Köyhän miehen aseet

Tsern

Jonkin verran historiaa lukeneena ja jonkinverran tekniikkaa harrastaneena olen monesti pohtinut aseita ja aseiden hintoja.

Aseet maksavat paljon.
Varsinkin korkean teknologian aseet maksavat paljon.

Seuraavaksi muutamia itse ideoimiani aseita jotka ovat
a. halpoja
b. helppoja valmistaa
c. kansainvälisesti laillisia eli konventionaalisia
d. puolustukseen tarkoitettuja
e. puhtaan sotilaallisia

Panssarintorjunta aseet:
noin 10-25 litran tötsä termiittiä panssarimiinaksi>>> termiitti palaa noin 3200 astetta ja sulattaa siten helposti terästä.
Tai tyhjä Öljytynnyri johon asennetaan TNT:tä ja kaivetaan maahan tien alle ja... You got the idea

jos hessut lipseissä käyttävät edelleenkin vanhoja stalinin urkuja niin miksi emme mekin voisi modernisoida vanhan teknologian raketteja pidentämällä kantomatkaa, parantamalla tarkkuutta ja tehoa. rakettiase ei ole luonteeltaan tarkka mutta käyttökelpoinen sinällään.

Asiahan on niin että monesti vanhaa jo olemassa olevaa ja testattua teknologiaa hyödyntämällä ja modernisoimalla voitaisiin säästää kustannuksissa merkittävästi.
Pick-Up auto jonka lavalle asennetaan 81mm/120mm kranaatinheitin ja johon duunataan hydrauliset nostojalat vakauttamiseksi>>> köyhänmiehen Amos
Sergein voisi asentaa ajoneuvoon jolloin saataisiin liikkuvampi sergei.
Kumista/puusta voisi valmistaa panssari vaunun näköisiä ja kokoisia valemaaleja joihin voisi asentaa vielä jonkun vanhan ladan moottorin tuottamaan lämpöä kaukoohjauksella saisimme helposti liikuteltavia valemaaleja vihollisen pommitettaviksi.

Vanhasta 120mm heittimestä saisi nykyisen kertakäyttöisyyden (vastaisku) sijasta käyttökelpoisemman jos heitin kaivettaisiin poteroon, ladattaisiin ja kaukolaukaistaisiin piuhoilla vaikkapa jostain kilsan päästä jolloin vastaisku tulisi miehittämättömälle alueelle.

keksikää itse lisää.

3

1019

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edes keksiä

      Ainakaan noita valemaaleja. Nythän Pv romuttaa "vanhat" itävaunut, on niin kallista varastoida niitä. JÄRJETÖNTÄ! Eikun paksuun varastorasvaan vaan jonkun varuskunnan perälle halliin, sielläpähän olkoon. Sitte kun tilanne rynnii päälle niin ois edes valemaalikäyttöä jos ei muuta. Vaan kyllä epäilen että äkkiä niille keksittäs parempaakin käyttöä...

    • iippo

      segeitä käytetään myös ajoneuvojen lavalla jos sitä et sattumoisin tiedä

      • Tsern

        Tiedän toki ja oon nähnykki ku sergeitä tungetaan kuorkin lavalle.
        Ongelma suomalaisessa regeikalustossa on se että niitä koulutetaan lähinnä maastokäyttöön. ItK 61 ongelma on myöskin ajoneuvoon asennettuna täysin turhat jalat ja pyörät jotka täytyy tunkea jonnekkin.
        Myöskin olemattonman pienet ammuskannut ovat ongelma.
        Sinällään on tyhmyyden multihuipennus että ikivanhoja taktisesti ja teknisesti lähinnä välttäviä järjestelmiä koulutetaan alati pieneneville ikäluokille ilman että viitsittäisiin edes harkita asejärjestelmän modernisointia tai vaihtoa. Sergei patteristoja on suomessa enemmän reservissä kuin mitä sergeitä on niille jakaa.

        ItK-95 on ihan hyvä ja kiva vehje mutta sergein perusongelmaa eli sen liikuttamisen hitautta ei sekään järjestelmä poista vaan lähinnä lisää. 95 painaa 1200kg ja 61=950 kg. Ammustekniikka on edelleenkin 60-luvun tasoa ja sitä ei ole edes pyritty parantamaan vaikka tarvetta sinällään olisi.

        Ammuksiaparantamalla saisi helposti pidennettyä sekä vaaka että pystyulottuvuutta sekä tehoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      573
      3806
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3288
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2709
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2104
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2061
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1887
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1760
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1719
    Aihe