Sairaalloinen ukkosen pelko

Nainen25

Pienenä en pelännyt ollenkaan ukkosta, mutta kun muutimme maalaiskylään, jossa asustelivat hetken aikaa saman katon alla myös serkkuni perheineen...hän pelotteli minua pallosalamoilla, tulipaloilla, räjähdyksillä yms. mitä kaikkea ukkonen tekeekään pahaa. Sinä kesänä oli sattumalta todella kovia ukkosen ilmoja, että piti jopa pakastin ja jääkaappi irroittaa seinästä, televisio räjähti ennen ukkosta, tuvasta, navetasta ja muista pihapiirin rakennuksista piti sammuttaa päävirta, salamoita tuli pistorasioista sisälle...melkein kaikki serkkuni pelottelut toteutuivat sinä kesänä ja sen jälkeen olen pelännyt ukkosta sairaanloisesti!!!
Aina kun kuulen nykyään jyrinää, alan varmistelemaan että kaikki johdot on irti ja ettei ole verhoja pistorasioiden edessä...ihan kuten isäni teki kun olin pieni ja oli kova ukonilma. Sitten kun salamat alkavat välähtelemään niin alan itkemään hysteerisesti!!! Etsin pakoteitä pihalle jos tuli syttyy palamaan eteisessä, katson pihalle missä on auto että voi mennä sinne suojaan...tämä on aivan kamalaa!!!

45

9555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äöäöäö

Kyllä lähtee töpselit irti kun alkaa kumisemaan. Nuorempana istuin pöydän alla. Tosin siellä istui äitinikin. Mutta nyt aikusena olen opetellut tulemaan toimeen ukkosenkin kanssa.
      Kerrostalossa oli huolettomampaa mutta nyt omakotitalossa ajattelee et menee noita sähkövehkeitä hajalle ja voi tulla paljon muutakin.
      Samalla tavalla pistorasiat paukkui ja katkusi ja naapuriin löi niin että isäntä joutui sairaalaan.
      Uskallusta ja opettelua on vaatinut että nykyisin voin mennä jopa kuistille katsomaan salamointia.
      Mutta vain silloin kun se ei ole ihan kohdalla. Todennäköisesti silloin minut löytää taas pöydänalta, kun ei ihan kohdille ole tullut nyt muutamiin kesiin.
      Eikä se pelko ole mikään häpeäjuttu. Kyllä sitä luonnonvoimaa pitää vähän pelätä (lue kunnioittaa)

• !!!!

Ainakin mun tuttavapiirissäni on monta, jotka pelkää ukkosta. Itsekin otan tietsikan ja TV:n johdot seinästä, kun alkaa jyristä.
        Moni on vähätellyt pelkoani, mutta en siitä välitä. Pelkoja on niin paljon erilaisia, joten oon kysellytki kavereilta, mitä he pelkäävät. Melkein aina paljastuu joku pelko. Mulla se on ukkonen ja korkeat paikat.
        Tosi on, et luonnonilmiöitä on syytä kunnioittaa.

• !!!! kirjoitti:

Ainakin mun tuttavapiirissäni on monta, jotka pelkää ukkosta. Itsekin otan tietsikan ja TV:n johdot seinästä, kun alkaa jyristä.
        Moni on vähätellyt pelkoani, mutta en siitä välitä. Pelkoja on niin paljon erilaisia, joten oon kysellytki kavereilta, mitä he pelkäävät. Melkein aina paljastuu joku pelko. Mulla se on ukkonen ja korkeat paikat.
        Tosi on, et luonnonilmiöitä on syytä kunnioittaa.

