Onko kenelläkään moisesta kokemusta?
Siis olen aina omannut hyvän ihon, ei finnin finniä sitten teinivuosien, milloin silloinkaan niitä ei paljon tullut. Aikaisemmissakaan raskauksissa ei ole ilmaantunut tällaista iho-ongelmaa.
Nyt 14 raskausviikko menossa ja naama on TÄYNNÄ (siis otsa ja korvan vierusta aina leukaan asti) pienen pientä (ja muutama hivenen myös isompi ja kipeämpi) näppylää.
Eihän tämä vaarallista nyt ole mutta erittäin häiritsevää. Mitään puutereita tai vastaaviakaan en ole ikänä käyttänyt.
Onko kenelläkään samaa kokemusta finneistä? Että sitten raskaana ollessa? =)
Ja mitähän tähän pärstään sitten voisi laittaa että hiukan rauhottuisi? Mitään epäpuhtauksia hävittäviä voiteita kenties?!
Hehkeää odotusta kaikille!! =)
Raskaaksi tultua puhkesi akne
7
826
Vastaukset
- näppylä
Sama ongelma, tosin minulla on aina ollut finnejä. Ennen niitä vain oli silloin tällöin pari, mutta nyt koko otsa on tasaisen pienen näpyn peitossa ja muu ylävartalo rintojen välistä ja lapaluista ylöspäin isompien näppyjen täplittämä. Kysyin lääkäriltä viime käynnillä että voiko mittän tehdä, mutta kuulemma mitään lääkettä ei ole. Lohdutteli että toisen kolmanneksen aikana pitäisi kadota. Minulla toinen kolmannes on juuri alkanut ja pientä parannusta on jo näkyvissä. Täytyy vain huolehtia puhdistuksesta ja kosteutuksesta niin ei ainakaan mene enää pahemmaksi. Kuulemma ihan hormooneista johtuva juttu tämä akne. Ekan kärsin tästä hormooniaknesta keskenmenon jälkeen mutta silloin sain lääkityksen joka poisti ongelman.
- odottaja-81,.
Täällä kans tuli kauhea akne heti kun tulin raskaaksi,hirveesti tuli punasia näppyjä otsasta ihan rintojen väliin asti. Nyt on rv 12 2 niin on alkanut häipyä ja parantua. Mä oon koittanu voidella kortisonilla (0,5pros). Mut sitäkään ei saa käyttää kuin 2vkoa kerrallaan kun se ohentaa ihoa. Koita kestää,kyllä ne häipyy :)
- Saman kokenut
Hyvä ihonhoito kaiken A ja O. Puhdista kasvot sekaiholle tarkoitetulla, ei pelkästään siis kuivattavalla tuotteella! Kuivattavaa voit käyttää esim. kerran viikossa. Muista ihon kuorinta noin kerran viikossa, jonka jälkeen kasvonaamio (vaihdellen kosteuttavaa,virkistävää,kuivattavaa jne). Muista myös ihon hyvä rasvaus.
Kosmetologin ihonpuhdistus auttaa, itse ei kannata näppyjä mennä puristelemaan, jää arvet. Kosmetologit myy myös hormoninäpyille tarkoitettua kasvovoidetta.
Itsellä iho parani huomattavasti kun kävin kosmetologin ihonpuhdistuksessa, ei nyt aivan heti, mutta ehkä parin viikon päästä. Jätin myös päivittäisen kuivattavan puhdistusaineen (Acon normaderm) ja aloin käyttämään sitä vain kerran viikossa tai parissa viikossa. Jos kuivattaa ihoa liikaa, tali ei pääse ihon pintaan vaan jää alemmas, jolloin naamaan tulee vain iso mohkura, mutta talia ei näy ollenkaan.
- näppylöitä
Hei!
Itselläni oli ennen lapsia todella huono iho (olisiko johtunut e-pillereistä...), jolloin hirveitä finnejä puhkesi lähinnä selkään ja rintakehään.
Mutta 1. ja 2. lapsen myötä finnit lähestulkoon hävisivät, mutta nyt 3. lasta odottaessa selkä on taas näppylöitä täynnä.
Joten itse päättelisin tämän olevan hormooneista johtuvaa. Tasoittunee sit ajan myötä :)
Minulla myös tullut pientä näppylää korvien viereen sekä kaulaan. Ärsyttävää, mutta toivottavasti ohimenevää...
Hyvää kesää! - lääkäriin
... ja pyydä kirjoittamaan pari tuubia SKINOREN-nimistä aknevoidetta. Voit käyttää aamuin illoin ellet meikkaa (ei sovi meikkivoiteen alle), itse laitan lähes joka ilta finnialueille.
Itselläni oli esikoisen kanssa aivan mahdoton akne, ja nyt kun toinen raskaus alkoi pyysin heti tuota ihanaa ihme-ainetta ;) Finnit ovat pysyneet suht. hyvin kurissa.
On sen verran tuhtia tavaraa kuitenkin, että kun laitoin decoltee-alueelle, se kuivui aivan kamalasti - eli herkkäihoisen kannattaa aloittaa hoito varovasti.
Hehkuvaa raskautta muillekin uus-puberteettisille :D- edelliseen...
- tietenkin tuo skinoren toimii parhaiten, kun sen yhdistää normaaliin ihonhoitorutiiniin, eli sopivat puhd.aineet, kasvovedet ja kosteutus. sellainen lisäys. ja sitten iltapesulle!
- kolmas raskaus
edelliseen... kirjoitti:
- tietenkin tuo skinoren toimii parhaiten, kun sen yhdistää normaaliin ihonhoitorutiiniin, eli sopivat puhd.aineet, kasvovedet ja kosteutus. sellainen lisäys. ja sitten iltapesulle!
Kiitän vastauksista! Huomenna lähdenkin lääkäriltä tuota skinorenia pyytelemään.. On tämä nyt niin uutta ja outoa =)
Ihanaa odotusta teille kaikille kanssasisarille =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931448Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1931431Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901135
- 841000
- 81995
- 39962
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66915Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6857