Eli ko. pyörä ei pysy kylmänä käynnissä ja tyhjäkäyntiä kun käännät suuremmalle niin huutaa lämmettyään. Parhaillaan tyhjäkäynti heijjaa 700-3000rpm. 2000km sitten vaihdettu sytkä, eli vika kai ei pitäisi olla siinäkään. Jännitteentasaajassa vikaa? Valot tosin pysyy kirkkaana koko ajan.
Sama asia ilmeisesti syypäänä siihen että kun kiihdytät reippaasti n.110-120km/h nopeuteen pyörä hyytyy ja alkaa käydä normaalisti vasta n.80km/h nopeuksilla. (On aika inha ominaisuus kun polleana ohittelet jonkun maantiellä niin hetikohta se on jo päästettävä ohi...)
Kiitollinen kaikesta informaatiosta mikä voisi auttaa!
Suzuki GS 450 -81 Käyntihäiriöt...
14
2945
Vastaukset
- cwheelie
Kuulostaa ottopuolen vialta, mahtaako kaasarit olla loppun kuluneet - väljyyttä, pientä jumittamista, likaa/paskaa...
- Suiza450
Juu, hyvin mahdollista. Kaasuttimet ei kai kuitenkaan 80000km jälkeen pitäisi vielä väljät olla. 3 vuotta vanha bensa tosin saattaa vaikeuttaa niitten toimintaan(vinkkiä tankin puhdistukseen?). Ja jostakin vain pitäisi löytää sopivan kokoinen suodatin bensatankin ja kaasuttimien välille?? Paria yleismallia jo kokeilin, mutta ei vaan saa sovitettua..
- sepi
Suiza450 kirjoitti:
Juu, hyvin mahdollista. Kaasuttimet ei kai kuitenkaan 80000km jälkeen pitäisi vielä väljät olla. 3 vuotta vanha bensa tosin saattaa vaikeuttaa niitten toimintaan(vinkkiä tankin puhdistukseen?). Ja jostakin vain pitäisi löytää sopivan kokoinen suodatin bensatankin ja kaasuttimien välille?? Paria yleismallia jo kokeilin, mutta ei vaan saa sovitettua..
Jos laitat hanan ja kaasarin väliin suodattimen niin varmista,että on mp:hen tarkoitettu muuten tule helposti käyntiongelmia.
Ehdotan,että putsaat kaasarit ja bensahanan sihdin. - suiza450
sepi kirjoitti:
Jos laitat hanan ja kaasarin väliin suodattimen niin varmista,että on mp:hen tarkoitettu muuten tule helposti käyntiongelmia.
Ehdotan,että putsaat kaasarit ja bensahanan sihdin.kaasari putsattu liikkeen toimesta ja itse kerran. Mutta likaantuu uudestaan jo n. 10km ajon jälkeen. Eli pitääpä katsoa se tankin sisällä oleva suodatin missä kunnossa se on!
- maestro2
Bensiini-pumppu oikein.... Vaikuttais ettei saa menovettä.... Hanan yhteydessä on alipaineella toimiva kalvopumppu,ainaki pitäis olla... Tai jopa hanan mahdollinen sihti tukossa......
- suiza450
Tämä olikin uutta tietoa että hanan yhteydestä löytyy bensapumppu, alkuperäiseltä hanalta tuo ainakin hyvin pitkälti näyttää että kai sieltä sellanen pitäisi löytyä.
Jos siinä toimiva bensapumppu on niin sehän kai mahdollistaisi sen että alkup. bensaletkua voisi hieman pidentää siitä reilusta 10cm:stä! jolloin suodattimenkin asennus saattaisi helpottua...
Ja juu, pitäisi alan liikkeistä käydä katselemassa löytyiskö jonkunlaista minisuodatinta joka vielä sopisi. - jiiärrä
Siis ei siellä ole bensapumppua. Hana toimii alipaineella, siksi siellä on se kalvo. Hanassa on kolme asentoa: alaspäin normaalisti asento, jolloin alipaine avaa bensan tulon; eteenpäin on varatankki ja taakse pakkosyöttö, jolloin bensa juoksee vaikka kone ei olisi käynnissäkään.
Mutta tuhon vikaan sitten: Eihän kaasareiden kumikurkut vaan vuoda? viittaisi ilmavuotoon tuo tyhjäkäynnin vaeltelu. Kone käyntiin ja pilottisuihketta kurkkujen suuntaan. Jos kierrokset nousee, niin ilmavuotoa on.
Tuohon hyytymiseen, saahan tankki jostakin korvausilmaa. Tankin korkissa on pieni reikä, ja jos se on tukkeessa ei bensa valu riittävän nopeasti kaasariin. - suiza450
jiiärrä kirjoitti:
Siis ei siellä ole bensapumppua. Hana toimii alipaineella, siksi siellä on se kalvo. Hanassa on kolme asentoa: alaspäin normaalisti asento, jolloin alipaine avaa bensan tulon; eteenpäin on varatankki ja taakse pakkosyöttö, jolloin bensa juoksee vaikka kone ei olisi käynnissäkään.
Mutta tuhon vikaan sitten: Eihän kaasareiden kumikurkut vaan vuoda? viittaisi ilmavuotoon tuo tyhjäkäynnin vaeltelu. Kone käyntiin ja pilottisuihketta kurkkujen suuntaan. Jos kierrokset nousee, niin ilmavuotoa on.
