Miksi ihmeessä Turku on täynnä näitä tahmaa valuvia puita?
Autot ihan siirapissa, vaikka olisivat useammankin ruudun päässä itse puusta.
Pyörä- ja jalkateillä kumit ja kengät tarttuu kiinni.
Lähmä lehmukset
22
2684
Vastaukset
- Turun Tauti®
kun puut on istutettu jo paljon ennen autojen ilmestymistä katukuvaan. Se nyt vielä puuttuisi, että puita alettaisiin autojen vuoksi kaataa. Aja parkkihalliin, siellä ei kasva puita.
- lehmustauti
Kaikki lehnukset yli sata vuotta vanhoja, ei uskoisi. Parikymmentä vuotta taitaa olla lähempänä täälläkin ja isoina istutettu.
- ja se
haju mikä niistä lähtee on aika kaamea.. Haisee joltakin paskan ja oksennuksen sekoitukselta välillä kun kävelee kadulla, jonka ympärillä on lehmuksia.. Ja todella; haju tulee lehmuksista, ei ko. eritteistä itsestään ;) (ennenku joku fiksu ehtii kommentoida). Kivoja puita ne on, mutta harmittaa kun auto on hirveässä kunnossa päivän kuluttua, kun puista sitä tippuu mähmää.
No, on se kiva että on edes jotain puita keskustassakin, että ehkä ei passais valittaa.- haisee???
Olen luullut, että jokirannassa haisee laatoitus ja Aurajoki, mutta hei tosiaan se haju tuleekin noista puista!
- Turun komisteena..
haisee??? kirjoitti:
Olen luullut, että jokirannassa haisee laatoitus ja Aurajoki, mutta hei tosiaan se haju tuleekin noista puista!
Todella tuo puista valuva mönjä haisee ihan oksennukselle..
Kulttuuria tämäkin? - nuo puut
Turun komisteena.. kirjoitti:
Todella tuo puista valuva mönjä haisee ihan oksennukselle..
Kulttuuria tämäkin?Ja Tukholmasta on tulossa vielä pahempi puutauti. Se on jo rantautunut ainakin Helsinkiin: tappava pakuri!
- heti..
nuo puut kirjoitti:
Ja Tukholmasta on tulossa vielä pahempi puutauti. Se on jo rantautunut ainakin Helsinkiin: tappava pakuri!
Witsi vai Fakta?
Kerro heti! - Anonyymi
haisee??? kirjoitti:
ja ihmisten,koirien jätökset jotka jätetään sinne vaan maatumaan.
- KiitosLehmusten
Taas turku haisee!
- Yrjöttää
Helsingin Uutiset kertoo:
"..hajun aiheuttajaksi on puolestaan paljastunut voihappo, joka syntyy lehmuksista erittyvän mesikasteen sokerien hajotessa mikrobien ylläpitämän käymisreaktion seurauksena. Voihappo haisee oksennusmaiselle..". - TappakaaKirvat
MTV3:
"Suomen ympäristökeskuksen seurannan mukaan muutaman millimetrin kokoisten kirvojen jäljiltä on mesikastetta puiden lehdillä jo runsaasti nähtävissä. Puistojen lehmuksissa ja koivuissa kirvakanta on monin paikoin jo vahva.
Mahdollisia hajuhaittoja kirva aiheuttaa mesikasteensa kautta. Imelän sokerinen kaste alkaa otollisissa olosuhteissa käydä. Helsingin Esplanadin puiston kahden viime kesän oksennusta muistuttava haju on osattu yhdistää juuri kirvoihin." - Röyh-öyh
Minä olen aina rakastanut Lehmuksia!
Lapsena lehmus vartioi isoäidin portilla.
Turussa kuljin niiden katveessa kesäillassa.
Nyt on oman mökin kyljessä yksi valtava Lehmus.
Nautin tuulen suhistessa lempeästi sen oksistossa.
Lehdistä saan rauhoittavaa teetä, kukkia salaattiin.
Miksi Lehmus saa minut niin hempeäksi?
Kaipaankohan pikkuvauvan röyhtäisyn makeaa tuoksua?- Anonyymi
Yrjön haju viehättää!
Meitä on moneksi.
- wQFA
Autot vois mieluummin poistaa Turun keskustasta :)
- Anonyymi
Miksi piti rakentaa toriparkki?
- JokirannanTahmapenkit
Kauniita puita ovat, jokirannassakin. Mutta kun nousin metallipenkiltä ylös niin tahmaisen nihkeästi olin tarttunut vaatteista penkkiin kiinni.
Mielestäni ne penkit pitäisi pyyhkiä joka päivä, en tiedä kuinka usein niitä pyyhitään?- Tautivaara
Edes kerran tunnissa ei riitä. Kun kirvat pissaa puissa.
Onko tässä jops tautivaara?
- Anonyymi
>>
Ilkivallantekijä tappoi Aurajokivarren lehmuksen – puu olennainen osa Turun kaupunkikuvaa
>>
Yle
https://yle.fi/uutiset/3-11382564 - Anonyymi
Lehmukset erittää taas.
Helteet kun iskee, haju on tajuton. - Anonyymi
Miten se tekee asiasta hyvän ja hyväksyttävän, että lehmuksia on ollut täällä jo kauan ja paljon?
Miten se parantaa asiaa, että kehmukset elävät jopa 300 vuotta?
Eikö olla opittu mitään?
Eikö olisi aika päästä eroon tästä jatkuvasti roskaavasta ja haisevasta haittapuusta? Jotain muuta tilalle.- Anonyymi
Ei ole päästy rakeistakaan eroon, ne jopa puree ihmisiä ja levittää tauteja.
- Anonyymi
Turku haisee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743800Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1823035Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472946Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572431Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3632230- 1601870
- 781575
- 331437
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231388Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391352