Uusin TM. Peugeot 307 60000 km kestotesti. Korjauskulut 60000 km = 45,24 euroa. Koostuu H7 ja muista valojen polttimoista... Tee johtopäätöksesi...
Samassa lehdessä yleisönosastolla Esson baari-viisauksia kaverilta, joka moittii talviautotestiä 307:n osalta siitä, että ao.auto pärjäsi hyvin testissä vaikka se ei kestä rikkoutumatta -23c pakkasessa! Tuota se on kun eletään sen tiedon varassa, mitä Esson baarista saa.
Kertauksen vuoksi: 307:ssa yleisimmät TU -moottorit eivät ruiki öljyjään pihalle. Ongelma koskee EW moottoreita, joiden kohdalla Peugeot on kyllä tehnyt työnsä todella ala-arvoisesti jälkihoitoja myöten. Tosin viime talvena tuo öljyn ruikkiminen ei ollut niin yleistä, kuin huhupuheitten mukaan olisi luullut.
TM:n 307 kestotesti
16
3980
Vastaukset
- pettymys
307 selvitti matkan ihan hyvin. Ainoastaan korkeahko kulutus oli pettymys. 307 vei 6,39 l/100 km. Auton yhdistetyksi EU-kulutukseksi luvataan 5,2 l/100 km. Kulutus oli 23% luvattua suurempi.
81 kW:n Passat TDI vei aikoinaan 5,62 l/100 km.- 306 srdt
PSA koneiden yksi ominaisuus on se, että ne on tehty niin tiukoiksi, että tarvitaan 100 tkm, ennen kun kone on ns. sisäänajettu. Kulutus putoaa litralla sen jälkeen. Minulla on 380 tkm ajettu 306 srtd ja se vei alkuun keskimäärin 6,4 l sadalla. Nyt kun se on hioutunut, menee 5,2 - 5,7 litraa. Että kyllä se 307 pudottaa kulutustaan kilometrien myötä. Peugeotin koneet on tehty kestämään.
- 404
306 srdt kirjoitti:
PSA koneiden yksi ominaisuus on se, että ne on tehty niin tiukoiksi, että tarvitaan 100 tkm, ennen kun kone on ns. sisäänajettu. Kulutus putoaa litralla sen jälkeen. Minulla on 380 tkm ajettu 306 srtd ja se vei alkuun keskimäärin 6,4 l sadalla. Nyt kun se on hioutunut, menee 5,2 - 5,7 litraa. Että kyllä se 307 pudottaa kulutustaan kilometrien myötä. Peugeotin koneet on tehty kestämään.
Jos tämä ei ole Veijo Esson baarissa kuultua, niin mikä on?
Ihan tiedoksi 306 srdt:llä ajavalle, että EU-kulutusnormissa ei ole autokohtaisesti kategorioita "vasta sisäänajetuille", "jo maantietä nähneille" ja "toiselle miljoonalla oleville". Jos auto ei pääse lähellekään valmistajan ilmoittamaa normikulutusta, on vika joko normissa, autossa tai valmistajan ilmoituksessa. Kun autot yleisesti kuitenkin pääsevät lähelle ko. normin mukaan ilmoitettuja kulutuksia, jää 307 HDI:lle kaksi vaihtoehtoa. Yli 6 litran keskikulutus on nykydieselille liian suuri.
Olisiko tuohon oman auton kulutuksen putoamiseen mahdollisesti muita syitä kuin PSA-koneen "hioutuminen", esimerkiksi oman ajotavan muutos? Itselläkin on kokemusta PSA dieseleistä (ja bensakoneista), enkä näiden kokemusten valossa voi allekirjoittaa tuota kulutuksen pienenemisväitettä. Ja mitä tulee koneiden kestoon, niin kaikki koneet on tehty kestämään - toivottu ja todellinen asiantila eivät vain aina kohtaa. - 306 srdt
404 kirjoitti:
Jos tämä ei ole Veijo Esson baarissa kuultua, niin mikä on?
Ihan tiedoksi 306 srdt:llä ajavalle, että EU-kulutusnormissa ei ole autokohtaisesti kategorioita "vasta sisäänajetuille", "jo maantietä nähneille" ja "toiselle miljoonalla oleville". Jos auto ei pääse lähellekään valmistajan ilmoittamaa normikulutusta, on vika joko normissa, autossa tai valmistajan ilmoituksessa. Kun autot yleisesti kuitenkin pääsevät lähelle ko. normin mukaan ilmoitettuja kulutuksia, jää 307 HDI:lle kaksi vaihtoehtoa. Yli 6 litran keskikulutus on nykydieselille liian suuri.
Olisiko tuohon oman auton kulutuksen putoamiseen mahdollisesti muita syitä kuin PSA-koneen "hioutuminen", esimerkiksi oman ajotavan muutos? Itselläkin on kokemusta PSA dieseleistä (ja bensakoneista), enkä näiden kokemusten valossa voi allekirjoittaa tuota kulutuksen pienenemisväitettä. Ja mitä tulee koneiden kestoon, niin kaikki koneet on tehty kestämään - toivottu ja todellinen asiantila eivät vain aina kohtaa.Kyllähän sitä pääsee noihin normilukemiin uudellakin autolla kun ajaa sillä normin mittaustavan edellyttämällä tavalla. Normaalissa seka-ajossa harvoin niin kuitenkaan ajetaan. Oma ajotapa ei ole muuttunut, maaniteajoa suurin osa vakionopeussäätimellä. Uusi moottori ei anna parasta tehoaan ja kuluttaa enempi sisäisistä kitkoista johtuen, kilometrien myötä asia korjaantuu. Sekin on soopaa, ettei nykymoottoreita tarvitse ajaa sisään, koneen kestoiälle on ratkaisevaa se, miten sitä ensimmäiset 5000 km käsittelee.
- Pena
306 srdt kirjoitti:
PSA koneiden yksi ominaisuus on se, että ne on tehty niin tiukoiksi, että tarvitaan 100 tkm, ennen kun kone on ns. sisäänajettu. Kulutus putoaa litralla sen jälkeen. Minulla on 380 tkm ajettu 306 srtd ja se vei alkuun keskimäärin 6,4 l sadalla. Nyt kun se on hioutunut, menee 5,2 - 5,7 litraa. Että kyllä se 307 pudottaa kulutustaan kilometrien myötä. Peugeotin koneet on tehty kestämään.
Näyttäisi noin olevan, minulla on vuoden ollut 307 Hdi 90 heppaisella koneella, nyt kun on 55 tkm lasissa, on kulutus pudonnut puoli litraa siitä, mitä se uutena oli. Mahtaakohan se hiukkassuodatin lisätä kulutusta, sehän TM:n kestotestiautossa oli ? Rengasmelusta sen verran, että Dunlop ensiasennusrenkaat ovat surkeat, kovat ja äänekkäät. Meteli autossa nousi talven jälkeen selvästi kun vaihdoin Nokian kitkojen tilalle nämä Dunlopit.
- 404
306 srdt kirjoitti:
Kyllähän sitä pääsee noihin normilukemiin uudellakin autolla kun ajaa sillä normin mittaustavan edellyttämällä tavalla. Normaalissa seka-ajossa harvoin niin kuitenkaan ajetaan. Oma ajotapa ei ole muuttunut, maaniteajoa suurin osa vakionopeussäätimellä. Uusi moottori ei anna parasta tehoaan ja kuluttaa enempi sisäisistä kitkoista johtuen, kilometrien myötä asia korjaantuu. Sekin on soopaa, ettei nykymoottoreita tarvitse ajaa sisään, koneen kestoiälle on ratkaisevaa se, miten sitä ensimmäiset 5000 km käsittelee.
UUSI moottori ei tosiaan anna parasta tehoaan, mutta ei se sentään sataatuhatta vaadi sisäänajokseen kuten ensin väitit. Kilometrit korjaavat asian, mutta kyllä 60000 ajettu auto on jo ihan tarpeeksi sisäänajettu. Ja samalla tavalla tuo edellä viitattu kestotesti-vw oli uusi auto uudella koneella, silti isompi auto vei vähemmän kiisseliä. Väitäpä tuohon nyt sitten seuraavaksi että VAG:n diiseli ei kestä kuten PSA:n, niin hyvin menee. Pösöllä on perinteistä dieselosaamista, mutta HDI ei kuitenkaan ole mikään ylivertainen ihmediesel. Ja HDI koneiden kesto selviää vasta ajan kanssa.
- 206 HDI
Nyt siis kauppaan hakemaan uusi 307. Siinä kun on tuo ilmastointikin vakiona.
Paljonkohan hyvittäisivät 206 HDI:stä vm.2002 ajettu 70tkm? - Heikko esitys
Olipa paljon pikkuvikaa uudessa autossa ja suurin osa vielä laatuvikoja, ei ole Peugeotin laatu noussut sitten yhtään kymmenessä vuodessa.
- Pasi
Jos olisit yhtään seurannnut Tekniikan Maailman ja Tuulilasin kestotestejä niin kyllä huomaisit että vikalista on todella lyhyt verrattuna moneen muuhun autoon. Esim. uusi vw polo tuulilasissa; 15tkm kohdalla auto oli käynyt pajalla jo monta kertaa ja vaikka mitä osaa oli vaihdettu.
- Peugeot 405 SRI
Vituttaako ajaa tojotalla?? häh?
Mulla on tuo TM tässä nenän edessä tätä viestiä kirjoittaessa ja nyt sitten lainaillaan mitä havaintoja oli 60 000km jälkeen:
"Peugeotin hopeanvärinen maalipinta oli tavanomaista parempikuntoinen."
"Moottorin purkamisen jälkeen saattoi todeta, että dieselit on tehty pitkäikäisiksi. Oikeastaan minkäänlaisia kulumajälkiä tai vaurioita ei näkynyt"
"Alusta, jarrut ja iskunvaimentimet olivat hyväkuntoiset. Jarrut olivat tehokkaat"
"Loppumittauksissa kiihtyvyys ja sitkeys olivat aavistuksen uutta paremmat"
"Sähkö- ja apulaitteet toimivat moitteetta"
Ainoat viat jotka autossa olivat olleet olivat:
Jäähdytysnesteen lämpötila-anturin vioittuminen, mikä sai lämpömittarinneulan vaeltamaan laidasta laitaan.
Sekä oikeanpuoleisen kallistuksen vakaimen ja jousijalan välinen tanko oli uusittu viimeisessä huollossa.
Ja seitsemän etu/taka ajovalon poltinta vaihdettu. (Johtuu korkeasta latausjännitteestä). - Ei muuta
Typerys.
- Joku
Tyypilliseen tapaansa TM-käyttötesti jälleen suosi eurooppalaista lyhyellä takuulla olevaa autoa. Todellisuudessahan korjauskustannukset olisivat olleet isommat, koska ainakin alustaan oli jouduttu vaihtamaan osia. Ja olikos vielä voimansiirtoonkin... Normaaleilla vuoden aikaisilla ajokilometreillä nuo eivät olisi menneet enää takuuseen.
- 307
on muuten 2 vuotta Pösöillä niinkuin muillakin Euroilla.Että se siitä selittelystä.Onkos muuten riisikipoilla jotain tekemistä autojen kanssa.
- Joku
307 kirjoitti:
on muuten 2 vuotta Pösöillä niinkuin muillakin Euroilla.Että se siitä selittelystä.Onkos muuten riisikipoilla jotain tekemistä autojen kanssa.
Kyllä japanilaiset autot ovat käyttöautoina euroja parempia. Ajettavuudeltaan eurooppalaiset ovat edelleen hitusen edellä (parhaat), mutta tekniikan laadussa jäljessä.
Pointti kuitenkin oli, että 307:kaa jouduttiin korjaamaan alustasta ja voimansiirrosta ja tuon tyyppiset viat tulevat todennäköisesti uudelleen korjattavaksi joka tapauksessa takuun loppumisen jälkeen. Omalla rahalla ikäviä pitää ja korjauttaa, puhumattakaan vaivasta ja ajanmenetyksestä. - Joo-mies
Joku kirjoitti:
Kyllä japanilaiset autot ovat käyttöautoina euroja parempia. Ajettavuudeltaan eurooppalaiset ovat edelleen hitusen edellä (parhaat), mutta tekniikan laadussa jäljessä.
Pointti kuitenkin oli, että 307:kaa jouduttiin korjaamaan alustasta ja voimansiirrosta ja tuon tyyppiset viat tulevat todennäköisesti uudelleen korjattavaksi joka tapauksessa takuun loppumisen jälkeen. Omalla rahalla ikäviä pitää ja korjauttaa, puhumattakaan vaivasta ja ajanmenetyksestä.Kaikenlaista soopaa täällä kirjoitellaan. Pitäisi ensin lukea se TM:n testi ennenkuin kirjoittelee täällä.
"Pointti kuitenkin oli, että 307:kaa jouduttiin korjaamaan alustasta ja voimansiirrosta ja tuon tyyppiset viat tulevat todennäköisesti uudelleen korjattavaksi joka tapauksessa takuun loppumisen jälkeen."
PASKAA, SILKKAA PASKAA. Voimansiirrosta ei särkynyt yhtään mitään. Alustaan vahdettiin yksi tukitanko kun oli 59 0000 km kohdalla toisesta päästä vähän löystynyt.
Minun pointti on se että miksi ostaa tyylittömiä ja muutenkin tylsiä ja rumia autoja.
Kyllä tyylitaju on japanilaisilta unohtunut jo sinne äidin kohtuun jossa heitä aletaan jo kouluttaa työelämän vaatimuksiin. Jos leikkikoululaisilla on jo vatsahaavoja kyseisessä kulttuurissa niin silloin siinä kulttuurissa on jotain pahasti pielessä.
Mikään valtio ei voi lopulta pärjätä työn kannattavuudessa jo lähes orjatyön asteella olevalle nousevan auringon maalle.
Kyllä ne japanilaiset ovat markkinaosuutensa hankkineet tässä autoveron maassa tekemällä alunperin muita halvempia ja huonompia autoja.
Enää ne eivät ole edes halvempia.
- Anonyymi
Up.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465691Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki492945- 1832615
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t102291- 272053
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k121982törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151706- 1451305
- 131177
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2601130