Matti Vanhasen aikoinaan ideoima työreformi hukutti Esko Ahon ja oli vaikuttava tekijä Kepun oppositiotaipaleen alulle. Nyt sitten hallituksen yrittäjyyden politiikkaohjelman johtajaksi on nimitetty Matti Vanhasen velipoika Rauno Vanhanen. Tämä puolestaan haluaa tehtävässään poistaa työllistymisen esteet. Nähtäväksi jää, mitkä tulevat olemaan ehdotetut konsit, mutta jo nyt voi ounastella, että tarkoitus on ottaa yhteen heikentyneen ay-liikkeen kanssa.
Työreformi-kepuja ei voi syyttää ainakaan yrittäjyyden puutteesta. Jos ei ensimmäsillä kerroilla onnistu, yritetään edelleen. Tämä hallitus pääsee varmasti yksimielisyyteen keinoista. Poliittista jakoa oikeistoon ja vasemmistoon se tulee suurella varmuudella syventämään, vaikka jankutettaísiin kuinka vastakkainasettelun ajan olevan ohi.
Työreformiako taas pukkaa
23
765
Vastaukset
- +++
Ehdokkaan oma esittely:
- 52-VUOTIAS BOXIN KYLÄSSÄ OMAKOTITALOSSA PERHEENSÄ KANSSA ASUVA. PERHEESEEN KUULUU VAIMO JA KAKSI EDELLEEN KOTONA ASUVAA TÄYSI-IKÄISTÄ POIKAA. SIPOOLAISIA OLEMME OLLEET VUODESTA 1980 LÄHTIEN. - JURISTIN KOULUTUS, OLLUT VIIMEISET 11 VUOTTA SUOMEN YRITTÄJÄT RY:N PALVELUKSESSA KEHITTÄMÄSSÄ YRITYSTOIMINNAN EDELLYTYKSIÄ SUOMESSA. SITÄ ENNEN 15 VUODEN AJAN VALTIONHALLINNOSSA KOLMESSA ERI MINISTERIÖSSÄ LÄHINNÄ LAINVALMISTELUTEHTÄVISSÄ. - KIINNOSTUS OMAN KUNNAN ASIOHIN VAIKUTTAMISEEN POHJAUTUU TÄLLÄ ERÄÄ VARSINKIN NIIHIN HANKKEISIIN, JOTKA UHKAAVAT RAJOITTAA EHKÄ LIIALLISESSA MÄÄRIN SIPOOLAISTEN OMAA RATKAISUVALTAA KUNNAN ALUEEN SUUNNITTELUSSA. PYRKIMYKSENÄNI ON PYSYTTÄÄ SIPOO EDELLEEN VIIHTYISÄNÄ PAIKKANA TÄÄLLÄ JO ASUVILLE. KUNNALLISHALLINNOSSA OLEN OLLUT MUKANA VIIME VUOSINA MUUTAMIEN LAUTAKUNTIEN TOIMINNASSA.
Noin Rauno Vanhanen kunnallisvaaliesittelyssään 2004.- nuorimmalle
veljekselle sopiva tehtäväniin "hyväveliverkosto" on valmis!
- Utelias.
Onko sinulla jotain keinoja, joilla kortistossa maleksijat ja pimeitä töitä tekevät saataisiin ansaitsemaan leipänsä kunniallisin keinoin? Vai onko sillä mitään väliä?
- Mitään korvien välissä?
Onko sinulla mitään konstia, jolla pimeitä töitä teettävät yriittäjät saataisiin kuriin?
Viimeisin tapaus Rovaniemellä. - Käykö tämä?
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Krp tutkii laajaa rakennusalan kuittihuijausta/1135227686609
Kortistossa maleksija voisi alkaa rakennusalan yrittäjäksi, joka käyttää sitä pimeätä työvoimaa?
Mutta toivottavasti ihan kaikki maleksijat ei sellaisiksi ala, koska sitten voi olla vaikea löytää niitä pimeän työn tekijöitä, jos kaikki on siirtyneet veroja kiertviksi yrittäjiksi.
No, vitsi, vitsi, kyllä Virosta löytyy.... Ihmisiä ja varsinkin nuoria miehiä pitäisi kannustaa hakeutumaan maaseudulta taajamiin ja työnpiiriin. Peräkammarinpoikaketju pitäisi siis saada katkaistua. Maaseudun nuoret naisevat ymmärtävät ilman kannustustakin oman etunsa ja pakkaavat kapsäkkinsä valmiiksi jo teini-iässä.
