Mieleni on raskas ja olen ajatellut koko päivän.
Valitsenko Tallinnan risteilyn vai Riikan?
Lakkanko kynteni valkoisella vai punaisella kynsilakalla?
Laitanko juustoa vai makkaraa voileivän päälle?
Ostanko hellemekon Hennesistä vai Lindexistä?
Miten saisin painoa pois kymmenen kiloa?
Miten minä minä minä minä......pääsisin helpommalla/minulla olisi hauskempaa/elämääni tulisi vähän jotain vaihtelua/ei tarvitsisi aina maksaa kaikesta.
Hemmetin kehitysmaalaiset nyt tajuan miksi he ovat mielestään niin onnellisia. Ei heillä ole tällaisia murheita!
T. Paloma
Olemme vaikeiden valintojen edessä
201
6532
Vastaukset
- Vastannut?
Edelliseen. Yksin ole sä jne..
Minä en paina 60 kiloa, eikä pituuteni ja selkäni kestävyys sitä sallisi. Mitä pahaa on äidissä, jota pojat pönkittävät, Siis lapset, elämään arvostettuna. Mieti. Mieti tarkkaan mitä teet! - horoskooppi
merkkisi vaaka ? Kuulostaa vaan tuo valinnan vaikeus siltä ;)
- Toivo*
Juopumustilasi on jo siinä mallissa, että kannattaisi pitää taukoa. Jos vähän yleisempää välillä...?
- Horoskoopi..
Merkki ja loma loppu ukohta. Syvästi anteeksi jos loukkasin sinua. Joskus vain pitää päästää tunteita ulos?
- horoskooppi
Toivo* kirjoitti:
Juopumustilasi on jo siinä mallissa, että kannattaisi pitää taukoa. Jos vähän yleisempää välillä...?
Vastasitko nyt ihan oikealle henkilölle ???
- horoskooppi
Horoskoopi.. kirjoitti:
Merkki ja loma loppu ukohta. Syvästi anteeksi jos loukkasin sinua. Joskus vain pitää päästää tunteita ulos?
Vastasitko sinäkään nyt ihan oikealle henkilölle ???
- Toivo*
horoskooppi kirjoitti:
Vastasitko sinäkään nyt ihan oikealle henkilölle ???
Hän tuntuu olevan lomatunnelmissa ja höpöttää joutavia. Otsikoin huonosti, mutta paikka oli strategisesti harkittu. Kirves lipsahti naapurin nilkkaan.
- tuon
Toivo* kirjoitti:
Hän tuntuu olevan lomatunnelmissa ja höpöttää joutavia. Otsikoin huonosti, mutta paikka oli strategisesti harkittu. Kirves lipsahti naapurin nilkkaan.
Kommenttisi jälkeen kehtaat esiintyä täällä
nimimerkillä Toivo* - Toivo*
tuon kirjoitti:
Kommenttisi jälkeen kehtaat esiintyä täällä
nimimerkillä Toivo*Vielä vuosi sitten olin kiltti, tavallinen ja kunnollinen mies. Sitten löysin 50 -sivun ja kaikki muuttui. Minusta tuli ilkeä ja häpeämätön, mikä on ihan tavallista täällä.
Toivo* kirjoitti:
Vielä vuosi sitten olin kiltti, tavallinen ja kunnollinen mies. Sitten löysin 50 -sivun ja kaikki muuttui. Minusta tuli ilkeä ja häpeämätön, mikä on ihan tavallista täällä.
sillä siiderin litkimisellä niin voin kertoa sinulle että kirjoitin tuon aloitteen töistä tauolla enkä ole maistanut mitään maitoa väkevämpää....sitten viikonlopun:)
Paloma- väärin
Paloma.se.co kirjoitti:
sillä siiderin litkimisellä niin voin kertoa sinulle että kirjoitin tuon aloitteen töistä tauolla enkä ole maistanut mitään maitoa väkevämpää....sitten viikonlopun:)
PalomaLuulin, että sanoit kives lipsahti naapurin nilkkaan,
kaiken muun sanomasi lisäksi - olen minäkin
Toivo* kirjoitti:
Vielä vuosi sitten olin kiltti, tavallinen ja kunnollinen mies. Sitten löysin 50 -sivun ja kaikki muuttui. Minusta tuli ilkeä ja häpeämätön, mikä on ihan tavallista täällä.
huomannut, että seura tekee kaltaisekseen!
- rose*
Kyllä, valintojen tekemistä jatkuvasti elämassä,
valinnan vapaus ja vastuun kanto itse tekemistään valinnoista.
Onneksi iän myötä(ja ehkäpä johtuen jostain muustakin) on helpompi valita, tietää mikä on itselle parasta ja jos tulee vikatikkejä ne hyväksyy elämään kuuluvaksi. - ja onnelliseksi
itse jo vastasit kysymykseesi, ala köyhäksi.
Jos sekään ei kelpaa, käänny uskovaiseksi:)- Vastaus!
Järkevä tänä päivänä. En ala jos jotenkin sen pystyn välttämään. Kysynys ei ole siitä ja sen kestävyydestä:)
- Näen hänen
Vastaus! kirjoitti:
Järkevä tänä päivänä. En ala jos jotenkin sen pystyn välttämään. Kysynys ei ole siitä ja sen kestävyydestä:)
Silmänsä ja hymynsä. En tunne häntä. Hän saa minussa joka yö unia ja pelkän lihan himon. jokin asia mikä on tärkein tässä iässä.Luottamua: rakkaus:
- onnilliseksi
Vastaus! kirjoitti:
Ota kylmiä kylpyjä, risti kätesi ja ajattele
jotain muuta kuin vain sitä:D
yhtäkään viestini saanutta vastausta, lukuunottamatta ehkä ala köyhäksi/uskovaiseksi ja sekään ei ollut ihan kohdallaan.
T.
Paloma- horoskooppi
merkin kyselyäkään ? Itse olen vaaka ja valintojen tekeminen on mulle ainakin vaikeaa.
Ittekin oon kyllä ihan pihalla noista vastauksista :(
Mahtaakohan tämä palsta arpoa noita vastauksia jotenkin vääriin paikkoihin. - rose*
vastaajissako on vika?
- muuta
Pohjois-Koreaan tai Kuubaan, niin valtio valitsee puolestasi.
Siellä voit myös toteuttaa vallankumousta sielusi syvyyksistä asti joka päivä. - Che
muuta kirjoitti:
Pohjois-Koreaan tai Kuubaan, niin valtio valitsee puolestasi.
Siellä voit myös toteuttaa vallankumousta sielusi syvyyksistä asti joka päivä.Mitä valinnanvapautta on maassa, joka on koko maailman kauppasaarrossa USA:n poliittisen painostuksen vuoksi?
- oikein se on
Che kirjoitti:
Mitä valinnanvapautta on maassa, joka on koko maailman kauppasaarrossa USA:n poliittisen painostuksen vuoksi?
On varsin kunniakasta olla käymättä kauppaa pakkomaan kanssa. Näin pitää ollakin.
- Che
oikein se on kirjoitti:
On varsin kunniakasta olla käymättä kauppaa pakkomaan kanssa. Näin pitää ollakin.
Kumpikohan tässä on se pakkomaa. Sekö, joka pakottaa vai se, jota pakotetaan?
- viestiin
pystyy vain vastaamaan yhtä tyhjillä vastauksilla!
- neuvoton*
ajatteleppa minua joka joutui sukujuhlilla päättämään pitäiskö pieraista vai röyhtäistä.
Varmuuden vuoksi tein sitten molemmat,oliko oikein? - rose*
noita kaikkia vastauksia ymmärtänyt, mutta omani
kylläkin.vastaukseni ja anteeksi että yleistin hieman liikaa...mutta monet vastaukset viestiini olivat täysin kuin johonkin muuhun tarkoitettuja. Kyllä kai kaikki kuitenkin tajusivat että viestini oli satiiria?
T,
Paloma
Minä huolisin nuo sinun vaikeat valintasi hetipaikalla.
Vai kannattaisiko sittenkin harkita muuttoa sinne alkuasukkaiden joukkoon viettämään villiä ja vapaata elämää?
Kyllä minä sittenkin jäisin mieluummin lakkaamaan niitä kynsiäni ja valitsemaan sitä risteilyä...siellä alkuasukkaiden keskuudessa voisi tuoda tullessaan muita pulmatilanteita ja valinta-asetelmat voisivat olla ehkä tällaiset:
Annako lapsille ruokaa aamulla vai illalla?
Väistänkö luoteja oikealta vai vasemmalta?
Kuoleeko rakas äitini ruttoon vai koleraan?
Tuleeko tyttärestäni rikkaiden piika vai prostituutti?
Entä poikani, liittyykö hän vasemmistosisseihin vai oikeistomilisiaan?
Olen samaa mieltä kanssasi; on parempi valita kynsilakan värien välillä.
Mitähän ne muuten nauraa siellä kehitysmaassa kun valinnat ovat noin hikisiä?
T. PalomaPaloma.se.co kirjoitti:
siellä alkuasukkaiden keskuudessa voisi tuoda tullessaan muita pulmatilanteita ja valinta-asetelmat voisivat olla ehkä tällaiset:
Annako lapsille ruokaa aamulla vai illalla?
Väistänkö luoteja oikealta vai vasemmalta?
Kuoleeko rakas äitini ruttoon vai koleraan?
Tuleeko tyttärestäni rikkaiden piika vai prostituutti?
Entä poikani, liittyykö hän vasemmistosisseihin vai oikeistomilisiaan?
Olen samaa mieltä kanssasi; on parempi valita kynsilakan värien välillä.
Mitähän ne muuten nauraa siellä kehitysmaassa kun valinnat ovat noin hikisiä?
T. PalomaJotain tuohon suuntaan tuli mieleen minullekin.
Voisi olla pieni kultturishokki.
Samanlaisia ihmisiähän ne kait sielläkin pohjimmiltaan ovat. Samat ilot ja surut.
Voihan niillä olla vaikka enemmän aikaa ainakin jossain yhteisiin ajanvietteisiin. Laulua, soittoa, tanssia jne. Luulisi siellä jokaisen olevan toinen toiselleen tarpeellinen jo arjesta selviämiseen. Eipä ole kokemusta - voisi olla aika avartavaa.vanhauneksija kirjoitti:
Jotain tuohon suuntaan tuli mieleen minullekin.
Voisi olla pieni kultturishokki.
Samanlaisia ihmisiähän ne kait sielläkin pohjimmiltaan ovat. Samat ilot ja surut.
Voihan niillä olla vaikka enemmän aikaa ainakin jossain yhteisiin ajanvietteisiin. Laulua, soittoa, tanssia jne. Luulisi siellä jokaisen olevan toinen toiselleen tarpeellinen jo arjesta selviämiseen. Eipä ole kokemusta - voisi olla aika avartavaa.että niiden on pakko hakea tukea ja turvaa toisistaan; samalla kun perheyhteisö ja naapurit ovat kaikki samassa jamassa niin soppakulhot kiertävät ja lapset leikkivät kimpassa kadulla tai takapihalla naapureiden kanssa. Vikonloppuisin järjestetään "rumba" omassa olkkarissa: naapurin poika takoo rumpuja ja toinen kaveri rämpyttää kitaraa ja kolmas soittaa haitaria ja tytöt tarjoo sokeriruokoviinaa pienepienistä laseista ja mammat tekee keittiössä ruokaa koko porukalle ja heillä on kaikilla toinen toisensa ja hauskaa riittää.
Siis: materiaalisen rihkaman puuttuessa ihmiset tarvitsevat toisiaan sekä ilossa että surussa. Kaikki kelpaavat jengiin, ketään ei laiteta pois, kukaan ei eristy.
T. Paloma- Näin puhuu
Paloma.se.co kirjoitti:
että niiden on pakko hakea tukea ja turvaa toisistaan; samalla kun perheyhteisö ja naapurit ovat kaikki samassa jamassa niin soppakulhot kiertävät ja lapset leikkivät kimpassa kadulla tai takapihalla naapureiden kanssa. Vikonloppuisin järjestetään "rumba" omassa olkkarissa: naapurin poika takoo rumpuja ja toinen kaveri rämpyttää kitaraa ja kolmas soittaa haitaria ja tytöt tarjoo sokeriruokoviinaa pienepienistä laseista ja mammat tekee keittiössä ruokaa koko porukalle ja heillä on kaikilla toinen toisensa ja hauskaa riittää.
Siis: materiaalisen rihkaman puuttuessa ihmiset tarvitsevat toisiaan sekä ilossa että surussa. Kaikki kelpaavat jengiin, ketään ei laiteta pois, kukaan ei eristy.
T. Palomaihminen jolle itselle, on niin materia, kuin rihkamakin elintärkeitä!
Näin puhuu kirjoitti:
ihminen jolle itselle, on niin materia, kuin rihkamakin elintärkeitä!
minulle ei koskaan ole mikään materiaalinen ollut sen enempää tärkeää kuin että jos palkka riitti yksinhuoltajaäidille kuun loppuun sakka että sai perheelle aterioita vielä kokoon.
Mitä ihmeen tuulesta temmattua juttua tuo nyt on?
Olen jo selvittänyt että aloituksessani kärjistin esimerkeillä hyvinvointiyhteiskunnassa elävän yksilön "tuskallisia" valintoja ja asetin ne vastaan hypoteesia että kehitysmaissa ihmiset kokevat itsensä onnellisemmiksi kuin me: siis mitä syytä heillä on nauraa?
En ole missään vaiheessa tarkoittanut sitä että juuri minulla, Palomalla, on niin kauhean paljon rahaa ja mammonaa että on vaikeeta. Asia on melkeimpä päinvastoin, mutta se taas siitä.
Ystävällisin terveisin
Paloma
- kurjenkello
pukeutuisin säkkiin ja ripottelisin tuhkaa päälleni, ei maailma juurikaan muuttuisi. Vaikka jättäisin ruokani syömättä ei se täyttäisi kenenkään vatsaa, jos jättäisin vaatteeni ostamatta en teollani voisi vaatettaa ketään. Voisin tietysti lahjoittaa rahani pois, mutta minne ne menisivät.
- amonin pappi
1. Vedä itsesi wc:n viemäristä joku kerta viikossa.
2. Ruoski itseäsi päivittäin.(pyhimyksen hajun saaminen riittää)
Virtuaalisesti tietenkin. - kurjenkello
amonin pappi kirjoitti:
1. Vedä itsesi wc:n viemäristä joku kerta viikossa.
2. Ruoski itseäsi päivittäin.(pyhimyksen hajun saaminen riittää)
Virtuaalisesti tietenkin.että virtuaalinen ruoskinta riittää, monestako raipaniskusta saa sädekehän?
- gavi
joo
neuvvoni
1.Riikan risteily
2.punaisella värillä,sillä se piristää
3.makkaraa se pitää olla
4.lindexissä on meille sopivampia kokoja
5.älä ajattele kiloja,nehän on vaan numeroita
6.Hanki rahakas mies
kehitysmaalaissilla kun ei ole aikaa miettiä näin filosofisti,sillä kakki vapaa aika menee siihen että hommaa perheelleen ruoanmutta "mahakas" voisi kyllä löytyä....mutta se ei nyt niin hirveesti vaikuta näiden maailmaakaatavien dilemmojen ratkaisuun.
T. Palomainen
- ajatellut koko päivän
Saankohan töitä tänä päivänä?
Mistä siinä tapauksessa saan rahan linjakyytiin?
Mistä saisin voita leivälle?
Kumpa joskus olis varaa ostaa uusi mekko.
Ei ole ainakaan paino-ongelmia kun ei ole ruokaakaan.
Mieluimmin vaikka raskaampikin työ, kuin ei työtä ollenkaan!
Hemmetin työväki kun ei tajua kuinka onnellisia ovat........! Ei heillä ole tälläisia murheita.Voi kun tilanteesi korjaantuisi jotenkin. Itsekin osa-aikaisena pätkätyöläisenä osaan kuvitella miltä sinusta tuntuu, vaikka oikeaa köyhyyttä en ole koskaan kokenut.
Tsemppiä.tai sitten esim. "Mieleni on raskas ja olen ajatellut koko päivän: joudunkohan tänään töihin." Nyky-yhteiskunnassa (ainakin Suomessa ja Ruotsissa) on toimeentulo taattu jokaiselle, ei ainoastaan työtätekeville. On leipää ja jopa voitakin päälle, lisäksi vielä sekä makkaraa että juustoa.
Neuvoja Sinulle:
Ei työnteko sinänänsä tee ketään autuaaksi. On paljon sellaistakin työtä mistä ei saa palkkaa mutta on kuitenkin suureksi hyödyksi muille ihmisille.
Fillari on hyvä kulkuväline. Pienet ylläpitokustannukset ja ei tarvi käydä kuntosalilla. (Löytäisin nyt vain sen avaimen)
Voista tulee vain turhaan kolesteroolia. Leipä ilman voita on terveellisempää.
Uuden mekon voi tekaista vaikka poistetuista ikkunaverhoista. Ei ne niin ihmeellisiä ole mitä kaupastakaan saa. Kesällä ei tarvi muuta kuyin shortsit ja teen.
Ole iloinen kun ei ole paino-ongelmia. Ei silloin tarvi uusia mekkojakaan kun vanhat vielä sopii.
T.
Paloma
(Ei O-O vaikka tänä aamuna samoilla linjoilla hänen kanssaan)- 23 € lla
Paloma.se.co kirjoitti:
tai sitten esim. "Mieleni on raskas ja olen ajatellut koko päivän: joudunkohan tänään töihin." Nyky-yhteiskunnassa (ainakin Suomessa ja Ruotsissa) on toimeentulo taattu jokaiselle, ei ainoastaan työtätekeville. On leipää ja jopa voitakin päälle, lisäksi vielä sekä makkaraa että juustoa.
Neuvoja Sinulle:
Ei työnteko sinänänsä tee ketään autuaaksi. On paljon sellaistakin työtä mistä ei saa palkkaa mutta on kuitenkin suureksi hyödyksi muille ihmisille.
Fillari on hyvä kulkuväline. Pienet ylläpitokustannukset ja ei tarvi käydä kuntosalilla. (Löytäisin nyt vain sen avaimen)
Uuden mekon voi tekaista vaikka poistetuista ikkunaverhoista. Ei ne niin ihmeellisiä ole mitä kaupastakaan saa. Kesällä ei tarvi muuta kuyin shortsit ja teen.
Ole iloinen kun ei ole paino-ongelmia. Ei silloin tarvi uusia mekkojakaan kun vanhat vielä sopii.
T.
Paloma
(Ei O-O vaikka tänä aamuna samoilla linjoilla hänen kanssaan)päivässä pystyy pröistäilemään, varsinkin kun vuokraan menee yli puolet. Ei riitä raha polkupyörään ja poleppas sitten kun lähimpään työpaikkaan on yli sata kilsaa, ompa kiva talvella.Sortseja ei ole ollut koskaan eikä verhoja. Et näytä tietävän ettei läheskään kaikilla ole asiat yhtä hyvin.
- pullossa
Paloma.se.co kirjoitti:
tai sitten esim. "Mieleni on raskas ja olen ajatellut koko päivän: joudunkohan tänään töihin." Nyky-yhteiskunnassa (ainakin Suomessa ja Ruotsissa) on toimeentulo taattu jokaiselle, ei ainoastaan työtätekeville. On leipää ja jopa voitakin päälle, lisäksi vielä sekä makkaraa että juustoa.
Neuvoja Sinulle:
T.
Paloma
(Ei O-O vaikka tänä aamuna samoilla linjoilla hänen kanssaan)eläjää. Muistan miten Uosukainenkin kehui aikoinaan että kyllä sitä pärjää työttömyyskorvauksilla oikein hyvin suomessa. Sen jälkeen hänen kannatuksensa laski kuin lehmän häntä. Ehkä sillä hätäisesti saa sen leivän mutta voin kanssa on jo niin ja näin. Työ toisin sen voinkin leivälle ja samalla saisi tuntea itsensä yhteiskunnan kelvolliseksi jäsenenksi eikä armonpaloilla eläjäksi.
Kuvitteletko oettä olisi varaa poistaa niitä verhoja, millä uudet ostaisi? Häpeä ihminen puheitasi.
- tuskaista!
Kesäleskeyteni alkaa huomenna.
Käynkö kuntosalilla myös lauantaina?
Jos menen niin pysynkö poissa BB-kadulta perjantai-iltana?
Löydänkö huomenna tuoretta kalaa vai täytyykö tyytyä pakasteeseen?
Etsinkö keskustelu- vai seurusteluseuraa leskeyteni aikana?
Lisäänkö videoiden katselua vai viihdynkö enemmän kadulla?
Teenkö itselleni keitto- vai laatikkoruokia?
Käynkö kirjastossa fillarilla vai autolla?
Kyllä tämä vaimon kaksiviikkoinen poissaolo on stressaavaa!
Olkaa onnellisia te jotka tältä tuskalta vältytte! - Baile_Atha_Cliath
olisi mahdollista ajatella toisin, jos se olisi mahdollista?
Olisiko ylipäätään mahdollista elää "luonnollista"
elämää siten, ettei Minä olisi jatkuvasti etusijalla ja pyrkisi etsimään lisää eristäytymistä ja olemassa olevaan mukavuuteensa kyllästymistä? :))koska ihmiset ovat erittäin sopeutuvaisia erilaisiin olosuhteisiin. Olemme selviytyjiä. Ehdottaisin jokaiselle vuoden opintomatkaa jonnekin missä elämä ei ole yhtä helppoa ja mukavuudet yhtä itsestäänselviä. Jonnekin jossa ei ole sosiaalista turvaverkkoa ja jossa ihmiset vielä tarvitsevat toisiaan selviytyäkseen jokapäiväisistä tilanteista.
T.
Paloma- Angel of The Morning
Paloma.se.co kirjoitti:
koska ihmiset ovat erittäin sopeutuvaisia erilaisiin olosuhteisiin. Olemme selviytyjiä. Ehdottaisin jokaiselle vuoden opintomatkaa jonnekin missä elämä ei ole yhtä helppoa ja mukavuudet yhtä itsestäänselviä. Jonnekin jossa ei ole sosiaalista turvaverkkoa ja jossa ihmiset vielä tarvitsevat toisiaan selviytyäkseen jokapäiväisistä tilanteista.
T.
PalomaVoisin vastavaasti ehdottaa, että jokainen tutustuisi ensin Suomen/Ruotsin olosuhteisiin. Me "tavikset" emme useinkaan käy sairaalan teho-osastolla, mielisairaaloissa emmekä näe sitä kurjuutta mitä omassakin maassa on vaikka kuinka paljon. Omassa työssäni näen sen kirjon, enkä ole silti vielä tehnyt tarpeeksi opintomatkaa edes tähän Suomen kurjuuteen.
- kauemmaks kuin
Paloma.se.co kirjoitti:
koska ihmiset ovat erittäin sopeutuvaisia erilaisiin olosuhteisiin. Olemme selviytyjiä. Ehdottaisin jokaiselle vuoden opintomatkaa jonnekin missä elämä ei ole yhtä helppoa ja mukavuudet yhtä itsestäänselviä. Jonnekin jossa ei ole sosiaalista turvaverkkoa ja jossa ihmiset vielä tarvitsevat toisiaan selviytyäkseen jokapäiväisistä tilanteista.
T.
Palomarajan pintaan pohjois-karjalaan. Ei ole vesiä sisällä puhumattakaan vesiklosetista. Ei ole talvisaikaan auratut tiet n. 8 km päähän päätielle, josta voi linjavaunuun hypätä jos sattuu olemaan rahaa. Onneksi on potkuri. Et varmaan edes tiedä mikä sellainen on, mahtaneeko olla sellaisia sweedujen maassa?
Ei oo naapureitakaan, voi kuljeskella vaikka nakuna ei tarvii tehdä ainoista verhoista hellemekkoa!? Ei ole turmamaisuudella rajaa.... - Baile_Atha_Cliath
Paloma.se.co kirjoitti:
T.
Palomatutustumismatkan tehnyt galleriasivullani olevaan
-hienoon maahan-. Tosin en ollut siellä kuin kuukauden, mutta jo siinä ajassa ehti huomaamaan ja
ajatelemaan paljon. Kyllä sekin matka pisti hieman
arvoja eri järjestykseen.
Aivan eri asia onkin täällä länsimaissa, missä ihmisten kanssakäyminen alkaa olla ihan "Amerikan
meininkiä"...:))) - Baile_Atha_Cliath
Angel of The Morning kirjoitti:
Voisin vastavaasti ehdottaa, että jokainen tutustuisi ensin Suomen/Ruotsin olosuhteisiin. Me "tavikset" emme useinkaan käy sairaalan teho-osastolla, mielisairaaloissa emmekä näe sitä kurjuutta mitä omassakin maassa on vaikka kuinka paljon. Omassa työssäni näen sen kirjon, enkä ole silti vielä tehnyt tarpeeksi opintomatkaa edes tähän Suomen kurjuuteen.
tutustumismatkoja voisi tehdä, jos ei ole omaisia/
läheisiä kyseisissä laitoksissa?
Kunpa olisi vielä TV- toimittajia, joita nämä asiat
kiinnostavat (=uskovat, että meitä voisi kiinnostaa) Baile_Atha_Cliath kirjoitti:
tutustumismatkan tehnyt galleriasivullani olevaan
-hienoon maahan-. Tosin en ollut siellä kuin kuukauden, mutta jo siinä ajassa ehti huomaamaan ja
ajatelemaan paljon. Kyllä sekin matka pisti hieman
arvoja eri järjestykseen.
Aivan eri asia onkin täällä länsimaissa, missä ihmisten kanssakäyminen alkaa olla ihan "Amerikan
meininkiä"...:)))tarvitsee kipeästi rahoitusta. Asuin n. 500 metriä tästä lastenkodista ja tiedän että rahat käytetään oikeaan tarkoitukseen.
http://www.orphanagescarpetta.org/
T.
Paloma- Baile_Atha_Cliath
Paloma.se.co kirjoitti:
tarvitsee kipeästi rahoitusta. Asuin n. 500 metriä tästä lastenkodista ja tiedän että rahat käytetään oikeaan tarkoitukseen.
http://www.orphanagescarpetta.org/
T.
PalomaPidän sanani, eli tulevat saamaan lahjoituksen
mikäli rahaa tulen voittamaan. (Minulla ei ole
omaisuutta tällä hetkellä.)
Olen tehnyt valintani.
Tilasin Riikan risteilyn.
T.
Paloma
(ketä lähtee mukaan?)- hyvänen aika
vielä kauemmaksi jotta on enempi leveiltävää kun tulet takaisin!
hyvänen aika kirjoitti:
missä kohtaa takkuili kommunikaatio? Mitä ihmeen leveiltävää? Puhun arkisista asioista ja mitkään niistä ei ole rahallisesti merkittäviä. Lopetetaanko toisten mollaaminen ja turha arvostelu, jookos?
T.
Paloma- hää....
hyvänen aika kirjoitti:
leuhkat eväät mukkaasa ku lähtee.
- itsestäsi
Paloma.se.co kirjoitti:
missä kohtaa takkuili kommunikaatio? Mitä ihmeen leveiltävää? Puhun arkisista asioista ja mitkään niistä ei ole rahallisesti merkittäviä. Lopetetaanko toisten mollaaminen ja turha arvostelu, jookos?
T.
Paloma.....
- Angel of The Morning
Lähdetäänkö tytöt Palomalle seuraksi Tallinnaan ?
- Ja ongelmaa
hää.... kirjoitti:
leuhkat eväät mukkaasa ku lähtee.
on , laittaako sinistä vai punaista kynsilakkaa varpaankynsiin, tai tekiskö keittiön vai makuuhuoneen verhosta uuden hellemekon.
Ja ongelmaa kirjoitti:
on , laittaako sinistä vai punaista kynsilakkaa varpaankynsiin, tai tekiskö keittiön vai makuuhuoneen verhosta uuden hellemekon.
ja kieli-poskessa-huumori ei tehonnut täällä...tarvii kokeilla muita tyylilajeja, jos menisi paremmin...
T.
Paloma- on taitolaji
Paloma.se.co kirjoitti:
ja kieli-poskessa-huumori ei tehonnut täällä...tarvii kokeilla muita tyylilajeja, jos menisi paremmin...
T.
Palomajoka huonosti esitettynä näyttää lähestulkoon vittuilemiselta ja leuhkimiselta. Kannattaisi vaihtaa laji sellaiseksi jonka varmasti osaa. Täällä kun ei nähdä onko kieli poskessa vai missä....
Paloma.se.co kirjoitti:
T.
Palomaja kaislikossa suhisee...kantsisiko vastata...nojaa, parempi että ei.
(ei satiiria)
T.
