia, itse asiassa aika paljonkin mutta eri merkki.
Tästä päästääkin siihen että esim. Porschessa on Wolkkarin osat yms yms yms. Yhden Porschen ex-omistajana en voi sanoa Porscheakaan wolkkariksi vaikka wolkkarin osia oli autossa paljon.Avensis on hyvä mutta leksus on eri asia
- Anonyymi
Leksus on omaa luokkaa
- Heikki
Lexus IS valmistetaan Toyotan Taharan tehtailla. Kyseisestä tehtaasta tulevat mallit, jotka ovat teknisesti kaikkein vaativimpia valmistaa.
Tahara on myös kaikkein laadukkain Toyotan tehdas. - vastaus:
Jos kiinnostus autoja ja autoilua kohtaan on sillä tasolla, että pitää Avensista Lexuksen sisarmallina, niin ei kannata edes harkita Toyotaa kalliimpaa autoa.
Jos haluaa paitsi liikkua paikasta toiseen, niin myös nauttia siitä, silloin kannattaa harkita lisäpanostusta.- mutta miten
ainakin IS on hintaluokassaan meluisa ja kiemurteleva auto matalaprofiilirenkailla.
- vain niin
mutta miten kirjoitti:
ainakin IS on hintaluokassaan meluisa ja kiemurteleva auto matalaprofiilirenkailla.
Jos kävisit edes vähän kokeilemassa...
Jos ei halua rengasmelua niin ajaa korkeaprofiilisemmilla renkailla.
Jos vertailet lexusta vaikka kolmesataseen bemuun tai c-sarjan mersuun, niin saman kokoisilla kumeilla lexus on aivan yhtä meluisa tai meluton. Tästä löytyy mittaustuloksiakin, jos et itse kykene koeajolle.
Kiemurtelemisesta ei sitten kannata puhua sitäkään vähää, jos kerran samaan luokkaan kuuluu bemarin kaltaisia anakondia. - AutoBild
vain niin kirjoitti:
Jos kävisit edes vähän kokeilemassa...
Jos ei halua rengasmelua niin ajaa korkeaprofiilisemmilla renkailla.
Jos vertailet lexusta vaikka kolmesataseen bemuun tai c-sarjan mersuun, niin saman kokoisilla kumeilla lexus on aivan yhtä meluisa tai meluton. Tästä löytyy mittaustuloksiakin, jos et itse kykene koeajolle.
Kiemurtelemisesta ei sitten kannata puhua sitäkään vähää, jos kerran samaan luokkaan kuuluu bemarin kaltaisia anakondia.kirjoitti Saksassa Lexus IS:stä: Se parempi Bmw. Se on saksalaisilta paljon sanottu. Normaalisti arvostavat vain omiaan. Eihän IS toisaalta vielä minun mielestä mikään aito Lexus ole vaan ne suuremmat mallit joissa on tehoa, tekniikkaa sekä luxusta.
- Lexus
ole Toyota. Lexus ei kyllä ole hintansakaan väärti. Luepa viime vuoden Tuulilasi Turbo jossa on koeajettu kolme vuotta vanha Lexus. Se on jo "tanakasti ruosteessa". Lexus on myös huono ajaa. Toki Toyotaa parempi.
- Lexuksessa istuva
Lexusta valmistaa Toyota, satsaa luksuslaatuun tässä merkissä.Käykää koeajolla Kaivokselassa. Lexus IS:n pelkurinpaikalla istuvana voin sanoa, että kaikenkaikkiaan tyylikäs auto.Tosin itselle liian kallis, aviomieheni osti tässä pari vuotta sitten ja on ollut todella tyytyväinen. On siis hintansa väärti, palvelu pelaa! Olen myös itse ajanut, IHANA ajaa!!! Siis onko mitään muuta merkkiä, mitä voisi edes verrata? Ei vikoja, yms. vertaa nykyiset Mersut ja Bemarit, aina huollossa. Pitäydyn itsekin vain Japsuautoissa, tosin halvemmassa hintaluokassa, on se vaan niin hyvä! Ja jää sitä ylimääräistä rahaa muuhun, kun kulkupeli on luotettava!
- Japanilais-Amerikkalaiset,J...
Lexuksessa istuva kirjoitti:
Lexusta valmistaa Toyota, satsaa luksuslaatuun tässä merkissä.Käykää koeajolla Kaivokselassa. Lexus IS:n pelkurinpaikalla istuvana voin sanoa, että kaikenkaikkiaan tyylikäs auto.Tosin itselle liian kallis, aviomieheni osti tässä pari vuotta sitten ja on ollut todella tyytyväinen. On siis hintansa väärti, palvelu pelaa! Olen myös itse ajanut, IHANA ajaa!!! Siis onko mitään muuta merkkiä, mitä voisi edes verrata? Ei vikoja, yms. vertaa nykyiset Mersut ja Bemarit, aina huollossa. Pitäydyn itsekin vain Japsuautoissa, tosin halvemmassa hintaluokassa, on se vaan niin hyvä! Ja jää sitä ylimääräistä rahaa muuhun, kun kulkupeli on luotettava!
Kun ostaa Toyotan tai Lexuksen,niin korjaamo käynnit vähenevät huomattavasti kun vertaa Saksalaisiin ...!.
- Laatuauotilija
Japanilais-Amerikkalaiset,J... kirjoitti:
Kun ostaa Toyotan tai Lexuksen,niin korjaamo käynnit vähenevät huomattavasti kun vertaa Saksalaisiin ...!.
Ei muuten pidä todellisuudessa paikkaansa.
Kokemusta on nimenomaan Saksalaisista, Mercedeksestä ja BMW:stä. Ei ole tarvinnut pajalla vierailla.
Ihme legendajuttuja toyota-miehet päästelevät. Jos joku auto on pari prosenttia vikaherkempi kuin toinen, se ei tarkoita että auto on kaiken aikaa pajalla, jos jotain on, saa sen korjautettua normaalin huo,llon yhteydessä. Aivan kuten Toyotallakin. - Tähän_voin
Laatuauotilija kirjoitti:
Ei muuten pidä todellisuudessa paikkaansa.
Kokemusta on nimenomaan Saksalaisista, Mercedeksestä ja BMW:stä. Ei ole tarvinnut pajalla vierailla.
Ihme legendajuttuja toyota-miehet päästelevät. Jos joku auto on pari prosenttia vikaherkempi kuin toinen, se ei tarkoita että auto on kaiken aikaa pajalla, jos jotain on, saa sen korjautettua normaalin huo,llon yhteydessä. Aivan kuten Toyotallakin.kommentoida ettei meidän Lexus käy huolloissa koskaan kun ei ole ollut tarvetta kuin öljynvaihdoille viimeisten 3 vuoden aikana vaikka on ajettu jo 130 tkm. Tietenkin jos tulee vikaa mitä ei pystytä omin voimin korjaamaan, pitää auto käyttää Toyota merkkiliikkeessä jos siellä joku ymmärtäisi. Täältä maalta on Helsinkiin satoja kilometreja joten tyhjänpäiten ei sinne viitsi edes lähteä. Helsinki is hell, kuten eräs ulkomaalainen koomikko Hape Kerkelin joskus lauloi saksan uudenvuoden hupiohjelmassa.
- Vänkä
Hei !
Pitää suosia eurooppalaisia autoja ja ajaa itämaisella autolla jotta pääsee vaivatta määränpäähän.
Euroopassa tehtyjen autojen osamaksut ei lopu ennen kuin ne paalataan, se nyt on vaan niin. Merkillä ei väliä kunhan se on muu kuin eurooppalainen.