Toinen konsti on koulutus. Varsinkin pääkaupunkiseudulla alkaa olla huutava pula rakennusalan ammattilaisista, mutta myös vähemmän koulutusta vaativiin tehtäviin tarvittaisiin paljon työvoimaa. Maaseudun nuoret miehet oppivat kyllä ajamaan busseja Helsingin ruuhkissa.
Kortissa makoilijat on päästetty pitkäaikaistyöttömiksi ja osalle heistä on tullut näitä syrjäytymisen ongelmia. Sellaista porukkaa on vaikea työllistää. Siksi katse pitääkin suunnata nyt nuoriin ja tarjota heille töitä eli kannustaa muuttamaan työn perässä. Siinä sivussa ratkeavat sitten sitten toimeentulo- ja tyttöseuraongelmatkin.
Työllistymisen suurimmat esteet ovat siten koulutetun väen puute ja se, että työvoimaa pidätellää Kepupolitiikalla työttömyysseuduilla.- thikthat
Käykö tämä? kirjoitti:
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Krp tutkii laajaa rakennusalan kuittihuijausta/1135227686609
Kortistossa maleksija voisi alkaa rakennusalan yrittäjäksi, joka käyttää sitä pimeätä työvoimaa?
Mutta toivottavasti ihan kaikki maleksijat ei sellaisiksi ala, koska sitten voi olla vaikea löytää niitä pimeän työn tekijöitä, jos kaikki on siirtyneet veroja kiertviksi yrittäjiksi.
No, vitsi, vitsi, kyllä Virosta löytyy....No kokoomuksen maailmahan heittää häränpyllyä, jos työttömät saisivat kaikki töitä. Täystyöllisyys on täyttä utopiaa, vain lapsenmielinen siihen uskoo. Millä ne sitten pelottelee ja kurittaa palkansaajia pitempiin työpäiviin ja 0-korotuksiin palkoissa, jos ei ole työttömiä? Mikäli työttömät ryhtyy yrittäjiksi, tulee kilpailijoita näille monopoliyrittäjille, eihän semmoista voi päästää tapahtumaan. Sitä paitsi, ei kaikki voi veroja kiertää, kun ei ole sitten niitä hyväosaisten elättäjiä. Aikamoinen yhtälö niillä on nyt ratkaistavissa, kun yrittävät köyhiä kyykyttää. Pianhan se nähdään miten heikoksi suomalaisten sosiaaliturva saadaan ajettua täällä oikeistotuulien puhaltaessa.
- on asia niin
Mielipidepankki kirjoitti:
Ihmisiä ja varsinkin nuoria miehiä pitäisi kannustaa hakeutumaan maaseudulta taajamiin ja työnpiiriin. Peräkammarinpoikaketju pitäisi siis saada katkaistua. Maaseudun nuoret naisevat ymmärtävät ilman kannustustakin oman etunsa ja pakkaavat kapsäkkinsä valmiiksi jo teini-iässä.
Toinen konsti on koulutus. Varsinkin pääkaupunkiseudulla alkaa olla huutava pula rakennusalan ammattilaisista, mutta myös vähemmän koulutusta vaativiin tehtäviin tarvittaisiin paljon työvoimaa. Maaseudun nuoret miehet oppivat kyllä ajamaan busseja Helsingin ruuhkissa.
Kortissa makoilijat on päästetty pitkäaikaistyöttömiksi ja osalle heistä on tullut näitä syrjäytymisen ongelmia. Sellaista porukkaa on vaikea työllistää. Siksi katse pitääkin suunnata nyt nuoriin ja tarjota heille töitä eli kannustaa muuttamaan työn perässä. Siinä sivussa ratkeavat sitten sitten toimeentulo- ja tyttöseuraongelmatkin.
Työllistymisen suurimmat esteet ovat siten koulutetun väen puute ja se, että työvoimaa pidätellää Kepupolitiikalla työttömyysseuduilla.että kaikkipa ei halua lähteä helsinkiin muutenkaan,niin luuletko että ne lähtisisivät sinne pusseja ajamaan eli paskakuskeiksi.
Kyllä ne pakolaiset sieltä mogadishu avenuelta voisivat sopia hommaan paljon paremmin.Ne kun haluaa siellä asuakkin.
Kyllä maaseudulta tai pinemmistä kaupungeista löytyy työhaluista porukkaa kun olis töitä mitä tekis.Vois vaikka ajaa bussiakin,kunhan vain ei tarvi muuttaa helsinkiin.
Helsinki ei ole kaikkien mieleinen asuinpaikka,joten voisi verrannollisesti sanoa jotta tuokaa ne tehtaanne tänne vähän pohjoisemmaksi.Kyllä se tavara liikkuu täältäkin.
Sitäpaitsi täällä on mukavampi ja halvempi asua ja elää.
Katsohan asioita vähän muustakin kuin helsingin näkövinkkelistä. - Ah ja voih..
on asia niin kirjoitti:
että kaikkipa ei halua lähteä helsinkiin muutenkaan,niin luuletko että ne lähtisisivät sinne pusseja ajamaan eli paskakuskeiksi.
Kyllä ne pakolaiset sieltä mogadishu avenuelta voisivat sopia hommaan paljon paremmin.Ne kun haluaa siellä asuakkin.
Kyllä maaseudulta tai pinemmistä kaupungeista löytyy työhaluista porukkaa kun olis töitä mitä tekis.Vois vaikka ajaa bussiakin,kunhan vain ei tarvi muuttaa helsinkiin.
Helsinki ei ole kaikkien mieleinen asuinpaikka,joten voisi verrannollisesti sanoa jotta tuokaa ne tehtaanne tänne vähän pohjoisemmaksi.Kyllä se tavara liikkuu täältäkin.
Sitäpaitsi täällä on mukavampi ja halvempi asua ja elää.
Katsohan asioita vähän muustakin kuin helsingin näkövinkkelistä.Vois vaikka ajaa bussiakin, kunhan ei tarttis muuttaa Helsinkiin?
Perusta sitten bussifirma, jonka kuskit ajelee tyhjillä busseilla.
Tai mene sellaiseen bussifirmaan töihin. - niin hullu on
Ah ja voih.. kirjoitti:
Vois vaikka ajaa bussiakin, kunhan ei tarttis muuttaa Helsinkiin?
Perusta sitten bussifirma, jonka kuskit ajelee tyhjillä busseilla.
Tai mene sellaiseen bussifirmaan töihin.että sellaisen firman perustais.
Helsinki nyt sattuu vaan olemaan sellainen paikka että ei sinne kaikilla ole mitään haluja muuttaa.
Asia ei minua koske ,koska olen työni tehnyt osin helsingissäkin,ja suuremmissakin kaupungeissa maailmalla.
Mutta kaiken sen kaupunkielämiseni jälkeen yht 40-vuotta halusin kaupungeista pois.Ei minulla vieläkään ikää liikaa ole vaikka olenkin eläkkeellä,jotkut vaan lähtee toisia aikaisemmin,kun ei enää voi tehdä omaa työtään.
Kaikkiko lähtisikin eläkkeelle silloin kuin se eläkeikä koittaa ,niin monta työpaikkaa vapautus silläkin keinoin.
Helsinkiläisistäkö tuntuu siltä että se on ainoa paikka suomessa?
Uusavutoomuuden mallikaupunki se on.
Kaikken kaikkiaan se ei ole edes suurkaupunki eikä sellaiseksi suomen koko väestömmäärälläkään tulisi.
Joten kehitettäis koko maata tasapuolisemmin. - ---
niin hullu on kirjoitti:
että sellaisen firman perustais.
Helsinki nyt sattuu vaan olemaan sellainen paikka että ei sinne kaikilla ole mitään haluja muuttaa.
Asia ei minua koske ,koska olen työni tehnyt osin helsingissäkin,ja suuremmissakin kaupungeissa maailmalla.
Mutta kaiken sen kaupunkielämiseni jälkeen yht 40-vuotta halusin kaupungeista pois.Ei minulla vieläkään ikää liikaa ole vaikka olenkin eläkkeellä,jotkut vaan lähtee toisia aikaisemmin,kun ei enää voi tehdä omaa työtään.
