Perheellinen, töissäkäyvä yliopisto-opiskelija

mitenmäteen

Moi. Minua kiinnostaa tietää miten perheellinen, töissäkäyvä yliopisto-opiskelija saa järjestettyä aikataulunsa niin, että mikään ei kärsi? Minulla on pari pientä muksua, olen töissä ja haaveessa olisi vielä tämän kaiken ohella yliopisto-opinnot kemialla. Yritänköhän ottaa liian isoa palaa kerralla? Onko kokemuksia? Olen ajatellut, että olisin 3pvä/vko töissä 2pvä opiskelen... voi antakaa hyviä neuvoja!!
Kiitos!

7

974

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jossu**

Liittyykö kemia jotenkin nykyiseen työhösi. Jos,niin sitten varmaankin kannattaa lukea lisää. Jos ei, niin kannattaa harkita. Kemia ei työllistä enää nykyisin kovinkaan hyvin. (tunnen monta työtöntä kemistiä, jota ovat hankkineet opettajan pätevyyden että saisivat jotain työtä).

• alk.per.

juu, kyllä kemia liittyy mun työhön ja kemistin tai kemian opettajan ammatista haaveilen. Aion hakea yliopistoon ja ainakin yritän järjestää kaikella aikaa :) Kiitos teille ja hyvää kesää!!!

• suunnitelma

Katso, mitä voit suorittaa kirjatentteinä, mitä kesäyliopistossa jne. Pakollisista seminaareista ja luennoista pyri valitsemaan ne, jotka pidetään illalla töiden jälkeen.
      Kun lapset nukahtavat, niin kirja käteen.
      Olen sitä mieltä, että hyvin suunniteltu on melkein puoliksi tehty. Kunnon strategian puuttuminen aiheuttaa helposti vuodenkin viivytyksen.
      Kyllähän siitä joku tai jokin aina kärsii.
      Itselläni kärsivät lähinnä silmät, hartiat ja takapuoli. Enpä ole kuitenkaan katunut.

• samat aikeet

Tosin päätin nyt aloittaa avoimessa noi opiskelut ja makustella mitä siitä tulee :) sitten keväällä pääsykokeisiin jos näyttää onnistuvan. Muksut kuitenki vielä aika pieniä niin ei viittis niitten aikaa hirveesti verottaa.

• alkup.

mutta ajattelin kuitenkin hakea ja jos pääsen sisään niin luen sitten kun muksut nukkuu ja omien voimavarojen mukaan! tsemppiä meille :)

• samat aikeet
        alkup. kirjoitti:

mutta ajattelin kuitenkin hakea ja jos pääsen sisään niin luen sitten kun muksut nukkuu ja omien voimavarojen mukaan! tsemppiä meille :)

yliopistossa opiskelu on kuitenkin joustavaa ja voi tehdä omien voimavarojen mukaan :) Kyllä se siitä lutviutuu, mutta pitää kyllä huolella suunnitella aikataulut :D

Millonkas sulla pääsykoe on? Itselläni mahdollisuus pyrkiä vasta ensi keväänä.

• alkupe.
        samat aikeet kirjoitti:

yliopistossa opiskelu on kuitenkin joustavaa ja voi tehdä omien voimavarojen mukaan :) Kyllä se siitä lutviutuu, mutta pitää kyllä huolella suunnitella aikataulut :D

Millonkas sulla pääsykoe on? Itselläni mahdollisuus pyrkiä vasta ensi keväänä.

Ensi vuoden maaliskuussa haen maisteriohjelmaan, mutta nyt hain erillisopinto-oikeutta ja kävisin muutamia kursseja jo tämän vuoden puolella...saisin sitten hakupisteitä suoritetuista kursseista. Tiedän että raskasta tulee olemaan, mutta uskon että jonain päivänä ahkeruus palkitaan :) Tsemppiä sulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4823
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3242
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2979
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1737
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1510
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      107
      1332
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1049
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      108
      1020
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      42
      1012
    10. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      981
    Aihe