Alfa 156 2,5 v6 vm 2000

Ei tietoa

Mikä on huippunopeus, kiihtyvyys ja kulutus??

Paljonko tämän ikäisestä kannattaa maksaa jos oletetaan että auto on kaikinpuolin kunnossa ja kilometrejä 130-160000...

18

7217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ari

      Kaunis auto jonka ajettavuus on täysi kymppi.
      Huippunopeus, kiihtyvyys ja kulutus tarpeeksi suuria kaikki.
      Täysin kunnossa olevaa Alfaa ei ole.
      Maksaisin enintään 9000-10000,-.
      Omani ei ole myytävänä.

    • reefz

      230 km/h ja 7,3 s 0-100 km/h
      omassa ajossa kulutus 15,-12 l /100 km , reipasta seka-ajoa
      halvalla ei saa hyväää... eli tarkista että kallis hihnaremontti ei ole heti edessä. mutta haarukka on 10-13 tuhatta

      • erukpå

        kulutus 10,5 - 12


      • ei tietoa
        erukpå kirjoitti:

        kulutus 10,5 - 12

        Kiitokset vaan tiedoista!
        Toi kulutuspuoli taitaa olla paljon siitä kuuluisasta "monosta" kiinni...

        Suorituskyky näyttäisi olevan kyllä sopiva ettei tartte jokaista "kartanovolvoa" väistellä!
        Hyviä ajoominaisuuksia pidän toki arvossa kun tulee viikot ajeltua työpakulla niin sitä vapaa-ajalla ajelisi vähän laadukkaammin.

        Hihnahomman otan tietysti selville ennen kauppoja mutta onko jotain muuta mitä tästä mallista ja tyypistä pitäis erityisesti tarkistaa?


      • Kuutoska
        ei tietoa kirjoitti:

        Kiitokset vaan tiedoista!
        Toi kulutuspuoli taitaa olla paljon siitä kuuluisasta "monosta" kiinni...

        Suorituskyky näyttäisi olevan kyllä sopiva ettei tartte jokaista "kartanovolvoa" väistellä!
        Hyviä ajoominaisuuksia pidän toki arvossa kun tulee viikot ajeltua työpakulla niin sitä vapaa-ajalla ajelisi vähän laadukkaammin.

        Hihnahomman otan tietysti selville ennen kauppoja mutta onko jotain muuta mitä tästä mallista ja tyypistä pitäis erityisesti tarkistaa?

        - Etupäästä ala- ja ylätukivarret onko vaihdettu.
        - Takapäässä pitkittäiset ja poikittaiset tukivarret
        - Moottoripuolella onko kytkinremonttia tehty kuutoskoneessa jos on yli 100tkm ajettu tulee eteen varsin pian
        - Ilmamassamittari onko sitä vaihdettu.

        Ja ilman muuta alustasarja kannattaa laittaa samointein. Ja vanne/rengaspuoli myös kuntoon hyvä koko luokka 215/45/17 tai 215/40/18.


      • ei tietoa
        Kuutoska kirjoitti:

        - Etupäästä ala- ja ylätukivarret onko vaihdettu.
        - Takapäässä pitkittäiset ja poikittaiset tukivarret
        - Moottoripuolella onko kytkinremonttia tehty kuutoskoneessa jos on yli 100tkm ajettu tulee eteen varsin pian
        - Ilmamassamittari onko sitä vaihdettu.

        Ja ilman muuta alustasarja kannattaa laittaa samointein. Ja vanne/rengaspuoli myös kuntoon hyvä koko luokka 215/45/17 tai 215/40/18.

        No niin hyviä vinkkejä tupsahti lisää....

        Kitooos!


    • Tyylillä

      Tee itsellesi kaikkein ensimmäiseksi kysymys: Tahdotko omistaa Alfa Romeon???

      Se, että merkki kantaa täällä meillä pohjolassa "epävarman", "urheilullisen" ja "vika-alttiin Fiatin" -mainetta pudottaen arvonsa nopeasti tavallisen kansankinnerin tasolle, tai jopa sen alle, ei tee siitä amispoju -bemarin korviketta......