Paloma
hyvistä aiheista ketjuissa. :)
Näitä joille ei kelpaa mikään, riittää - tosin luultavasti omat näytöt puuttuvat :/hyvästä keskustelusta ja positiivisesta palautteesta. Minun ongelmani täällä onkin että koska minut koetaan niin "erilaiseksi" niin se erilaisuus tulkitaan väärin ja tulen joko tahallisesti tai tahattomasti väärinymmärretyksi.
Mitä aiheisiin tulee, niin minä olen päättänyt osallistua pääasiassa vain niihin ketjuihin joissa aiheet jollain tavalla kiinnostaa/koskettaa minua ja teen aloitteita asioista jolla on minulle itselleni jotain merkitystä.
Nämä keskustelufoorumit ovat juuri tasan tarkkaan yhtä hyviä/huonoja kuin miksi me ne teemme omalla osaanotollamme.
T.
PalomaPaloma.se.co kirjoitti:
hyvästä keskustelusta ja positiivisesta palautteesta. Minun ongelmani täällä onkin että koska minut koetaan niin "erilaiseksi" niin se erilaisuus tulkitaan väärin ja tulen joko tahallisesti tai tahattomasti väärinymmärretyksi.
Mitä aiheisiin tulee, niin minä olen päättänyt osallistua pääasiassa vain niihin ketjuihin joissa aiheet jollain tavalla kiinnostaa/koskettaa minua ja teen aloitteita asioista jolla on minulle itselleni jotain merkitystä.
Nämä keskustelufoorumit ovat juuri tasan tarkkaan yhtä hyviä/huonoja kuin miksi me ne teemme omalla osaanotollamme.
T.
PalomaKerrankin joku kirjoittaa jotain mikä ei kuulosta mitäänsanomattomalle... Tyylilajeista en tiedä tuon taivaallista, mutta kyllä jokainen mielestäni voi esittää asiansa haluamallaan tavalla. Ei sitä voi omaa ajattelutapaansakaan väkisin muuksi vääntää kuin se on pelkästään toisten mieliksi. Jos joku haluaa löytää mörköjä sieltäkin, missä niitä ei ole niin minkäs tuolle mahtaa. Kai semmoinen ihminen löytää niitä halutessaan kaikkialta. Että jatka vaan samaan tyyliin. Sun juttujas on kiva lukea.
Vaikea valinta:
Lähtisinkö risteilylle vai kehitysmaahan.
Olisi se shokki, jos joutuisikin vaikka keskelle jotain kansanmurhaa. Ehkä kannattaa sittenkin valita se risteily.vanhauneksija kirjoitti:
Kerrankin joku kirjoittaa jotain mikä ei kuulosta mitäänsanomattomalle... Tyylilajeista en tiedä tuon taivaallista, mutta kyllä jokainen mielestäni voi esittää asiansa haluamallaan tavalla. Ei sitä voi omaa ajattelutapaansakaan väkisin muuksi vääntää kuin se on pelkästään toisten mieliksi. Jos joku haluaa löytää mörköjä sieltäkin, missä niitä ei ole niin minkäs tuolle mahtaa. Kai semmoinen ihminen löytää niitä halutessaan kaikkialta. Että jatka vaan samaan tyyliin. Sun juttujas on kiva lukea.
Vaikea valinta:
Lähtisinkö risteilylle vai kehitysmaahan.
Olisi se shokki, jos joutuisikin vaikka keskelle jotain kansanmurhaa. Ehkä kannattaa sittenkin valita se risteily.huumorin varjolla haluaa kiinnittää huomiota/aiheuttaa keskustelua jostain vakavasta asiasta. Monet yhteiskuntakritiittiset kirjailijat ovat käyttäneet sitä nimenomaan siksi että se aiheuttaa polemiikkia, mutta se ei aina avaudu kaikille ja ei se ole myöskään helpoin tyylilaji kirjoitaa. Takaisin koulunpenkille, palomainen!
Mutta; kiitos sinulle, Vanhauneksija kannustuksesta. Ei kai meidän tarvikkaan olla niin täydellisiä täällä palstoilla. Eikä kukaan meistä ole se proverbiaalinen kultaraha joka on kaikkien mieleen.
T. PalomaPaloma.se.co kirjoitti:
huumorin varjolla haluaa kiinnittää huomiota/aiheuttaa keskustelua jostain vakavasta asiasta. Monet yhteiskuntakritiittiset kirjailijat ovat käyttäneet sitä nimenomaan siksi että se aiheuttaa polemiikkia, mutta se ei aina avaudu kaikille ja ei se ole myöskään helpoin tyylilaji kirjoitaa. Takaisin koulunpenkille, palomainen!
Mutta; kiitos sinulle, Vanhauneksija kannustuksesta. Ei kai meidän tarvikkaan olla niin täydellisiä täällä palstoilla. Eikä kukaan meistä ole se proverbiaalinen kultaraha joka on kaikkien mieleen.
T. PalomaEsimerkki väärinymmärtämisestä:
Joskus tulee päivä, jolloin kaikki menee pieleen heti aamusta alkaen. Ensimmäisenä mieleen tulee; "Ihanaa, ei voisi paremmin päivä alkaa". Jos asiat jatkuvat samaan malliin seuraava ajatus on: "Aina vaan paranee". Kun paikalle sattuukin joku, joka ottaa kaiken kirjaimellisesti, niin kyllä siinä on selittämistä, miksi sanoin noin. Useimmat ihmiset suhtautuvat ihan mukavasti ja yleensä siitä seuraa herjanheittoa. Kaikilla eri huumorin muodoilla mielestäni selviytyy kiperistäkin tilanteista. Ihan olematta mikään verbaalinen lahjakkuus.
Sanoihin tai kirjoitustyyliin tms. takertuminen. Mitähän se kertoo takertujasta? En halua itse asiassa edes tietää.- ajatukset.
vanhauneksija kirjoitti:
Esimerkki väärinymmärtämisestä:
Joskus tulee päivä, jolloin kaikki menee pieleen heti aamusta alkaen. Ensimmäisenä mieleen tulee; "Ihanaa, ei voisi paremmin päivä alkaa". Jos asiat jatkuvat samaan malliin seuraava ajatus on: "Aina vaan paranee". Kun paikalle sattuukin joku, joka ottaa kaiken kirjaimellisesti, niin kyllä siinä on selittämistä, miksi sanoin noin. Useimmat ihmiset suhtautuvat ihan mukavasti ja yleensä siitä seuraa herjanheittoa. Kaikilla eri huumorin muodoilla mielestäni selviytyy kiperistäkin tilanteista. Ihan olematta mikään verbaalinen lahjakkuus.
Sanoihin tai kirjoitustyyliin tms. takertuminen. Mitähän se kertoo takertujasta? En halua itse asiassa edes tietää.suuremmin kiinnosta?!
V-*aa tommonen h-n kehuminen miten on rahaa millä mällätä. toisille annetaan sitte hyviä neuvoja 'korkeuksista' Niinku tuokin paloma, Kuka sanois keskitysleirivankille, että olis iloinen kun ei ole ruokaa niin ei ole myöskään painovaikeuksia, kuten tuolla aikaisemmin esitti yhdelle työttömälle! Ja neuvot jatkui tyyliin tee hellemekko vanhoista verhoista! Sanoispa sen niille autettavilleen mitä niin kovasti jaksaa mainostaa, auttamishalunsa on halveksuntaa ei mitään muuta köyhiä kohtaan. - ymmärtää
ajatukset. kirjoitti:
suuremmin kiinnosta?!
V-*aa tommonen h-n kehuminen miten on rahaa millä mällätä. toisille annetaan sitte hyviä neuvoja 'korkeuksista' Niinku tuokin paloma, Kuka sanois keskitysleirivankille, että olis iloinen kun ei ole ruokaa niin ei ole myöskään painovaikeuksia, kuten tuolla aikaisemmin esitti yhdelle työttömälle! Ja neuvot jatkui tyyliin tee hellemekko vanhoista verhoista! Sanoispa sen niille autettavilleen mitä niin kovasti jaksaa mainostaa, auttamishalunsa on halveksuntaa ei mitään muuta köyhiä kohtaan.häntäkin, tuskin kukaan itsestään pitävä noin tekee.
- kai täytyy olla asia
ymmärtää kirjoitti:
häntäkin, tuskin kukaan itsestään pitävä noin tekee.
Saivat varmaan ruottalaiset tarpeekseen, joten näki paremmaks siirtää 'ajatuksettomat mielipiteensä' tälle puolelle.
ajatukset. kirjoitti:
suuremmin kiinnosta?!
V-*aa tommonen h-n kehuminen miten on rahaa millä mällätä. toisille annetaan sitte hyviä neuvoja 'korkeuksista' Niinku tuokin paloma, Kuka sanois keskitysleirivankille, että olis iloinen kun ei ole ruokaa niin ei ole myöskään painovaikeuksia, kuten tuolla aikaisemmin esitti yhdelle työttömälle! Ja neuvot jatkui tyyliin tee hellemekko vanhoista verhoista! Sanoispa sen niille autettavilleen mitä niin kovasti jaksaa mainostaa, auttamishalunsa on halveksuntaa ei mitään muuta köyhiä kohtaan.*halaan sua*
- Pirre*
ajatukset. kirjoitti:
suuremmin kiinnosta?!
V-*aa tommonen h-n kehuminen miten on rahaa millä mällätä. toisille annetaan sitte hyviä neuvoja 'korkeuksista' Niinku tuokin paloma, Kuka sanois keskitysleirivankille, että olis iloinen kun ei ole ruokaa niin ei ole myöskään painovaikeuksia, kuten tuolla aikaisemmin esitti yhdelle työttömälle! Ja neuvot jatkui tyyliin tee hellemekko vanhoista verhoista! Sanoispa sen niille autettavilleen mitä niin kovasti jaksaa mainostaa, auttamishalunsa on halveksuntaa ei mitään muuta köyhiä kohtaan.mutta tuskin siinä oli kysymys kenenkään henkilöön menevästä halveksunnasta, vai oliko?
En lukenut koko ketjua, joten en tiedä joka kommenttia.
Sanotaanko että täällä voi vetää herneen nenäänsä joka tekstistä jos ottaa ne, tai haluaa ottaa ne henkilökohtaisena loukkauksena; kyllä minuakin hituttaa kun toisilla on terve puoliso ja he kehuvat miten mukavaa heillä on ja kuinka he saavat vanheta yhessä, - mutta ymmärränhän toki ettei minun ongelmani ole kenenkään palstalaisen, eikä muunkaan tuntemattoman syytä - eikä kenenkään syytä.
Hei teepä avaus jostain mieltäsi askarruttavasta tyylilajista täällä, ta yleensä asiasta joka ottaa maan perusteellisesti päähän, silleen hyvässä rakentavassa hengessä esitettynä, joohan?
P.s. riita on liian helppoa.. - oman onnen seppä
ajatukset. kirjoitti:
suuremmin kiinnosta?!
V-*aa tommonen h-n kehuminen miten on rahaa millä mällätä. toisille annetaan sitte hyviä neuvoja 'korkeuksista' Niinku tuokin paloma, Kuka sanois keskitysleirivankille, että olis iloinen kun ei ole ruokaa niin ei ole myöskään painovaikeuksia, kuten tuolla aikaisemmin esitti yhdelle työttömälle! Ja neuvot jatkui tyyliin tee hellemekko vanhoista verhoista! Sanoispa sen niille autettavilleen mitä niin kovasti jaksaa mainostaa, auttamishalunsa on halveksuntaa ei mitään muuta köyhiä kohtaan.oman taloutesi kohentamiseksi, niin ei tarvitsisi *ittuuntua, jos jollain ei mene yhtä huonosti kuin sinulla. Mielestäni hänkin tuossa aikaisemmin kertoi, ettei ole liikoja rahoja, siksi pitää tehdä valintoja. Ei noihin hänen luettelemiin asioihin tarvitse olla mikään varakas. Sinulla näyttää olevan tarve ilkeillä jollekin, käyttäisit senkin energian oman varakkustasosi nostoon, olisi itselläsikin parempi olo.
Tarvitaanhan hyvätuloisiakin maksamaan vähempivaraisten avustuksia, jos ei heitä olisi, niin ei olisi avustuksiakaan. Jos itselläni on rahat vähissä, niin silloin tulee vähemmän herkuteltua ja painokin laskee. - Pirre*
Pirre* kirjoitti:
mutta tuskin siinä oli kysymys kenenkään henkilöön menevästä halveksunnasta, vai oliko?
Sanotaanko että täällä voi vetää herneen nenäänsä joka tekstistä jos ottaa ne, tai haluaa ottaa ne henkilökohtaisena loukkauksena; kyllä minuakin hituttaa kun toisilla on terve puoliso ja he kehuvat miten mukavaa heillä on ja kuinka he saavat vanheta yhessä, - mutta ymmärränhän toki ettei minun ongelmani ole kenenkään palstalaisen, eikä muunkaan tuntemattoman syytä - eikä kenenkään syytä.
Hei teepä avaus jostain mieltäsi askarruttavasta tyylilajista täällä, ta yleensä asiasta joka ottaa maan perusteellisesti päähän, silleen hyvässä rakentavassa hengessä esitettynä, joohan?
P.s. riita on liian helppoa..mieki halaan sinua, oikein ISO hali.
- lukenut
Pirre* kirjoitti:
mutta tuskin siinä oli kysymys kenenkään henkilöön menevästä halveksunnasta, vai oliko?
P.s. riita on liian helppoa..koko ketjun, ennen kuin otat kantaa.
Itse en pidä siitä, että täällä nostetaan omaa persoonaa alentamalla toisia. - pysty
lukenut kirjoitti:
koko ketjun, ennen kuin otat kantaa.
Itse en pidä siitä, että täällä nostetaan omaa persoonaa alentamalla toisia.enempää alentamaan. Olet pohjasakkaa
- peiliin,
pysty kirjoitti:
enempää alentamaan. Olet pohjasakkaa
jos uskallat!
- Pirre*
lukenut kirjoitti:
koko ketjun, ennen kuin otat kantaa.
Itse en pidä siitä, että täällä nostetaan omaa persoonaa alentamalla toisia.ihan varma että Paloman tarkoitus oli alentaa toisia, kuinka voit tietää että hän teki juttunsa juuri siinä tarkoituksessa?
- vain siihen,
Pirre* kirjoitti:
ihan varma että Paloman tarkoitus oli alentaa toisia, kuinka voit tietää että hän teki juttunsa juuri siinä tarkoituksessa?
minkä olen täällä lukenut. Jos väität vastaan, niin lue tarkkaan jokainen hänen kirjoittamansa kommentti!
ajatukset. kirjoitti:
suuremmin kiinnosta?!
V-*aa tommonen h-n kehuminen miten on rahaa millä mällätä. toisille annetaan sitte hyviä neuvoja 'korkeuksista' Niinku tuokin paloma, Kuka sanois keskitysleirivankille, että olis iloinen kun ei ole ruokaa niin ei ole myöskään painovaikeuksia, kuten tuolla aikaisemmin esitti yhdelle työttömälle! Ja neuvot jatkui tyyliin tee hellemekko vanhoista verhoista! Sanoispa sen niille autettavilleen mitä niin kovasti jaksaa mainostaa, auttamishalunsa on halveksuntaa ei mitään muuta köyhiä kohtaan.Se toimii juuri noin. Siellä keskitysleireilläkin varmaan selvisivät ne, jotka sanoivat: "Eipähän ainakaan ole paino-ongelmia".
Ei mitään tekemistä halveksunnan kanssa.
Kaikki vähävaraiset eivät varmasti ajattele samalla tavalla.- tuo
Pirre* kirjoitti:
ihan varma että Paloman tarkoitus oli alentaa toisia, kuinka voit tietää että hän teki juttunsa juuri siinä tarkoituksessa?
Paloman vastine eräälle kirjoittajalle oli ilkeämielinen ja alentava. Jos se oli huumoria niin se oli niin outoa huumoria ettei sitä pystynyt käsittämään. Yläpuolelle asettuminen on aina kyseenalaista ja joistakin kirjoittajista tuollainen käyttäytyminen huokuu voimakkaana.
- on aikalailla
vanhauneksija kirjoitti:
Se toimii juuri noin. Siellä keskitysleireilläkin varmaan selvisivät ne, jotka sanoivat: "Eipähän ainakaan ole paino-ongelmia".
Ei mitään tekemistä halveksunnan kanssa.
Kaikki vähävaraiset eivät varmasti ajattele samalla tavalla.eri asia kun jos sen sanoo toinen. Jos vaikka keskitysleirillä vartija sanoisi tuon, niin siitä olisi huumori kaukana.
Miksi lyödä lyötyä? - ymmärtää,
on aikalailla kirjoitti:
eri asia kun jos sen sanoo toinen. Jos vaikka keskitysleirillä vartija sanoisi tuon, niin siitä olisi huumori kaukana.
Miksi lyödä lyötyä?jotta olisimme yhtä hyviä, kuin nuo sanojatkin.
Joillakin on vain omasta mielestään hyvä huumorintaju, vaikkei sitä kukaan muuta tajuakaan. on aikalailla kirjoitti:
eri asia kun jos sen sanoo toinen. Jos vaikka keskitysleirillä vartija sanoisi tuon, niin siitä olisi huumori kaukana.
Miksi lyödä lyötyä?Ei täällä kukaan voi tietää toisen elämäntilannetta. Ei jotain toiselle kipeää asiaa.
Kyllä tuollainen satiiri kuuluu monilla ihan normaaliin kanssakäymiseen eikä kukaan loukkaannu. Mutta jos huumorintaju on ihmisillä erilainen, niin se vain on. Ei tietenkään normaalielämässä kukaan mene heittämään herjaa jollekin masentuneelle tai toisin asioita käsittelevälle ihmiselle. Emmehän me täällä taas voi tietää, mistä joku loukkaantuu.
Eli, tietysti, jos vartija sanoisi, asia on niinkuin sanoit: Siitä on huumori kaukana. Entäs, jos leiriläinen sanoo toiselle leiriläiselle saman. Saattavat vaikka yhdessä nauraa asialle.ajatukset. kirjoitti:
suuremmin kiinnosta?!
V-*aa tommonen h-n kehuminen miten on rahaa millä mällätä. toisille annetaan sitte hyviä neuvoja 'korkeuksista' Niinku tuokin paloma, Kuka sanois keskitysleirivankille, että olis iloinen kun ei ole ruokaa niin ei ole myöskään painovaikeuksia, kuten tuolla aikaisemmin esitti yhdelle työttömälle! Ja neuvot jatkui tyyliin tee hellemekko vanhoista verhoista! Sanoispa sen niille autettavilleen mitä niin kovasti jaksaa mainostaa, auttamishalunsa on halveksuntaa ei mitään muuta köyhiä kohtaan.Mihin pyrin aloituksellani:
(Jätetään ne kommentit verhoista ja painonhallinnasta seuraavaan kertaan ettei tule sekaannusta; ne olivat itseironiaa tai tarkoitettu ottamaan hieman välimatkaa itseensä; ei siis ottamaan itseään niin kauhean vakavasti ja niillä ei ollut mitään tarkoitusta halventaa tai loukata ketään)
Mutta nyt tähän: Näillä valinnanvaikeuksillani ja arkielämän pulmaisilla tilanteillani halusin kuvaannollisesti tuoda esille sen miten hyvin meillä asiat ovat tässä maassa (näissä maissa), tähän aikaan, nyky-yhteiskunnassa ja miten me valitamme/marisemme/urputamme joka asiasta vain siksi että meillä ei ole mitään todellisia isoja murheita.
Jos joku pienituloinen (luit oikein, minulla ei ole koskaan ollut rahaa ja ammatillani ei rikastu vaikka kuinka olisi duunissa, elää vaan) istuu avarassa, modernissa asunnossaan jonka edessä kasvaa kirsikkapuu ja linnut laulavat parvekkeella ja ei ole suurempia pulmia kuin että valitsisiko Riikan vai Tallinnan, niin kyllä ovat hyvin asiat meillä.
Samalla viestini on tietynlaista itseironiaa, myös otantaa välimatkaa omaan minuuteen, katsomalla itseään niinkuin ulkopuolelta. Aihe liittyy läheisesti toiseen viestiketjuuni "Milloin annoimme periksi".
Minulla ei ole minkaanlaista halveksuntaa eikä ylenkatsomista työttömiä, sairaita, "köyhiä" (sitaateissa koska köyhyys Pohjolassa on suhteellista) kohtaan. Minulle ei ole itsellenikään kertynyt maallista mammonaa (vierivä kivi ei sammaloitu) ja terveyteni on ollut aika heikko; olen edelleen vain 50% töissä siksi sekä rahat ovat vähissä että aikaa on paljon istua tässä tietokoneen ääressä, joka on taas sitä halpaa huvia.
Taas sitä että istuisin tässä säälimässä itseäni ja riitelemässä katkeroituneena joka sanasta jonka koen loukkaavana en tee koska se on vastoin luontoani. Viha on kaksiteräinen miekka....
T.
Paloma- satiiriini
vanhauneksija kirjoitti:
Ei täällä kukaan voi tietää toisen elämäntilannetta. Ei jotain toiselle kipeää asiaa.
Kyllä tuollainen satiiri kuuluu monilla ihan normaaliin kanssakäymiseen eikä kukaan loukkaannu. Mutta jos huumorintaju on ihmisillä erilainen, niin se vain on. Ei tietenkään normaalielämässä kukaan mene heittämään herjaa jollekin masentuneelle tai toisin asioita käsittelevälle ihmiselle. Emmehän me täällä taas voi tietää, mistä joku loukkaantuu.
Eli, tietysti, jos vartija sanoisi, asia on niinkuin sanoit: Siitä on huumori kaukana. Entäs, jos leiriläinen sanoo toiselle leiriläiselle saman. Saattavat vaikka yhdessä nauraa asialle.ei mahdu toisten palstalaisten halveksuminen.
Keneltä on pois vaikkapa laulun sanojen ketju.
Se voi hälventää monen pahaa mieltä, eikä ainakaan ole pahentamassa ketään.
Miksi siis pitää sitäkin halveksia?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=500000000000009&posting=22000000027470132
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=500000000000009&posting=22000000027371345 - Rikas ja rakas
ajatukset. kirjoitti:
suuremmin kiinnosta?!
V-*aa tommonen h-n kehuminen miten on rahaa millä mällätä. toisille annetaan sitte hyviä neuvoja 'korkeuksista' Niinku tuokin paloma, Kuka sanois keskitysleirivankille, että olis iloinen kun ei ole ruokaa niin ei ole myöskään painovaikeuksia, kuten tuolla aikaisemmin esitti yhdelle työttömälle! Ja neuvot jatkui tyyliin tee hellemekko vanhoista verhoista! Sanoispa sen niille autettavilleen mitä niin kovasti jaksaa mainostaa, auttamishalunsa on halveksuntaa ei mitään muuta köyhiä kohtaan.Ei tämä rikkaana oleminen aina niin hauskaa ole kuin voisi kuvitella. Voin tietenkin ajaa 100.000 autolla, asun 410m2:n talossa, kaikkea on mitä kuvitella saattaa, myös lapsillani. Mutta silti kaipaan jotain.
Täytyy varmaan palkata kolmas kotiapulainen, tai alkaa julkkikseksi. - mustan huumorin
vanhauneksija kirjoitti:
Ei täällä kukaan voi tietää toisen elämäntilannetta. Ei jotain toiselle kipeää asiaa.
Eli, tietysti, jos vartija sanoisi, asia on niinkuin sanoit: Siitä on huumori kaukana. Entäs, jos leiriläinen sanoo toiselle leiriläiselle saman. Saattavat vaikka yhdessä nauraa asialle.ystäviä saattavat vaikka nauraakin, mutta jos ajattelevat tulevaisuuttaan niin tuskimpa nauravat.
Yleensäkin palstakirjoittelussa kannattaisi hiukan miettiä miten asiansa ilmaisee, täällä kun ei ole sitä näköyhteyttä. On sellaisiakin kirjoittajia jotka taitavat palstakirjoittelun siten etteivät tule loukanneeksi toisia kirjoittajia vaikka kirjoittaisivat kuinka rankoista aiheista. "Tutumman" kirjoittajan kanssa kommunikoiminen on helpompaa kun on pieni tuntuma toisen kipukynnyksestä niin sitä ei lähde tieten tahtoen ylittämään. Jos vastaa ihan "tuntemattomalle" niin sanansa voisi asettaa neutraalimmin. - näkyykin
satiiriini kirjoitti:
ei mahdu toisten palstalaisten halveksuminen.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=500000000000009&posting=22000000027470132
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=500000000000009&posting=22000000027371345aika räikeänä tuo yläpuolelle asettuminen ja halveksuva suhtautuminen muihin palstakirjoittajiin.
näkyykin kirjoitti:
aika räikeänä tuo yläpuolelle asettuminen ja halveksuva suhtautuminen muihin palstakirjoittajiin.
mihin arvojärjestykseen eri ihmiset asettavat eri asioita.
T.
Paloma- ei näy
Paloma.se.co kirjoitti:
mihin arvojärjestykseen eri ihmiset asettavat eri asioita.
T.
PalomaSinä et voi tietää mihin arvojärjestykseen lauluketjuihin osaa ottavat ihmiset asettavat eri asioita. Jos he haluavat välillä irroitella kevyemmin, niin se ei tarkoita sitä että he eivät kantaisi huolta maailman lapsista. Asiat eivät ole noin mustavalkoisia. Et voi tietää millaisten asioitten kanssa he painivat elämässään.
Tuossa näkyy ainastaan erään kirjoittajan koppavuus suhteessa toisiin palstakirjoittajiin. - PantheraLeoN
näkyykin kirjoitti:
aika räikeänä tuo yläpuolelle asettuminen ja halveksuva suhtautuminen muihin palstakirjoittajiin.
ajojahdin aloittajaa kohtaan.
On sitä varmaan moni nähnyt unta sinisistä silmistä, ei se nosta unennäkijää muiden yläpuolelle, sillä onnellisempi on hän, joka niitä voi muutenkin kuin unessa katsella. - Angel of The Morning
Paloma.se.co kirjoitti:
Mihin pyrin aloituksellani:
(Jätetään ne kommentit verhoista ja painonhallinnasta seuraavaan kertaan ettei tule sekaannusta; ne olivat itseironiaa tai tarkoitettu ottamaan hieman välimatkaa itseensä; ei siis ottamaan itseään niin kauhean vakavasti ja niillä ei ollut mitään tarkoitusta halventaa tai loukata ketään)
Mutta nyt tähän: Näillä valinnanvaikeuksillani ja arkielämän pulmaisilla tilanteillani halusin kuvaannollisesti tuoda esille sen miten hyvin meillä asiat ovat tässä maassa (näissä maissa), tähän aikaan, nyky-yhteiskunnassa ja miten me valitamme/marisemme/urputamme joka asiasta vain siksi että meillä ei ole mitään todellisia isoja murheita.
Jos joku pienituloinen (luit oikein, minulla ei ole koskaan ollut rahaa ja ammatillani ei rikastu vaikka kuinka olisi duunissa, elää vaan) istuu avarassa, modernissa asunnossaan jonka edessä kasvaa kirsikkapuu ja linnut laulavat parvekkeella ja ei ole suurempia pulmia kuin että valitsisiko Riikan vai Tallinnan, niin kyllä ovat hyvin asiat meillä.
Samalla viestini on tietynlaista itseironiaa, myös otantaa välimatkaa omaan minuuteen, katsomalla itseään niinkuin ulkopuolelta. Aihe liittyy läheisesti toiseen viestiketjuuni "Milloin annoimme periksi".
Minulla ei ole minkaanlaista halveksuntaa eikä ylenkatsomista työttömiä, sairaita, "köyhiä" (sitaateissa koska köyhyys Pohjolassa on suhteellista) kohtaan. Minulle ei ole itsellenikään kertynyt maallista mammonaa (vierivä kivi ei sammaloitu) ja terveyteni on ollut aika heikko; olen edelleen vain 50% töissä siksi sekä rahat ovat vähissä että aikaa on paljon istua tässä tietokoneen ääressä, joka on taas sitä halpaa huvia.
Taas sitä että istuisin tässä säälimässä itseäni ja riitelemässä katkeroituneena joka sanasta jonka koen loukkaavana en tee koska se on vastoin luontoani. Viha on kaksiteräinen miekka....
T.
PalomaVoisit aloittaa uuden ketjun kun tässä meni asiat sekaisin. Aihe oli muuten niin hyvä :)
- voisitko
PantheraLeoN kirjoitti:
ajojahdin aloittajaa kohtaan.
On sitä varmaan moni nähnyt unta sinisistä silmistä, ei se nosta unennäkijää muiden yläpuolelle, sillä onnellisempi on hän, joka niitä voi muutenkin kuin unessa katsella.vähän selventää, kuka jahtaa ketäkin ja missä?
mustan huumorin kirjoitti:
ystäviä saattavat vaikka nauraakin, mutta jos ajattelevat tulevaisuuttaan niin tuskimpa nauravat.
