yli viiskymppiselle on Pääkaupunkiseutu paras paikka asua

shoppailija?

Pääkaupunkiseutu on paras paikka ainakin ikääntyvälle ihmiselle asua , on kaikki riennot ja palvelut lähellä, maallahan kaikki on kaukana,
onko joukkoliikennettäkään?

19

1178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutaman kerran

      käynyt Helsingissä, mutta ikinä ei tulisi mieleenkään muuttaa sinne asumaan. Minusta siellä ihmisetkin ovat kuin jotain toista rotua.

      • rotuihmisiä

        Nyt pysykää visusti pois täältä rotuihmisten joukosta ettei tule sekarotusia.


    • Pirre*

      kaupunki sitten vanhana, shoppailla :/

      Ei täällä ole julkista liikennettä tietääkseni kuin koululaiskyydit, ja luulisin että joku kimppataksi systeemi - niin että ei kolise eikä kitskua nafta.

    • kurjenkello

      et ole tainnut käydä Pääkaupunkiseudun ulkopuolella?

    • Shoppailen mielelläni ja pelkkä ostoskeskuksissa notkuminen on mielipuuhaani.

    • kokeiltu

      1970-luvun alkupuolella ja 1990-luvun jälkipuoliskolla kokeilimme PK-seudulla asumista.

      Ei sytyttänyt!
      Kaikki lähelläkö? Paskan marjat! Päin vastoin.
      Muutaman kymmenen tuhannen asukkaan maaseutukaupungissa kaikki todella on lähellä.
      Varsinkin keskusta-asujalle.

      Seutulan lentokentän kun vosi siirtää tänne kotikaupungin tietämiin niin kaikki olisi täydellistä!

      Sopivan kokoisen kaupungin keskustassa ei joukkoliikennettä kaipaakaan.
      Kyllä sitä on.
      Muutakin on. Rautattieasemalle on matkaa vajaa 3km ja jopa helsinkiin meneviin busseihin voi halutessaan astua 50m:n päästä.

    • rose*

      Minun kokemukseni esim. Helsingistä on, että siellä on helppo mennä paikasta toiseen julkisilla kulkuvälineillä.

      Samoin erilaisia rientoja, näyttelyitä ja harrastus mahdollisuuksia on paljon, samoin ostoskeskuksia.

      Mutta onko hyviä kävelyreittejä meren rannalla, vai huristavatko siellä autot.

      Saastetta on paljon liikenteestä johtuen, mutta
      raikas merituuli kai puhdistaa ilman.

      Jos haluaa mennä marjaan täytyy kai lähteä.. minne?

    • henri.2

      ilman rahaa. Täällä talvisin liikutaa suksilla, ja kesällä polkupyörällä.
      Kunto pysyy hyvänä, eikä maksa mitään.

      • rose*

        jäikin minun tekstistä pois, siellä tosiaan
        kaikki maksaa, liikkuminen etenkin.

        Asunnot on myös kalliita, olen huomioinut.


    • *nainen*

      Mihinkään enää. Toinen haluaa asua maaseudulla ja toinen kaupungissa ja onneksi emme viihdykään kaikki samassa paikassa, nimittäin silloin tulisi tungosta:)

      Minä itse rakastan Helsinkiä ja varsinkin kesällä, siellä on aina tekemistä ja katsomista yksinäiselle.Turisteja ja elämää....ihanaa!!

      Koska olen yksin eron jälkeen, varmaankin sairastuisin masennukseen, jossakin maaseudulla yksin, elämää täytyy olla ympärillä, ei muuten jaksa matkaa jatkaa.......

      Hyvät ihmiset ymmärtäkää, älkää aina tuomitko..

    • Sitten eläkkeellä ollessa voi vaikka harkita. Siihen on kyllä vielä pitkä aika. En minä mihinkään mummonmökkiinkään korven keskelle halua erakoitumaan.
      Kerran asuin jonkin aikaa siellä Helsingissä, mutta kyllä ne ratikat pitivät aika kovaa ääntä ensimmäisen kerroksen asukille. No, maalla taas metelöivät linnut. Yksiinhän se melun määrä tietysti menee.
      Mihin sitä joukkoliikennettä tarvitaan? 84-v äitinikin ajaa vielä henkilöautolla. Ai niin. Eihän sinne Mannerheimintielle ruuhka-aikana sovi edes sekaan. Ja joukkoliikennekin on jumissa kunnon lumimyräkän jälkeen.
      Entäs kun jätät autosi kadun varteen jä käytät joukkoliikennettä lumisadepäivänä. Siinä sitä on Helsingissä lapioitavaa, kun auto on haudattu sen valtavan lumikasan alle. Ei maalla niin tehdä.

    • 33 vuotta

      olen dallannu näitä pääkaupungin katuja,asunu täällä.
      Nyt vaihdan maisemaa,minkä juna toi,sen se myös vie.

      • hildurvonhopsis

        |^^^^^^^^^^^^^|
        |___ Aprill !!! ______ |''|";, ___
        |____...______=====|'|__|..., ]
        "(@ )'(@ )***|(@ )(@ )*****(@)



        Niitä muuttotavaroita varten !


        jA LÄKSIJÄISKUKAT TYÖKAVEREILLE:

        ____________@@@@@@
        __________@@@____@@@
        ________@@@________@@_____@@@@@@@
        ________@@___________@@__@@@______@@
        ________@@____________@@@__________@@
        __________@@________________________@@
        ____@@@@@@______@@@@@___________@@
        __@@@@@@@@@__@@@@@@@_________@@
        __@@____________@@@@@@@@@_______@@
        _@@____________@@@@@@@@@@_____@@
        _@@____________@@@@@@@@@___@@@
        _@@@___________@@@@@@@______@@
        __@@@@__________@@@@@________@@
        ____@@@@@@_______________________@@
        _________@@_________________________@@
        ________@@___________@@___________@@
        ________@@@________@@@@@@@@@@@
        _________@@@_____@@@_@@@@@@@
        __________@@@@@@@
        ___________@@@@@_@
        ____________________@
        _____________________@
        ______________________@
        ______________________@____@@@
        ______________@@@@__@__@_____@
        _____________@_______@@@___@@
        ________________@@@____@__@@
        ______________________@
        ____________________-@




        ___________*_______** * ___________
        ____________***__*_**** ___________
        ____________**__**_____* __________
        ___________***_*__*_____* _________
        __________****_____**___****** ____
        _________*****______**_*______** __
        ________*****_______**________*_**
        ________*****_______*_______* _____
        ________******_____*_______* ______
        _________******____*______* _______
        __________********_______* ________
        __***_________*******_** __________
        *******__________** _______________
        _*******_________* ________________
        __******_________*_* ______________
        ___***___*_______** _______________
        ___________*_____*__* _____________
        _______****_*___* _________________
        _____******__*_** _________________
        ____*******___** __________________
        ____*****______* __________________
        ____**_________* __________________
        _____*_________* __________________


        Kiitos E. kauniista sähköpostistasi, josta sain
        näitä kukkia ja kuorma-autonkin. Laitan ne heti kiertoon ♥. Sydänkin tulee sydämenä ♥ eikä kysymysmerkkinä - niinkuin sähköpostilla ☺


      • 33 vuotta
        hildurvonhopsis kirjoitti:

        |^^^^^^^^^^^^^|
        |___ Aprill !!! ______ |''|";, ___
        |____...______=====|'|__|..., ]
        "(@ )'(@ )***|(@ )(@ )*****(@)



        Niitä muuttotavaroita varten !


        jA LÄKSIJÄISKUKAT TYÖKAVEREILLE:

        ____________@@@@@@
        __________@@@____@@@
        ________@@@________@@_____@@@@@@@
        ________@@___________@@__@@@______@@
        ________@@____________@@@__________@@
        __________@@________________________@@
        ____@@@@@@______@@@@@___________@@
        __@@@@@@@@@__@@@@@@@_________@@
        __@@____________@@@@@@@@@_______@@
        _@@____________@@@@@@@@@@_____@@
        _@@____________@@@@@@@@@___@@@
        _@@@___________@@@@@@@______@@
        __@@@@__________@@@@@________@@
        ____@@@@@@_______________________@@
        _________@@_________________________@@
        ________@@___________@@___________@@
        ________@@@________@@@@@@@@@@@
        _________@@@_____@@@_@@@@@@@
        __________@@@@@@@
        ___________@@@@@_@
        ____________________@
        _____________________@
        ______________________@
        ______________________@____@@@
        ______________@@@@__@__@_____@
        _____________@_______@@@___@@
        ________________@@@____@__@@
        ______________________@
        ____________________-@




        ___________*_______** * ___________
        ____________***__*_**** ___________
        ____________**__**_____* __________
        ___________***_*__*_____* _________
        __________****_____**___****** ____
        _________*****______**_*______** __
        ________*****_______**________*_**
        ________*****_______*_______* _____
        ________******_____*_______* ______
        _________******____*______* _______
        __________********_______* ________
        __***_________*******_** __________
        *******__________** _______________
        _*******_________* ________________
        __******_________*_* ______________
        ___***___*_______** _______________
        ___________*_____*__* _____________
        _______****_*___* _________________
        _____******__*_** _________________
        ____*******___** __________________
        ____*****______* __________________
        ____**_________* __________________
        _____*_________* __________________


        Kiitos E. kauniista sähköpostistasi, josta sain
        näitä kukkia ja kuorma-autonkin. Laitan ne heti kiertoon ♥. Sydänkin tulee sydämenä ♥ eikä kysymysmerkkinä - niinkuin sähköpostilla ☺

        autosta ja kukkasista,on kiva kun laitoit kukkaset kiertoon saa muutkin ihailla.
        Tuo auto taitaa olla turhan iso muuttoromppeille,pienempi riittää,oisko vuokraamossa pienempiä yhtä söpöjä?


      • hildurvonhopsis
        33 vuotta kirjoitti:

        autosta ja kukkasista,on kiva kun laitoit kukkaset kiertoon saa muutkin ihailla.
        Tuo auto taitaa olla turhan iso muuttoromppeille,pienempi riittää,oisko vuokraamossa pienempiä yhtä söpöjä?

        |^^^^^^^^^|
        |Muuttoja !!! ______ |''|";, ___
        |____...______=====|'|__|..., ]
        "'(@ )***|(@ )(@ )*****(@)

        Tuossa vähän pienempi kuorma-auto niille muuttotavaroillesi.

        Ja naapurin lapsille vähän leluja:

        (\_/)
        (O.o)
        (>


      • 33 vuotta
        hildurvonhopsis kirjoitti:

        |^^^^^^^^^|
        |Muuttoja !!! ______ |''|";, ___
        |____...______=====|'|__|..., ]
        "'(@ )***|(@ )(@ )*****(@)

        Tuossa vähän pienempi kuorma-auto niille muuttotavaroillesi.

        Ja naapurin lapsille vähän leluja:

        (\_/)
        (O.o)
        (>

        o.sopivan kokonen.Oikein paljon kiitoksia sinulle,ja hyvää kesänjatkoa.



        ps.taian antaa nuo lelut omalle pikku Angerkoskelle,hää varmaan tykkää.


    • hildurvonhopsis

      Olin toukokuun lopussa kymmenen päivää siellä Helsingissä. Haagassa alppiruusupuiston kukat alkoivat jo aukeamaan silloin. Oletko käynyt katsomassa alppiruusupuistoa? Siellä on melko kesyjä oravia, joten ota maapähkinöitä mukaasi. Oravat tulevat kädestä syömään. Olen asunut joskus noin 15 vuotta Helsingissä ja nyt asun pienemmässä kaupungissa. Täälläkin on ihan kivaa... itsestä se on aika paljon kiinni, missä on kivaa. Ystäviä ja sukulaisia on vielä siellä Helsingin seudulla ja heidän luonaankin on kiva käydä. Kiasma jäi tänä keväänä väliin. Oopperassa kävin 2005 siellä viimeksi. Nyt Helsingin Oopperatalo on kolme kuukautta suljettu ja henkilökunta pakkolomalla.

      Hyvää kesää sinulle !

      • rose*

        Hildurille piirustusvinkeistä, viivoista ja kuvioista voikin näköjään muodostella vaikka mitä!!


    • poisipaa

      Olethan oikeassa. Varsinkin kun ikää alkaa tulla. Vielä voi onneksi nauttia hetken taajamasta.Tulee aika ,jolloin -85 Toiota sippaa, silloin tulee mummille maalikyliin kiire.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      189
      1905
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      554
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      202
      479
    Aihe