Pelko on monisyinen, kaikin osin selvittämätön ilmiö. Omassa lapsuuvessani äitevainaa pruukas pelätä ja oli melki hysteerinen, kun mie en pölänny ollenkhan!
        En vieläkään osaa tuntea MIKSI pitäisi pelätä ukkosta? Olen kerran mennyt kontalleni salaman iskusta maalla. Olin jotain öpaut 10..12 vee, kun juoksin riiheltä taloon - vesisateen lähestymisen takia. Salama iski viereisellä pellolla, n 5..6 m päässä olevaan heinäseipääseen, joka oitis lehahti isoksi tuleksi. Tunsin kuin ilma olisi keuhkoista loppunut - ehkä salama veikin hapen. Suistuin turvalleni maahan ja tunsin kyllä sähköiskunkin. Lähitalosta juoksi mies hätääntyneenä, luuli kuulemma salaman osuneen minuun! En edes ehtinyt säikähtää, koska se kävi niin nopeasti. Kuin salama :-))
        Mutta - pelkoa ei jäänyt! En osaa siis pelätä, vaikka tiedänkin pahoja ukonilmalla tapahtuneita.
        Olin esim USAssa, jossa ukkosen ja tornadon tuhot näin omin silmin! Tosi pahaa jälkee tuli! Useita taloja meni pillan pärehiksi...

• pilleri123

olen aina istunut rappusilla katsomassa kuinka mahtavia salamat on.. ja osotellut jännittäen millainen jyrähdys seuraa perässä. on upeaa seurata jotain niin voimakasta! ja niitä pallosalamoita ei tule kovin usein

• Ukkoslinkki

Saattaa olla Sulle jo ennestäänkin tuttuja, kokosin kuitenkin tuohon muutamia 'ukkoslinkkejä'. Usein järjetöntä pelkoa voi helpottaa ihan silläkin, kun tutstuu asiaan kaikessa rauhassa, silloinkun tilanne ei ole akuutti.

Maalaistalossa jossa silloin olit, ei varmaankiaan ollut ukkosenjohdatinta. Nykyäänhän yleensä rakennukset johadatetaan ukkosen varalle.

Ukkospelko on tuttu tunne minullekin ja hyvin muistan kun lapsena keskenämme pelottelimme toisiamme mitä kamalammilla ukkosjutuilla, luulisin että kyse oli enemmänkin omasta pelontunteen purkamisesta, kuin tarkoituksellisesta kiusaamisesta.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ukkonen
      http://www.fmi.fi/kysymyksia/index_6.html
      http://212.54.2.142/sahko_ja_hissit/faq/ukkossuojaus.html
      http://www.helsinki.fi/~oruth/sade_ja_ukkonen.html

• Nainen25

Silloin pienenä kun olin muuttanut vanhempien ja siskon kanssa maalaistaloon, ei todellakaan ollut ukkosenjohdatinta eikä siihen ole tänä päivänäkään vielä laitettu ukkosenjohdatinta. Ei kyllä ole sen vuoden jälkeen ollutkaan enää sellaisia painajaismaisia ukkosia, mutta kun salama lyö kartanon takana olevaan kallioon niin silloin salama välkähtää todella kamalasti. Eilen olin kämpilläni kun ukkonen yllätti ja käväisi päälläkin, mutta siellä ei salaman jälkeen jyrähtänyt painajaismaisesti...kolahti vain hiukan eikä ukkonen ollut päällä kuin 5 minuuttia kun maalaistalossa jossa olen asunut pienestä asti on ukkonen aina ollut päällä 2 tuntia.

Kiitoksia muuten ukkoslinkeistä, katsonkin ne läpi samantien.

• silloin ennen
        Nainen25 kirjoitti:

Silloin pienenä kun olin muuttanut vanhempien ja siskon kanssa maalaistaloon, ei todellakaan ollut ukkosenjohdatinta eikä siihen ole tänä päivänäkään vielä laitettu ukkosenjohdatinta. Ei kyllä ole sen vuoden jälkeen ollutkaan enää sellaisia painajaismaisia ukkosia, mutta kun salama lyö kartanon takana olevaan kallioon niin silloin salama välkähtää todella kamalasti. Eilen olin kämpilläni kun ukkonen yllätti ja käväisi päälläkin, mutta siellä ei salaman jälkeen jyrähtänyt painajaismaisesti...kolahti vain hiukan eikä ukkonen ollut päällä kuin 5 minuuttia kun maalaistalossa jossa olen asunut pienestä asti on ukkonen aina ollut päällä 2 tuntia.

