Hei,
Olen käynyt läpi mollin ja te keskuksen sivuja ja kysymys kuuluukin, onko muita mahdollisia avustuksia tai niitä myöntäviä instansseja olemassa aloittavalle LY tunnus yrittäjälle kuin starttiraha.
Kyse ei ole vientitukeen, maatalous tai muihinkaan kehitysalueille keskittyvästä yrittämisestä, vaan markkinoin&mainonta konseptista. Investointituetkin lienee ovat pienehköjä rajoittuen lähinnä kotitoimistoon alkuvaiheessa ja IT hankintoihin.
Kyselevä yrittäjä ?
Yrittäjän tuet
4
1985
Vastaukset
- yritysneuvontaan
Onko paikkakunnallasi jotain yritysneuvontaa antavaa tahoa, elinkeinoasiamiestä tai jotain. He osaavat neuvoa noista tuista.
Keralla, KTMllä ja muilla on kyllä erilaisia tuki- ja rahoitusmuotoja yrittäjille, muitakin kuin starttiraha.- Tuleva yrittäjä
Kotipaikkani on Helsinki. KERAn tosiaan muistin itsekin juuri, tosin eikös kyse ole kehitysaluerahastosta. Äkkiseltään kuulostaa, ettei Helsinki ehkä kuulu ko. etuuden vyöhykkeeseen.
Pienimuotoista kalustoa pitäisi hankkia kuitenkin, kuten mahdollisesti pieni ja romu auto, suurempana mahdollisesti pkt sektoria palveleva painotuote konehankinta edessä.
- Ikaros
Tsau
Itse olen kans juuri aloittanut toiminimellä ja starttiraha oli tosi helppo saada ja päätöksen sain nopeasti (ainaki mun kotokaupungissani), suosittelen kaikille alkuun sitä. Itse juuri opintoja lopetteleva opiskelija vielä, mutta jos opintojen loppuvaiheessa jo on ni oikeutettu starttirahaan. Myös työttömät ja jopa töissä olevat voivat saada startin. Itseltäni ei edes vaadittu niitä yrittäjäkursseja, kiitti koulutukseni.
Ekat 6kk 650€/kk ja loput 4kk 550€. Vanhasen kakkoshallitus on myös hiukan vihjaillut et starttiraha muutetaan 18kk pituiseksi.. Ehkäpä jo loppuvuonna.
Niin niistä tukijutuista. Mä luotan itse tuohon t&E keskuksen kehittämisavustukseen, jonka saa siis laitehankintoihin, palvelujen ostamiseen, matkakuluihin, raaka-aineisiin jne loppumaton lista.
Ei muuta ku verbaalista lahjakkuutta kehiin ja kertomus paperille ni kyllä niitä avustuksia irtoaa. Kannattaa tietysti sen verran seurata et mikä olisi se kannattavin vaihtoehto omalla paikkakunnallasi.
Onnee yritystoimintaasi!- =============
Tattis tsemppauksesta, löysin muuten finveran sivuilta lisä-ohjeita, jotenkin outoon paikkaan ne oli piilotettu investointituen osalta, aloittavien yrittäjien tai sellaisiksi aikovien kandii lukaista tämä läpi. Tosin itse tuen määrä määriteltiin taas niin luovasti, että mene ja tiedä mitä noi kolme eri vyöhykettä esim. ovat kun
toisaalta puhutaan tulevan yrittäjän palkkatuloon perustuvasta määrästä.
Investointihankkeiden rahoitus
==============================
Rahoituksen tarkoituksena on edistää sellaisia yritysten kilpailukykyä parantavia investointihankkeita, joilla voidaan arvioida olevan merkittävää vaikutusta työllisyyden, kansainvälistymisen, tuottavuuden tai elinkeinorakenteen parantamisen kannalta.
Kenelle
=======
Rahoitusta investointihankkeisiin voidaan myöntää yritystoimintaan poislukien maatilatalous ja kalatalous. Pienille alueen elinkeinorakenteen kehittämisen kannalta tärkeille yrityksille voidaan rahoitusta myöntää myös rakentamiseen, vähittäiskauppaan, kuljetukseen ja sellaiselle palveluyritykselle, joka ei tuota elinkeinotoiminnalle tarpeellisia palveluja. Tätä suuremmille yrityksille rahoitusta ei edellä mainituille toimialoille (1) voida myöntää.
Rahoitusta voidaan myöntää myös kunnalle tai kiinteistöyhteisölle niiden hankkiessa tiloja yrityksille.
Rahoituksen määrä
=================
Rahoitus investointihankkeisiin myönnetään tukena hyväksyttävistä kustannuksista.
Pk-yritykselle myönnettävän tuen prosenttiosuus käyttöomaisuuden hankintakustannuksista on yleensä kehitysalueen>
I tukialueella 30 %
II tukialueella 24 %
III tukialueella 15 %.
Kehitysalueen ulkopuolella tukea voidaan myöntää vain pienille yrityksille, jolloin tukitaso on yleensä 10 %. Tukea voidaan erityisestä syystä myöntää edellä mainittuja tukitasoja suurempana tai pienempänä.
Rahoitusta investointihankkeisiin voidaan tietyillä erityisperusteilla myöntää kehitysalueella myös suurille yrityksille, jolloin tukitaso on kuitenkin yleensä edellä mainittuja tukitasoja alhaisempi.
Aloittamisvaiheen käynnistytuki pienille yrityksille voi olla enintään 45 % tuen perusteena olevista palkkakustannuksista pääsääntöisesti enintään 12 kuukaudelta.
Yrityshautomoyrityksille voidaan myöntää tukea myös toimitilojen ja laitteiden vuokrista sekä toimistopalvelujen ja asiantuntijoiden käytöstä aiheutuviin kustannuksiin enintään 45 % enintään 24 kuukauden ajalta.
Mihin kohteisiin
================
Rahoitusta investointihankkeisiin voidaan myöntää käyttöomaisuusinvestointien toteuttamiseen yrityksen aloittaessa tai laajentaessa toimintaansa taikka uudistaessa käyttöomaisuuttaan.
Mihin kustannuksiin
===================
Rahoitusta investointihankkeisiin voidaan myöntää käyttöomaisuuden hankkimiseen kuten koneisiin ja laitteisiin, rakennuksiin sekä niihin liittyviin maa-alueisiin. Rahoitusta voidaan myöntää myös käyttöomaisuuden hankintaa vastaavasta vuokraamisesta aiheutuvista enintään kolmelta vuodelta kertyvistä kustannuksista.
Rahoitusta voidaan myöntää myös yrityshautomossa toimivalle pienelle yritykselle toimitilojen ja laitteiden vuokrista sekä toimisto- ja asiantuntijapalvelujen käytöstä aiheutuvien kustannusten perusteella.
Aloittamisvaiheessa olevalle pienelle yritykselle voidaan myöntää myös käynnistysrahoitusta yritystoiminnan aloittamisen aiheuttamien palkkakustannusten perusteella.
Rahoituksen myöntämisen edellytykset
====================================
Investointihankkeiden rahoituksen myöntämisen edellytyksenä on, että yrityksellä katsotaan olevan edellytykset jatkuvaan kannattavaan toimintaan. Lisäksi edellytetään, että laajentamisella tai uudistamisella arvioidaan saavutettavan hankkeen kohteena olevan toimintayksikön työpaikkojen, tuotannon jalostusarvon tai palvelusten olennainen lisäys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403097- 812984
- 1912504
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362205- 271529
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411416Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403- 101284
- 131269
- 221251