Suupielet auki?

Säde*

Mulla on siitepöly-ja kissa-allergia ollu vuosia.

Nyt tänä kesänä on huulet verillä ja suupielet auki, syöminenkin tosi hankalaa.
Oon laittanu Bebanthenia ja kaikkee vededöntä rasvaa mitä on käteen sattunu, ei auta.

Kissastani en luovu tän takia.

Kysymys onkin, että onks teillä muilla ollu tämmösiä huulioireita VAI onkohan jotain vitamiinin puutosta.

Kysäsen kyllä apteekista ja lääkäriltänikin vielä kunhan liikkeelle pääsen.

9

3049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tosin ole allerginen

      mutta suupielet auki ja kipeät vähän väliä.
      Monenmoista olen kokeillut, Sibicortilla (apteekista) olen saanut haavat umpeen. Ennen hampaidenpesua laitan Bepanthenia paksusti.
      B-vitamiinipitoista monivitamiinia olen alkanut ottaa myös.
      Suupielten halkeaminen voi johtua monesta syystä.
      Kannattaa kysyä apteekista ja jos käyt lääkärissä niin häneltä myös.
      Laitatko tänne sitten tietoa mitä on neuvottu.

    • mie myö mä

      Mulla ainakin pahimpaan allergia aikaan huulet rohtuu ja sivut halkeilee. Vaikee sanoa johtuuks just siit....mut pal mahollista

    • ola,,,

      Suupielten aukeaminen voi olla myös merkki B-vitamiinin puutteesta.

    • Almiira

      Itselläni oli suupielet auki lukioajat ( omistin kissan), kunnes joku sanoi, että D-vitamiini auttaisi halkeiluihin. No, söin kalamaksaölykapselikuurin ja sillä halkeilu loppui. Myöhemmin olen kuullut, että suupielien halkeilu johtuu B-vitamiinin puutteesta. Viime talvena söin sitten muutaman b-vitamiinin, kun suupielet halkeilivat ja sekin auttoi. Nyt poden Mgnesiumin puutetta...

      • Säde*

        ..puutos voi mulla olla yksi syy tähän.

        Yleensä syön sitä syksystä kevääseen, mutta tänä vuonna ei jostain syystä tullut ostettua ollenkaan, paitsi että viime viikolla aloitin taas D-vitamiini kalaöljykapselit.

        Ei kai se heti tehoa, mutta ilmoittelen miten jatkossa, jospa se siitä johtuisikin.

        Katellaan....


      • Almiira
        Säde* kirjoitti:

        ..puutos voi mulla olla yksi syy tähän.

        Yleensä syön sitä syksystä kevääseen, mutta tänä vuonna ei jostain syystä tullut ostettua ollenkaan, paitsi että viime viikolla aloitin taas D-vitamiini kalaöljykapselit.

        Ei kai se heti tehoa, mutta ilmoittelen miten jatkossa, jospa se siitä johtuisikin.

        Katellaan....

        Mulla noi puutokset johtuvat siitä, että pistän insuliinia, se aiheuttaa kuulema monen vitamiinin puuutoksia :( Kuten tämän magnesiumin ja viimeksi kuulin huhun, ettei munuaisten vajaatoiminnasta kärsivän saisi syödä magnesiumia. Pakko syödä kuitenkin, kun silmäkulmassa voi olla montakin päivää elohiiri ;)


    • samasta kärsinyt

      B-vitamiinin puutosta, tai sientä. Kokeile ostaa apteekista sinkkipasta-voidetta, ja laita sitä revenneisiin suupieliin, toinen mikä mulla auttaa on sienisalva...siis tarkoitettu esim. jalkojen sienitulehdukseen.

    • on....

      pujon aihettama. Vieläkin pieniä jälkeä ylähuulessa vuosienkin jälkeen kun en vielä ymmärtännyt pysytellä sisällä ja tarkkailla syömistäni! Ihana aikaa tämä siitepölykausi :(

    • Säde*

      Hei taas!
      Aikaa on menny vähän, mutta löytyihän se apu: kyllä se oli sitä B-vitamiinin puutosta.
      Oon nyt syönyt Bevitaa, jossa on kaikki B-vitamiinit, noin vajaa pari viikkoa kait ja käyttänyt ahkeraan Bepanthenia (jossa muuten on myös B-vitamiiniä).

      Lisäks tarkistin puutosoireet ja ainakin mun ruokavalio on just eikä melkein VÄÄRÄ.

      Nyt oon jättäny valkoset pastat, riisit ja leivät pois ja vaihtanut ne tummiin. Mulla on laktoosi-intoleranssi mikä myös aiheuttaa puutosta, mutta sille ny ei voi mitään.

      Rankalla lääkitykselläkin on varmaan osuutensa, mutta syötävä on jos hengissä meinaa selvitä.

      Alotin taas kalaöljy D;n käytön, siinä oli varmaan puolen vuoden tauko, yleensä syön sitä ympäri vuoden.

      Jos näistä oli jollekin apua niin hyvä.

      Ja kiitokset sille joka otti tuon B-vitamiinin puheeksi, en olis sitä tullut ees ajatelleeksi.

      Hyvä kun on tällaisia palstoja ja avuliaita ihmisiä.

      Hyvää kesää kaikille!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe