MIten välttää vaimon lihominen

7 kohtaa

Yhdellä palstalla, eräs aviomies valittaa kun hänen vaimonsa on hyllyvä seluliitti kasa, vaikka oli 19 vuotiaana hoikka ja häpee nyt vaimoansa. Ajatelin laittaa listan mitä miehen täytyy katsoa, jotta ei vaimosta tule läskiä.

1. Muista aina katsoa miltä tyttöystäväsi äiti näyttää, tytöstä tulee samanlainen kuin äitinsä on. (Itse katsoin ja yhtä hoikkana näyttää vaimokin pysyvän ja ulkonäkö on muutenkin samanlainen, myös luonne tuntuu periytyvän).

2. Jos tyttöystäväsi on lyhyt, niin suuri riski on että alkaa muistuttamaan pusmannia vanhempana.

3. Muista katsoa minkälaiset ruokatottumukset tyttöystävälläsi on, jos mussuttaa koko ajan jotain, niin suuri riski on muutaman vuoden päästä seluliitti kasa. (ei pidä aina paikkansa, jotkut saa syödä ja ei näy missään, mutta harvinaista)

4. Myös liikuntatottumukset kannataa tarkistaa, jos on laiska liikkumaan ja menee aina autolla, suuri riski että tulee seluliitti kasa.

5. Jos tyttöystävälläs on helppo löytää vaateita Seppälästä varsinkin housut ( ei koske valmiiksi tankkeja), niin sitten on syytä huolestua, housut on tehty paksupohkeisille.

6. Hyvä olisi jos vaimon suvussa on ulkolaista verta, koska täysin Suomalaiset on taipuvaisia lihomaan.

7. Jos näistä kohdista 1-5 näyttää osuvan kohdalleen, niin muutaman vuoden päästä vaimosi on selluliittikasa eli tutunomaisesti punkero.

15

4553

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..Naikkonen

Ja pätee muuten myös miehiin! Kohta 3.:n napostelut kylläkin voi miesten ollessa kyseessä muuttaa oluenjuonniksi. Eli jos juo harvasen päivä olutta niin suuri riski että parin vuoden päästä ukolla löysä olutmaha.

Mutta tuosta viitoskohdasta olen kyllä eri mieltä, en Seppälän housuista kuitenkaan vaan tuosta pohkeen koosta, nimittäin iso lihaksikas pohje naisella on tosi HOT!

Ja ehkä kuitenkin paras tapa välttää vaimon lihominen on kustantaa hänelle jäsenyys kuntoklubille/uimahalliin tai ostella uusia lenkkikenkilä & vaatteita *vinkki* ja tietenkin pitää parisuhde hyvänä, sillä monet syö lohdutuksekseen silloin kun kaikki ei elämässä ole hyvin. Eli kumppanin hyvinvointi on se tärkein, ja HUOM.! naisen miehelle ja miehen naiselle osoittamana, siis ei yksipuolisesti vaan MOLEMMINPUOLISESTI.

• ihmettelen:

"Naikkonen" :voisit valita kauniimman nickin kun puhut itsestäsi: "naikkonen on halventava ilmaus: "kevytmielinen, huonotapainen nainen"."

• heemu

tässä teesit
      1. ei tule. niin makaat kuin petaat (koskee myös ruokaa)
      2. häneen olet rakastunut, hän on sinulle rakkain
      3. miten on muuttunut siitä kun tapasitte? mieti tarkkaan.
      4. no mites ite?
      5. siis Seppälä?? voi sinuu... seppälä myy mini-ihmisten vaatteita. olisit sanonu että lindex ni sit menis... eli sun vaimo on ihan JEES!!!
      6. HÄ?
      7. Kandee

• tapahtunut

Jos se vaimo on jo ehtinyt tukevoitua, mikä usein tapahtuu esim. synnytysten jälkeen niin sitten voi tehdä muutamia juttuja:

1. Katso että pysyt itse timmissä kunnossa

2. Vie vaimo iltakävelylle vaikka päivittäin tai keksi jokin muu yhteinen liikuntaharrastus - jos olet itse kovakuntoinen niin se voi alkuun olla vähän tylsää mutta hoikentaa kummasti

3. Hoida lapsia ja tarjoa vaimolle mahdollisuutta käydä jumpassa yms. Joskus se voi tarkoittaa että pitää jättää joku oma harrastus väliin mutta jos läskikasa häiritsee niin kannattaa uhrautua

4. Käy kaupassa ja valitse vähärasvaisia tuotteita, paljon vihanneksia ja kasviksia, älä osta suklaata ja karkkia tai rasvaisia makkaroita

5. Tarjoudu tekemään ruokaa ja valmista se mahdollisimman vähärasvaisista tuotteista.

Kyllä näillä ohjeilla lähtee - kokeiltu on!