Onhan ihmisiä jotka pitävät auton korjausta korjaamolla kunnia-asiasana ja mitä suurempi lasku sen enemmin pröystäillään , se on hienoa se.
Mitä ylpeilemistä siinä on jos ei ole korjauksia joista muut ovat kateellisia.
On se hienoa mitä vaikeampi vika. Valkoisissa takeissaan auto tohtorit hyörii tarmokkaana ajoneuvon ympärillä ja etsii vikaa jota ei ole paikannettu vielä koskaan kunnes lyödään viisaat päät yhteen ja todetaan yhteen ääneen että tämä on ominaisuus ei sitä tarvitse korjata, menemme siis kirjoittamaan muhkean laskun jolla asiakas
voi retostella syystä.
Eihän autoa tehdä iäksi auto valmistetaan ajaksi, ja kummatkin on itse määriteltävissä.
Näin se vaan menee ikävä kyllä.
- HERÄTYS!!!.
kaksi eri luokan merkkiä,joista Toyota on se "perus"-luokan auto ja Lexus taas luksusta hakevalle!.
Eipä sekoiteta Toyotaa ja Lexusta samaan luokkaan!!.- Heikki
Edellisen sukupolven Lexus IS oli Japanissa Toyota Altezza.
- takarivin taavi
Tässä sulle se eriluokan merkki, katso ja kauhistu:
http://toyota.jp/harrier/index.html
Audi=Skoda ja Lexus=Toyota. Vain ne valmistajat jotka tekevät *pelkkiä* premiummalleja, tekevät todellisuudessa premiumia, muut ylihinnoittelevat tavisosia kauniissa paketissa. - toisinsanoen
takarivin taavi kirjoitti:
Tässä sulle se eriluokan merkki, katso ja kauhistu:
http://toyota.jp/harrier/index.html
Audi=Skoda ja Lexus=Toyota. Vain ne valmistajat jotka tekevät *pelkkiä* premiummalleja, tekevät todellisuudessa premiumia, muut ylihinnoittelevat tavisosia kauniissa paketissa.Alfa=Fiat, BMW=Mini, Mersu=Chrysler, Volvo=Ford jne. mielestäsi.
No onneksi autotoimittajat eivät ole noin typeriä. - huomioita
toisinsanoen kirjoitti:
Alfa=Fiat, BMW=Mini, Mersu=Chrysler, Volvo=Ford jne. mielestäsi.
No onneksi autotoimittajat eivät ole noin typeriä.Bugatti ja Bentley on volkkareita, ja pikkuhiljaa Porschestakin on taas tulossa sellainen. Jaguar ja Aston Martin on fordeja. Rolls-Royce on mini. Maybach on smart.
Mistähän löytyisi nöyrälle miljardöörille kunnon auto tässä maailmassa? - takarivin taavi
toisinsanoen kirjoitti:
Alfa=Fiat, BMW=Mini, Mersu=Chrysler, Volvo=Ford jne. mielestäsi.
No onneksi autotoimittajat eivät ole noin typeriä.Taidat olla itse vähän heikkolahjainen.
Ei omistusjärjestelyt vaikuta asiaan, vaan valmistusjärjestelyt. Jos BMW omistaa Minin
niin ei niillä silti taida minkäänlaista yhteyttä valmistuksessa olla. Tojo/Lexuksella ja Audi/Skodalla sen sijaan on paljonkin: Moottorit, sisustuselementit... - takarivin taavi
huomioita kirjoitti:
Bugatti ja Bentley on volkkareita, ja pikkuhiljaa Porschestakin on taas tulossa sellainen. Jaguar ja Aston Martin on fordeja. Rolls-Royce on mini. Maybach on smart.
Mistähän löytyisi nöyrälle miljardöörille kunnon auto tässä maailmassa?Amerikkalaiset eläkesäätiöt omistavat valtaosan Nokiasta. Siis Matkapuhelin=Amerikkalainen eläkeläinen?
Mutta Lexuksessa on Corollan osia. Kyllä näin on. - todella
takarivin taavi kirjoitti:
Taidat olla itse vähän heikkolahjainen.
Ei omistusjärjestelyt vaikuta asiaan, vaan valmistusjärjestelyt. Jos BMW omistaa Minin
niin ei niillä silti taida minkäänlaista yhteyttä valmistuksessa olla. Tojo/Lexuksella ja Audi/Skodalla sen sijaan on paljonkin: Moottorit, sisustuselementit...noin yksinkertainen? On aika hyvä, että jopa eri konsernien välillä tehdään yhteistyötä ja käytetään samoja osia joissain malleissa.
BMW on laaduton paska mutta niin vain sekin tekee jo yhteistyötä muiden kanssa. Tai luultavasti juuri sen takia. - vaan
Samaa puljua, eli jokaiseen kukkaroon sopivaa, samalta yhtiöltä! Siis miksei puhuta? Toyota, luotettava niin sedan -mallisena ja edukkaampana, kuin Lexus -luksuksenakin?? Erikoista.
- Laatuautoilija
todella kirjoitti:
noin yksinkertainen? On aika hyvä, että jopa eri konsernien välillä tehdään yhteistyötä ja käytetään samoja osia joissain malleissa.
BMW on laaduton paska mutta niin vain sekin tekee jo yhteistyötä muiden kanssa. Tai luultavasti juuri sen takia.Sinun juttusi tässä on se "paschka".
Todellisuus on hyvin erilainen kuin mitä toyota-landiasta katsoen luulisi.
- kallu99
Maailman lapsellisin provokaatio? Eipä missään ole myynnissä Toyota Lexus -merkkistä autoa. Kateellisten on jotenkin pystyttävä elämään itsensä kanssa. Kun ei ole rahaa niin ei ole rahaa, eikä Lexusta. Varastolla on kylmää talvella kun johtajan Lexus on lämpimänä pihassa.
- yep!
mittaristo,tuskin muuta!.
- takarivin taavi
yep! kirjoitti:
mittaristo,tuskin muuta!.
samoja moottoreita...
- älli ja tälli
takarivin taavi kirjoitti:
samoja moottoreita...
Minulle joku väitti, että Lexuksessa kone on pitkittäin, Avensiksessa poikittain. Se on silloin täysin eri kone. Että näin on näreet!
- irwin.
älli ja tälli kirjoitti:
Minulle joku väitti, että Lexuksessa kone on pitkittäin, Avensiksessa poikittain. Se on silloin täysin eri kone. Että näin on näreet!
...siihen "tavaraan" joka on verstaan karjujen mukaan itämaisilla naisilla poikittain kun länsimaisilla se on pitkittäin? sama leksuksen koneiden kanssa, pitkittäin tai poikittain, samaa tavaraa silti.
- pitkittäin ja poikittain
irwin. kirjoitti:
...siihen "tavaraan" joka on verstaan karjujen mukaan itämaisilla naisilla poikittain kun länsimaisilla se on pitkittäin? sama leksuksen koneiden kanssa, pitkittäin tai poikittain, samaa tavaraa silti.
Olet oikeassa!.
- muutakin eroa ...
irwin. kirjoitti:
...siihen "tavaraan" joka on verstaan karjujen mukaan itämaisilla naisilla poikittain kun länsimaisilla se on pitkittäin? sama leksuksen koneiden kanssa, pitkittäin tai poikittain, samaa tavaraa silti.
Toyota ja Lexus eroavat toisistaan!.
- Toyota = Lada ?
Mikä siinä on niin loukkaavaa, jos joku sanoo Lexuksen olevan itse asiassa yksi Toyotan malli. Onko se sama kuin sanoisi Lexuksen olevan Ladan tasoinen auto?
