Kammiovärinä..

Titta123

Hei!

Olen nuori 21-vuotias nainen. Minulla on kammiolisälyöntejä. Paristi päivässä tulee lyöntejä, jossa tulee kaksi, kolme peräkkäin ja se tuntuu värinältä rinnassa. Onko kellään tälläisiä tuntemuksia?
Voinko saada kammiovärinän? Onko tämä vaarallista?

8

3343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Hipsu-

Kammiolisälyönnit on useimmiten ihan harmittomia. Mutta jos sairastat sydänsairautta niin se on pahempi juttu. Kammiolisälyönnit voi siinä tapauksessa laukasta kammiovärinän. Jos niitä tulee yli 12 kappaletta minuutissa. Kammiovärinä itsessään on henkeä uhkaava rytmihäiriö joka ei käänny normaaliksi itsestään vaan tarvitaan defibrillaattoria. Itse kärsin rytmihäiriöistä joka päivä ja kokoajan. Lääkkeillä ne saadaan hyvin pysymään niin etten edes niitä huomaa. Lääkäriin vaan ja sydänfilmiin holter-tutkimukseen niin rytmihäiriön laatu saadaan selville.

• Titta123

Mulla tulee muutamia lisäreitä päivässä ja tunnen ne... Joskus ne on niitä monensarjoja.. Ei tule kahtatoista minuutissa..

Minkälaisia rytmihäiriöitä sulla on??

• -Hipsu-
        Titta123 kirjoitti:

Mulla tulee muutamia lisäreitä päivässä ja tunnen ne... Joskus ne on niitä monensarjoja.. Ei tule kahtatoista minuutissa..

Minkälaisia rytmihäiriöitä sulla on??

on krooninen flimmeri flutteri. Päätettiin jättää pysyväksi rytmiksi kun on jo yli 10 kertaa käännetty normaalirytmiin ja eteinen oli jo sen verran suurentunut. Itse olen "ekspertti" näissä rytmihäiriöissä, on ollu kaikkea normaali sinusrytmin - kammiovärinän välillä.

• tilanteessa
        -Hipsu- kirjoitti:

on krooninen flimmeri flutteri. Päätettiin jättää pysyväksi rytmiksi kun on jo yli 10 kertaa käännetty normaalirytmiin ja eteinen oli jo sen verran suurentunut. Itse olen "ekspertti" näissä rytmihäiriöissä, on ollu kaikkea normaali sinusrytmin - kammiovärinän välillä.

sait kammiovärinän, ja miten selvisit siitä? Elvytettiinkö sut, tuuperruitko kadulla vai mitä oikein tapahtui?

• -Hipsu-
        tilanteessa kirjoitti:

sait kammiovärinän, ja miten selvisit siitä? Elvytettiinkö sut, tuuperruitko kadulla vai mitä oikein tapahtui?

tapahtu liikuntasuorituksen yhteydessä. Sehän ei käänny normaali rytmiksi kun sähköllä. Elvytettiin muutaman päivän aikana useaan otteeseen. Heräsin sitten teho-osastolta muutamien viikkojen kuluttua.
        Aivot siinä oli saanu vähän damagee, piti opetella uudestaan perusjuttuja. "Ihmeenä" pitivät lääkärit sitä että hengissä selvisin.

• rytmistytteli
        -Hipsu- kirjoitti:

tapahtu liikuntasuorituksen yhteydessä. Sehän ei käänny normaali rytmiksi kun sähköllä. Elvytettiin muutaman päivän aikana useaan otteeseen. Heräsin sitten teho-osastolta muutamien viikkojen kuluttua.
        Aivot siinä oli saanu vähän damagee, piti opetella uudestaan perusjuttuja. "Ihmeenä" pitivät lääkärit sitä että hengissä selvisin.

miltä se tuntui ..tuliko sulle kipuja tai jota.. mä pelkään itse e saan ton.. mulla on svt.. ei pitäisi olla vajista tai mitää!!ei ainakaa tunnu siltä.. mut holteri ja tutkimukset tulossa... olen kanssa kuollu e kammio värinää"yleensä"kuolee.. ainaki jollei saa pikaista hoitoa!!! mitä kaikkea jouduit opettelee uudestaas??? ja jäikö mitää pysyviä vammoja????kauheeta tollane!!mitä vikaa sun sydämes olikaa??? olet varmaan tässä kertonut sen.. mutta laiska oon.. e jaksa lukea :):)

• -Hipsu-
        rytmistytteli kirjoitti:

miltä se tuntui ..tuliko sulle kipuja tai jota.. mä pelkään itse e saan ton.. mulla on svt.. ei pitäisi olla vajista tai mitää!!ei ainakaa tunnu siltä.. mut holteri ja tutkimukset tulossa... olen kanssa kuollu e kammio värinää"yleensä"kuolee.. ainaki jollei saa pikaista hoitoa!!! mitä kaikkea jouduit opettelee uudestaas??? ja jäikö mitää pysyviä vammoja????kauheeta tollane!!mitä vikaa sun sydämes olikaa??? olet varmaan tässä kertonut sen.. mutta laiska oon.. e jaksa lukea :):)

Näillä palstoilla on hyvän infon lisäksi vähän liian helppoa saada ihmiset pelkäämään asioita joihin ei olisi nyt vältämättä mitään syytä. Niinkuin olen joskus sanonut täällä että jos on epäilystä jostain sydänperäisestä sairaudesta se kannattaa ehdottomasti tutkia. Ja samalla miettiä onko jollain lähisuvussa mitään todettuja sydänsairauksia. Itselläni on siis sydänlihassairaus nimeltään
        Hypertrofinen kardiomyopatia. Syynä "ihana" geenivirhe jonka olen perinyt. Kammiovärinä kohtaus tuntuu tietenkin varsin inhottavalta, sydämmen sähköinen toiminta menee täysin sekaisin. Sydänlihas vaan värisee ja minkäänlaista pumppaustoimintaa ei esiinny. Taju siinä lähtee muutamassa sekunnissa. Kammiovärinän ja sen seurauksena tulleen hapenpuutteen takia aivoni saivat pysyvän vaurion. Kirjottaminen, lukeminen ja laskeminen piti opetella uudestaan, en muistanut kavereitten nimiä enkä osaa menneistä tapahtumista. Kovalla kuntoutuksella pääsin sitten "jaloilleni" ja sain peräti kouluni ja opiskeluni suoritettua tosin varsin rimaahipoen mutta kuitenki : )

• KOHTALO TOVERISI
        -Hipsu- kirjoitti:

Näillä palstoilla on hyvän infon lisäksi vähän liian helppoa saada ihmiset pelkäämään asioita joihin ei olisi nyt vältämättä mitään syytä. Niinkuin olen joskus sanonut täällä että jos on epäilystä jostain sydänperäisestä sairaudesta se kannattaa ehdottomasti tutkia. Ja samalla miettiä onko jollain lähisuvussa mitään todettuja sydänsairauksia. Itselläni on siis sydänlihassairaus nimeltään
        Hypertrofinen kardiomyopatia. Syynä "ihana" geenivirhe jonka olen perinyt. Kammiovärinä kohtaus tuntuu tietenkin varsin inhottavalta, sydämmen sähköinen toiminta menee täysin sekaisin. Sydänlihas vaan värisee ja minkäänlaista pumppaustoimintaa ei esiinny. Taju siinä lähtee muutamassa sekunnissa. Kammiovärinän ja sen seurauksena tulleen hapenpuutteen takia aivoni saivat pysyvän vaurion. Kirjottaminen, lukeminen ja laskeminen piti opetella uudestaan, en muistanut kavereitten nimiä enkä osaa menneistä tapahtumista. Kovalla kuntoutuksella pääsin sitten "jaloilleni" ja sain peräti kouluni ja opiskeluni suoritettua tosin varsin rimaahipoen mutta kuitenki : )

melkein... saisinko jotkut yhteystiedot sulta... tosin voi olla ettet koskaan saa tätä viestiä... mulla sydänpysänny liikuntatunnilla... elvytetty onnistuneesti, mutta elämän jatkumisen mahdollisuudet oli 20% luokkaa... -taidot ja muistaminen palautu pikku hiljaa! Nyt kolme kertaa ollu kammiovärinässä sen jälkeen... tahdistin iskenyt onnistuneesti. Joskus sitä miettii, että onko se kuolema todella jo ovella... mutta täysillä eteenpäin kun myrskyää... ehkä se aurinko paistaa vielä risukasaanki!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4756
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3155
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2641
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2615
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2410
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2348
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1559
    Aihe