Kiitoksia muuten ukkoslinkeistä, katsonkin ne läpi samantien.

ukkonen pysyi meidän talon tuntumassa yhden yönkin ja päivän tai pari päälle,
        vaikka joku on sanonut että silloin se tuntui vaan siltä että ukkoset kovempia ja rajumpia, mutta kyllä
        ei nykyään ole niin rajuja kuin esim 1970 luvulla ja ennen sitä,
        tietysti lapsi ja nuori kokee ukkosen erilailla kuin aikuiset,

• SÄÄSTÄ...

... jos ukkonen iskee. Se on vaan sellainen pieni nollajohdin, jolla on aivan maginaalinen merkitys silloin. Salaman virrat on sen verran rajuja, että eipä ukkosenjohtimilla sitä juurikaan lievennetä. Parempi vaan toivoa, että ei iskisi juuri tähän kotiini!

• minä-

Ukkonen särkee mitään aika harvoin. Jos vaan on johdot irti niin ei ole mitään syytä huoleen. Aika jännä että tulee salamat sisälle pistorasioista. Itselle ei ole kyllä koskaan käynyt vaikka on joku sanonutkin että mahdollista on.

• zirbba

Kuulostaa niin tutulta. Ite oon alkanu pelkää ukkosta sen tuhojen myötä. Joka kesä jotain hajottanu ja lopullinen niitti oli ku pallosalama iski taloon. Mutta kaikista ukkosista on selvitty. Edelleenki pelkään ukkosta, vahin ikkunan eessä ja lasken kui kaukana/lähellä se on.Ku on oikeen kovat helteet nii en osaa niistä nauttia ku mietin vaa et mitä kuumempaa nii sitä kauheempi ukkonen. Tätä se meikäläisen kesä tahtoo olla. Mut tsemppiä sulle ja voimia ukkosilla!!

• yks

pelkään ukkosta, olen ollut muutamassa tosi pahassa ukonilmassa. Saanut myös salamaniskun muuan vuosi sitten. Eli jos suinkin mahdollista, ei töitä tms, kunnon paukku väkevää helpottaa hiukan.

• Tiitus-07

omakohtaisen tarinan, joka vapautti minut ukkosen pelosta. Pelkäsin lapsena ja vielä aikuisiässäkin aivan sairaalloisesti ukkosta. Lapsena vietin ukonilmat peiton alla ja joskus jopa perunakuopassa.
      Sitten yksi kesä olin menossa telttailemaan metsäjärvelle viikonlopuksi koirieni kanssa.
      Ehdin juuri telttapaikalle kun alkoi satamaan ja ukkonen jyrisemään. En ehtinyt pystyttämään telttaa. Siellä oli sellainen pieni muovikatos (laavu)jonne sitten sateensuojaan koirien kanssa istuuduin. Pelkäsin ihan hirveästi kun salamat räiski joka puolella. Siinä sitten istuin ja aluksi pelkäsin... Minulla ei ollut mitään muuta mahdollisuutta kuin odottaa... Olin luonnon armoilla. Ukkonen jytisi kolme tuntia aivan päällä. Jotenkin siihen ajan kanssa turtui ja pelko alkoi helpottaa. Uskalsin jopa katsella salamoiden leiskuntaa loppujen lopuksi. Sen jälkeen en ole ukkosta pelännyt. Ukkosen kohtaaminen oli minulle se ratkaiseva askel.
      Ei tämä ehkä toimi kaikilla mut minulta se poisti pelon.

• en enää !

Pelko lähtee kotoa, siksipä en pelkää lasten aikana, etteivät tule vauhkoiksi.
      Pelkäsin lapsena, hieman kun jyrisi kaukana, hain paikan eteisestä peittojen alta, siinä silmät kiinni olin kunnes taivas rauhoittui.

Sydän hakkasi 180, nyt puhuttaisiin paniikkikohtauksesta, silloin olin hullu. Sitten opin sen, etten autossa pelkää,
      siitä lähtien menin aina autoon kun olin maaseudulla, usein ajelin, enkä pelännyt, vaan nautin salamoista.
      AUTO on minulle turvapaikka. Vaikka sen turvallisuudesta ollaan kahta mieltä, minä en edes pelkää siellä, jos kuitenkin henki autossa lähtee, kuolen tyytyväisenä, en peloissani.

• Jytise

Ukkosia on liian harvoin. Rajuja sellaisia vielä harvemmin. Toivon että joka päivä olisi ukkonen. Muuten pelkään maailman menneen raiteiltaan. Menen aina pellolle ja puun alle kun ukkostaa. Siitä on kiva seurata tuota upeaa säiden ilmestystä.

• pikku vihje

Kun menet pellolle ukkosta ja salamoita seuraamaan, otappa mukaan rautaharava tai tv-antenni, jos vaikka saisit sen luonnon sähikäisen kiinni. Miljoona volttia tuntuu kyllä jossakin, ainakin tukka nousee pystyyn.

• apuaa!!

EI UKKOSEN AIKANA SAA MENNÄ PUUN ALLE!! VOI VIELÄ KUOLLA! Muista tästä lähtien. Katso Karkkipussi 95
        hahmon juttu

• miten eri tavoin

ihmiset kokevat asioita... minä taasen en tiedä juuri romanttisempaa kuin ukonilma ja sateen ropina a ja kohinaa vasten. noina hetkinä on aivan mahtavaa istua kuistin keinussa suojassa sateelta oman rakkaansa kainalossa ja vain kuunnella... tuota luonnon suloista sinfoniaa.

• Pidän myös

itse ukkosesta sekä salamoinnista. Terveen maalaisjärjen käyttö on tietysti hyvä asia, ja kannattaisi miettiä myös asioiden tilastollisia näkökulmia...aivan niin kuin lentokoneonnettomuuksista yms. Kuinka todennäköistä on, että kuolee salamaniskuun tai lentokone putoaa taivaalta alas? Huomattavasti todennäköisempää on tulla henkilöauton yliajetuksi!

• Iso-Jorkki

Hankkikaa kunnolliset ylijännitesuojat sinne sähköpylvään latvaan, josta teidän sähköliittymiskaapelinne mittaukselle tulee ja sieltä kuparijohdin niin, että se yltää johonkin kosteaan maaperään reilusti. Samoin puhelin johdon ylijännitesuojaus kuntoon ja yhdistys sähköpuolen maadoitukseen jos ilmapiuha vielä tulee kiinteistöön. Ukonilmalla esiintyvät "tulipallot" ja "räjähdykset" ovat salaman iskusta johtuvia ylijännitteitä jotka täytyy johtaa maahan ennen kuin ne tulee sisään asuntoon.. Ei tarvitse pelätä, kun nämä sähköiset asiat on laitettu kuntoon eikä asiaan todellakaan liity mitään yliluonnollista.

• Merja

Varmasti kamalaa. Kannattaisi puhua joskus lääkärille tuosta pelosta.

• Tahvo Kenonen

Eihän ukkosta tarvitse pelätä, mutta on sitä syytä kunnioittaa edes hieman. Tarkoittaa siis sitä, että en lähtisi kiipeämään esim. tienoon korkeimpaan puuhun tai heilumaan vaikkapa 6 metriä pitkän hiilikuituvavan kanssa keskelle järveä yläpuolella riehuvan ukkosilman aikana.

• Salamatar

Ennen kammosin ukkosta, menin aivan hysteeriseksi jo maaliskuussa kun odotin tulevaa kesää ja ukkosia. Mutta nykyinen mieheni opetti minut kunnioittamaan ja ihailemaan ukonilmaa. Monena yönä ukonilmalla ollaan kuistilla seurattu taivaanrannassa tanssivaa ukkosmyrskyä.. =)

• xxxxx

rauhoittavaa nappia naamaan ja maailma värikkääksi. Minä olen totuttanut koiranikin pienestä pitäen ukkoseen niin eipä ole huolta uudenvuoden raketeistakaan!

• kylvain

Minä en ole pelännyt ikinä ukkosta. Sinänsä se on kaunista ja romanttistakin. Taivaalla jyrisee ja värejä vilkkuu ja sataa paljon vettä. Jotain niin kaunista. Olen ollut ukkosella joskus uimassakin, mutta en kauhean kauaa uskaltanut siellä uida ja aivan syystäkin, kieltämättä oli helvetin lämmin vesi silloin järvessä :)

• Mimmi213548798

Tyttäreni pitää ukkosesta vaikka olen itse aina hiukan pelännyt ukkosta.