- kekekekeke
muutakin eroa ... kirjoitti:
Toyota ja Lexus eroavat toisistaan!.
no lexus is:n 2.2 litrainen diesel on sama kone kuin
esim avensiksen 2.2 litrainen 177hv kone, vaikka on lexuksessa pitkittäin... Ja japanissahan on vasta vissiin -06 alettu myymään autoja lexus nimellä, sitä ennen toyotia kaikki (toyota altezza = lexus is, toyota aristo = lexus ls). Lexus nimi oli vain vientiin, muuten sama auto kuin toyota mutta eri moottori ja vaihteisto yhdistelmiä... - KippariJeesus
älli ja tälli kirjoitti:
Minulle joku väitti, että Lexuksessa kone on pitkittäin, Avensiksessa poikittain. Se on silloin täysin eri kone. Että näin on näreet!
Ehkä riippuu siitä että toinen etuveto toinen takaveto? Hmm voiko olla?!
- Tojonisti
Mistä (provoilusta ilmeisesti) joku saisi päähän verran Lexusta Avensikseen...?? Joku vanha Lexus on ollut sama kuin jenkkimallin Camry, mutta ei nyt sentään Carina/Avensis.
Mitä itse aloituksen otsikkoon tulee, niin tottahan se on hintansa väärtti, jos nyt mistään luksusautosta voi niin sanoa. Rahantuhlaustahan se aina on, mutta jos rahaa on kuin roskaa, niin miksei. Kyllä silloin voisi hyvin mielin ottaa sellaisen auton, jonka taustalla on niin suuri ja varma merkki kuin Toyota. Kyllähän sen on mm. Corollan, Carinan, Avensiksen, Hiluxin, Hiacen ja Land Cruiserin aina vaan jatkuva ja jatkuva suosio osoittanut, mikä merkki jyrää kaikki muut.- ja jyrää
Voisitko kuitenkin selvittää suomalaisten sielunelämää sen verran, että tajuaisin miksi kansanautoista Toyota on suosituin vuodesta toiseen, mutta esim. viidenkympin hintaluokassa Lexuksen kiistämätön laatu on jäänyt kansalaisillle vieraaksi.
Oma käsitykseni Toyotan suosiosta on, että kansa haluaa tuttua ja turvallista, hajutonta ja mautonta sekä sellaista autoa jonka kokonaiskulujen ennuste on mahdollisimman pieni. Lisäksi ilkeyttäni heitän väitteen, että entiset ladailijat ovat lähes poikkeuksetta siirtyneet imagosyistä (ja varojen karttuessa) tojoilemaan. Ko. tyyppien merkkiuskollisuutta ei järkytä aivan pienet asiat. Toyotapalstalla voi huvitella näitten elämää suurempien tojotistien kanssa :)
Mutta miksi Lexusta myydään niin vähän? - enemmän
ja jyrää kirjoitti:
Voisitko kuitenkin selvittää suomalaisten sielunelämää sen verran, että tajuaisin miksi kansanautoista Toyota on suosituin vuodesta toiseen, mutta esim. viidenkympin hintaluokassa Lexuksen kiistämätön laatu on jäänyt kansalaisillle vieraaksi.
Oma käsitykseni Toyotan suosiosta on, että kansa haluaa tuttua ja turvallista, hajutonta ja mautonta sekä sellaista autoa jonka kokonaiskulujen ennuste on mahdollisimman pieni. Lisäksi ilkeyttäni heitän väitteen, että entiset ladailijat ovat lähes poikkeuksetta siirtyneet imagosyistä (ja varojen karttuessa) tojoilemaan. Ko. tyyppien merkkiuskollisuutta ei järkytä aivan pienet asiat. Toyotapalstalla voi huvitella näitten elämää suurempien tojotistien kanssa :)
Mutta miksi Lexusta myydään niin vähän?Ja mallisto on kapea. IS:ää myydään aika tasaisesti saman verran kuin nelivetoista kolmossarjalaista, vaikka kolmosbemarin nelivetomallistossa on tarjolla kolmea eri korimallia ja useampaa moottoria. Siihen nähden IS myy ihan hyvin.
- neliveto...
enemmän kirjoitti:
Ja mallisto on kapea. IS:ää myydään aika tasaisesti saman verran kuin nelivetoista kolmossarjalaista, vaikka kolmosbemarin nelivetomallistossa on tarjolla kolmea eri korimallia ja useampaa moottoria. Siihen nähden IS myy ihan hyvin.
tähän liittyy? Eikös IS ole takavetoinen. 44 tuhatta on autosta kilpailukykyinen hinta, mutta tuossa hintaluokassa Lexus myy vaisusti.
- Ei mitään ihmeellistä
neliveto... kirjoitti:
tähän liittyy? Eikös IS ole takavetoinen. 44 tuhatta on autosta kilpailukykyinen hinta, mutta tuossa hintaluokassa Lexus myy vaisusti.
Onhan Suomessa aina myyty erittäin paljon esimerkiksi Nissania ja Toyotaa, joita ei muualla Euroopassa niin paljon myydä. Auton markkinoilla saama jalansija perustuu aika pitkälle maahantuojan panostukseen ja historiaan. Autonvalmistajalla ei ole suurta intoa panostaa Suomen markkinoihin, koska täällä myydään 1% Euroopan uusista autoista.
Renault on ollut euroopan myydyin merkki n.10% markkinaosuudella, Suomessa Renault on sijalla 18. ja osuus noin 1,5%.
Auton myyntimäärään siis vaikuttaa paljon muutkin seikat kuin auton ominaisuudet, hinta jne. Kannattaakin autoa valitessaan vertailla hieman uusien autojen hintoja eri maissa niin voi huomata että tietyt automallit ovat suhteessa Suomessa edullisia. Mm Lexus IS on Suomessa kohtuullisen halpa valinta. Jos asuisin Saksassa ostaisin Mersun joka on taas siellä halvempi kuin Lexus. - sitten
neliveto... kirjoitti:
tähän liittyy? Eikös IS ole takavetoinen. 44 tuhatta on autosta kilpailukykyinen hinta, mutta tuossa hintaluokassa Lexus myy vaisusti.
ymmärtämättä. Bemarin 3-sarjan mallisto on aivan älyttömän paljon laajempi kuin Lexus IS:n. 3-sarjassa on nelivetoisiakin versioita enemmän kuin koko IS-mallistossa, mutta ero ei ole enää niin suuri. Siksi IS:n myyntilukuja kannattaa verrata mieluummin vaikkapa 3-sarjan nelivetomallistoon kuin koko 3-sarjan mallistoon.
- Pekka38v
ja jyrää kirjoitti:
Voisitko kuitenkin selvittää suomalaisten sielunelämää sen verran, että tajuaisin miksi kansanautoista Toyota on suosituin vuodesta toiseen, mutta esim. viidenkympin hintaluokassa Lexuksen kiistämätön laatu on jäänyt kansalaisillle vieraaksi.
Oma käsitykseni Toyotan suosiosta on, että kansa haluaa tuttua ja turvallista, hajutonta ja mautonta sekä sellaista autoa jonka kokonaiskulujen ennuste on mahdollisimman pieni. Lisäksi ilkeyttäni heitän väitteen, että entiset ladailijat ovat lähes poikkeuksetta siirtyneet imagosyistä (ja varojen karttuessa) tojoilemaan. Ko. tyyppien merkkiuskollisuutta ei järkytä aivan pienet asiat. Toyotapalstalla voi huvitella näitten elämää suurempien tojotistien kanssa :)
Mutta miksi Lexusta myydään niin vähän?Minun mielestäni asia on niin, että:
Lada miehet on siirtynyt Skodaan.
Ja
BMW miehet Tojoon.
Ajan nyt Avensikselle, ennen BMW 520i:llä. - olla niin,
sitten kirjoitti:
ymmärtämättä. Bemarin 3-sarjan mallisto on aivan älyttömän paljon laajempi kuin Lexus IS:n. 3-sarjassa on nelivetoisiakin versioita enemmän kuin koko IS-mallistossa, mutta ero ei ole enää niin suuri. Siksi IS:n myyntilukuja kannattaa verrata mieluummin vaikkapa 3-sarjan nelivetomallistoon kuin koko 3-sarjan mallistoon.
Että
1: Lexusta ei välttämättä tunneta niin hyvin merkkinä, ja ainakaan tiedetä, että takana on Toyotan "laatuauto", jossa satsataan tyyliin ja laatuun? Onhan iät kaiket tiedetty bemarit ja mersut, muttei ehkä harvemmin kuultuja.
2:Suomalaisilla työssäkäyvillä pareilla/perheillä on yleensä muutenkin järki päässä, joten koska auto on AINA huono "sijoitus", voidaan mieluummin ottaa parempi/uudempi perusCorolla,kuin satsata kalliimpaan.(Siis jos pysytään Toyotassa)
Näin itse järkeilisin, kuolaan urheiluautoa, mutten osta, koska asuntooni haluan enemmän varata rahaa.Jos tuloni olisivat 5000 euroa kuussa netto,niin sitten voisin jo harkita Lamboa tai vastaavaa, ihan mielenkiinnon ja nautinnon vuoksi, mutten nyt, kun on lapsia, perhettä, velkaa ja pakollista työssäkäyntiä peruspalkoilla... - 5
neliveto... kirjoitti:
tähän liittyy? Eikös IS ole takavetoinen. 44 tuhatta on autosta kilpailukykyinen hinta, mutta tuossa hintaluokassa Lexus myy vaisusti.
Valitettavasti Lexusta ei myydä jokapuolella suomea niinkuin esim. BMW:tä.
Toi vaikuttaa myyntiin paljonkin.
- Pekka38v
Hei
Lexus on TAKAVETOINEN !
Ja Tojo on etuvetoinen.
Voiko olla sama auto ?
Vertaa esim etuvetoisiin:
Scoda Octavia/VW Passat/Audi A4 = kaikki samasta puusta.- RX400h
Lexus RX400h on etuvetoinen. Tarvittaessa toinen sähkömoottori käynnistyy ja näin tulee 4x4 ilman kardaania.
- vinkki!
RX400h kirjoitti:
Lexus RX400h on etuvetoinen. Tarvittaessa toinen sähkömoottori käynnistyy ja näin tulee 4x4 ilman kardaania.
Jos IS mallia vaivaa pyöräkoteloiden läpi tuleva renkaiden meluisuus,niin kannattaa Lexus-liikkeessä pyytää maahantuojan laittamaan äänieriste massaa,niin ei enään meluisuus vaivaa!.
- whgfehfhg
vinkki! kirjoitti:
Jos IS mallia vaivaa pyöräkoteloiden läpi tuleva renkaiden meluisuus,niin kannattaa Lexus-liikkeessä pyytää maahantuojan laittamaan äänieriste massaa,niin ei enään meluisuus vaivaa!.
muitakin korjauksia voi pyydellä samalla
- askarruttaa ...
Suomessa oli Autoalan tiedotuskeskuksen tilastoista poimittuna vuoden 2009 lopussa 1716 Lexusta.
Nettiautossa on merkkiä myynnissä tänään 112 autoa. Herää väkisinkin ajatus, että auto ei ole kovin haluttu. Euroopasta saisi kohtuuhintaan vähän ajettuja Lexuksia, mutta eivätpä ne ole myöskään sieltä trokaavia kiinnostaneet.
Onko nyt kyse jostain muoti- tai laatujutusta vai karsastetaanko meillä harvinaisia merkkejä ?- euroopassakaan
eikä niitä ole niin vaan häkkikaupoissa tarjolla kuin muita. Kohtuuhinta on siis suhteellinen käsitys. Minulle tarjottiin pari kuukautta sitten perikunnan vuoden 2008 Lexus Is250-mallia jolla ajettu 8000 km! Hintapyyntö 18.000€ mutten ostanut kun oli beigenvärinen kangasverhoilu ja tavallinen vaihdelaatikko. Muuten auto oli kyllä hieno ja uudenveroisessa kunnossa.
- kdldf
Moni vaan ei tunne edes koko Lexus merkkiä ja siksi sen myynti on vähempää. iteltä moni vanhempi ihminen 30v kysynyt että mikäs tällainen merkki on ku on kaupan pihaan lexuksella ajanut.
- LEX-400
Ford Jaguar? Fiat Ferrari? Skodaudi? Maybachia ei myydä senkään vertaa, mutta pidetään sitä silti laatuautona.
- Lexus on luxusta
Voi teitä kinailijoita, suosittelen kaivamaan kirjan "The Lexus Story" 80-luvun lopulta ja lukemaan sen kannesta kanteen. Valottaa erinomaisesti sitä mistä Lexus -filosofiassa on kyse. Siinä olisi monella muulla valmistajalla aika paljon oppimista miten asetutaan katsomaan asioita asiakkaan näkökulmasta ja selvitetään miten kuluttaja kokee TODELLISEN luksuksen. Muistetaan samalla että LS on SE Lexus, ja pienemmät mallit on sitten pienempiä. ja riisutumpia.
- LS on hieno
Kyllä...LS on hieno...esim. joku 2000-luvun alkupuolen Lexus is 200 on amis vehje,jota ei oikein voi edes Lexukseksi sanoa....Jos vain siitä kokemuksia,niin älkää verratko sitä LS:ään,ennen kuin alatte haukkumaan Lexusta.
- 16-4
Kyllä Leksuksessa on Toyotan osia.
- Tietoa:
Ja Audissa Skodan, Volvoissa Fordin....
Ja tiedätkö mitä. Valmistajat ostavat osia alihankkijoilta eli BMW:ssä on Aasian ja Vinku-intian osia. Mites nyt suu pannaan?
- Tuore lexuskuski
IS on halpamalli, minkä kyllä huomaa auton viimeistelystä verrattuna Lexuksen muihin malleihin. Se on esimerkiksi meluisampi kuin GS tai LS.
Perheessämme on nyt vajaan vuoden ollut Lexus GS ja täytyy kyllä sanoa, että olen tyytyväinen ollut. Aluksi olin hieman ennakkoluuloinen tätä "Toyotaa" kohtaan, mutta kun se mukavuudessa, hiljaisuudessa ja ajettavuudessa hakkaa 5-sarjan BMW:t ja E-sarjan MB:t, ei Lexus jätä mitään moitteen sijaa. Vaikka GS on se keskikokoinen malli, se on mielestäni ominaisuuksiltaan enemmän S-sarjan MB:n ja 7-BMW:n kilpailija kuin saksalaismerkkien keskikokoisten mallien (siis E- ja 5-sarjat).
Lexuksen kyyti on miellyttävää ja tehokas kutoskone ja takaveto on mukava yhdistelmä, talviliukkailla autolla tekee miele välillä vähän hassutellakin, jos ei ole kukaan näkemässä. Hieno auto, eikä varmasti jää viimeiseksi Lexukseksi tässä taloudessa!
Suosittelen kaikille jotka pidätte Lexusta Toyotana, että käytte kokeilemassa jotain muuta mallia kuin IS:ää. Voitte yllättyä positiivisesti kuten minäkin.- Toyoman
Kirjoitat pelkkää asenteellista roskaa.
Lexus on hyvä auto, GS samaa luokkaa (liki) kuin 5-bemari tai E-mersu. Esi sen enempää.
- 350
Niinpä, varsinkin jotakin muuta kuin ykköskoppaista IS:ää..
- Tekniikan taso
Kymmenen vuotta sitten, kun auton vaihto oli ajankohtainen ja Alfa Romeo ei enää tehnyt takavetomalleja, piti löytää jokin korvike. BMW ja MB eivät tulleet kyseeseen liiallisen suosionsa vuoksi. Niinpä alle päätyi Lexus IS200.
Nyt, kaksi IS200 autoa jo takanapäin, on kiteytynyt näkemys. IS200 on nuorekas takavetoauto, jonka ratissa voi tuntea olevansa yhtä tekniikan kanssa. Erotuksena Alfa Romeoon, auto kestää. Valitettavasti Euroopan markkinointi ei tarjonnut sport-moottoria, 200hv rivinelosta (joka sisarauto Toyota Altezza RS200:ssa on). Kilpailija-asetelman vuoksi tarjolla oli vain 2l rivi-kuutonen. Toisaalta tarjolla oli mekaaninen tasauspyörästön lukko.
Seuraajamalliin, IS250, ladattiin enemmän varusteita ja sitämyöten painoa. Osin paino selittyy sillä, että alustan rakenne on sama IS:ssä ja suuremassa GS:ssä. Kymmenen vuoden IS200-kokemusten jälkeen päätyi kaikesta huolimatta vast'ikään alle IS250. Varsin raskassoutuinen laite, ei nuorekas ollenkaan, muuten kuin muotoilultaan korkeintaan (pieni ikkunapinta-ala, näkee huonosti ulos). GS-malli on vieläkin seniorimpi, ja LS vaatii jo ammattikuskin, omistaja takapenkille kuolemaa odottamaan. Tietenkin, jos eläkeikä on lähellä, löytyy mallistosta sopiva Lexus itse kullekin. Etuveto hybridi CT200h on eri asia, sopii jo vasta ajokortin saaneille ja muillekin, jotka eivät tunne vanhenevansa...
Joka tapauksessa Lexus-ajajana et aja joka henkilön "unelma-autoa", toisin kuin saksalaisten merkkien kohdalla. Lisäksi korjaamokäynnit rajoittuvat määräaikaishuoltoihin pääasiassa. Turhiin ja painaviin varusteisiinkin tottuu aikanaan, valitettavasti.- issit
huonoa vaan että toi eka IS oli aika onneton rävellys, ei siinä ns "laatu" paljon auta kun auton on muuten huono, mieluummin hyvä muuten ja keskinkertainen laatu. Lisäksi sinulla ei näytä olevan käsitystä autojen kestosta yhtään mitään.
- laatua.....
No ainakin siinä mielessä että se on takavetoinen kuten oikean auton kuuluukin, eikä korjaamolla tarvitse juosta kuten muissa ns premiumeissa.
- välttää heille...
Lexus on Toyotan vanhaa tekniikkaa hyödyntävä venäläisille tarkoitettu luksusauton korvike. Kallis sellainen.
- Sivustakatsonut
Sori Leksuksella on ihan oma suunnitteluporukka. Siinä ei ole esim. IS250 V6 bensamallissa minkään Toyota mallin osia. Ainoastaan nokivasaroissa oli Avensiksen koneet pitkittäin asennettuna ja takaveto.
Itse hankin Saksasta merkkiliikkeestä käytetyn 33 tkm ajetun IS 250A Luxuryn (vm 2007) vuonna 2010. Verojen maksun jälkeen olisin saanut samaan hintaan Suomesta esim. uuden Audi 4:n, jota en huolinut. En ole katunut ostoani, koska auto pelaa loistavasti, on hiljainen ja runsaasti varusteltu. EIKÄ OLE MYYNNISSÄ!
- jatkuvasti panemassa
Tärkein kysymyshän on, saako Lexuksella pimpsaa? Bemarilla saa.
- tavallinentylsä
Joo ei saa ;) Sivusta asiaa seuranneena voin sanoa,et ei saa...ei todellakaan...auto kun näyttää tavalliselta tylsältä japsilootalta.Olkoon vaikka kuinka kestävä ja ruostuva.
- öljhgfgfd
Mä saan pojat pillua vaikkei olis autoo ollenkaan.
- kdkfiksk
Lexus näyttää paljon kiinnostavammalta koska ei ole niin yleinen joten varmasti saa niin prkleesti ;D
- kunnontavara
Et sä saa... kuten laulussakin sanotaan. Nykynaisen pillu pysyy kuivana jos kunnon auto(porsse, bemu tai mese) puuttuu. Rollamiehet saavat vain jonkun pilalle nussitun kepulasien diakonissan silsaista tavaraa...
- Khvjihbsjj
Kaksi lexusta omistaneena mulle riitti kun järvenpään kinkkikiskan kaveri kysyi rx400h autostani että onko se kia:)) muutenkin paskat penkit paitsi isf:ssä.vakiona surkeat popit varsinki rx400h. Lexuskaivoksela myös maksaa vaihdosaa omasta merkistään huonosti. Kyllä se niin on että nipponit on nipponeita ja mersu on mersu. Arvostus vähän toista luokkaa mb,bmw ja audikin vielä jotenkuten joukossa mutta eikös audikin ole pirkka-mersu:))
- T(0)TUUS
^Taisit keksiä koko jutun.
Sanoisin että ajat lähemmän 10 vuotta vanhalla sakemannilla, etkä ole Lexusta omistanutkaan.
- Nainen-62
Toyota Lexus? Onko se uusi merkki?
Minä ajan Lexuksella koska halua Toyotaa. - Tojotalexus never
Kyllä kun lexuksesta pääsee mersun viimeisteltyyn ohjaamoon niin on taivaassa. Pillua saa paremminneikä tarvii nuolla sitä silsasta tavaraa ollenkaan. Bemarilla saa teinipillua mutta ehtaa tavaraahan tuokin. Ei suomessa lexusta tunne kun harvat ja loput pitää sitä ihan samanlaisena ku muita tuolta suunnalta tulevia merkkejä kuten kia, hyundai, tsukitsuki, daewoo, onkyo, ...ei sille tosijutulle vaa voi mitää että kun ei ole arvostusta suomessa niin ei ole. Se on kiva sitten mennä vaihtamaan 50000 ajettua rx400h lexusta rintajoupille kun auto makso uutena 85 tonnia niin lupasivat siitä minulle aikanaan 35tonnia. Eivät olleet koskaan nähneet heillä vaihtoautona tuollaista lexusta, eivät tienneet sen olevan edes hybridi. On tosiaan lexuksessa paljon samaa kun tojotassa..ajettavuus ja sisätilat esimerkiksi ellei nyt katota esim nahan laatua joka ontoki parempaa tojota lexuksessa.
- Luksusta
3vuotta ja 30000 tkm kaksi lamppua palanut 5w lasikanta.
Gs 1995.- Kaikkien pitää ostaa
Hyvin menee , Pitää ostaa lisää lexuksia .
- bmw ja lexus
Meidän taloudessa -98 5-sarjan bemarissa on koko ajan pientä laittoa, saman ikäisessä GS300 Lexuksessa ei määräaikaisishuoltojen lisäksi mitään ylimääräistä. Kumpikaan ei ole ruosteessa, Bemarin nahkapenkit ja -ratti kuluneet enemmän kuin Lexuksessa. Bemari on kyllä monta vuotta Lexusta uudemman näköinen niin sisältä kuin ulkoakin.
Niin ja bensankulutus melkein sama molempien 6 sylinterisissä koneissa, vaikka Lexuksessa on iskutilavuus litran verran suurempi. Bemari on jämäkämpi ja huomattavasti parempi ajaa, mutta matkustaja on mukavempi olla Lexuksessa. Se on hiljaisempi ja istuimissa on mukavampi istua.
Molemissa puolensa, ajomäärä noissa on melkein sama ja Lexuksen tämän hetkinen arvo on melkein nelinkertainen Bemariin verrattuna...- kohtaonniinkallis
"Lexuksen tämän hetkinen arvo on melkein nelinkertainen Bemariin verrattuna... "
juu ja varmaan nousee vielä
- Taivassa melkein
Meni kolme vuotta kun haaveilin Lexuksen ostamisesta oli vuodet pitkiä ku joka päivä netistä katseli kävi koeajolla ja hikoili! Neljävuotta sitten alkoi elämä hymyilemään kun vihdoin pihassaa seisoi LEXUS ja se on palvellut niin moitteettomasti että kavereit on kateudesta vihreitä vaikka onhan nilläkin niitä saksalaisia"laatu autoja" Paras ostos eläissäni vaikka maksoin itseni kipeäksi!
- Hyvä valinta.
Onneksi olkoon. Paljon huolettomia ja mukavia ajokilometrejä edessä.
- PRESIDENT PACKAGE
LEXUS LS 430 ja pelkkää luxusta, kyyti uskomattoman hiljaista ja ehdottomasti parasta laatua edustusauto luokassa mitä silloin on saanut. On ollut aikanaan sairaan kallis n. 850 tmk, mutta kyllä se hinta myös näkyy ja tuntuu. Olen koeajanut melkein kaikki mahdolliset edustusautot ja Lexus oli vain ehdottomasti parhain ajaa.
- kraftwerken
enhän minä mitään tojota leksus korollia ostele jos autojaki vielä valmistetaan.
- nääs
Itsellä kun oli is200 ja myin vajaa 300tkm mittarissa pois, niin siihen asti tarvi vaihtaa alapallonivel ja muutama ajovalopoltin, ei muuta. 40tkm oli ajettu kun tuli pihaan. Ei voi haukkua, ei esim kuluta öljyä 15tkm vaihtovälillä niinku saksalaiset..
- vanhassavaraparemp
Kaveri osti kalliin auton ja sen paras ominaisuus oli se että se ei syönyt öljyä. Olisit ostanut vaikka päältä ajettavan ruohonleikkuri. Paljon halvempi eikä sekään syö öljyä.
On nää terot aivan oma rotunsa, Näille varmaan aletaan valmistamaan nostalgiasarjaa Carina E-mallista joissa on valmiiksi 300.000km mittarissa kun auto rullaa ulos tehtaalta. - Eipä_ollut
vanhassavaraparemp kirjoitti:
Kaveri osti kalliin auton ja sen paras ominaisuus oli se että se ei syönyt öljyä. Olisit ostanut vaikka päältä ajettavan ruohonleikkuri. Paljon halvempi eikä sekään syö öljyä.
On nää terot aivan oma rotunsa, Näille varmaan aletaan valmistamaan nostalgiasarjaa Carina E-mallista joissa on valmiiksi 300.000km mittarissa kun auto rullaa ulos tehtaalta.ennen housuihinsa paskovia Toyotapalstan trollipojujakaan mutta nykyisin vapaan kasvatuksen saaneet eli kasvattamatta jätetyt pääsevät riehumaan räkänokkina palstoilla ilman mitään rajaa. Carina 2:n valmistuksen aloittaminen olisi varmasti positiivinen asia. Se on aitona japanilaisena äärimmäisen luotettava kestävä ja talvella lämmin auto. Voisin hyvin harkita talviautoksi Volvon tilalle.
- ToyotaGirl
Ihan tiedoksi vaan, jos asiaa ei tässä ketjussa ole jo mainittu: Isompien Toyotien dieselmoottorit ovat peräisin BMW:ltä.
Aika romuja.- Corolla-56
Täyttä potaskaa. Ei BMW osaa tehdä kuin pikku dieseleitä, joita Toyota käyttää pienissä karvalakki malleissa. Kaikki isot dieselit Tojo tekee itse 100% alusta loppuun.
- Vain2BMWtä
Toistaiseksi vain nykyiset 1.6l ja 2.0l diesel moottorit ovat BMW:n valmistamia.
- diipatenDaipa
Vain2BMWtä kirjoitti:
Toistaiseksi vain nykyiset 1.6l ja 2.0l diesel moottorit ovat BMW:n valmistamia.
no, on ees noi pari moottoria sitten, jokka kestää
- Mukavaa_kun
ihmiset katsovat kaupungilla hienoa autoa joka ei tosin ole mitään isis vaan oikea hybridi-Lexus isolla koneella. Vielä mukavampaa on kun tietää että auto pelaa varmasti ja eleettömästi vuodesta toiseen minimihuollolla. Kaikkein mukavinta oli kuitenkin kyykyttää lippispäitä silloin kun eivät vielä tienneet mitään Lexun suorituskyvystä.
- onnessaonKuhmu
Tuommosia unia Tero näkee. Patjanalus täynnä takaisinkutsukirjeitä.
- Provopetteri
onnessaonKuhmu kirjoitti:
Tuommosia unia Tero näkee. Patjanalus täynnä takaisinkutsukirjeitä.
on näköjään fiksaantunut takaisinkutsuihin. Netistä katsellen Lexuksessa sellaisia ei ole juuri ollut. Toyotoissa kyllä mutta sehän osoittaa että valmistaja haluaa pitää asiakkaiden autoista huolta herkällä tatsilla. Sehän on vain positiivinen asia asiakkaan kannalta.
- risaamisia
Provopetteri kirjoitti:
on näköjään fiksaantunut takaisinkutsuihin. Netistä katsellen Lexuksessa sellaisia ei ole juuri ollut. Toyotoissa kyllä mutta sehän osoittaa että valmistaja haluaa pitää asiakkaiden autoista huolta herkällä tatsilla. Sehän on vain positiivinen asia asiakkaan kannalta.
Että Toyota menee rikki, mutta Lexus ei.
- LorausJoukkoon
risaamisia kirjoitti:
Että Toyota menee rikki, mutta Lexus ei.
Eikös se niin pitänyt olla, ettei Tojota mene ollenkaan rikki. Mutta nyt sitten Lessumiehen mielestä meneekin. Rikki.
Ettei nyt vaan Lessumies lorottelisi omaan roveen.
- Paras-Talviauto
No ei ne ainakaan jätä tielle Suomen talvessa.
- SuurikinYllätys
Muutamanakin Jouluaattona ollut semmoinen ajosessio, että tullut ajettua Etelä-Suomen päätiet melko kattavasti läpi. Moni muukin lähtee silloin liikkeelle. Paljon kuskeja, jotka ajavat vähän. Paljon autoja, joilla ajetaan vähän.
Jonkin verrankin on sammahtaneina eri merkkisiä autoja tienposkissa. On tullut kiinnitettyä huomiota siihen, että mitä merkkejä lähinnä siellä pöykyissä on. Olen huomannut, että kylläpä tojotia on ollut useampia. Käy se Jouluaaton talvikeli näköjään itäauton päälle kumminkin. Siinä se sammuu kylmään Tojota kuin muutkin.
- toyotasekin
No kun se laatuauto lexuksen dieseli ( 2af-ftv9 2,3 l )sitten porsii eli kansi ja sitten turpo , tilautin eurooppalaisen purkaamon kautta toyota allzetto tai joku muun kone , nyt se pelittää ehkä 120 000km kuten edellinenkin...
Takavetoisena tehokkaan oloinen mutta käytännössä sutii ja jää velipojan tavis 2.0 tdi octavialle kiihdytyksessä ja myös sisämelussa.Vittu olkaa onnellisia että ajatte toyotalla kaikki ettekä mersulla. Toyota tekee leksuksen vaikka eri tuote merkillä mutta toyota se on ja subaru miehille sama asi. Hyvää matkaa kunnon autilioille. Ps ei tarvii olla hinausauton lavalla saman lailla kun mersukuskin.
- eisielläketäänOO
petrisep77 kirjoitti:
Vittu olkaa onnellisia että ajatte toyotalla kaikki ettekä mersulla. Toyota tekee leksuksen vaikka eri tuote merkillä mutta toyota se on ja subaru miehille sama asi. Hyvää matkaa kunnon autilioille. Ps ei tarvii olla hinausauton lavalla saman lailla kun mersukuskin.
Henkilökuljetus auton lavalla lienee kiellettyä. Tuleeko pakopkaasua Lexusi hyttiin kun näet näkyjä?
- ikääjakilometrejä
on nyt 2 ja kolmatta etsiskelen koska en ls 430 halua koukkua laittaa. jokainen saa olla lexuksesta mitä haluaa. hakusessa rx hydrid tai ehkä gs hybrid. ja joskus ls 600HL nähdäkseni voiko autoa nykyisestään parantaa
- hillipilliksi
ruostuneita tojoja vaan viitttä kuutta omakotitalon pihalle vinksin vonksin. kyllä joku aina myy, jos ostat
se on tätäpäivää, että pääsee jonkun peräkylän peksujehvin arvostettuun asemaan
- pysykää_erossa
Kaikki tollolootat oat ylihintaisia, etenkin käytettyinä.
Mallista (nauris, varis, lepsus) riippumatta. - Toyota-palstan
trollipoju joutuu tekemään paljon töitä Lexus-keskustelussakin konsernia solvatakseen. Sellainen skitsofreenikko ja reppana.
- NytJännittää
Seuraavaa takaisinkutsua odotellessa.
- Montako
NytJännittää kirjoitti:
Seuraavaa takaisinkutsua odotellessa.
Lexuksen takaisinkutsua tiedät viimeisten 10 vuoden ajalta?
- näkisitVähä
Montako kirjoitti:
Lexuksen takaisinkutsua tiedät viimeisten 10 vuoden ajalta?
Jos käyttäisit Lexusi takaisinkutsuilla etkä piilottelisi niitä kutsulappuja jossain piirongin takana. Niin olisit ihan aluksi saanut mm. tuulilasinpyyhkijät korjattua. Näkisit maailmaa sellaistenkin lasien läpi jokka ei oo tohjona.
- listojenlista
Montako kirjoitti:
Lexuksen takaisinkutsua tiedät viimeisten 10 vuoden ajalta?
http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=&mark=&model=
Tuolla olisi pitkähkö lista. Tojotien osalta vielä pitempi.
Kansainvälisesti löytyy vielä pidemmän kaavan mukaan. - niiettäjuuettä
listojenlista kirjoitti:
http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=&mark=&model=
Tuolla olisi pitkähkö lista. Tojotien osalta vielä pitempi.
Kansainvälisesti löytyy vielä pidemmän kaavan mukaan.Lessun ja Tojon takaisinkutsukamnpanjoita ilmeisesti paljon kesken. Mistä immeinen tietää, onko esmes Lessun airbägi jo korjattu? Jos on käytettyä ostamassa.
- Hyvävalinta
Naisen suusta
13.8.2007 19:17
Kyllä se äijät nyt vain niin on että Toyota on kansanauto johon kaikilla on varaa ja ihan kiva ja toimiva. Itsellä myös 2 autona.
Lexus on ylellisyyttä. Palvelu, huolto, osat, auton hankintahinta yms. Ei tyhjätaskuilla ole tällaiseen varaa! Siksi varmasti monella on corolla, avensis, yaris.
Minä ajan Lexuksella juuri siksi että siitä saa jo vähä nautintoakin verrattuna humisevaan Toyotaan. Ukolla on avensis ja ovat ihan eritasolla.
Jos ei ole ikinä ajanut 1000km Lexuksella ei voi kommentoida että olisi samnalainen kuin toyota. Ei voi myöskään huonoksi sanoa tai moittia.
Niin ja se kuka tykkää sanoa lexusta toyotaksi ei tiedä mistään mitää. On tietysti samoja osia, itse asiassa aika paljonkin mutta eri merkki.
Tästä päästääkin siihen että esim. Porschessa on Wolkkarin osat yms yms yms. Yhden Porschen ex-omistajana en voi sanoa Porscheakaan wolkkariksi vaikka wolkkarin osia oli autossa paljon.
Hyvää kommentointia. Lainaten joitain tekstin kohtia, voitaneen sanoa sitten, että ei vw-konsernin halpismallitkaan mitään Audeja ole, vaan esim audi kulkee polkujaan muiden skodien,seattien,volkkareiden pyrkiessä edes lähelle audin oletettua laatua. Porsche on vain adoptoitu vw.hen, eli ei todellakaan kuulu tuohon tuulipukukonsernin tuotteeksi.
Kanssasi olen samoilla linjoilla kuitenkin siinä, että Lexusta ei sovi sellaisenaan verrata muihin Toyotiin. Lexusta halvemmat mallit, eli Toyotat ovat Hintaansa nähden asiallisia perusautoja, parasta vastinetta rahoillesi. Kuten myös Lexus, joita ei näe markettien parkkipaikoilla MB.n tavoin, jopa kyllästymiseen saakka. Lexus tarjoaa ylellistä laatua ja luotettavuutta, joka on nykyään joillekin tuntematon käsite," Mielenrauhaa".
Ei kukaan asiallinen ajattele jonkun skodan tai seatin olevan audi, eikä yarikseen päätynyt kuvittele ajavan lexuksella. Tosin pikkuinen yaris tarjoaa tässäkin enemmän vastinetta rahoillesi kuin vastaava pienin malli audilta.- jopaPomppii
--Lexus on ylellisyyttä.----
Tuskin. Tuossa kun niitä liikenteessä näkee, niin samat tutut japsivaikutelmat niistä saa. Linjat ovat joko totisesti omatekemän näköiset (lue torvelot) tai muilta "omaksutut". Ja yleisvaikutelma muuten sitten lähinnä joku kasvatettu Corolla. Mutta en minä sitä sano, etteikö semmottiakin saisi ostaa. - tötteröturpia
jopaPomppii kirjoitti:
--Lexus on ylellisyyttä.----
Tuskin. Tuossa kun niitä liikenteessä näkee, niin samat tutut japsivaikutelmat niistä saa. Linjat ovat joko totisesti omatekemän näköiset (lue torvelot) tai muilta "omaksutut". Ja yleisvaikutelma muuten sitten lähinnä joku kasvatettu Corolla. Mutta en minä sitä sano, etteikö semmottiakin saisi ostaa.miks lessujen nokkamuotoilun pitää ollaa niinkuin ne olis jo valmiiks saanee lättyynsä
? - Naapurini_Audimies
jopaPomppii kirjoitti:
--Lexus on ylellisyyttä.----
Tuskin. Tuossa kun niitä liikenteessä näkee, niin samat tutut japsivaikutelmat niistä saa. Linjat ovat joko totisesti omatekemän näköiset (lue torvelot) tai muilta "omaksutut". Ja yleisvaikutelma muuten sitten lähinnä joku kasvatettu Corolla. Mutta en minä sitä sano, etteikö semmottiakin saisi ostaa.sanoi minun Luxustani ensi kertaa koettaessaan että oho, tässä on ison auton tuntu. Sitten kun pyysin vähän polkaisemaan sanoi että tässähän on VOIMAA. Saattoihan 345 hp tuntua vähän erilaiselta kuin uuden A6:n 2 litran diesel ja CVT-laatikko vähän sivistyneemmältä kuin DSG. Ilmetteli naapurini auton hiljaisuuttakin. Että tällainen Toyota tällä kertaa.
- vähänodottelet
Naapurini_Audimies kirjoitti:
sanoi minun Luxustani ensi kertaa koettaessaan että oho, tässä on ison auton tuntu. Sitten kun pyysin vähän polkaisemaan sanoi että tässähän on VOIMAA. Saattoihan 345 hp tuntua vähän erilaiselta kuin uuden A6:n 2 litran diesel ja CVT-laatikko vähän sivistyneemmältä kuin DSG. Ilmetteli naapurini auton hiljaisuuttakin. Että tällainen Toyota tällä kertaa.
"tällainen Toyota tällä kertaa. "
Ja ensi kerta koittaa, kunhan saat Tojosi takas takaisinkutsulta. - Miltä_takaisinkutsulta
vähänodottelet kirjoitti:
"tällainen Toyota tällä kertaa. "
Ja ensi kerta koittaa, kunhan saat Tojosi takas takaisinkutsulta.Ei tässä autossa ole ollut vielä koskaan mitään takaisinkutsua minkään asian takia.
- tuttusuunta
Miltä_takaisinkutsulta kirjoitti:
Ei tässä autossa ole ollut vielä koskaan mitään takaisinkutsua minkään asian takia.
ja onhan se niinkin niin että eikös ne takaisinkutsut kuitenkin ole vain ilkeämielisten autotoimittajien keksintöä
arvatenkin juuri volkkarisuunnasta? - volkkariprovoa
tuttusuunta kirjoitti:
ja onhan se niinkin niin että eikös ne takaisinkutsut kuitenkin ole vain ilkeämielisten autotoimittajien keksintöä
arvatenkin juuri volkkarisuunnasta?Juu, ei Tojotassa tai Lexussa ole ollut vielä koskaan mitään takaisinkutsua minkään asian takia.
- kutsutHoitamatta
volkkariprovoa kirjoitti:
Juu, ei Tojotassa tai Lexussa ole ollut vielä koskaan mitään takaisinkutsua minkään asian takia.
Postilaatikon läppä teipattu tiukasti kiinni, niin ei tule ikävää postia tojomiehelle.
- VolkswagenOnPaskaa
kutsutHoitamatta kirjoitti:
Postilaatikon läppä teipattu tiukasti kiinni, niin ei tule ikävää postia tojomiehelle.
Eiköhän nämä kirjeet tule volkswagen konsernin auton omistajille.. :)
- Hanhenmaksapallero
Taitaa olla maineesta päätellen, kun Toyota on myös hyvä. Hienoa kun aloittavat suomessa myymään uusia Lexuksia pian ympäri suomea, kun nyt vain helsingissä. Halvimmat n. 30 te ja hulppeimmasta n. 200 000 kyllä nyt alkaa kauppa käymään kun ei kaikki peruskyytiä halua, vaan luxusta edullisempaan hintaan mihin eurooppalaiset autovalmistajat eivät pysty, mikäli laatutaso aiotaan säilyttää.
- Eikiitostänne
Ajelin kakssatasella hybridimallilla ja sikäli kun Tiedän se on aika lailla sama kuin Prius. Voi sanoa ettei se lisännyt innostistani kumpaankaan merkkiin. Ton hintaisessakin autossa pitäis olla vähän enemmän laadun tunnetta. Ja kalliilta hybriditeknologialta olisi odottanut koko enemmän tehoja tai vähemmän kulutusta. Auto oli myös kova, kaikin väärin tavoin
Nyt joku rupeaa mussuttamaan siitä miten kaikki paremmat leksukset onihan valtavasti parempia. Voi olla, ne on myös aika paljon kalliimpia. Melko koneen euroautot saa jo niiden hinnalla.
Jos haluan tyyliä ja ylellisyyttä niin taitaa japanilainen jenihymy olla viimeisenä ostoslistalle.- Koeajoit_virtuaaliLexun
Eihän mopokortilla muu onnistukaan kuin lukea koeajoja netistä. Näinhän se taas meni, eikös vaan, Toyota-palstan trollipoju. Kuinka muka olisit uskaltautunut pois yh-äipän peräkammarista. Eikä sieltä edes kannatakaan lähteä kun äippä tuo metripizzaa limsaa ja kuset jopa pulloon ettei vaan tarvitse poistua koneelta.
- Aika_hyvin
Koeajoit_virtuaaliLexun kirjoitti:
Eihän mopokortilla muu onnistukaan kuin lukea koeajoja netistä. Näinhän se taas meni, eikös vaan, Toyota-palstan trollipoju. Kuinka muka olisit uskaltautunut pois yh-äipän peräkammarista. Eikä sieltä edes kannatakaan lähteä kun äippä tuo metripizzaa limsaa ja kuset jopa pulloon ettei vaan tarvitse poistua koneelta.
olette osanneet profiloida palstojen provopetterin. Naureskellen olen lukenut kuittailujanne trollille johon ne eivät tosin näytä vaikuttavan mitenkään. Varmaan jonkin mielenterveysongelman oireita.
- Mielipide__
Eli ajoit Lexus Ct200h:lla ja kuvittelit sen olevan jotain erikoista? Lähimmät kilpailijat luokkaa Audi A3 1.2Tsi, pidät varmaan sitäkin lähtökohtaisesti edustusautona?
- LS430
Täällä puhutaan vain pienemmistä Lexusta, LS sarja Vuosimallia katsomatta paina ihan omassa Sarjassa. Mutta siihen ei ole tämän Palstan Persaukisille edes sen verran raha että saisivat tankin täytteen. Köyhät ja kateelliset kyykyn. 😝🤣🤣🤣🤣
- GS450h_rules
Lukaisin ketjun läpi kun sattui olemaan ylimääräistä aikaa. Tulee väkisin tunne että he (tai hän) jotka täällä Lexusta haukkuvat lapsellisilla kommenteilla, eivät liene koskaan päässeet tehohybrideitä edes kokeilemaan. Vaan eipä se minua häiritse, tunnen vain myötähäpeää trollien (tai trollin) puolesta. Itsensä voi nolata niin monella tavalla.
- Mielipide___
GS450h_rules kirjoitti:
Lukaisin ketjun läpi kun sattui olemaan ylimääräistä aikaa. Tulee väkisin tunne että he (tai hän) jotka täällä Lexusta haukkuvat lapsellisilla kommenteilla, eivät liene koskaan päässeet tehohybrideitä edes kokeilemaan. Vaan eipä se minua häiritse, tunnen vain myötähäpeää trollien (tai trollin) puolesta. Itsensä voi nolata niin monella tavalla.
Eiköhän tämän palstan Lexus-mollaajat ole jotain muutaman tonnin ritsoilla ajelevia amiksia.
Kaikki eivät varmasti koe Lexusta omakseen, mutta ei tuon hintaluokan autoista huonoja saa vaikka miten yrittäisi moitittavaa keksiä.
Mulla on menossa kolmas GS450h peräjälkeen, mutta seuraava auto voi ihan hyvin olla 6-sylinterinen MB tai BMW.
- Anonyymi
Saa .koska leksus on.
- Anonyymi
Aloittaja ei nyt selvästikkään tiedä näistä autoista. Kannattaa ottaa selvää koeajaa niin jo siitä ymmärtää miten väärässä aloittaja on. Kaikkea se leipä elättää huh huh.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851