• 2xäiti

Itse sanoisin tuohon keskusteluun viitateen omaan kokemukseeni että ainakaan itse en hankkinut ainakaan syömällä liikakilojani jotka jäivät päälle toisen lapsen syntymän jälkeen ja joista pääsin eroon vasta muutaman vuoden päästä. Kuvio on oikeasti paljon monimutkaisempi.
      Luonto on hoitanut nimittäin asian niin että nainen lihoo, toiset helpommin toiset vähemmän, yleensä tekaistuaan pari lasta, toisille riittää se yksikin. Luonto panee aineenvaihdunnan sellaiseen moodiin että kaikki mitä suuhunsa panee ei menekään kulutukseen vaan se varataan kroppaan seuraavia vauvoja varten.
      Asiaa vielä pahentaa se olemattomiin tyrehtyvä itsestä huoltapitäminen mikä on niin tyypillistä vauva-ajalle. Jatkuvat liian vähät yöunet ovat aivan tiedetty lihottava tekijä, kuten muu stressi myös. Tässä isien rooli työtaakan jakajana tietenkin olkoon muistutuksena. Kuten se että äidillä pitäisi olla mahdollisuus säännöllisesti muuhunkin liikuntaan kuin siihen missä käsi on vaunun aisalla.

Itse olen alunpitäen todella hoikka ja urheilullinen. Äitinikin on hyvin hoikka. Niin, ja ei-suomalaisia geenejäkin löytyy. Lapsia tein 2 kahdssa vuodessa. Ylimääräisiä kiloja jäi n. 14kg toisesta vauvasta. Syynä varmasti ylirasitus, aineenvaihdunnan hidastuminen, stressi, ym.
      Mitkään ruokasuositukset eivät auttaneet asiaa.

Vasta kun lapset hiukan kasvoivat , menivät päivähoitoon, ja sain omaa aikaa ja sain syödä päivisin kuinka halusin ( eihän äiti muutoin voi itselleen erilaisia pöperöitä valmistella kuin muulle perheelle) niin kilot alkoivat karista kovaa vauhtia.
      Tässä tämä tarina mutkat suorana.
      Eli vähemmän hiilihydraatteja, enemmän vihanneksia ja lihaa ja hyvälaatusta rasvaa. Säännöllistä kohtuullista liikuntaa. kunnon yöunia. Apua, henkistä tukea.

• hoikka vaimo

Annapa vielä hyvät vinkit miten miehen pullistuva kupu saadaan hallintaan? Kun ei lähde lenkille seuraksi ja kaljaakin kuluu kohtalaisesti. Ruokapuolesta päätän kotona minä, mutta enhän voi vahtia mitä pitsaa ja muuta mömmöä tunkee suuhunsa työlounailla.

• miestä tietenkin!

Vanha totuus ei pala tulessakaan.

Aivotkin saattavat hyvältä vaihtarilta jopa löytyä.

• Pitkä ja hoikka nainen

Mikäs siinä jos mies onkin vähän tukevarakenteine? Minusta se on ihan ok. On voimaa kun sitä tarvitaan ja muutenkin on mukava. Hoikat liikunnasta ja ruokavalioista itsensä kiukkuisiksi tekevät niin miehet kuin naiset on tosi tympeitä. Itse olen sopivan mittainen yli 170 ja paino sen mukainen n 60 kg. Ikinä ei oletarvinnut kattoa mitä suuhuni panen syön mikä hyvälle maistuu, liikuntaa en harrasta mitä autolle kävelen. Kyllä miehen pitää olla miehen kokoinen ja naise naisen näköinen ei mikään valas. Hävettää oikein nuo nuoret naiset kun ovat jonkin verran lihavia ja pitävät liian pieniä vaatteita niin että iso p.... vilkkuu!

• hoikka vaimo
        miestä tietenkin! kirjoitti:

Vanha totuus ei pala tulessakaan.

Aivotkin saattavat hyvältä vaihtarilta jopa löytyä.

Hehhee, etkö tajunnut että yritin vitsailla, niin typerä oli mielestäni alkuperäinen aihe!? Enhän miestäni ulkonäön takia nainut vaan hänen persoonansa ja etenkin niiden fiksujen aivojen. Vanhetaanhan tässä puolin ja toisin pikku hiljaa, eikä kukaan pysy loppumattomiin parikymppisenä pimuna tai hunkkina.

Kellään vaihtarilla ei ole näitä yhteisiä kokemuksia ja taivalta takanaan, ja etenkin, näitä yhteisiä ihania lapsia, jotka ovat perineet hyvät geenit sekä isältä että äidiltä!