Tuohon hyytymiseen, saahan tankki jostakin korvausilmaa. Tankin korkissa on pieni reikä, ja jos se on tukkeessa ei bensa valu riittävän nopeasti kaasariin.Jep autojen kanssa imuvuodot on ollu tuttuja mutta ei vielä näiden kanssa niin pitääkin kokeilla mitä se sanoo jos kokeilisin tuota suihketta.
Pitääkin tarkastaa tuo ilmareikä korkista!
Tämän mopon hanassa on vain kaksi vaihtoehtoa tai sitten tuo vipu on todella jumissa koska taaksepäin se ei kyllä liiku milliäkään. Eli eteen vara- ja alhaalla "pää"tankki. - jiiärrä
suiza450 kirjoitti:
Jep autojen kanssa imuvuodot on ollu tuttuja mutta ei vielä näiden kanssa niin pitääkin kokeilla mitä se sanoo jos kokeilisin tuota suihketta.
Pitääkin tarkastaa tuo ilmareikä korkista!
Tämän mopon hanassa on vain kaksi vaihtoehtoa tai sitten tuo vipu on todella jumissa koska taaksepäin se ei kyllä liiku milliäkään. Eli eteen vara- ja alhaalla "pää"tankki.Tärkeintä kai että saa bensaa. Hanassa on muuten sisäpuolella suodatinverkko ja saattaa olla ruosteen ja muun mönjän täyttämä niin ettei bensaa tule riittävästi. Itselläni oli joskus yhdessä suzukissa tuollainenkin vika.
Itselläni on ollut -81 mallisena sekä GSX 250 että GS 1000 G ja muistaakseni niissä molemmissa oli alipainehana. Sen näkee siitä, että hanaan tulee bensaletkun lisäksi alipaineletku. Luulisin että hanassa se kolmaskin asento on, koska jollei se ole alipainehana, on siinä yleensä se kiinniasentokin.
Juha - maestro2
jiiärrä kirjoitti:
Siis ei siellä ole bensapumppua. Hana toimii alipaineella, siksi siellä on se kalvo. Hanassa on kolme asentoa: alaspäin normaalisti asento, jolloin alipaine avaa bensan tulon; eteenpäin on varatankki ja taakse pakkosyöttö, jolloin bensa juoksee vaikka kone ei olisi käynnissäkään.
Mutta tuhon vikaan sitten: Eihän kaasareiden kumikurkut vaan vuoda? viittaisi ilmavuotoon tuo tyhjäkäynnin vaeltelu. Kone käyntiin ja pilottisuihketta kurkkujen suuntaan. Jos kierrokset nousee, niin ilmavuotoa on.
Tuohon hyytymiseen, saahan tankki jostakin korvausilmaa. Tankin korkissa on pieni reikä, ja jos se on tukkeessa ei bensa valu riittävän nopeasti kaasariin.Se hana saa alipaineen vain toisesta kaasarista,ja aika varmasti alipaine on sykäyksekäs.voi melkein laskea,joka toinen kampiakseli kierros se imaisee.elikkäs mielestäni se toimii pumpun tavoin.... eihän kaasarin synkroja voi edes kattoo tavan alipaine mittarilla kun viisari väpättää,pitää olla vaimennettu mittari.....
- jiiärrä
maestro2 kirjoitti:
Se hana saa alipaineen vain toisesta kaasarista,ja aika varmasti alipaine on sykäyksekäs.voi melkein laskea,joka toinen kampiakseli kierros se imaisee.elikkäs mielestäni se toimii pumpun tavoin.... eihän kaasarin synkroja voi edes kattoo tavan alipaine mittarilla kun viisari väpättää,pitää olla vaimennettu mittari.....
Aika monta tuon ajan suzukia omistaneena olen tuollaisen hanan monta kertaa avannut, eikä siinä ole minkäänlaista pumppuominaisuutta. Tarkastusmielessä otin esille tuollaisen hanan korjaussarjan ja tarkastelen sitä tässä kädessä. Alipaine avaa venttiilin, joka päästää bensan valumaan. Voit vaikka kokeilla jos et usko kone käyntiin ja bensaletku irti. Painetta ei synny, bensa pääsee vain normaalisti valumaan.
- vanha motoristi
suiza450 kirjoitti:
Tämä olikin uutta tietoa että hanan yhteydestä löytyy bensapumppu, alkuperäiseltä hanalta tuo ainakin hyvin pitkälti näyttää että kai sieltä sellanen pitäisi löytyä.
Jos siinä toimiva bensapumppu on niin sehän kai mahdollistaisi sen että alkup. bensaletkua voisi hieman pidentää siitä reilusta 10cm:stä! jolloin suodattimenkin asennus saattaisi helpottua...
Ja juu, pitäisi alan liikkeistä käydä katselemassa löytyiskö jonkunlaista minisuodatinta joka vielä sopisi.bensahanalle menee kaksi letkua, on kyseessä ns. automaattihana. Suodatin on tankin sisällä.
Puhdista kaasuttimet ja tarkasta suuttimet sekä huom. kaksoiskaasuttimet pitää myös synkronoida toimimaan samalla tavalla.
- GS 450 L
Minulla oli viikonloppuna samanlaisessa pyörässä samat oireen. Korjautui kun vaihdoin vuotavan alipaineletkun joka tulee bensahanalle. Hana on neliasentoinen (mutta täysin jumissa).
- Anonyymi
Sz
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631443Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on561247Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241229Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141130- 1261068
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk317999Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994- 42939
- 72905
- 73899