Kaikkiko lähtisikin eläkkeelle silloin kuin se eläkeikä koittaa ,niin monta työpaikkaa vapautus silläkin keinoin.
Helsinkiläisistäkö tuntuu siltä että se on ainoa paikka suomessa?
Uusavutoomuuden mallikaupunki se on.
Kaikken kaikkiaan se ei ole edes suurkaupunki eikä sellaiseksi suomen koko väestömmäärälläkään tulisi.
Joten kehitettäis koko maata tasapuolisemmin.Kukapa se niin hullu tosiaan olisi, että perustaisi bussifirman sinne, missä ei ole kuljetettavia?
Mielipidepankki kirjoitti:
Ihmisiä ja varsinkin nuoria miehiä pitäisi kannustaa hakeutumaan maaseudulta taajamiin ja työnpiiriin. Peräkammarinpoikaketju pitäisi siis saada katkaistua. Maaseudun nuoret naisevat ymmärtävät ilman kannustustakin oman etunsa ja pakkaavat kapsäkkinsä valmiiksi jo teini-iässä.
Toinen konsti on koulutus. Varsinkin pääkaupunkiseudulla alkaa olla huutava pula rakennusalan ammattilaisista, mutta myös vähemmän koulutusta vaativiin tehtäviin tarvittaisiin paljon työvoimaa. Maaseudun nuoret miehet oppivat kyllä ajamaan busseja Helsingin ruuhkissa.
Kortissa makoilijat on päästetty pitkäaikaistyöttömiksi ja osalle heistä on tullut näitä syrjäytymisen ongelmia. Sellaista porukkaa on vaikea työllistää. Siksi katse pitääkin suunnata nyt nuoriin ja tarjota heille töitä eli kannustaa muuttamaan työn perässä. Siinä sivussa ratkeavat sitten sitten toimeentulo- ja tyttöseuraongelmatkin.
Työllistymisen suurimmat esteet ovat siten koulutetun väen puute ja se, että työvoimaa pidätellää Kepupolitiikalla työttömyysseuduilla.Tuohonhan työreformi juuri tähtäsi, että työttömyysalueiden miehet lähtevät liikkeelle ja pestautuvat toisen palvelukseen, kun voivat joustavasti sopia työajoistaan ja palkoistaan mahdollisimman vapaasti. Ei olisi SAK siinä välissä tulppana vaatimassa korkeimman taksan mukaista palkkaa aloittelevalle työntekijälle, mikä on työnantajalle tietysti tappiollista ja työllistämisen este.
Onneksi SAK:n masinoimista vaalikampanjoista huolimatta työreformi on käytännössä toteutunut. Tämä on näkynyt myönteisenä työllisyyskehityksenä ei vain kaupungeissa, vaan myös kepu-Suomen maaseudulla. Maaseudulla itse asiassa niin hyvin, ettei sen miehillä ole enää tarvettakaan muuttaa pois kotoaan.
Sekin auttoi, kun kepu sai punamultahallituksessa ajettua SDP:n haluaman muuttopalkkion vastapainoksi työmatkakulujen korotuksen. Taas kannattaa tehdä henkilöautolla työmatkoja kaupunkeihin ja takaisin.
Työvoimakoulutuksemme on täysin ajastaan jäljessä, mikä huomioitiin sinivihreän hallituksen hallitusohjelmassakin - ei kylläkään tarpeeksi vahvasti. Onhan se hullua, että pääpaino on teini-ikäisten kolmi- tai nelivuotisessa ammattikoulutuksessa, vaikka työllisyyskurssit osoittavat, että samat asiat oppii vuodessakin. Nykyisin ihminen joutuu vaihtamaan ammattia monta kertaa työuransa aikana, joten koulutuksen pääpainon pitäisi olla lyhyissä ja nopeasti suhdanteisiin reagoivissa kursseissa sekä työpaikoilla toteutettavassa täydennyskoulutuksessa.- elämänlaatua
Mielipidepankki kirjoitti:
Ihmisiä ja varsinkin nuoria miehiä pitäisi kannustaa hakeutumaan maaseudulta taajamiin ja työnpiiriin. Peräkammarinpoikaketju pitäisi siis saada katkaistua. Maaseudun nuoret naisevat ymmärtävät ilman kannustustakin oman etunsa ja pakkaavat kapsäkkinsä valmiiksi jo teini-iässä.
Toinen konsti on koulutus. Varsinkin pääkaupunkiseudulla alkaa olla huutava pula rakennusalan ammattilaisista, mutta myös vähemmän koulutusta vaativiin tehtäviin tarvittaisiin paljon työvoimaa. Maaseudun nuoret miehet oppivat kyllä ajamaan busseja Helsingin ruuhkissa.
Kortissa makoilijat on päästetty pitkäaikaistyöttömiksi ja osalle heistä on tullut näitä syrjäytymisen ongelmia. Sellaista porukkaa on vaikea työllistää. Siksi katse pitääkin suunnata nyt nuoriin ja tarjota heille töitä eli kannustaa muuttamaan työn perässä. Siinä sivussa ratkeavat sitten sitten toimeentulo- ja tyttöseuraongelmatkin.
Työllistymisen suurimmat esteet ovat siten koulutetun väen puute ja se, että työvoimaa pidätellää Kepupolitiikalla työttömyysseuduilla.Kumpiako kuvittelet Suomessa löytyvän enemmän, maaseudun peräkammarinpoikia vai kaupungeissa huoneisiinsa hautautuneita, tietokoneen ääreen jämähtäneitä, yökaudet pelejään pelailevia, coca-colaa litkiviä pullahtaneita pizzapoikia?
Äläkä sitten sano, että toinen syö toisen tienaamat rahat. Tuottaminen ja kuluttaminen muodostavat rahavirralla suljetun ympyrän, ja jos kaupunki tuotaa enemmän se kytkeytyy ainoastan siihen että se kuluttaakin enemmän. Vain sisältö ja laatu voivat olla vertailukriteerejä. Kumpi siis on sinusta laadukkaampi peräkammarinpoika?
- Jude
Johan edelliset sinipuna- ja punamultahallitukset ovat toteuttaneet työreformin kaikki keskeiset kohdat.
- näin tapahtuu.
Mutta ammattiyhdistysliike näyttää selkeästi viime aikoina viisastuneen. Paperiliittoa hieman moittisin siitä, että se hyväksyy mitä tahansa ulkomaalaisilta kapitalistelta (Savon Sellu jne.), mutta ei missään tapauksessa esim Suomen valtion osittain omistamalta Stora-Ensolta. Ehkäpä sinä voisit selostaa, mistä tässä asiassa on kyse. Mutta sinänsä on hauskaa, miten huonosti huomaat maailman muutoksen. Mielestäni sekä ay-liikettä että demareita tarvitaan. Mutta paljon täytyy sinusta viisastua.
- Aili-A
Kepua ei erota enää kokoomuksesta missään asiassa, jos katsotaan puoluejohtoa ja päätöksiä. Kaikki linjaukset tehdään kokoomuksen ehdoilla ja vain maaseudun jääräpäitä lepytelläkseen kokoomus ja kepun ylin johto antavat muutamien soraäänien kuulua joistakin valituista asioista, kuten juuri tämä Sipoo-kysymys. Nyt näyttää Laukkanen menevän kokoomuksen Nato-intoilijoiden remmiin vaatimalla rynnäkkökiväärejä Afganistaniin Bushin sätkynukelle.
Mielenkiintoista nähdä, kuinka puolueiden kannatukset kehittyvät suhteessa toisiinsa tulevien neljän vuoden aikana. Veikkaukseni on, että keskusta alkaa kuihtua sen jäädessä porvarileirin arvokonservatiivisemmaksi pienpuolueeksi ja kokoomus tulee olemaan se oikeiston pääpuolue.- ja vasemmistoliitosta
vasurien pääpuolue.
KOKOOMUS=OIKEISTO
KESKUSTA=KESKUSTA
VASEMMISTOLIITTO=VASEMMISTO
Tämä olis oikea puoluekartta,muita ei tarvittais ollenkaan.Kansan edustajien lukumäärän voisi samalla pudottaa sataan (100)
Jospa ne aseet on jo Ahtisaarelle maksettu etukäteen.
Soini sieltä tuuppaa demarien kantaan jos vasurit ei yhdisty niin voi mennä ohikkin,sillä entisiä demareita suurin osa soinin porukoista on jo nyt.
Anna mulle tähtitaivas anna valo pimeään....oppositioon. - Aili-A
ja vasemmistoliitosta kirjoitti:
vasurien pääpuolue.
KOKOOMUS=OIKEISTO
KESKUSTA=KESKUSTA
VASEMMISTOLIITTO=VASEMMISTO
Tämä olis oikea puoluekartta,muita ei tarvittais ollenkaan.Kansan edustajien lukumäärän voisi samalla pudottaa sataan (100)
Jospa ne aseet on jo Ahtisaarelle maksettu etukäteen.
Soini sieltä tuuppaa demarien kantaan jos vasurit ei yhdisty niin voi mennä ohikkin,sillä entisiä demareita suurin osa soinin porukoista on jo nyt.
Anna mulle tähtitaivas anna valo pimeään....oppositioon.Nuo mainitut puolueet eivät ole kaikki samalla viivalla, jossa niitä voisi noin yksiulotteisesti sijoittaa oikealle ja vasemmalle.
Keskustalle ei nykyisellä talouspolitiikalla riitä tilaa, vaan muut paitsi maaseudun änkyrät siirtyvät hiljalleen kokoomuksen kannattajiksi. Tuolla janalla kokkarit ja kepulit ovat päällekkäin.
Toisaalta taas sellainen maahanmuuttaja- ja EU-vastainen änkyräsiipi on vaarassa menettää äänensä Soinille, joka vastaa paremmin tähän huutoon. - sinä,sinä
Aili-A kirjoitti:
Nuo mainitut puolueet eivät ole kaikki samalla viivalla, jossa niitä voisi noin yksiulotteisesti sijoittaa oikealle ja vasemmalle.
Keskustalle ei nykyisellä talouspolitiikalla riitä tilaa, vaan muut paitsi maaseudun änkyrät siirtyvät hiljalleen kokoomuksen kannattajiksi. Tuolla janalla kokkarit ja kepulit ovat päällekkäin.
Toisaalta taas sellainen maahanmuuttaja- ja EU-vastainen änkyräsiipi on vaarassa menettää äänensä Soinille, joka vastaa paremmin tähän huutoon.siipiänkyrä,kauvan saat vielä kirjoitella kyllä demarit on nyt niin aseettomia,ei hyvältä näytä.
- vääränä
Edellisen hallituksen aikaan keskustaa pilkattiin SDP:n nöyräksi perässätaapertajaksi, ja että kaikki tehdään niin kuin Heinäluoma määrää.
Mites kävi, kuihtuiko keskusta pienpuolueeksi?
- ei ainakaan
näytä olevan ohi.
Kovastipa olet uudistuksia vastaan, mikään ei tunnu käyvän.
Vaikka aikoinasi olet kovastikin kannattanut pakkoliitoksia ym. kuntarakenteen parantamisessa, mutta ilmeisesti kun se koski itseäsi ei tuo pakko enää tunnu niin kovin mielekkäältä.
Mitä pahaa on työllistämisesteiden poistamisessa?
:)- nokun nokun
niitä esittää väärä puolue ja väärät henkilöt,ei mitään muuta,ihan hyviä juttuja mutta kun, mutta kun ne pitäis demareiden saada esittää ja tehdä ne muutokset,niinku niinku silleen,Eihän me koskaan täältä suosta nousta jos meille ei jää mitään vaaliteemoja,niinku silleen.
Nyt lähtee menemään työläisillä liian hyvin mistäs me sitten ääniä saadaan,yrittäkää nyt ymmärtää niinku silleen. - Aili-A
nokun nokun kirjoitti:
niitä esittää väärä puolue ja väärät henkilöt,ei mitään muuta,ihan hyviä juttuja mutta kun, mutta kun ne pitäis demareiden saada esittää ja tehdä ne muutokset,niinku niinku silleen,Eihän me koskaan täältä suosta nousta jos meille ei jää mitään vaaliteemoja,niinku silleen.
Nyt lähtee menemään työläisillä liian hyvin mistäs me sitten ääniä saadaan,yrittäkää nyt ymmärtää niinku silleen.Lukekaapa kepuliänkyrät Pekkarisen mietteitä.
http://www.kaleva.fi/plus/juttu666661_page0.htm
Tuosta kun riisuu pekkarispropagandan pois, niin havainnot ovat täysin samoja kuin mm. itselläni: kokoomus vie ja kepu vikisee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87777
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19746- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511