Kun ukkonen lähestyy tyttäreni odottaa sitä innolla ja kun ukkonen on ihan päällä hän yrittää tallentaa parhaimmat pamaukset videolle tai kameraan.

• höppänä

olen aina pelännyt ukkosta ja vaikka olen kohta kuusikymppinen niin pelko vaan lisääntyy minä vedän myös kaikki johdot irti sammutan valot ja jos tulee lähelle menen rappuun asun nimittäin kerrostalossa ja jos ulkona on mustia pilviä tulossa en mene ulos ollenkaan tämä ukkospelko pilaa aina minun kesäni

• Artsukkaa..

Itse oon huomannut parhaaksi keinoksi mennä sängyn alle piiloon ja varmuuden vuoksi panen huivin silmille ja korvatulpat korviin. Et tiedä mitään ukonilmasta. Ja vaikka salama iskisikin taloon, harvemmin se löytää sut sieltä sängyn alta.
      Yleensä salama iskee joka 10tuhanteen ihmiseen, mutta sama oosuma on myös lottovoittajilla.

• Nainen25

Mun on aina pakko nähdä kun salama lyö, koska näen sitte että jos se osuu taloon ja sytyttää talon palamaan niin ehdin juosta talosta pihalle ennenkö tuli leviää. Ja aina ku yöllä on ukkosta niin valvon väkisin siihen asti kun ukkonen on ohitte että on varmasti turvallista nukkua.

• Kuluttajavirasto

Kuluttajaviraston testeissä parhaaksi suojaksi ukkosta ja salamointia vastaan on havaittu foliohattu. Nyt kaikki sellaisia värkkäämään ja päähän virittelemään.

• Marja125486589
        Kuluttajavirasto kirjoitti:

Kuluttajaviraston testeissä parhaaksi suojaksi ukkosta ja salamointia vastaan on havaittu foliohattu. Nyt kaikki sellaisia värkkäämään ja päähän virittelemään.

Liikenteessä ja vesillä pääsee hengestään paljon useammin, ukkonen tappaa tosi harvoin.

Todennäköisyys kuolla salaman iskuun on todella pieni, kuka tietää edeltä päin jos jää vaikka auton alle kauppa reisulla ihmisiä kun kuolee liikenteessä harva se päivä jopa useita päivässä.

• jänishousu
        Marja125486589 kirjoitti:

Liikenteessä ja vesillä pääsee hengestään paljon useammin, ukkonen tappaa tosi harvoin.

Todennäköisyys kuolla salaman iskuun on todella pieni, kuka tietää edeltä päin jos jää vaikka auton alle kauppa reisulla ihmisiä kun kuolee liikenteessä harva se päivä jopa useita päivässä.

Ukkonen on aivan hirvee jos se tulee yöaikaan.Pelkään aiva hirveesti ja joka kerta on päästävä autoon ja lähettävä liikkeelle.Sit pystyy oleen muuten ei jos joutuu jäämään kotiin.Olen pelänny lapsesta asti ja se ei tule koskaan meneen ohi.Kokeiltu on ja tuloksetta.

• Miwwy

Minä en sinänsä pelkää ukkosta, mutta ukkosen aikaan tulee aivan kauhea päänsärky...

• Karkkipussi 95

Älä ole lampun alla, älä ole puun alla, älä käytä hanaa auki, älä ole pellolla, älä ole sateenvarjon alla ukkosella, ota johdot pois seinästä. Ota rauhallisesti, älä mene ulos. Älä ole lähellä toisia
      ihmisiä, pidä turvallinen väli. Älä pyöräile tai juokse ukkosella.

Ps. Meillä on ollu pari päivää putkeen ukkosta, ja kuulin että oulun salossa oli lentokentälle ohjattava tie, niin siellä oli tie menny poikki ja siellä oli yli metrin verran vettä korkeutta!

• tsimmarit ja tsammarit

olet turvassa vedessä koska jos salama iskee niin se iskee veteen eikä sinuun, olen myös kuullut että jos menee erittäin ison puun alle niin salaman iskiessä puuhun sinulle ei käy mitenkään koska puu on niin iso ja suojaa sinua

• Nainen25

Eli Älä Puhu Paskaa...tyhmäki sen tietää että jos meet ukkosella puun alle suojaan ja jos salama osuu puuhun niin se on yhtä hengenvaarallinen isku ku jos seisoisit aukealla paikalla ja salama osuis suhun.
        Samoin jos meet uimaan ja jos salama osuu järveen niin salaman aiheuttama sähköisku kulkee pitkän matkan vedessä ja antaa kuolettavan sähköiskun ihmiselle joka erehtyy uimaan ukkosella...ihmisestähän on 75% vettä.
        Pitäisköhän sun lukea varoitukset ukkosesta vielä kertaalleen ja opetella nuo kohdat monta kertaa läpitte?

• tsimmarit ja tsammarit
        Nainen25 kirjoitti:

Eli Älä Puhu Paskaa...tyhmäki sen tietää että jos meet ukkosella puun alle suojaan ja jos salama osuu puuhun niin se on yhtä hengenvaarallinen isku ku jos seisoisit aukealla paikalla ja salama osuis suhun.
        Samoin jos meet uimaan ja jos salama osuu järveen niin salaman aiheuttama sähköisku kulkee pitkän matkan vedessä ja antaa kuolettavan sähköiskun ihmiselle joka erehtyy uimaan ukkosella...ihmisestähän on 75% vettä.
        Pitäisköhän sun lukea varoitukset ukkosesta vielä kertaalleen ja opetella nuo kohdat monta kertaa läpitte?

neiti on hyvä ja tulee opettamaan..saiskos yksityistunneilla?

• Nainen25
        tsimmarit ja tsammarit kirjoitti:

neiti on hyvä ja tulee opettamaan..saiskos yksityistunneilla?

Vai oot huumorimiehiä, tunnenko peräti sut? Yksi kaveri samanlainen huumorimies!
        Heh, en muuten anna yksityistunteja...oppilaita pitää olla semmoset 30 ja ei kai haittaa ku muut oppilaat on alta 10 vuotiaita :D

• tsimmarit ja tsammarit
        Nainen25 kirjoitti:

Vai oot huumorimiehiä, tunnenko peräti sut? Yksi kaveri samanlainen huumorimies!
        Heh, en muuten anna yksityistunteja...oppilaita pitää olla semmoset 30 ja ei kai haittaa ku muut oppilaat on alta 10 vuotiaita :D

no mä nyt vaan joskus lasken huumoria vähän vakavammastaki asiasta, jotkut tykkää jotkut ei..sä esimerkiksi haukuit jo tyhmäksi! no en mä nyt 30 saa kasaan ellen ota naapurin kissat ja koirat mukaan.. mä tuun vallan mainiosti toimeen 10 vuotiaiden kanssa, tiedäthän sä jo mun henkisen iän, no ei vain ;D

• Nainen25

no mä nyt vaan joskus lasken huumoria vähän vakavammastaki asiasta, jotkut tykkää jotkut ei..sä esimerkiksi haukuit jo tyhmäksi! no en mä nyt 30 saa kasaan ellen ota naapurin kissat ja koirat mukaan.. mä tuun vallan mainiosti toimeen 10 vuotiaiden kanssa, tiedäthän sä jo mun henkisen iän, no ei vain ;D

Jotkut näillä palstoilla vaan on sellasia että ne "haukkuu"/tahallaan ärsyttää ihmistä joka on kirjoittanu jotain tekstiä...luulin sua sellaiseksi, mutta et ollukkaa semmonen ihminen, sun tapaisia ihmisiä pitäis olla näillä palstoilla enemmänki :)
        No, voi harmi...ei siitä opetuksesta sitte tuu mitää, kissojen ja koirien keskittymiskyky on nolla...heh, voisin kysellä naapureilta haluavatko oppeja että pääset mukaan :D

• tsimmarit ja tsammarit
        Nainen25 kirjoitti:

Jotkut näillä palstoilla vaan on sellasia että ne "haukkuu"/tahallaan ärsyttää ihmistä joka on kirjoittanu jotain tekstiä...luulin sua sellaiseksi, mutta et ollukkaa semmonen ihminen, sun tapaisia ihmisiä pitäis olla näillä palstoilla enemmänki :)
        No, voi harmi...ei siitä opetuksesta sitte tuu mitää, kissojen ja koirien keskittymiskyky on nolla...heh, voisin kysellä naapureilta haluavatko oppeja että pääset mukaan :D

niin mä voin hyvittää ton mun tempauksen, vaikka sitten tarjoamalla kahvit ja pullat kaikille!

miten musta tuntuu että me ollaan eksytty jotenki tästä sun avauksen aiheesta ;D

• Nainen25

niin mä voin hyvittää ton mun tempauksen, vaikka sitten tarjoamalla kahvit ja pullat kaikille!

miten musta tuntuu että me ollaan eksytty jotenki tästä sun avauksen aiheesta ;D

Ok, tarjoa vain kahvit ja pullat mutta mulle teetä. Muuten, tarjoatko virtuaaliteet ja kahvit ku et tiedä missä oleskelen :D

Mä kans eilen ajattelin että nyt ollaan pahasti eksytty aiheesta, mutta on harvinaista ku näin joku alkaa juttelemaan keskustelupalstalla niinku chatissa ikään! Mutta en pidä pahana näitä chattimaisia keskusteluja.

• tsimamrit ja tsammarit
        Nainen25 kirjoitti:

Ok, tarjoa vain kahvit ja pullat mutta mulle teetä. Muuten, tarjoatko virtuaaliteet ja kahvit ku et tiedä missä oleskelen :D

Mä kans eilen ajattelin että nyt ollaan pahasti eksytty aiheesta, mutta on harvinaista ku näin joku alkaa juttelemaan keskustelupalstalla niinku chatissa ikään! Mutta en pidä pahana näitä chattimaisia keskusteluja.

..mun jollain tavalla maksaa se palkka mikä sulle kuuluu opetuksesta..aika pienellä palkalla kun kupposella teetä sä tuut toimeen, meinaan tollasille työntekijöille vois olla kysyntää alalla kuin alalla

halvaksihan nuo virtuaaliteet tulee, mut maistuuko ne niin hyvälle kuin oikeassa elämässä? ;D

• SHST

Ukkosenjohdattimemme oli yhdestä kohtaa niitattu liian tiukkaan ja muovisuoja oli mennyt rikki. Ullakko ehti hiilostua ja jos naapuri ei olisi soittanut palokuntaa koko 300 neliän talo olisi palanut tuusan nuuskaksi räjähdysmäisesti koska koko ullakko oli jo valmiina "räjähtämään liekkeihin". Tämä ei tapahtunut Suomessa. Salaman iskusta ehdin olla talossa noin 1,5 tuntia ennen kuin minut ajettin ulos naapureiden käskystä, he näkivät savun, minä en. Kaikki on mahdollista!

• SHST

Täällä Suomessa useampi tietokone ja puhelin syttynyt palamaan tai muuten vaan hajonnut ukkosella ja tämä on todella paikkassa jossa ukkonen tulee ja pysyy. Meillä kotona hajonnut 2 konetta ja vanhemmillani 4. Nyt olemme oppineet ja on kaiken maailman turva jutut mutta silti otan johdot pois. Kaverilla tuli vanhanaikaisesta uunista pallosalama mutta onneksi kaikki selvisi hengissä.

• Äijä24

Itse pidän ukkosesta aivan hirveästi, se on mielestäni komea ja voimakas ilmiö. Mahtava katsella ulos kun jytisee. "Arvostan" tietysti ukkosen eli luonnon voimaa, mutta en missään nimessä pelkää. Mutta, onpahan itselläkin ollut omat pelot... Meitä on moneen junaan.

Tsemppiä kaikille pelkääjille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2523
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      101
      1039
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      63
      789
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      707
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      690
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      668
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe