Itäsuomalainen luonne, siis myös lieksalainen, on aika kenkku ja kinkkinen ja äkkipikainen. En sano tätä pilkaten koska itsekin olen lieksalainen ja kärsinyt äkkiä-lämpenevästä luonteestani.
Katsoin äsken autismia käsittelevän TV-ohjelman Prisma ja asia selkis. Autismiin liittyy erakoitumista ja äkkipikaisuutta sekä selittämättömiä raivareita.
Itäsuomalainen väkivaltaisuus selittyy juuri tällä. Tänne syrjäseuduille on hakeutunut porukkaa, joka on itsekin tuntenut, että he eivät oikein kunnolla pärjää toisten ihmisten seurassa.
Itäsuomalainen luonne !!!
67
4710
Vastaukset
- austikstiks
et taija pärjätä ees itekses ukkoriepu
- Temperamentus
Kai olosuhteet ovat vaatineet tietynlaista luonnetta eli tehdään eikä meinata. Nykymaailmassa voi sitten purkautua tarmo myös kielteisellä tavalla.
- vaiti
Vai on olosuhteet vaatineet tiettyä luonnetta!
Miten helvetissä nämä on sitten tällaisia sossun varassa eläviä vätyksiä.
Perkele! Eiköhän ne tekijät ole vähän muualla Suomessa kuin täällä.
Nimenomaan Pohjanmaallahan niitä tekijöitä on.
Montako suuryrityksen perustajaa esim. Lieksasta on noussut?
Tasan yksi!
Muualla maassa on vähän joka nurkalla näitä Sammon takojia, mutta Lieksassa...!
Tavallisia metriduunareita ja sossun vötjäkkeitä - ei muuta.
- Ystävyydellä Onerva
Jos sinusta tuntuu, ettet pysty hillitsemään itseäsi niin mene hyvä ystävä lääkärin juttusille. Parempihan se olisi siellä puhua, niin saisit varmaankin oikeammanlaista apua kuin tänne kirjoittamalla. Noin hyvin kun ymmärrät väkivaltaisen luonteesi ja syytkin vielä siihen. Älä viivyttele.
- turhan takia
En minää oo sanonu, että mie oon väkivaltanen. Oon vaan pottumainen ja äkkiä suutdun. Väkivaltasuus on ihan eri asia.
Eikä lääkäritkään mittään maha ihmisen perusluonteelle, se on se mikä se on. Jos on luonnevikkainen niin on ja semmosena pyssyy.
Ja myö lieksalaeset taejetaan olla enempi ja vähempi suurin osa luonnevikkaisii. Erakoituvia, äkkiä kuumenevia eikä välitetä miltä joku asia toisesta ihmisestä tuntuu. - Ystävyydellä Onerva
turhan takia kirjoitti:
En minää oo sanonu, että mie oon väkivaltanen. Oon vaan pottumainen ja äkkiä suutdun. Väkivaltasuus on ihan eri asia.
Eikä lääkäritkään mittään maha ihmisen perusluonteelle, se on se mikä se on. Jos on luonnevikkainen niin on ja semmosena pyssyy.
Ja myö lieksalaeset taejetaan olla enempi ja vähempi suurin osa luonnevikkaisii. Erakoituvia, äkkiä kuumenevia eikä välitetä miltä joku asia toisesta ihmisestä tuntuu.En minä uskoisi olevani luonnevikainen, vaikka ikäni olen täällä asunut.Eihän siinä käsittääkseni pahaa ole jos ihminen viihtyy yksinkin. Voihan terveellä tavallakin olla "erakko." Onhan niitä sellaisiakin, että koko ajan pitäisi seurassa olla. Lieneekö tuo sekään ihan normaalia. Pystyy sitä äkkipikaista luonnettaan jokainen hillitsemään. Kaikkea hyvää sinulle.
- Itäsuomalainen
Ystävyydellä Onerva kirjoitti:
En minä uskoisi olevani luonnevikainen, vaikka ikäni olen täällä asunut.Eihän siinä käsittääkseni pahaa ole jos ihminen viihtyy yksinkin. Voihan terveellä tavallakin olla "erakko." Onhan niitä sellaisiakin, että koko ajan pitäisi seurassa olla. Lieneekö tuo sekään ihan normaalia. Pystyy sitä äkkipikaista luonnettaan jokainen hillitsemään. Kaikkea hyvää sinulle.
***Pystyy sitä äkkipikaista luonnettaan jokainen hillitsemään***
Ei vaan itäsuomalaiset aina näytä pystyvän. Tapahtuu niin paljon hirveitä tekoja ja itsemurhia. Eikä kyse ole aina väkivallasta tai sen uhasta vaan äkkiä kuumenemisesta tai siitä että sanotaan toiselle mahdottoman loukkaavasti.
Lieksalla menisi paremmin myös taloudellisesti jos ihmisten luonne olisi hieman erilainen, edes hieman sosiaalisempi. - Ystävyydellä Onerva
Itäsuomalainen kirjoitti:
***Pystyy sitä äkkipikaista luonnettaan jokainen hillitsemään***
Ei vaan itäsuomalaiset aina näytä pystyvän. Tapahtuu niin paljon hirveitä tekoja ja itsemurhia. Eikä kyse ole aina väkivallasta tai sen uhasta vaan äkkiä kuumenemisesta tai siitä että sanotaan toiselle mahdottoman loukkaavasti.
Lieksalla menisi paremmin myös taloudellisesti jos ihmisten luonne olisi hieman erilainen, edes hieman sosiaalisempi.Tapahtuuhan niitä hirveitä tekoja muuallakin. Ei se mielestäni ole itäsuomalaisten erityispiirre. Kuka meitä kieltää olemasta ystävällisiä toisilleen. Omakohtaisesti olen kokenut jo vuosikausia, että ystävällinen hymy ja sana tulee takaisin.
- Anonyymi
Ystävyydellä Onerva kirjoitti:
Tapahtuuhan niitä hirveitä tekoja muuallakin. Ei se mielestäni ole itäsuomalaisten erityispiirre. Kuka meitä kieltää olemasta ystävällisiä toisilleen. Omakohtaisesti olen kokenut jo vuosikausia, että ystävällinen hymy ja sana tulee takaisin.
Sinulla on oikea lähtökohta tilanteisiin: (Omakohtaisesti olen kokenut jo vuosikausia, että ystävällinen hymy ja sana tulee takaisin.)! Koen itse samoin sillä ystävällinen teko ja käytös saa kyllä paantuneemmankin jurniskon käyttäytymään ystävällisesti.
- ent. lieksalainen
Eikö nuorisolle opeta että ei ihan kaikkea kannata suustaan päästää. Iltalehti 04.07.2007
Todistajan uhkaamisesta ehdotonta vankeutta
4.7.2007 16:38
Lieksalainen mies tuomittiin kahdeksan kuukauden ehdottomaan vankeuteen, koska hän uhkasi tappaa oikeusjutun todistajan.
Nurmeksen käräjäoikeus luki tuomion Lieksan istuntopaikallaan keskiviikkona.
Tuomio tuli oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta. 24-vuotias mies uhkasi vajaa kuukausi sitten ravintolassa naista, jonka oli määrä vähän myöhemmin todistaa Itä-Suomen hovioikeudessa erään rikosjutun yhteydessä.
Tuomittu velvoitettiin korvaamaan uhatulle pienen lapsen äidille henkisestä kärsimyksestä 700 euroa.- turpaan
...ja kovasti vittuun entiset lieksalaiset karkuun vain politrukit
- entisvanhaan
vähemmän miellyttäviä. 1800-luvulla, esim. runojen kerääjien mielestä karjalaiset olivat epäystävällisiä, kyräileviä ja jopa vaarallisiakin vieraille.
Käsitys iloisista ja laulavista karjalaisista on myöhempää keksintöä.
Kyllä ihmiseet etelä-suomessa ovat paljon mukavampia ja juoheempia kuin Itä-Suomessa. Siellä on jotenkin sellaista äkkijyrkkyyttä, jota vieraspaikkakuntalainen saa varoa ja olla koko ajan varuillaan. Koskaa ei tiedä mitä sieltä tulee.- vaan ja
annetaan etelän ihmisille lättyyn. Yrmee Karju kun vielä tulis takas niin ei eteläiset kenkkuilisi.
- etelä-Suomesta
vai vielä mukavia etelän ihmiset,ja kukkua koko väite.Olenmpa täälä asustellu parikymmentä vuotta ja voin sanoa että aika vittumainen luonne on monella etelän ihmisellä.Hyvää kesänjatkoa itään täältä etelästä.
- puolet poru-
koista on itä-Suomessa koko ajan vähintään 1,5 romillen jurrissa. Siinä mukavahi mies muuttuu joskus vähän hankalaksi.
- Lieksan pals-
taa niin huomaa itä-Suomalaisen luonteen piirteitä selvästi. Millään muulla palstalla ei kirjuttajat haukkuu louskuta toisiaan niin reippaasti kun tällä palstalla.
Monesti ihan hyviä kirjutuksia ne sitli ovat ja oikeen värikstä kieltä. Ei ne minnuu haettoo mutta ovatpahan vain yksi totiste avvauksen väiittämästä. Joten antakee vaen palaa.
mOnesti suoapi ihan makkeet naurut kun niitä Paehola juttuja lukkoo. Ja kun joku istuu jollaen kivellä talavella monta viikkoo. HEH HEH... Kyllä Lieksassa vielä tuo savolaeshuumori hallittaan.- avoimien
ovien päivät vai unohtuko ovi lukkoon laittamatta kun sinäkin vapaalla jalalla olet?
- sinäki
avoimien kirjoitti:
ovien päivät vai unohtuko ovi lukkoon laittamatta kun sinäkin vapaalla jalalla olet?
sit karkasit sieltä
- oottii sinä
sinäki kirjoitti:
sit karkasit sieltä
No siellähän myö suletulla kaalakkaen istuttiin ja piikkijä persiiseen vuoteltiin. Oli se kivvoo aekoo, se viime talavi, muistatkos?
Piästäänköhän myö tuas sinne ensi talaveksi tae mitenkähän käänöön.
- ne on
niinkun millä tahansa alkuperäiskansalla. Katsokaapa intiaaneja, eskimoita, samojedeja, Australian aboja jne.... Helposti lamaantuvia ja kovasti viinaan menevää porukkaa.
Paljon väkivaltaisuutta sekä muuta epäsosiaalisuutta. Ollaan siis itäsuomalaiset, niinkun ehkä jossain määrin muutkin suomalaiset, jotain hyvin vanhaa alkuperäiskansaa. Ei mitään hiljattain tänne tulleita etelän pellejä.
Koska lieksalaiset ja suomalaiset yleensä kykenevät jollain tapaa toimimaan nykyaikaisessa, teollistuneessa yhteiskunnassa, on meillä myöskin sopiva annos eurooppalaisia geenejä. Tämä koktaili tekee meistä sellaisia väliinputoajia. Emme ole niin viksuja kuin eurooppalaiset mutta emme aivan niin avuttomiakaan kuin ns. alkuperäiskansat. - lukiessa viimeistään
selviää että ei ole ihan välkkyä porukkaa
- huuhtomerkki
Monille tämä on ainut tapa osoittaa ettei koulut menneet ihan turhuuteen ?
- palikat
huuhtomerkki kirjoitti:
Monille tämä on ainut tapa osoittaa ettei koulut menneet ihan turhuuteen ?
joo nämä kaksi edellistä kirjoittajaa on ainakin jättäneet koulun kesken.Oikein äly ja valo.
- Yrmee Karju
Tuleppas sanomaan mulle tuo nokan eessä jotta minä muka olisin joku autisti. Lentäsit jätkä lähimmän näreen latvaan kun kapinen varis.
- mottipäinen
itäsuomalainen uhoo vaikkei oo lihaksiakaan. Ja aivotkin on herneen kokoset. Muistuttanee aikalailla varista kun se on tuolle niin kovin tärkee lintu. Hartiatkin yhtä leveet.
Kvaak, kvaak, ..... - möykkyaivo
lomalla jostain laitoksesta nyt kuumimman keskikesän ajan?
Menet kaiketi taas heinäkuun lopussa tai elokuun puoliväliin mennessä sinne "kotkaasi" missä asukkaat eivät pääse räpläämään tietokoneita.
Ihan hyvä niin. - Yrmee Karju
möykkyaivo kirjoitti:
lomalla jostain laitoksesta nyt kuumimman keskikesän ajan?
Menet kaiketi taas heinäkuun lopussa tai elokuun puoliväliin mennessä sinne "kotkaasi" missä asukkaat eivät pääse räpläämään tietokoneita.
Ihan hyvä niin.Jos tavattaisi niin voisit päästä sairaseläkkeelle sen jälkeen. Kotkassa on nyt purjelaivakisat ja minulla on hyvät työmestat siellä ja sinä piät siitä turpasi kiinni sika.
- Yrmee Karju
mottipäinen kirjoitti:
itäsuomalainen uhoo vaikkei oo lihaksiakaan. Ja aivotkin on herneen kokoset. Muistuttanee aikalailla varista kun se on tuolle niin kovin tärkee lintu. Hartiatkin yhtä leveet.
Kvaak, kvaak, .....Voitas vähä mittailla lihaksia ja aivoja ja kallon iskunkestävyyttä.
- kanssas
Yrmee Karju kirjoitti:
Voitas vähä mittailla lihaksia ja aivoja ja kallon iskunkestävyyttä.
mittaelemaan kallojen iskunkestävyyttä. Sulla se on iliman muuta parempi kun nuppis on umpiluuta 15 cm ja siellä sisällä pieni aevoherne. Mulla taasen on hyvin hienostuneet ja sivistyneet aevot jotta ei ne kestä sammoo kun sun herneaevos.
Mutta et sinä piäse mun kallooni kokkeilemaan. Sulle laalaa pikkulinnut jo heti kättelyn jäläkkeen.
- Yrmee ja
se joku toinen kamppailee. Ihan nauruhermoja kutkuttavia puheenvuoroja. Puhdasveristä Itä-Suomalaisuutta.
- Yrmee Karju
Siellä joku repii vitsii minusta kun tuohta petäjän kylestä. Meinaan jotta ei tule yhtään mitään. Kyllä jätkä lopettas kurinasa kun tavattas. Niin en sitten tiijä mitä tekisin jos se onkin akka. Niihin minä en käsiksi käy jos ne ei anna aihetta. Voisinhan minä tietysti kerran potkasta sitä peräpeiliin kunnolla.
- siinä.....
Yrmee Karju kirjoitti:
Siellä joku repii vitsii minusta kun tuohta petäjän kylestä. Meinaan jotta ei tule yhtään mitään. Kyllä jätkä lopettas kurinasa kun tavattas. Niin en sitten tiijä mitä tekisin jos se onkin akka. Niihin minä en käsiksi käy jos ne ei anna aihetta. Voisinhan minä tietysti kerran potkasta sitä peräpeiliin kunnolla.
sennii eunukki lotisuta tuota turpavärkkiis. Oot mahtava vaen puhheissas vaen niinhän se on jotta tyhjät tynnörit kolisoo eniten. Piäsitkö lomalle sulttaanin haaremista vae mistä oot ryöminnä essiin?
- Yrmee Karju
siinä..... kirjoitti:
sennii eunukki lotisuta tuota turpavärkkiis. Oot mahtava vaen puhheissas vaen niinhän se on jotta tyhjät tynnörit kolisoo eniten. Piäsitkö lomalle sulttaanin haaremista vae mistä oot ryöminnä essiin?
Kyllä minä lotisutan sinut vielä kunnolla ja tien sinusta kepappilihhaa ja tien sinusta ketuille kepappia.
- kitusiaasi
Yrmee Karju kirjoitti:
Kyllä minä lotisutan sinut vielä kunnolla ja tien sinusta kepappilihhaa ja tien sinusta ketuille kepappia.
Ei oo varaa sinunlaesellas lehmänaevosella sammakonkudulla aukoo kitusiaan minuntasoselle köriläälle.
Meinasin ensin, jotta tien sinun rasvamahasta ensi talaveksi talitiaisille talipalloja mutta ei ne pystysi syömään kun se Lasolin haju ja maku tulisi niihin pallosiin.
Niin jotta parempi kun alat paenuu sinne "kotkaasi" niin ei tarvii tutustuu minun karatetaitoihini lähietäisyyveltä. - Yrmee Karju
kitusiaasi kirjoitti:
Ei oo varaa sinunlaesellas lehmänaevosella sammakonkudulla aukoo kitusiaan minuntasoselle köriläälle.
Meinasin ensin, jotta tien sinun rasvamahasta ensi talaveksi talitiaisille talipalloja mutta ei ne pystysi syömään kun se Lasolin haju ja maku tulisi niihin pallosiin.
Niin jotta parempi kun alat paenuu sinne "kotkaasi" niin ei tarvii tutustuu minun karatetaitoihini lähietäisyyveltä.Nos tuot nokka minun nyrkkini ulottuville niin saat siinä alkeiskurssin ja jatkokurssin karatesta ja nenän litistymisestä samalla kerralla.
- lupsakoita ja leppoisia
Lieksalainen ottaa toisen huomioon. Lieksalainen ei kadehdi. Lieksalaiset ovat ystävällisiä ja avuliaita. Lieksassa iloitaan toisen onnesta ja kätketään oma suru, että kaikilla olisi kiva olla. Lieksa on erityisesti lasten, nuorten ja paluumuuttajien sekä tietysti turistien kaupunki.
- justiisa
niinkun sanot. Aenoot likatahra Lieksan maeneeseen on tuo Karjun ketale kun se tuota turpoosi rupsuttaa ja pilovaa jo ihan kansaenväliselläkin tasolla koko Lieksan maeneen.
Männöö nuo kuntaliitosasiatkii ihan poskelleen. Eihän tätä Lieksoo mikkää toenen kunta kaverikseen huoli kun tiällä on tuommonen Yrmee. Pelekeehän neki oman maeneesa puolesta.
Ottaskohan tuo Repola vaekka tuon Karjun hyvin halavalla sinne karhujen kans karjummaan. Tae parempi kun uusi omistaja löytys jostaen Uralin tuolta puolelta. - Yrmee Karju
justiisa kirjoitti:
niinkun sanot. Aenoot likatahra Lieksan maeneeseen on tuo Karjun ketale kun se tuota turpoosi rupsuttaa ja pilovaa jo ihan kansaenväliselläkin tasolla koko Lieksan maeneen.
Männöö nuo kuntaliitosasiatkii ihan poskelleen. Eihän tätä Lieksoo mikkää toenen kunta kaverikseen huoli kun tiällä on tuommonen Yrmee. Pelekeehän neki oman maeneesa puolesta.
Ottaskohan tuo Repola vaekka tuon Karjun hyvin halavalla sinne karhujen kans karjummaan. Tae parempi kun uusi omistaja löytys jostaen Uralin tuolta puolelta.Et kauan sinä rupsuttas tuota sonta kourun näköstä turppoosi jos satuttas samolle mestolle. Kyllä jätkä ulisist vielä uutena vuotenaki kipujas ja kolotuksias. Tiettäähän sen miten se kippeetä tekkee kun nenä on tungettu omaan takataskuun.
- internettiin
Yrmee Karju kirjoitti:
Et kauan sinä rupsuttas tuota sonta kourun näköstä turppoosi jos satuttas samolle mestolle. Kyllä jätkä ulisist vielä uutena vuotenaki kipujas ja kolotuksias. Tiettäähän sen miten se kippeetä tekkee kun nenä on tungettu omaan takataskuun.
ilimotuksen jotta ruma Karju myytävänä hyvin halavalla. Tuli jo yksi puhelinsoetto, jostaen se oli Novosipirskistä. Tuntuvat olovan kiinnostunneita. Vaen sanovat, jotta en sua sen nuamoo muotoella ennee rumemmaks nykysestään. Eivät kuulemma huoli hyökään ihan mitä tahasa.
Niinhän se tietysti on. Alakas ne Sieperian karhutkii pelätä jos vielä nykysestään rumemmaksi muuttusi.
Niin, jotta karju. Ei sinun tarvii ennee niin mahottomasti minnuu pelätä. En minä muuta kun vähän taputtelen piäluutas pehmeemmäksi. Oes nolooo koko Lieksalle jos ne kaapat mänis myttyyn liiallisen rummuutes takia. On tuommoselle niin vaekeeta löytee uutta ostajjoo. - Malla
Lieksa on kiva kaupunki ja ystävälliset ihmiset on aina mukava palata kaupunkiin íhmiset ovat välittömiä eivätkä koskaan ole ylimielisiä niinkuin nämä
ns. Helsinkiläiset joista suurin osa on jostain muualta muuttaneita työkaverini oli Hämeestä ei saanut saanaa suustaan vaikka olisi pitänyt Lieksalaiset ovat avoimia sydämellisiä empaattisia ihmisiä.Rakastan Lieksaa ja haluan aina palata sinne kun on mahdollista.
- rähjäisyyttä
Käykääpäs jossain Ruotsin maaseudulla katselemassa pihojen ja talojen ympäristöjen siisteyttä ja verratkaa sitten Itä-Suomen ja aivan erityisesti Lieksan pihanäkymiin.
Sanoisinpa, että tässä vertailussa näkyy aika oleellinen seikka Itä-suomalaisesta luonteesta. Jokainen varmaan ymmärtää mitä tarkoitan.
Vastaavia näkymiä kuin Lieksassa saa hakea tuolta Karjalan puolelta, rajan takaa.- FFIJQ34IONV
Ruostuva hevosvetoine haravakone pellon reunossa h orsmien seassa on Liekssan tavaramerkki. Ja lahouttaan kaatuva lato josta on katto pudonnut sisään jo 30 vuottta sitten.
- kyllä on....
Itäsuomalaien ihminen on mukavimmillaankin niinkun persiille ammuttu karhu.
- Lapalie
Voi olla että on liikaa ns perinteisten ammattien runtelemia ihmisiä ja sen tuomaa ?
Koulutuksen kautta uusia ammatteja opiskelemaan ja siten uusiin hommiin ?
- no joo....
pallopäitä ja köhmöjä koko Itä-Suomi täynnään ja Lieksa näköjään aivan erityisesti.
Huippuesimerkkinä tuo Yrmee Karju, jonkalaista ei saisi pitää vapaalla jalalla ollenkaan. Hitsata häkki 36 mm harjateräksestä 5 cm silmällä jottei pääse ryömimään reiästä ulos. Eikä häkkiin ovea ollenkaan. Voisi sen niistä häkin reijistäkin syöttää. Ja sisälle vesitoiminen paskapytty lujasta teräksestä jotta ei saisi sitä hajotettuu.- Yrmee Karju
Tuntuuko mahtavalta aukoo räkäläpeesä internetissä salassa tuntemattomana. Mitenkähän levittelisit noita turpahetuloitas nokitusten. Taitas hymy hyytyy ennenkun pielinen jäätyy.
- kun minä
Yrmee Karju kirjoitti:
Tuntuuko mahtavalta aukoo räkäläpeesä internetissä salassa tuntemattomana. Mitenkähän levittelisit noita turpahetuloitas nokitusten. Taitas hymy hyytyy ennenkun pielinen jäätyy.
nyt neuvon sinuu ihan isällisesti toestaseksi vielä täässä vaeheessa.
Ensinnäki, sinä oot akkaen helemaen alle piiloutuva mussukka räkäaevo. Toesekseen minä sanon sulle, jotta jos minä hivvautan tällä 3 kilosella nyrkilläni sinusta vaekka vaen käsivarren mitan piässä niin sinä rojahat kattuun jo pelekästä iliman paeneesta.
Ja siinä ketarat levällään muatessas läskis ylös alas hyllyy vielä 15 minnuttii.
Niin jotta alapas pikku hiljoo hiihellä siitä sen lelluvan läskikasas kanssa sinnne "kotkaan" päen eli tuonne paekkaan vähä ennen Joensuuta. Siellä suat olla lukkoen takana turvassa minun hirveeltä raevolta ja sinulle ei kerkii käävvä kuinkaan. - Yrmee Karju
kun minä kirjoitti:
nyt neuvon sinuu ihan isällisesti toestaseksi vielä täässä vaeheessa.
Ensinnäki, sinä oot akkaen helemaen alle piiloutuva mussukka räkäaevo. Toesekseen minä sanon sulle, jotta jos minä hivvautan tällä 3 kilosella nyrkilläni sinusta vaekka vaen käsivarren mitan piässä niin sinä rojahat kattuun jo pelekästä iliman paeneesta.
Ja siinä ketarat levällään muatessas läskis ylös alas hyllyy vielä 15 minnuttii.
Niin jotta alapas pikku hiljoo hiihellä siitä sen lelluvan läskikasas kanssa sinnne "kotkaan" päen eli tuonne paekkaan vähä ennen Joensuuta. Siellä suat olla lukkoen takana turvassa minun hirveeltä raevolta ja sinulle ei kerkii käävvä kuinkaan.Kyllä näkyy jotta kyseessä on ihan ipanasarjan suunpieksäjä. ei sinusta olisi miesten mittelöihin. Kunhan louskutat räkäsiä leukojasi.
- seutua.
Nyt julkaistun virallisen selvityksen mukaan Suomi on asukaslukuun suhteutettuna Länsi-Euroopan väkivaltaisin maa. Ja Itä-Suomi on Suomen väkivaltaisin alue.
Kivaa meille. Jotain saamarin alkuasukkaita ollaan varmaan koko lössi.- Yrmee Karju
Tilastot on vaan herrojen tapa huijata tyhmää kansaa
- valaehtele yh-
Yrmee Karju kirjoitti:
Tilastot on vaan herrojen tapa huijata tyhmää kansaa
tään. Sinunkin käyntisi täällä Itä-Suomessa näkyy tilastoissa melkosena piikkinä. Pahoinpiteleyt Itäsuomen läänissä sinä aikana kakskinkertaistuu.
- Yrmee Karju
valaehtele yh- kirjoitti:
tään. Sinunkin käyntisi täällä Itä-Suomessa näkyy tilastoissa melkosena piikkinä. Pahoinpiteleyt Itäsuomen läänissä sinä aikana kakskinkertaistuu.
Ei ole tilastot muuttunu yhtään nytkään pariin kuukauteen.
- Yrmee Karju
Yrmee Karju kirjoitti:
Ei ole tilastot muuttunu yhtään nytkään pariin kuukauteen.
Ei minun ansiosta
- Anonyymi
Oli suuri pettymys, kun muutama vuosi sitten lomailin Lieksan seudulla luontokeskuksessa. Henkilökunta, etenkin naiset olivat niin jatkuvan pahantuulisia ja synkkiä, että länsisuomalsisena naisena sain kokea avointa vihamielisyyttä jopa sanoin. Tupakoivat tauolla useasti ja työ tuntui olevan välttämätön paha. Ei tervehditä.
Jäi ikävä muisto. Oli helpotus palata kotiin ja valoisampaan elämänmenoon. Kun puhutaan, että tulisi tukea myös itäisen Suomen yrityksiä, ajattelen, että sillä ehdolla, että henkilöstö palkataan lännestä.- Anonyymi
Vai niin. Mitenkä osasitkaan ja tiesit nostaa tämän 2.7.2007 aloitetun viestiketjun ylös?
Ihan vahingoissa, niinhän? Et varmaan ole vielä montakaan kymmentä kommenttia ennättänyt itsellesi lähettää, vaan tuo on ensimmäinen. Eikö vain?
- Anonyymi
Luonteesta en tiedä, mutta venäjän trolleja tuntuu sikiävän kuin sieniä sateella.
- Anonyymi
Oon lieksalainen ja aina ottaa päähän ja on pipo kireellä, aaaaaaaaaaaaaargh!
- Anonyymi
Lieksalaiset ovat tiukkahattuisia m ulkkuja.
- Anonyymi
Lotkivat ulkopikkakuntalaisia snobeja ja velka-autoilla elvisteleviä turpavärkkiin, kun kohdalle sattuu. Se tekee niille oikein hyvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lotkivat ulkopikkakuntalaisia snobeja ja velka-autoilla elvisteleviä turpavärkkiin, kun kohdalle sattuu. Se tekee niille oikein hyvää.
Tämäkin ketju on vajakin aloittama, ja sen kyllä huomaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korkeintaan lotkit toista bemaripatea hanukkaan viikonloppuisin.
- Anonyymi
Lieksalaisen luonteen voi kiteyttää alkoholismiin
- Anonyymi
Ja katteettomaan itseriittoisuuteen. Ongelma on etteivät h äröt havaitse sitä itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja katteettomaan itseriittoisuuteen. Ongelma on etteivät h äröt havaitse sitä itse.
narsismiin kuuluu se ettei nähdä vikoja itsessä. kohdellaan muita huonosti mutta silti projisoidaan viat muihin. karjalassa vallitsee narsismi. kateus ja henkinen kehittymättömyys sen myös todistaa ja itsetunnon puute ja kaksinaamaisuus
- Anonyymi
BMW
- Anonyymi
Naulankantaan, haluan erakoksi minäkin ja hermostun heti jos joku outo tulee juttelemaan.
- Anonyymi
Lieksalainen luonne on pällieläkkeellä. Päivät menee kuppiloissa kilistellen.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun594034KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar932378Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo452052- 221793
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?261591- 281536
- 151202
- 311138
- 1101115
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale791062