• merkkitähti

1.OLEN AIKA HYVIN ÄITINI MITTAINEN NO 10CM PITEMPI KOLMEN LAPSEN ÄITI JA KUN ÄIDILLÄNI ON PAINOA ABOUT 80KG MINULLA VAIN 52KG NIIN TUO EI PIDÄ KOHDALLANI YHTÄÄN PAIKKAANSA. :)

2.NO TJAA 171CM ON AIKA HYVÄ PITUUS

3.OON SYÖNY 2V. JOKA ILTA RASVAISTA GRILLIRUOKAA JA KAPPAS PAINO EI NOUSE, SIXPACK NÄKYY JALAT KUIN MISSILLÄ, NO OLEN SITTEN SE HARVINAINEN TAPAUS

4.EIPÄ OO NÄKYNY VAIKKA EHDIN LENKILLE KERRAN VIIKOSSA VAIN, HEH HEH HEE

5.EI TODELLAKAA HELPPOA LÖYTÄÄ SOPIVAN TIUKKOJA JA KIREITÄ HOUSUJA ESIM.

6.JAA....EI OO MUTTA EIPÄ OO YLIPAINOAKAAN ALIPAINOA PIKKASEN :( PASKA KU EI LIHO MUUTAKU JOULUNA :( :(

7.EIPÄ TAIDA VAARAA OLLA :D :D

• taitaa ehkä

olla korkeintaan 20?

No, nuoruuden hölmöydet parantaa onneksi aika. Lisää muuten kummasti perspektiiviä asioihin...

• merkkitähti
        taitaa ehkä kirjoitti:

olla korkeintaan 20?

No, nuoruuden hölmöydet parantaa onneksi aika. Lisää muuten kummasti perspektiiviä asioihin...

24v. eikä yksikään lapseni ole mikään nuoruuden hölmöys...sitäkö tarkoitit kenties?? vai sitä syömistä vai muuta, olisi kiva saada tarkennus, uskallatko ees antaa sellasta??

• Mie vaa..

Hyvä tietää, että minut arvoidaan näillä perusteilla.

Äitini on ylipainoinen. Mitä jos mahdollisen puolison äiti on kuollut, etkä ikinä tule näkemään häntä edes valokuvissa? Kuinka sitten kannattaa menetellä? Tai jos lapsi on adoptoitu, etkä koskaan näe biologista äitiä?

En ole pitkä, mutten lyhytkään. Mikä katsotaan lyhyeksi? Minulla on itseäni lyhyempiä ystäviä, mutta myös itseäni pidempiä. Tarkoittaako tämä siis sitä, että lyhyet miehet, jotka eivät halua itseään pidempiä naisia saavat vain lihavia naisia?

Minä kyllä syön kun minulla on nälkä. Ja yleensä sitä mitä kaapissa sattuu olemaan. Kannattaisiko minun alkaa syömään vain joka toinen kerta kun minulla on nälkä?

Minä en kyllä liiku aina omalla autolla, koska minulla ei ole sellaista. Mutta jos minulla on lainassa auto, niin kyllä minä sillä mielummin töihin menen kuin bussilla. Entäs mitä jos ilta lenkille lähtiessä pyydän miestä mukaan eikä hän jaksa, niin tuleeko hänestä lihava? Ja hän liikkuu aina omalla autolla.

Minulla taitaa myös olla muutamat Seppälän housut ja muitakin vaatteita. Jos heitän ne pois ja käyn vaikka H&M:stä ostamassa uudet, niin onko tulevaisuuteni valoisampi?

Riittääkö jos on suomenruotsalainen? Onko ruotsalaiset tarpeeksi ulkomaalaisia? Vai pitääkö olla jostain muualta? Ja koska en kuitenkaan voi sille mitään, etten ole, niin jäänkö ikusesti yksin? Kuolevatko suomalaiset sukupuuttoon, koska kahden suomalaisen ei pitäisi tehdä lapsia?

Toivottavasti minulla on edes vähän toivoa, etten aivan yksin joudu loppu elämääni elämään.

• laihojakin on

Olen kohta 40 ja minä olen saanut 7 tenavaa ja minä olen 160 cm pitkä ja 50 kg painava
        Olen imettänyt lapseni lähemmäs 1v ikäiseksi ja syön kyllä makeaakin
        Ei ole liikakiloja kerennyt tulla
        Lenkillä käynnit ovat vain haaveita
        Äitini on ylipainoinen pallero ja liho kuin jouluporsas mutta olen kai saanut isäni geenejä enempi

• Darren_

Meillä kaikki muut kohdat, paitsi kohta 6. (tietääkseni) ovat kondiksessa. Laskettu aika jouluksi. En malttaisi odottaa!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      42
      2106
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      170
      1868
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1310
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1140
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      91
      895
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      879
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      839
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      43
      836
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      763
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      681
    Aihe