      Alfalla ei vinguteta kumia lippalakki päässä kioskin kulmalla eikä ajeta poliiseja kuoliaaksi pikateiden varsille!

      Alfalla ajetaan TYYLILLÄ!!!! Vauhdikkaan tempperamentikkaasti, mutta silti liikennesääntöjä ja muita tiellä liikkujia kunnioittaen. Alfalla ei tötöillä!!

      Tämä on syytä muistaa erityisesti siksi, että kyseisellä ajokilla törttöillessäsi näyt kuin syylä nenässä, sillä Alfan tunnistaa harmaasta Tojo ja Nissan -massasta tyhmempikin ja näin leimaat koko käyttäjäkaartin koheltajiksi!! Tämä siksi, että meitä Alfisteja ei ole suomessa montaa, verrattuna valtamerkkeihin!

      Huomioi, että Alfassa joudut "sietämään" sen persoonallisia ominaisuuksia, joihin et välttämättä isipapan työsuhdevolvossa törmää. Ei Alfa silti mitenkään erityisen vikaantumisherkkä laite ole, erilainen vain.....

      Muista myös, että vastaantulevaa Alfistia tervehditään AINA ja että tätä autoa EI pidetä likaisena!

      Huippunopeudella ei todellakaan ole merkitystä näillä raukoilla rajoilla,(ellet sitten ole aikeissa autoilla Saksassa) sillä kesyinkin Alfa 156 saavuttaa 200 km/h huippunopeuden, eikä maanteillämme ole lupa ylittää 120 km/h.

      Jos suunnittelet muuta, hanki se amisbemari ja sohella sillä!!

      Mitä tuohon kulutus- ja kustannuspuoleen tulee, huomioi, että et todellakaan ole hankkimassa käyttökustannuksiltaan halpaa ajokkia. Eli huolto, osat ja korjaus maksavat! 130 - 160000 ajettu alkaa olla jo yleensä yli 5 vuotias ja siinä voi olla lähes mitä tahansa kulutusosiin liittyviä vikoja (jarrut, nivelet, kytkin jne, jne)Mutta tyyli maksaa.....

      Tee lopuksi kysymys itsellesi: Tahdotko TODELLA omistaa Alfa Romeon?????

      • ei tietoo

        No nyt on tainnu tulla pieni väärinkäsitys. Olen muuten 42v "karvaperse" mies, en mikään finninaamainen "lippalakkiamis". Tarkoitus on ihan oikeasti nauttia Alfan ajo-ominaisuuksista ja tiedän kyllä merkkiin liittyvät pikku käytännön ongelmat Olen omistanut melkein 20v sitten Alfan eli tiedän kyllä mitä tarkoitat.
        Ei vaan nyt jostain syystä kiinnosta pätkääkään nämä massatoyotnissanitvolvot.....jne ja pitäis nyt kuitenkin auto hankkia. Alfaa harkitsen ihan vakavasti ja taidan siis vastata että Tahdon!


      • J..
        ei tietoo kirjoitti:

        No nyt on tainnu tulla pieni väärinkäsitys. Olen muuten 42v "karvaperse" mies, en mikään finninaamainen "lippalakkiamis". Tarkoitus on ihan oikeasti nauttia Alfan ajo-ominaisuuksista ja tiedän kyllä merkkiin liittyvät pikku käytännön ongelmat Olen omistanut melkein 20v sitten Alfan eli tiedän kyllä mitä tarkoitat.
        Ei vaan nyt jostain syystä kiinnosta pätkääkään nämä massatoyotnissanitvolvot.....jne ja pitäis nyt kuitenkin auto hankkia. Alfaa harkitsen ihan vakavasti ja taidan siis vastata että Tahdon!

        ...oikealla asialla. Liity joukkoon.


      • Tyylillä
        ei tietoo kirjoitti:

        No nyt on tainnu tulla pieni väärinkäsitys. Olen muuten 42v "karvaperse" mies, en mikään finninaamainen "lippalakkiamis". Tarkoitus on ihan oikeasti nauttia Alfan ajo-ominaisuuksista ja tiedän kyllä merkkiin liittyvät pikku käytännön ongelmat Olen omistanut melkein 20v sitten Alfan eli tiedän kyllä mitä tarkoitat.
        Ei vaan nyt jostain syystä kiinnosta pätkääkään nämä massatoyotnissanitvolvot.....jne ja pitäis nyt kuitenkin auto hankkia. Alfaa harkitsen ihan vakavasti ja taidan siis vastata että Tahdon!

        Suonet anteeksi väärinkäsitykseni! Olen vain kyllästynyt noihin: "Paljonko se kiihtyy ja kulkee?" -uteluihin, joiden takana on hyvin usein jälkipuberteettia poteva kaveri, jonka likviditeettitasolle Alfan hinta on laskenut.

        Koska Alfa on mielestäni tyyli- ja fiilisauto puhtainmillaan (tai ainakaan minä en ole kenenkään kuullut ostaneen sellaista järkisyihin vedoten)en haluaisi lukea jonkun ikiteinin tappaneen sillä itsensä ja jonkun ulkopuolisen näyttäessään sille kartanovolvo -kuskille, kuinka Milanon ori hirnahtaa..........

        Näköjään tiedät, mitä tahdot.
        Tervetuloa joukkoon..........tyylillä!


      • Ei tietoa
        Tyylillä kirjoitti:

        Suonet anteeksi väärinkäsitykseni! Olen vain kyllästynyt noihin: "Paljonko se kiihtyy ja kulkee?" -uteluihin, joiden takana on hyvin usein jälkipuberteettia poteva kaveri, jonka likviditeettitasolle Alfan hinta on laskenut.

        Koska Alfa on mielestäni tyyli- ja fiilisauto puhtainmillaan (tai ainakaan minä en ole kenenkään kuullut ostaneen sellaista järkisyihin vedoten)en haluaisi lukea jonkun ikiteinin tappaneen sillä itsensä ja jonkun ulkopuolisen näyttäessään sille kartanovolvo -kuskille, kuinka Milanon ori hirnahtaa..........

        Näköjään tiedät, mitä tahdot.
        Tervetuloa joukkoon..........tyylillä!

        Saat anteeksi! :)

        Toki liikenteessä ajetaan järjellä ja sääntöjä kunnioittaen. Onhan se ihan mahdollista joskus kokeilla vaikka suljetulla radalla ajotaitojaan jos niin haluaa. Tärkeintä minusta on auton ajo-ominaisuudet sekä persoonallisuus. Nämä muut nykyautot kun ovat kuin samasta puusta veistetty ja niin kovin tylsiä...

        Kesän jatkoja vaan sinnepäin ...tyylillä


      • Ei tietoa
        Ei tietoa kirjoitti:

        Saat anteeksi! :)

        Toki liikenteessä ajetaan järjellä ja sääntöjä kunnioittaen. Onhan se ihan mahdollista joskus kokeilla vaikka suljetulla radalla ajotaitojaan jos niin haluaa. Tärkeintä minusta on auton ajo-ominaisuudet sekä persoonallisuus. Nämä muut nykyautot kun ovat kuin samasta puusta veistetty ja niin kovin tylsiä...

        Kesän jatkoja vaan sinnepäin ...tyylillä

        No nyt se V6 156:nen on sitten hankittu...
        Kiva on laskee ja saundit on miehekkäät.
        Hauskaa on myös muiden alfistien morjestelu!
        Se saa jotenkin niin hyvälle tuulelle....
        Eipä tuota tapahdu corollan ratissa.


      • ei tietoa
        Ei tietoa kirjoitti:

        No nyt se V6 156:nen on sitten hankittu...
        Kiva on laskee ja saundit on miehekkäät.
        Hauskaa on myös muiden alfistien morjestelu!
        Se saa jotenkin niin hyvälle tuulelle....
        Eipä tuota tapahdu corollan ratissa.

        Merkillistä muuten, että naapuri ei enää oikein juttele ja on jotenkin muutenkin vaivaantunut tämän minun auton oston jälkeen....???
        Eihän tämä käytetty Alfa nyt ole mikään kallis "ökyauto" jonka takia pitäisi" kielensä menettää"! Omituista!
        Kiva on ollu ajella ja on jopa tullut lähdettyä ihan vaan huvin vuoksi tien päälle vaikka ei olisi tarvetta.
        Ruostesuojaus tehdään vielä tämän syksyn aikana.


      • vinossa
        ei tietoa kirjoitti:

        Merkillistä muuten, että naapuri ei enää oikein juttele ja on jotenkin muutenkin vaivaantunut tämän minun auton oston jälkeen....???
        Eihän tämä käytetty Alfa nyt ole mikään kallis "ökyauto" jonka takia pitäisi" kielensä menettää"! Omituista!
        Kiva on ollu ajella ja on jopa tullut lähdettyä ihan vaan huvin vuoksi tien päälle vaikka ei olisi tarvetta.
        Ruostesuojaus tehdään vielä tämän syksyn aikana.

        Minulla oli juuri kuutonen jakopääremontissa. Viikon verran ajelin mitsubishin goltilla. Useat jotka ovat minun ja alfan nähdessään olleet vähä puheisia, ryhtyivät nyt suu korvissa puhumaan tyyliin, että oot sitten vaihtanut autoa? Kun kuulivat kyseessä olevan huoltoaikaa varten varatun sijaisauton, niin naama on muuttunut peruslukemille ja vähäpuheisuus on jatkunut. Niin... mulla rupesi hihnan kiristin koliseen tyhjäkäynnillä ja odottelin sitten korjaamoaikaa sen viikon. Joten jakopään ääniä kannattaa kuunnella.


    • make

      Sen V6 kun käy ajamassa niin se muuttaa teille asumaan. Näin on käynyt niiiin monelle.. :-)

      • Pizzaonhyvää

        Näin siinä perkeles vissiin huomena käy??
        V6 muuttaa meitsin talliin


    • Onnea!

      Mulla oli vastaava,mutta 2 vuotta vanhempi.Auto oli ihanan ihanan ihanan näköinen,ja kiva oli kulkea,kun ei tarvinnut jäädä jalkoihin..mutta..huoh.Elämäni huonoinpia ostoksia,vikoja vikojen jälkeen,ja jatkuvaa korjaajalla ramppaamista.Rahapussi keveni ihan törkeesti..ja loppupeleissä myinkin sitten 5000e halvemmalla pois,kuin mitä olin ite maksanut vuosi sitten!Mutta laskin,että halvemmaksi tulee sekin,kun jatkuvalla syötöllä maksaa korjauslaskuja ja miettiä,millä sitä tänään menis töihin..;(
      Toivottavasti sulla parempi onni!

      • itellekkin

        ja ihan kaikkien automerkkien kohdalla... 28 erilaista merkkiä ja mallia on tullut omistettua eikä niistä yhdenkään arvo ole noussut sinä aikana.. Montaa en ole omistanut edes kuukautta.

        Jos auto on on vaan ajettu niin paskan saat vaikka ostaisit niin "luotettavan" toijotan. Mutta jos ostat hyvin pidetyn yksilön niin silloin on huoletonta ajoa, jos myös muistat itse huolehtia määräaikaiset ajallaan. Turha sanoo että paska kone kun hajos jos yli-ikäinen jakohihna katkeaa. Suurimmat syyt vikaantumisiin löytyvät ratin ja penkin välistä.

        Alfa nyt ei ole niin mahdottoman kallis ylläpitää, diesel-volvon hihnanvaihto maksoi 1800€ tarvikkeineen merkkiliikkeessä. Alfaan 800€.. Ja mitä muuten alfaan tulee niin ajettavuus on kyllä jotain erinomaista, monesti tulee lähdettyä kiertelemään maakuntaa ihan vaan ajamisen ilosta. Kulutus 2.0 ts on ollut maantiellä 6-7l luokkaa, mikä ei ole paljoa kun tietää että koneesta löytyy kiukkua reilusti yli aikakautensa normien.

        Jos jotakin huonoa haluan alfasta sanoa niin se että se selkeästi provosoi noita bemari ja gti-tuning ihmisiä, aina pitää liikennevaloista lähteä kumit ulvoen :D.. No, alfisti ei tästä provosoidu. Antaa muiden koheltaa..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      33
      2244
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1341
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1230
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1215
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1140
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1081
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1035
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      997
    Aihe