Olen lukenut tota sunin java tutoriaalia ja tehnyt pieniä ohjelmia ihan itse. Kannattaisko tota applet ohjelmointia alkaa harjoitella kun se on sitä mitä oikeasti tarvitaan. Mut näyttää kyllä aika monimutkaiselta. Ainakin mitä itse oon kattonu niin siinä ei tarvi tehdä main eli pääohjelmaa ollenkaan ja muutenkin pelkkä hello world tulostus vaati grafiikkakäskyjä sun muuta.. mistä sais hyvä applet alkeet oppaan netistä?
Applettien kanssa aloittelu
1
319
Vastaukset
- LepLep
Jos aiot Javalla koodata nettiin kaikkien käyttöön käyttöliittymiä niin jääpi Applet ainoaksi vaihtoehdoksi.
Käytännössä Applettin koodi menee aina seuravaasti.
- Luokkasi perii Applet luokan (class Oma extends Applet)
- init() -metodissa alustetaan kaikki luokan tarvitsemat Oliot/muuttujat jne. Metodi suoritetaan ainan ennen paint() metodia.
- init() metodin jälkeen kutsutaan automaattisesti ns. konepellin alla paint(Graphics g) -metodia, jolla siis varsinainen piirtäminen piirtoalustalle tapahtuu
Sitten pitää ottaa huomioon, että milläa selaimella/selaimilla applettia olisi tarkoitus pyörittää.. Koska IE ja esim. Netscape laatavaat Appletit eri tavalla:
ja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017463
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?835092- 794889
- 1324288
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103068- 522709
- 432632
- 532267
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818112243Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211860