Yleensäkin palstakirjoittelussa kannattaisi hiukan miettiä miten asiansa ilmaisee, täällä kun ei ole sitä näköyhteyttä. On sellaisiakin kirjoittajia jotka taitavat palstakirjoittelun siten etteivät tule loukanneeksi toisia kirjoittajia vaikka kirjoittaisivat kuinka rankoista aiheista. "Tutumman" kirjoittajan kanssa kommunikoiminen on helpompaa kun on pieni tuntuma toisen kipukynnyksestä niin sitä ei lähde tieten tahtoen ylittämään. Jos vastaa ihan "tuntemattomalle" niin sanansa voisi asettaa neutraalimmin.Olenkin tullut siihen tulokseen, että tänne kirjoittaakseen pitäisi ensin mitä ilmeisimmin käydä jotkut kirjoituskurssit.
Minusta ovat mielenkiintoisia nämä erilaiset asioiden käsittelytavat. En kyllä kenenkään tekstin perusteella voi tuomita kenenkään asettuneen toisen yläpuolelle.satiiriini kirjoitti:
ei mahdu toisten palstalaisten halveksuminen.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=500000000000009&posting=22000000027371345"Mitä minä pieni ihminen"... Minusta kirjoittaja tarkoittaa nimenomaan, ettei mahda mitään globaaleille ongelmille vaan kivempi on rallatella vaikka heilin sinisistä silmistä. Tietysti on kivempi rallatella.
- PantheraLeoN
voisitko kirjoitti:
vähän selventää, kuka jahtaa ketäkin ja missä?
selitellä, jos et sitä huomaa seurattuasi ketjua.
- Juniperus
voisitko kirjoitti:
vähän selventää, kuka jahtaa ketäkin ja missä?
Paloma on rekattu nikki, joka ei mielestäni ole täällä tahallaan loukannut ketään. Hänen, kuten kenen tahansa on vaikea arvata, kuka kirjoittajista on todellisessa taloudellisessa ahdingossa ja kenelle mikin asia on kipeä. En minäkään hänen kommenttiaan verhoista tehdyistä kesämekoista pitänyt harkittuna, mutta jos kovin tarkoin on sanansa mietittävä, on asia-aiheita vaikea käsitellä, vaan ainoiksi aiheiksi jäävät lauluketjut.
Sinä, tai joku muu nikitön täällä, kävi kiinni suoraan Paloman henkilöön, ja sitä pidän ajojahtina. Olisit voinut kirjoittaa vastineesi Paloman tekstiin, jolloin asia oli ollut ok., mutta sen sijaan ryhdyit arvioimaan henkilöä. Ajojahdiksi sen tekee sekin, että käytit kertanikkiä, jolloin sinun sanomisiisi ja henkilöösi ei kukaan pääse käsiksi. Jonkinlaista selkäänpuukottamista siis. vanhauneksija kirjoitti:
Olenkin tullut siihen tulokseen, että tänne kirjoittaakseen pitäisi ensin mitä ilmeisimmin käydä jotkut kirjoituskurssit.
Minusta ovat mielenkiintoisia nämä erilaiset asioiden käsittelytavat. En kyllä kenenkään tekstin perusteella voi tuomita kenenkään asettuneen toisen yläpuolelle.voi aiheuttaa alemmuudentunteen, ja jopa luulottelua.
Minusta toisten ajatusten sitomis- tai kahlitsemisyritykset omaan pirtaan sopiviksi ovat myös jonkunlaista hallinnointi yritystä, tai niinkuin joku sanoi ajojahtia, vaikka ilmaus on hieman ylilyövä.Rikas ja rakas kirjoitti:
Ei tämä rikkaana oleminen aina niin hauskaa ole kuin voisi kuvitella. Voin tietenkin ajaa 100.000 autolla, asun 410m2:n talossa, kaikkea on mitä kuvitella saattaa, myös lapsillani. Mutta silti kaipaan jotain.
Täytyy varmaan palkata kolmas kotiapulainen, tai alkaa julkkikseksi.osaa.
Juniperus kirjoitti:
Paloma on rekattu nikki, joka ei mielestäni ole täällä tahallaan loukannut ketään. Hänen, kuten kenen tahansa on vaikea arvata, kuka kirjoittajista on todellisessa taloudellisessa ahdingossa ja kenelle mikin asia on kipeä. En minäkään hänen kommenttiaan verhoista tehdyistä kesämekoista pitänyt harkittuna, mutta jos kovin tarkoin on sanansa mietittävä, on asia-aiheita vaikea käsitellä, vaan ainoiksi aiheiksi jäävät lauluketjut.
Sinä, tai joku muu nikitön täällä, kävi kiinni suoraan Paloman henkilöön, ja sitä pidän ajojahtina. Olisit voinut kirjoittaa vastineesi Paloman tekstiin, jolloin asia oli ollut ok., mutta sen sijaan ryhdyit arvioimaan henkilöä. Ajojahdiksi sen tekee sekin, että käytit kertanikkiä, jolloin sinun sanomisiisi ja henkilöösi ei kukaan pääse käsiksi. Jonkinlaista selkäänpuukottamista siis.Ei ole huono idea sille, joka pystyy sen toteuttamaan. Olen tehnyt 70-luvulla 2 naiselle juhliin juuri sellaiset. Ei ollut kaavojakaan ja mallikin oli ihan omasta päästä. Ei kukaan tiennyt niiden mekkojen alkuperää. Ainakaan kellään toisilla ei ollut samanlaisia.
Eli: Tuokin voi olla ihan hyvä vaihtoehto jollekin.- Juniperus
vanhauneksija kirjoitti:
Ei ole huono idea sille, joka pystyy sen toteuttamaan. Olen tehnyt 70-luvulla 2 naiselle juhliin juuri sellaiset. Ei ollut kaavojakaan ja mallikin oli ihan omasta päästä. Ei kukaan tiennyt niiden mekkojen alkuperää. Ainakaan kellään toisilla ei ollut samanlaisia.
Eli: Tuokin voi olla ihan hyvä vaihtoehto jollekin.Puna-valkoruutuisista mökinverhoista tulisi varmaan hyvinkin omaperäinen mekko.
Ongelmana on, että joku voi tulkita tekstiä sananmukaisesti niin, että P. olisi vähätellyt oikeasti varattomien vaikeuksia. Meillä monella on ongelmia, joista emme haluaisi laskettavan leikkiä, ja köyhyys on - silloin kun se on todellista ja omalla kohdalla - yksi niistä.
Minä näen loukkaavina sentapaiset viestit, jotka panevat syyn köyhyydestä kunkin omalle kontolle; se on mielestäni julmaa. - kipeämpää
Rikas ja rakas kirjoitti:
Ei tämä rikkaana oleminen aina niin hauskaa ole kuin voisi kuvitella. Voin tietenkin ajaa 100.000 autolla, asun 410m2:n talossa, kaikkea on mitä kuvitella saattaa, myös lapsillani. Mutta silti kaipaan jotain.
Täytyy varmaan palkata kolmas kotiapulainen, tai alkaa julkkikseksi.tekee, mitä korkeammalta tipahtaa!
Älä pidä kaikkea itsestäänselvyytenä, elämä muuttuu äkkiä, ehkäpä jo ens kuussa kerjäät hattu kädessä armopalaa ohikulkijoilta. T.
" Ent. rikas" - kipeämmältä
Rikas ja rakas kirjoitti:
Täytyy varmaan palkata kolmas kotiapulainen, tai alkaa julkkikseksi.tuntuu mitä korkeammalta putoo!
Älä pidä kaikkea itsestäänselvyytenä, sillä elämässä kaikki voi muuttua hyvin äkkiä.
Ehkäpä jo ens viikolla löydät itsesi hattu kädessä kerjäämässä armopalaa ohikulkijoilta!
Mitä et olisi voinut kuvitellakaan tekeväsi joskus, kun asiat vielä oli paremmin kuin hyvin. - nyt samanlai
Pirrejuupas kirjoitti:
voi aiheuttaa alemmuudentunteen, ja jopa luulottelua.
Minusta toisten ajatusten sitomis- tai kahlitsemisyritykset omaan pirtaan sopiviksi ovat myös jonkunlaista hallinnointi yritystä, tai niinkuin joku sanoi ajojahtia, vaikka ilmaus on hieman ylilyövä.kuin sinä kerran vastasit minulle, että
Elä viitsi naurattoo....
Sopii tähän tekstiin kuin nakutettu! - PantheraLeoN
Juniperus kirjoitti:
Sinä, tai joku muu nikitön täällä, kävi kiinni suoraan Paloman henkilöön, ja sitä pidän ajojahtina. Olisit voinut kirjoittaa vastineesi Paloman tekstiin, jolloin asia oli ollut ok., mutta sen sijaan ryhdyit arvioimaan henkilöä. Ajojahdiksi sen tekee sekin, että käytit kertanikkiä, jolloin sinun sanomisiisi ja henkilöösi ei kukaan pääse käsiksi. Jonkinlaista selkäänpuukottamista siis.siis se verhosta mekko idea. Seuraavan kerran kun käyn mökillä, niin tuon sieltä vanhat marimekon verhot, niistä saan mekon, laukun ja hatun, saa siinä sitten naapurit kateellisena ihailla uutta lookiani :)
- rekattuja
Juniperus kirjoitti:
Sinä, tai joku muu nikitön täällä, kävi kiinni suoraan Paloman henkilöön, ja sitä pidän ajojahtina. Olisit voinut kirjoittaa vastineesi Paloman tekstiin, jolloin asia oli ollut ok., mutta sen sijaan ryhdyit arvioimaan henkilöä. Ajojahdiksi sen tekee sekin, että käytit kertanikkiä, jolloin sinun sanomisiisi ja henkilöösi ei kukaan pääse käsiksi. Jonkinlaista selkäänpuukottamista siis.ollaan kaikki, mitä nyt silloin tällöin poiketaan tyylistä, aivan kuten itsekin teet sopivaksi katsomassasi tilanteessa päästäksesi puukottamaan selkään....!
- kehenkään yksityisesti
Pirre* kirjoitti:
P.s. riita on liian helppoa..mutta yleistäen kaikki vähävaraiset - Kyllä!
- kun ei ole
oman onnen seppä kirjoitti:
oman taloutesi kohentamiseksi, niin ei tarvitsisi *ittuuntua, jos jollain ei mene yhtä huonosti kuin sinulla. Mielestäni hänkin tuossa aikaisemmin kertoi, ettei ole liikoja rahoja, siksi pitää tehdä valintoja. Ei noihin hänen luettelemiin asioihin tarvitse olla mikään varakas. Sinulla näyttää olevan tarve ilkeillä jollekin, käyttäisit senkin energian oman varakkustasosi nostoon, olisi itselläsikin parempi olo.
Tarvitaanhan hyvätuloisiakin maksamaan vähempivaraisten avustuksia, jos ei heitä olisi, niin ei olisi avustuksiakaan. Jos itselläni on rahat vähissä, niin silloin tulee vähemmän herkuteltua ja painokin laskee.niitä avustuksiakaan?
Ja mitähän parannuksia voisi tehdä talouden kohentamiseksi? Annatko muutaman rovon talvikenkiin vai annatko omasi, jotka muutenkin aiot viedä kierrätykseen tai ehkä heittää roskiin, ettei vain kukaan muu pääse käyttämään niitä! - joku
Pirrejuupas kirjoitti:
voi aiheuttaa alemmuudentunteen, ja jopa luulottelua.
Minusta toisten ajatusten sitomis- tai kahlitsemisyritykset omaan pirtaan sopiviksi ovat myös jonkunlaista hallinnointi yritystä, tai niinkuin joku sanoi ajojahtia, vaikka ilmaus on hieman ylilyövä.kirjoittaa toisia halveksien niin se johtuu hyvästä itsetunnosta ja varmuudesta??? (-ko)
- lukeminen
vanhauneksija kirjoitti:
"Mitä minä pieni ihminen"... Minusta kirjoittaja tarkoittaa nimenomaan, ettei mahda mitään globaaleille ongelmille vaan kivempi on rallatella vaikka heilin sinisistä silmistä. Tietysti on kivempi rallatella.
tahallasi sotket viestin kaksi selvästi eri osiota sekaisin jättäen osan sanoista pois saadaksesi halveksuvan sävyn muutettua toiseksi.
- puukkoa
PantheraLeoN kirjoitti:
siis se verhosta mekko idea. Seuraavan kerran kun käyn mökillä, niin tuon sieltä vanhat marimekon verhot, niistä saan mekon, laukun ja hatun, saa siinä sitten naapurit kateellisena ihailla uutta lookiani :)
haavassa kehuskelemalla marimekon verhoilla, ne ovat senverran kallista merkkitavaraa ettei köyhällä ole varaa sellaisia ostaa. Entäpä jos jollakulla ei ole ompelukonetta tai taitoa ommella, entäpä jos...jollakulla ei ole ripustaa ikkunaan uusia verhoja entisten tilalle.
Idean esittäminen siten kuin avaaja sen kirjoitti vastausviestissään oli moka. - kerran...
Juniperus kirjoitti:
Sinä, tai joku muu nikitön täällä, kävi kiinni suoraan Paloman henkilöön, ja sitä pidän ajojahtina. Olisit voinut kirjoittaa vastineesi Paloman tekstiin, jolloin asia oli ollut ok., mutta sen sijaan ryhdyit arvioimaan henkilöä. Ajojahdiksi sen tekee sekin, että käytit kertanikkiä, jolloin sinun sanomisiisi ja henkilöösi ei kukaan pääse käsiksi. Jonkinlaista selkäänpuukottamista siis.sorrut normittamaan muita. Se ei tee kirjoittajasta/kirjoittajista ajojahtaajaa jos kirjoittaa rekkaamattomana, ei nimimerkki ole pääasiassa vaan se mitä viestissä on.
Myös tässä on puhuttu Paloman TEKSTEISTÄ, arvioitu nimenomaan niitä. Kun hän on kirjoittanut rekattuna niin lukija voi mieltää arvioimisen henkilöön kohdistuvaksi vaikkei näin olekaan. PantheraLeoN kirjoitti:
siis se verhosta mekko idea. Seuraavan kerran kun käyn mökillä, niin tuon sieltä vanhat marimekon verhot, niistä saan mekon, laukun ja hatun, saa siinä sitten naapurit kateellisena ihailla uutta lookiani :)
Sohia Lorenin äiti tekaisi hänelle ikkunaverhoista juhlapuvun kun tytär osallistui Miss Italia-kilpailuihin. Köyhällä napolilaisäidillä ei ollut varaa juhlamekkoon kauniille tyttärelleen, mutta se sijoitus taisi kuitenkin kannattaa...
T.
Paloma
(Vaatteita voi ommella myös käsin; poikani joka on viikinkikerhossa ompelee itse käsin kaikki aikakauden vaatteet alusvaatteista lähtien. Tekee myös kengät ja hatut, kaikki käsin)- Pirre*
joku kirjoitti:
kirjoittaa toisia halveksien niin se johtuu hyvästä itsetunnosta ja varmuudesta??? (-ko)
tahtoa ja taitoa, saa mustastakin punaisen ja päinvastoin; onnea valitsemallenne tielle.
- Juniperus
rekattuja kirjoitti:
ollaan kaikki, mitä nyt silloin tällöin poiketaan tyylistä, aivan kuten itsekin teet sopivaksi katsomassasi tilanteessa päästäksesi puukottamaan selkään....!
Kun sinulla on rekattu nikki, tiedät mitä tarkoittaa selkäänpuukottaminen, ja itse asiassa myönnät siihen syyllistyneesi.
En ole koskaan vaihtanut nikkiä kesken keskustelun. Minä puukotan aina vain edestäpäin. - ???
Juniperus kirjoitti:
Sinä, tai joku muu nikitön täällä, kävi kiinni suoraan Paloman henkilöön, ja sitä pidän ajojahtina. Olisit voinut kirjoittaa vastineesi Paloman tekstiin, jolloin asia oli ollut ok., mutta sen sijaan ryhdyit arvioimaan henkilöä. Ajojahdiksi sen tekee sekin, että käytit kertanikkiä, jolloin sinun sanomisiisi ja henkilöösi ei kukaan pääse käsiksi. Jonkinlaista selkäänpuukottamista siis.Joka ei tästä (linkissä avautuvassa) viestistä arvaa että kirjoittaja on taloudellisessa ahdingossa ja mikä asia on kirjoittajalle kipeä, niin ihmettelen vaan. Voiko tuon selvemmin enää ahdingostaan kertoa?
Tässä linkki:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=500000000000009&posting=22000000027469890 lukeminen kirjoitti:
tahallasi sotket viestin kaksi selvästi eri osiota sekaisin jättäen osan sanoista pois saadaksesi halveksuvan sävyn muutettua toiseksi.
En usko täällä kenenkään tahallaan loukkaavan ketään.
En lue sitä ensimmäistä osiotakaan muuta kuin kirjoittajan omana kokemuksena omasta elämästään.- Juniperus
kerran... kirjoitti:
sorrut normittamaan muita. Se ei tee kirjoittajasta/kirjoittajista ajojahtaajaa jos kirjoittaa rekkaamattomana, ei nimimerkki ole pääasiassa vaan se mitä viestissä on.
Myös tässä on puhuttu Paloman TEKSTEISTÄ, arvioitu nimenomaan niitä. Kun hän on kirjoittanut rekattuna niin lukija voi mieltää arvioimisen henkilöön kohdistuvaksi vaikkei näin olekaan.Tässä keskustelussa mm. kerrotaan, että Paloma leveilee rahoillaan, ja asetetaan kyseenalaiseksi hänen motiivinsa hyväntekeväisyyteen. Ensimmäinen väite näyttää perustuvan tekstin väärään tulkintaan, ja toista väitettä ei voi oikeuttaa mikään.
Ihmisten tekemisistä voidaan aina keskustella ja niitä arvostellakin yleisesti, mutta jos ilman nikkiä kirjoitetaan yhteen nimettyyn henkilöön kohdistuvia solvauksia, se ei mahdu palstan asettamien normien sisään.
En siis normittanut ketään, vaan huomautin, kun normeja rikottiin. Tässä nimenomaisessa tapauksessa kirjoittaja - kuka sitten lieneekin? -vielä itse sitä pyysi. - Juniperus
??? kirjoitti:
Joka ei tästä (linkissä avautuvassa) viestistä arvaa että kirjoittaja on taloudellisessa ahdingossa ja mikä asia on kirjoittajalle kipeä, niin ihmettelen vaan. Voiko tuon selvemmin enää ahdingostaan kertoa?
Tässä linkki:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=500000000000009&posting=22000000027469890Toiset kirjoitukset täällä ovat fiktiota, toiset faktaa. Minä tulkitsisin tekstin faktaksi, ja olen jo aiemmin kertonut, etten pitänyt Paloman vastausta harkittuna.
Mikään ei kuitenkaan oikeuta solvauksiin eikä esim. vähättelemään kenenkään hyväntekeväisyystyötä. Muistaakseni Paloma kertoi siitä vasta, kun sitä erikseen kysyttiin, niin ettei häntä voida moittia edes sillä leveilystä. - väitteesi
Juniperus kirjoitti:
Tässä keskustelussa mm. kerrotaan, että Paloma leveilee rahoillaan, ja asetetaan kyseenalaiseksi hänen motiivinsa hyväntekeväisyyteen. Ensimmäinen väite näyttää perustuvan tekstin väärään tulkintaan, ja toista väitettä ei voi oikeuttaa mikään.
Ihmisten tekemisistä voidaan aina keskustella ja niitä arvostellakin yleisesti, mutta jos ilman nikkiä kirjoitetaan yhteen nimettyyn henkilöön kohdistuvia solvauksia, se ei mahdu palstan asettamien normien sisään.
En siis normittanut ketään, vaan huomautin, kun normeja rikottiin. Tässä nimenomaisessa tapauksessa kirjoittaja - kuka sitten lieneekin? -vielä itse sitä pyysi."Ihmisten tekemisistä voidaan aina keskustella ja niitä arvostellakin yleisesti, mutta jos ilman nikkiä kirjoitetaan yhteen nimettyyn henkilöön kohdistuvia solvauksia, se ei mahdu palstan asettamien normien sisään."
-Mihin palstan asettamiin normieihin?
Solvaukset ovat vastoin sääntöjä, se on totta. Mutta väitän että mainitsemasi kirjoittajaa arvostelevat viestit eivät ole lähelläkään solvausta. paljon on ostettu kirppikseltä, paljon on kierrätetty siskojen kesken ja jopa tyttären kanssa vaihdan vaatteita. Olen täysin ompelutaidoton (alakoulun ope laittoi purkamaan kaikki yritykset liian monta kertaa :) muuten varmaan niitä väsäisin vaikka perunasäkeistä paremman puuttuessa.
T. Paloma- pätkii?
Juniperus kirjoitti:
Toiset kirjoitukset täällä ovat fiktiota, toiset faktaa. Minä tulkitsisin tekstin faktaksi, ja olen jo aiemmin kertonut, etten pitänyt Paloman vastausta harkittuna.
Mikään ei kuitenkaan oikeuta solvauksiin eikä esim. vähättelemään kenenkään hyväntekeväisyystyötä. Muistaakseni Paloma kertoi siitä vasta, kun sitä erikseen kysyttiin, niin ettei häntä voida moittia edes sillä leveilystä.voisit tarkistaa väittämäsi ensin. Ei Palomalta kysytty miten hän tekee hyväntekeväisyyttä. Jos viittaat toisessa ketjussa olevaan viestiin :
"Noillako
Kirjoittanut: teoillasi 5.7.2007 klo 10.24
katsot olevasi oikeutettu puhumaan toisille huonosta omastatunnosta? sinun teksteistäsi paistaa ulkokullaisuus ja oman erinomaisuutesi korostaminen. Miten leijonien projektien SEURAAMINEN on mielestäsi henkilökohtaista maailman lasten avustamista."
Niin mielestäni tuo viesti tekee yhteenvedon hänen aikaisemmasta viestistään ja siitä viestistä johon tuo vastaus on. Siinähän myös arvostellaan hänen TEKSTEJÄÄN, (lähinnä sitä jossa
Paloma kävi syyllistämään kirjoittajia heidän osallistumisestaan lauluketjuihin,) eikä henkilöä ja tehdään suora kysymys, johon ei kuitenkaan tule vastausta. JOS Paloma olisi itse osallistunut lauluketjuun, niin silloin viestin voisi jotenkin käsittää itseironiaksi, mutta hänen kommenttejaan ei näy lauluketjussa. Juniperus kirjoitti:
Toiset kirjoitukset täällä ovat fiktiota, toiset faktaa. Minä tulkitsisin tekstin faktaksi, ja olen jo aiemmin kertonut, etten pitänyt Paloman vastausta harkittuna.
Mikään ei kuitenkaan oikeuta solvauksiin eikä esim. vähättelemään kenenkään hyväntekeväisyystyötä. Muistaakseni Paloma kertoi siitä vasta, kun sitä erikseen kysyttiin, niin ettei häntä voida moittia edes sillä leveilystä."etten pitänyt Paloman vastausta harkittuna." (Juniperus)
että en kahdesti miettinyt heittäessäni tuon kommentin jota voisi tahdittomuudessa ehkä verrata kuuluisaan Marie Antoinetten lausahdukseen "syövätköön sitten kakkua!" tai jotain siihen malliin. MA pääsi giljotiiniin mutta ei tuon sanomansa johdosta.
Luulen että mielessäni kävi tuo S. Lorenin ikkunaverhomekkojuttu ja mahdollisesti olin hieman puolustuskantissa koska katsoin että minuun kohdistettu kritiikki oli aiheetonta.
Jos olisin ajatellut asiaa ennenkuin sormeni näppäilivät vastineen olisin mahdollisesti huomannut että kommentti oli tahditon ja että mahdollisesti minua kritisoiva henkilö ei itse voi hyvin.
T.
Paloma- Pirre*
pätkii? kirjoitti:
voisit tarkistaa väittämäsi ensin. Ei Palomalta kysytty miten hän tekee hyväntekeväisyyttä. Jos viittaat toisessa ketjussa olevaan viestiin :
"Noillako
katsot olevasi oikeutettu puhumaan toisille huonosta omastatunnosta? sinun teksteistäsi paistaa ulkokullaisuus ja oman erinomaisuutesi korostaminen. Miten leijonien projektien SEURAAMINEN on mielestäsi henkilökohtaista maailman lasten avustamista."
Niin mielestäni tuo viesti tekee yhteenvedon hänen aikaisemmasta viestistään ja siitä viestistä johon tuo vastaus on. Siinähän myös arvostellaan hänen TEKSTEJÄÄN, (lähinnä sitä jossa
Paloma kävi syyllistämään kirjoittajia heidän osallistumisestaan lauluketjuihin,) eikä henkilöä ja tehdään suora kysymys, johon ei kuitenkaan tule vastausta. JOS Paloma olisi itse osallistunut lauluketjuun, niin silloin viestin voisi jotenkin käsittää itseironiaksi, mutta hänen kommenttejaan ei näy lauluketjussa.perhele tätä jäpinää..*huoks*
- Ak:n lapio
Paloma.se.co kirjoitti:
Mihin pyrin aloituksellani:
T.
PalomaMutta niin on lopustakin, jos tykkää niin ku tietää kui juttu päättyy. Ei tarvitse jännittää.
Ja kun puitelakia seurustelusuhteen vaikeudesta säädettiin, mentiin kyllä asiassakin hakoteille. Itse Ironia on erinomainen asia. Eräs naisrunoilija on asian oivallisesti oivaltanut: " häneltä, joka osaa nauraa itselleen, ei tule iloa puuttuman." tai jotain sinne päin. Mutta otsalohkon takana, korvien välissä saattaa olla tyhjä tila, joka on täynnä umpiluuta. Sinähän ilkikurikkona tajuat substantiivin "luuta" puhdistavan vaikutuksen. Sen takia minä en yleensä matkusta Riikaan eli Talliinaan, minä käväisen Koskenkylässä. Valitukset vanhan vitsin mukaan tulee tehdä Jurvan kuntaan virastoaikana. Ja mehän emme anna periksi, sillä tiedämme, että Annankadun vastakohta on " en anna, enkä kadu." Ja hilipatipimppaa on paljon vaikeampi laji, kuin kaksi kaksiteräistä miekkaa. Joten voit varautua lähes takuulla rakkilauman pureskeluun. Mutta kyllä joku kohta huutaa, että hae Penis pois. - Eikö
pätkii? kirjoitti:
voisit tarkistaa väittämäsi ensin. Ei Palomalta kysytty miten hän tekee hyväntekeväisyyttä. Jos viittaat toisessa ketjussa olevaan viestiin :
"Noillako
Paloma kävi syyllistämään kirjoittajia heidän osallistumisestaan lauluketjuihin,) eikä henkilöä ja tehdään suora kysymys, johon ei kuitenkaan tule vastausta. JOS Paloma olisi itse osallistunut lauluketjuun, niin silloin viestin voisi jotenkin käsittää itseironiaksi, mutta hänen kommenttejaan ei näy lauluketjussa.olisikin paljon mukavampaa lakaista maton alle totuus ja tyytyä hyssyttelmään kun huomaa olevansa väärässä ;)
Minä pyytäisin reilusti anteeksi jos olisin loukannut jotakuta enkä odottaisi että toiset palstakirjoittjat panevat itsensä likoon vuokseni. Kaikilla ei ylpeys salli julkista anteeksipyyntöä. - Akaton mies
Ak:n lapio kirjoitti:
Mutta niin on lopustakin, jos tykkää niin ku tietää kui juttu päättyy. Ei tarvitse jännittää.
Ja kun puitelakia seurustelusuhteen vaikeudesta säädettiin, mentiin kyllä asiassakin hakoteille. Itse Ironia on erinomainen asia. Eräs naisrunoilija on asian oivallisesti oivaltanut: " häneltä, joka osaa nauraa itselleen, ei tule iloa puuttuman." tai jotain sinne päin. Mutta otsalohkon takana, korvien välissä saattaa olla tyhjä tila, joka on täynnä umpiluuta. Sinähän ilkikurikkona tajuat substantiivin "luuta" puhdistavan vaikutuksen. Sen takia minä en yleensä matkusta Riikaan eli Talliinaan, minä käväisen Koskenkylässä. Valitukset vanhan vitsin mukaan tulee tehdä Jurvan kuntaan virastoaikana. Ja mehän emme anna periksi, sillä tiedämme, että Annankadun vastakohta on " en anna, enkä kadu." Ja hilipatipimppaa on paljon vaikeampi laji, kuin kaksi kaksiteräistä miekkaa. Joten voit varautua lähes takuulla rakkilauman pureskeluun. Mutta kyllä joku kohta huutaa, että hae Penis pois.Aluustahan soon alijettava, vaikka en taitaas kuitenkaan enää jaksaa,hih. Vai jaksettaaskohan me, sinä taisit tarkoottaa kyllä tätä viestiketjua. No ei jaksa tällaasta kirijaan määrää enää toisehen kertahan. Ei muakaan liioon jännitä kuikahan täs ny oikeen käynee, tai vaivaa se ny sen verran kuitenkin notta jos sitten lukaasiis sen viimeesen rivin notta kumpi täs oikeen voitti, työlääset vai me,hih. En mäkään oo ajanu enää vuosihin Riikahan, viimeeksi kävin Cherbourgis, sinne oli pitkämatka ja satoo vettä kovasti. Ranskaa siellä ihimiset puhuu, en ymmärtäny niistä sanoosta palijon mitään, eikä tienny Tiitu pikkunenkaan, no ihimekkös tua ny, vierasmaa ja vieraskieli. En oikeen älyä aina näitä palsta kirijootuksiakaan vaikka ovat selevää suomia, notta mitä ny kukiin sanoollaan oikeen tarkoottaa. Enkä mä voi sille mitään, paitti sua Ak:n lapio mä kyllä ymmärrän, sä et saisi olla välihin niin pitkähän hilijaa. Kaipaan sun tekstejä, lukiisin niitä mielelläni enempiki. terv. seppä ja pieni kultaanen Tiitu-kani täältä vaan kotoa.
- Juniperus
pätkii? kirjoitti:
"Noillako
Paloma kävi syyllistämään kirjoittajia heidän osallistumisestaan lauluketjuihin,) eikä henkilöä ja tehdään suora kysymys, johon ei kuitenkaan tule vastausta. JOS Paloma olisi itse osallistunut lauluketjuun, niin silloin viestin voisi jotenkin käsittää itseironiaksi, mutta hänen kommenttejaan ei näy lauluketjussa.Pyynnöstäsi tarkistin asian, ja muistin tosiaankin väärin. jysäys... vaatikin viivi-pernillan tekemään selkoa avustuksistaan, ja Paloma vastasi tähän viiville osoitettuun vaatimukseen. Sitä ennen kuitenkin jysäys... (tai joku muu) ehti kirjoittaa:
(minua) ”risoo ihmiset jotka hakevat arvostusta keppihevosenaan hädänalaisten auttaminen. Auttaminen on arvokasta, mutta auttamisella leveily on ala-arvoista."
Ja jatkaa samaan hengenvetoon:
"Olen ollut kummitoiminnassa mukana kaksikymmentä vuotta, mutta minulla ei ole tarvetta tehdä siitä numeroa.”
Vasta tämän jälkeen Paloma kirjoitti:
(En ole varsinaisesti ollut mukana ) ”missään suuremmassa hyväntekeväisyysprojektissa, koska minulla on osittain ollut ihan täysi työ oman perheeni huoltajana ja jossain vaiheessa rehellisesti sanoen äänestin itsekin jaloillani ja käyttäen"pelastakaa-lapset-prinsiippiä" muutin Ruotsin lintukotoon ja folkhemmettiin:) heidän kanssaan saadakseni lapset aikuisiksi ilman suurempia kommelluksia.
Muutama vuosittain myönnetty stipendi varattomille lapsille, leikkikalujen ja vaatteiden kerääminen ja lahjoittaminen tutulle varattomalle perheelle, Lionsien prjokteiden seuranta ent. kotimaassani etc. ovat tällaista vaatimatonta ja täysin henkilökohtaisella tasolla tehtyä, kuten myös että otan huomioon sosiaalisen taustan kun olen työllistänyt ihmisiä.”
* * *
Tämä keskusteluko oikeuttaa puhumaan Paloman leveilystä kehitysavullaan? Kukahan leveili?
Minä nostan hattua molemmille, jysäykselle ... (tai sille jollekulle muulle) ja Palomalle: hyviä ihmisiä olette kumpikin. - Juniperus
väitteesi kirjoitti:
"Ihmisten tekemisistä voidaan aina keskustella ja niitä arvostellakin yleisesti, mutta jos ilman nikkiä kirjoitetaan yhteen nimettyyn henkilöön kohdistuvia solvauksia, se ei mahdu palstan asettamien normien sisään."
Solvaukset ovat vastoin sääntöjä, se on totta. Mutta väitän että mainitsemasi kirjoittajaa arvostelevat viestit eivät ole lähelläkään solvausta."Keskusteluissa ei saa:
- - Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista"
jysäyksen.... (tai jonkun muun) esittämät kommentit olivat sekä loukkaavia että asiattomia. Palstalla on tarkoitus keskustella asioista, ei kirjoittajista. - Pirre*
Akaton mies kirjoitti:
Aluustahan soon alijettava, vaikka en taitaas kuitenkaan enää jaksaa,hih. Vai jaksettaaskohan me, sinä taisit tarkoottaa kyllä tätä viestiketjua. No ei jaksa tällaasta kirijaan määrää enää toisehen kertahan. Ei muakaan liioon jännitä kuikahan täs ny oikeen käynee, tai vaivaa se ny sen verran kuitenkin notta jos sitten lukaasiis sen viimeesen rivin notta kumpi täs oikeen voitti, työlääset vai me,hih. En mäkään oo ajanu enää vuosihin Riikahan, viimeeksi kävin Cherbourgis, sinne oli pitkämatka ja satoo vettä kovasti. Ranskaa siellä ihimiset puhuu, en ymmärtäny niistä sanoosta palijon mitään, eikä tienny Tiitu pikkunenkaan, no ihimekkös tua ny, vierasmaa ja vieraskieli. En oikeen älyä aina näitä palsta kirijootuksiakaan vaikka ovat selevää suomia, notta mitä ny kukiin sanoollaan oikeen tarkoottaa. Enkä mä voi sille mitään, paitti sua Ak:n lapio mä kyllä ymmärrän, sä et saisi olla välihin niin pitkähän hilijaa. Kaipaan sun tekstejä, lukiisin niitä mielelläni enempiki. terv. seppä ja pieni kultaanen Tiitu-kani täältä vaan kotoa.
lapion jutut naurattavat vaikka ketä. :))
Tulen hyvälle tuulelle näistä hänen jutuistaan, vaikkei tässäkään ollut nyt oikein alkua eikä loppua. - turhaan
väitteesi kirjoitti:
"Ihmisten tekemisistä voidaan aina keskustella ja niitä arvostellakin yleisesti, mutta jos ilman nikkiä kirjoitetaan yhteen nimettyyn henkilöön kohdistuvia solvauksia, se ei mahdu palstan asettamien normien sisään."
Solvaukset ovat vastoin sääntöjä, se on totta. Mutta väitän että mainitsemasi kirjoittajaa arvostelevat viestit eivät ole lähelläkään solvausta.puolustelet toista loukkaavasti kirjoittelevaa (paloma) ja syyttelet toista joka kirjoitti asiaa. Puolusteleva kirjoittamisesi vie pohjan uskottavuudeltasi ja tämä farssiksi muuttunut vänkääminen kertoo vain sen että umpiluuta on umpiluuta.... *virnistelee ja viheltelee mennessään* Kauniita unia :D
Pirre* kirjoitti:
lapion jutut naurattavat vaikka ketä. :))
Tulen hyvälle tuulelle näistä hänen jutuistaan, vaikkei tässäkään ollut nyt oikein alkua eikä loppua.mutta mitä se toi "Ak:n lapio" tarkoittaa?
T.
Paloma- luepa
pätkii? kirjoitti:
"Noillako
Paloma kävi syyllistämään kirjoittajia heidän osallistumisestaan lauluketjuihin,) eikä henkilöä ja tehdään suora kysymys, johon ei kuitenkaan tule vastausta. JOS Paloma olisi itse osallistunut lauluketjuun, niin silloin viestin voisi jotenkin käsittää itseironiaksi, mutta hänen kommenttejaan ei näy lauluketjussa.vielä kertaalleen ketju niin huomaat muuntelevasi asioita mieleiseksesi ja yrität tarjoilla muunneltua versiota ontuvaksi selitykseksi... :D
Paloma.se.co kirjoitti:
mutta mitä se toi "Ak:n lapio" tarkoittaa?
T.
PalomaSehän tarkoitta tietysti sitä ergonomiani arkunkantajan työkalua, jota käytetään illansuussa matoja kerätessä.
Ak:n lapio kirjoitti:
Sehän tarkoitta tietysti sitä ergonomiani arkunkantajan työkalua, jota käytetään illansuussa matoja kerätessä.
selvisi sekin.
T.
Paloma- Juniperus
pätkii? kirjoitti:
"Noillako
Paloma kävi syyllistämään kirjoittajia heidän osallistumisestaan lauluketjuihin,) eikä henkilöä ja tehdään suora kysymys, johon ei kuitenkaan tule vastausta. JOS Paloma olisi itse osallistunut lauluketjuun, niin silloin viestin voisi jotenkin käsittää itseironiaksi, mutta hänen kommenttejaan ei näy lauluketjussa.Esitä faktoja, älä mielipiteitä. Osoita minullekin keskustelussa se kohta, jossa Paloma isottelee hyväntekeväisyydellään, niin minäkin uskon.
Sinun "koosteesi" Paloman teksteistä oli poimittu teollasin (= jysäyksen....?) viestistä, niin että se oli melkoisen omituista todistelua. Olisiko syytä harjoittaa tiukempaa lähdekritiikkiä? - Juniperus
väitteesi kirjoitti:
Solvaukset ovat vastoin sääntöjä, se on totta. Mutta väitän että mainitsemasi kirjoittajaa arvostelevat viestit eivät ole lähelläkään solvausta.Onneksi viestit eivät ole kadonneet, ja jokainen voi halutessaan tarkistaa itse, kuka mitäkin on sanonut.
Hyvää yötä. - kyse oli
pätkii? kirjoitti:
"Noillako
Paloma kävi syyllistämään kirjoittajia heidän osallistumisestaan lauluketjuihin,) eikä henkilöä ja tehdään suora kysymys, johon ei kuitenkaan tule vastausta. JOS Paloma olisi itse osallistunut lauluketjuun, niin silloin viestin voisi jotenkin käsittää itseironiaksi, mutta hänen kommenttejaan ei näy lauluketjussa.laulukejuihin kirjoittavien kirjoittajien halveksimisesta sillä perusteella kun eivät sitäkin aikaa märehdi maailman murheita. Tuossa ketjussa kukaan ei ole maininnut hänen (paloman)leveilleen hyväntekeväisyydellä.
- Juniperus
pätkii? kirjoitti:
"Noillako
Paloma kävi syyllistämään kirjoittajia heidän osallistumisestaan lauluketjuihin,) eikä henkilöä ja tehdään suora kysymys, johon ei kuitenkaan tule vastausta. JOS Paloma olisi itse osallistunut lauluketjuun, niin silloin viestin voisi jotenkin käsittää itseironiaksi, mutta hänen kommenttejaan ei näy lauluketjussa.Paloma puhui asiaa: kenellepä meistä ei olisi helpompaa kirjoitella rallatusketjuihin - minullekin. En ole niihin kirjoitellut, kun en ole elämääni helpotusta kaivannut. Mielestäni en halveksu ketjuun kirjoittavia, vaikka sitä mieltä olenkin.
Paloma sitä paitsi puhuu pahamaineisessa viestissään lähinnä itsestään, kuten jokainen voi sitaatista nähdä:
"(Huono omatunto on huono) petikaveri. Onhan se nyt paljon kivempaa rallatella kolme päivää peräkkäin heilini sinisitä silmistä kun muistaa että hei, tällaistakin on jossain ja jos ummistan silmäni oikein tiukkaan ja hautaan pääni hiekkaan niin ehkä voin armeliaasti unohtaa että kaikilla ei ole "saavutettuja etuja"."
Melko herkkähipiäinen täytyy olla sen, joka tämän voi nähdä henkilökohtaisena loukkauksena tai löytää tästä aiheen siihen ryöpytykseen, jonka kohteeksi Paloma on joutunut.
Olisikohan aihetta jonkun pyytää anteeksi Palomalta? - Juniperus
pätkii? kirjoitti:
"Noillako
Paloma kävi syyllistämään kirjoittajia heidän osallistumisestaan lauluketjuihin,) eikä henkilöä ja tehdään suora kysymys, johon ei kuitenkaan tule vastausta. JOS Paloma olisi itse osallistunut lauluketjuun, niin silloin viestin voisi jotenkin käsittää itseironiaksi, mutta hänen kommenttejaan ei näy lauluketjussa.Vielä yksi oikaisu. (Koskahan nämä valheelliset väitteet loppuvat!) Väität, ettei ko. ketjussa kukaan vähätellyt Paloman hyväntekeväisyyttä. Luepa uudelleen:
"(Noilla teoillako) katsot olevasi oikeutettu puhumaan toisille huonosta omastatunnosta? sinun teksteistäsi paistaa ulkokullaisuus ja oman erinomaisuutesi korostaminen. Miten leijonien projektien SEURAAMINEN on mielestäsi henkilökohtaista maailman lasten avustamista." - Missähän
pätkii? kirjoitti:
"Noillako
Paloma kävi syyllistämään kirjoittajia heidän osallistumisestaan lauluketjuihin,) eikä henkilöä ja tehdään suora kysymys, johon ei kuitenkaan tule vastausta. JOS Paloma olisi itse osallistunut lauluketjuun, niin silloin viestin voisi jotenkin käsittää itseironiaksi, mutta hänen kommenttejaan ei näy lauluketjussa.kohden tuossa on vähättelyä? Minä näen viestissä kaksi kysymystä johon ei ole tullut vastausta. Lisäksi näen viestissä arvostelua kirjoitetusta TEKSTISTÄ.Siinä ei mennä henkilökohtaisuuksiin sanomalla:"olet ulkokullainen ja erinomainen" vaan siinä mainitaan millaisen mielikuvan kirjoittaja on saanut paloman TEKSTEISTÄ.
Kyllä nyt on kyse sinun omaperäisistä tulkinnoistasi joita tarjoilet totuutena. Olisiko aika ymmärtää ettei yksi palstakirjoittaja voi päättää miten lukijat viestit tulkitsevat. - Juniperus
pätkii? kirjoitti:
"Noillako
Paloma kävi syyllistämään kirjoittajia heidän osallistumisestaan lauluketjuihin,) eikä henkilöä ja tehdään suora kysymys, johon ei kuitenkaan tule vastausta. JOS Paloma olisi itse osallistunut lauluketjuun, niin silloin viestin voisi jotenkin käsittää itseironiaksi, mutta hänen kommenttejaan ei näy lauluketjussa.Juuri lainaamasi kohta on perusteettomana loukkaava:
"sinun teksteistäsi paistaa ulkokullaisuus ja oman erinomaisuutesi korostaminen." Varsinkin, kun kirjoittaja itse (tai joku muu) on edellä esitellyt omaa vaatimattomuuttaan ja samaan hengenvetoon tekemiään uhrauksia. Tämä nimenomainen kohta käy kiinni henkilöön, ei asiaan, puskasta rekisteröityyn nikkiin. Ymmärrän minäkin suomea.
En tunne kaunan ja katkeruuden oikeita syitä, kun niitä minulle ei ole kerrottu. Ehkäpä siitä johtuu näkemysero. - Kävin
pätkii? kirjoitti:
"Noillako
Paloma kävi syyllistämään kirjoittajia heidän osallistumisestaan lauluketjuihin,) eikä henkilöä ja tehdään suora kysymys, johon ei kuitenkaan tule vastausta. JOS Paloma olisi itse osallistunut lauluketjuun, niin silloin viestin voisi jotenkin käsittää itseironiaksi, mutta hänen kommenttejaan ei näy lauluketjussa.taas katsomassa, väittämäsi jonkun kirjoittajan esittelyitä vaatimattomuudestaan ja uhrauksistaan on vastaus toiselle kirjoittajalle joka patistaa kirjoittajaa alkamaan kummiksi. Jos kirjoittaja on jo kummi niin on aivan luonnollista että hän tämän mainitsee vastauksessaan kummiksiryhtymiskehoitukseen, ei siinä ole mitään esittelyn makua mielestäni. Myöskään vaatimattomuutta ei mielestäni "esitellä" niinkuin haluat sen tulkita. Näen siis viestit täysin toisin kuin sinä.Taktiikkasi on poimia viesteistä irrallisia kohtia ja sirotella niitä toisiin kohtiin todistellessasi omaa tulkintaasi.
Mielestäni tuossa ei mennä edelleenkään henkilökohtaisuuksiin vaan kerrotaan mikä näkemys TEKSTIEN perusteella on luotu. Et voi väittää että kirjoitus olisi perusteeton, voit vain kertoa oman tulkintasi asiasta. Se ei vielä tee mistään tekstistä perusteetonta tai loukkaavaa. Ihmettelen suunnatonta tarvettasi tulkita toisten kirjoittajien viestejä miten sattuu vain senvuoksi että voisit todistella omien väittämiesi oikeutta. - Juniperus
pätkii? kirjoitti:
"Noillako
Paloma kävi syyllistämään kirjoittajia heidän osallistumisestaan lauluketjuihin,) eikä henkilöä ja tehdään suora kysymys, johon ei kuitenkaan tule vastausta. JOS Paloma olisi itse osallistunut lauluketjuun, niin silloin viestin voisi jotenkin käsittää itseironiaksi, mutta hänen kommenttejaan ei näy lauluketjussa.En edelleenkään näe yhtään perustetta niille syytteille, joita Palomalle puskasta on syydetty, etkä sinäkään yhtään järkevää tai edes uutta perustelua esitä.
Taktiikkani ei ole poimia ja sirotella, vaan vetää yhteen. Yhtään oleellista virhettä lainauksissani tai koosteissani et ole osoittanut.
"tuossa ei mennä edelleenkään henkilökohtaisuuksiin vaan kerrotaan mikä näkemys TEKSTIEN perusteella on luotu."
- Niin, millainen käsitys Palomasta. Tietysti kuva luodaan keskustelupalstalla tekstien perusteella. Fiksumpaa olisi minusta ollut jättää tuollainen tulkinta tekemättä.
Keskustelussa on kuitenkin syytettynä ollut Paloma, ei jysäys.... (tai joku muu). (Häntähän ei voi syyttää, kun hän ei vastaa teksteistään.) jysäyksen.... (tai jonkun muun) tekstiin puutuin vain vartaillakseni Paloman ja hänen viestejään, eikä vertailu todellakaan kallistunut jysäyksen.... (tai jonkun muun) hyväksi.
"Mielestäni Et voi väittää että kirjoitus olisi perusteeton"
- Pidän sitä perusteettomana, jos perusteita ei kyetä esittämään. - "Kävini"
pätkii? kirjoitti:
"Noillako
Paloma kävi syyllistämään kirjoittajia heidän osallistumisestaan lauluketjuihin,) eikä henkilöä ja tehdään suora kysymys, johon ei kuitenkaan tule vastausta. JOS Paloma olisi itse osallistunut lauluketjuun, niin silloin viestin voisi jotenkin käsittää itseironiaksi, mutta hänen kommenttejaan ei näy lauluketjussa.kirjoitus jota pidät perusteettomana on perusteltu kirjoituksessa. Siinähän kirjoitetaan että "tekstiesi perusteella" eli kirjoittaja perustelee luomaansa käsitykseen paloman teksteihin viitaten. Tekstit taas ovat luettavissa pitkin palstaa. Perusteet (paloman tekstit) siis ovat olemassa ja kirjoittaja on ne jopa maininnut viestissään kysymättä joten kirjoitus ei ole perusteeton. Kun luet tuota ketjua niin huomaat että siellä kirjoittaja on myös vastannut esittämääsi kysymykseen miksi on loukkaantunut paloman tekstistä. Lisäksi huomioitavaa, tuohon samaiseen paloman viestiin näyttää tulleen monta kommenttia joihin ei kuitenkaan ole vaivauduttu vastaamaan. Jopa minä pidän asiallisiin viesteihin vastaamattomuutta koppavuutena. Sanonkin siis että mielestäni on koppavaa käyttäytymistä kirjoittaa syyllistämissävyinen viesti ja jättää sitten viestiinsä kommentoineet täysin huomiotta. Asiat olisi voitu puida kyseessäolevassa ketjussa jos olisi löytynyt palomalta edes hiukan selkärankaa seisoa viestinsä takana ja puolustaa sitä tai selittää närkästyneille mitä on tarkoittanut. Jälkeenpäin tehdyt hätäselitykset itseironiasta eivät vakuuta vaan saavat aikaan mielikuvan vastuun pakoilemisesta ja toisen kirjoittajan käyttämisestä puolustusasianajajanaan. Toinen kirjoittaja ei kuitenkaan koskaan voi tietää mitä kenenkin pääkopassa liikkuu ja siten tulee vääriä tulkintoja.
- Juniperus
pätkii? kirjoitti:
"Noillako
Paloma kävi syyllistämään kirjoittajia heidän osallistumisestaan lauluketjuihin,) eikä henkilöä ja tehdään suora kysymys, johon ei kuitenkaan tule vastausta. JOS Paloma olisi itse osallistunut lauluketjuun, niin silloin viestin voisi jotenkin käsittää itseironiaksi, mutta hänen kommenttejaan ei näy lauluketjussa.En näe tarvetta keskustelun jatkamiseen, ellet mitään uutta perustelua syytteillesi löydä.
Vastaamattomuuteni ei johdu ylenkatseesta sinua tai ketään muutakaan keskustelijaa kohtaan, vaan siitä, että kaikki oleellinen on jo sanottu. - "kävini"
pätkii? kirjoitti:
"Noillako
Paloma kävi syyllistämään kirjoittajia heidän osallistumisestaan lauluketjuihin,) eikä henkilöä ja tehdään suora kysymys, johon ei kuitenkaan tule vastausta. JOS Paloma olisi itse osallistunut lauluketjuun, niin silloin viestin voisi jotenkin käsittää itseironiaksi, mutta hänen kommenttejaan ei näy lauluketjussa.Hyvä. Viestini oli siis viimeinkin niin selvä että ymmärrät kantani. Kiitos keskustelusta.
- mies_vm56
siinäpä pulma, ottaisko lauantain grilliaterialle porsaan ulkofilettä ja kabanossia vai broilerin rintafileitä ja wilhelmiä, fetasalaattia vai kolmen juuston salaattia, juotavaksi kozelia vai laitilan kukkoa. Siinäpä valinnan vaikeus.
Vaan kiitollinen pitäisi osata olla, että yleensä pystyy miettimään moisien herkkujen tarjoilua, kaikilla kun ei ole mitään syötävää. - lukematon
eli vastaan vain aloitukseen. Tuli mieleeni tämän palstan sadat avaukset, jotka ovat tuota luokkaa, ehkä karrikoidusti.
Ei kai kukaan ole ottanut tätä täydestä? Jos on niin menen illalla kaljoille ;-)- on jotain
kysymit?
Vakavalla Otolla avausta vai omaa höpinääsi? Olipa kummin päin vaan, niin voit olla kaljoilla ainakin kuukauden.
kun jaksoit nähdä vaivaa asian selvittämiseen. Jos joskus tarvin asianajajaa niin otan yhteyttä; metodisuutesi ja loogisuutesi ovat vaikuttavia.
Vastasin siis toiselle osoitettuun viestiin laittaen pelipaitani likoon aloittajan puolesta ja minut melkein kuin skalpeerattiin tuosta synnistä.
Olen kuitenkin sanojeni takana (paitsi ehkä toi kesämekko verhoista kommentti joka oli aika kevytmielinen),
t. Paloma- Näkevätkö
silmäni oikein :DD
Olipa hienoa että juniperus keksi selityksen loukkaaville puheillesi.Itse et vaomaan ois edes hoksannut miten selittäisit toilailusi. Niinhän se menee oikeudenkäynnissäkin, ei se voita joka on oikeassa vaan se jolla on ovelin ja taitavin asianajaja. :DDD Näkevätkö kirjoitti:
silmäni oikein :DD
Olipa hienoa että juniperus keksi selityksen loukkaaville puheillesi.Itse et vaomaan ois edes hoksannut miten selittäisit toilailusi. Niinhän se menee oikeudenkäynnissäkin, ei se voita joka on oikeassa vaan se jolla on ovelin ja taitavin asianajaja. :DDDsilmäsi näkevät oikein. En olisi varmasti jaksanut selata noita viestejä läpi samalla bulldoggimaisella johdonmukaisuudella kuin sinä teet.
Juniperus ei ole KEKSINYT mitään; hän on vain kerännyt faktaa viesteistä ja laittanut niitä kronologiseen järjestykseen.
Se oli minusta kiitoksen arvoinen.
Yritin lukea tuota irtokoiraketjua enkä edes pystynyt enää seuraamaan kuka vastasi kenelle, mutta sinä varmasti pystyt.
Onhan sekin elämäntehtävä: kopioida toisten viestejä ja katsoa missä se nyt munasi taas. En kadehdi osaasi.
T. Paloma- ei ole
Paloma.se.co kirjoitti:
silmäsi näkevät oikein. En olisi varmasti jaksanut selata noita viestejä läpi samalla bulldoggimaisella johdonmukaisuudella kuin sinä teet.
Juniperus ei ole KEKSINYT mitään; hän on vain kerännyt faktaa viesteistä ja laittanut niitä kronologiseen järjestykseen.
Se oli minusta kiitoksen arvoinen.
Yritin lukea tuota irtokoiraketjua enkä edes pystynyt enää seuraamaan kuka vastasi kenelle, mutta sinä varmasti pystyt.
Onhan sekin elämäntehtävä: kopioida toisten viestejä ja katsoa missä se nyt munasi taas. En kadehdi osaasi.
T. Palomamitään tekemistä tämän asian kanssa. Jos olisit fiksu, olisit jo pyytänyt anteeksi niiltä joita olet ajattelemattomilla viesteilläsi loukannut. mutta menet vain toisen selän taakse piiloon.
Siellä ne on viestit jokaisen nähtävissä ja luettavissa, ei siinä paljoa auta Juniperuksen satunnaiskeräykset väärässä aikajärjestyksessä jolloin saadaan kokonaisuus näyttämään ihan muulta kuin mitä se on. Keskustelun kulku kertoo kuka sanoi mitäkin, miksi ja milloin. Sinä olit se joka kirjoitti huonosta omastatunnnosta täysin aiheetta hänelle joka vastasi toisen kirjoittajan tekemään avaukseen.
Jos kerran et osaa seurata ketjua, niin tästä kun lähdet lukemaan niin muistisi virkistyy.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=500000000000009&posting=22000000027470002 - Juniperus
ei ole kirjoitti:
mitään tekemistä tämän asian kanssa. Jos olisit fiksu, olisit jo pyytänyt anteeksi niiltä joita olet ajattelemattomilla viesteilläsi loukannut. mutta menet vain toisen selän taakse piiloon.
Siellä ne on viestit jokaisen nähtävissä ja luettavissa, ei siinä paljoa auta Juniperuksen satunnaiskeräykset väärässä aikajärjestyksessä jolloin saadaan kokonaisuus näyttämään ihan muulta kuin mitä se on. Keskustelun kulku kertoo kuka sanoi mitäkin, miksi ja milloin. Sinä olit se joka kirjoitti huonosta omastatunnnosta täysin aiheetta hänelle joka vastasi toisen kirjoittajan tekemään avaukseen.
Jos kerran et osaa seurata ketjua, niin tästä kun lähdet lukemaan niin muistisi virkistyy.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=500000000000009&posting=22000000027470002Pastaamani viestit ovat oikeassa järjestyksessä. Etkö itse osaa seurata ketjua?
Jos takana ei ole irtokoirakeskustelu, niin kertoisitko jo viimein, mikä on kaunasi syy. Mitä sellaista Paloma on kirjoittanut, mistä sinulla (tai jollakulla muulla) on syytä loukkaantua. - periksi
Juniperus kirjoitti:
Pastaamani viestit ovat oikeassa järjestyksessä. Etkö itse osaa seurata ketjua?
Jos takana ei ole irtokoirakeskustelu, niin kertoisitko jo viimein, mikä on kaunasi syy. Mitä sellaista Paloma on kirjoittanut, mistä sinulla (tai jollakulla muulla) on syytä loukkaantua.Antaisit sinäkin jo olla kun kaikki muut ovat lopettaneet. Jokainenhan voi lukea nuo jutut palstalta.
Ps. en ole aiemmin ottanut osaa tähän typerään juupas eipäs leikkiin. - Juniperus
periksi kirjoitti:
Antaisit sinäkin jo olla kun kaikki muut ovat lopettaneet. Jokainenhan voi lukea nuo jutut palstalta.
Ps. en ole aiemmin ottanut osaa tähän typerään juupas eipäs leikkiin.En oikein ymmärrä, miksi sinua keskustelu täällä takasivulla häiritsee, jos et ole siihen ennen osallistunut. Mikä sinut panee tänne kurkistelemaan, jos juupas-eipäs -keskustelu ei kiinnosta?
Jos minun väitetään esittävän vääriä tietoja, pyrin tietysti oikaisemaan väitteet. Eikö näin tee jokainen? - että....
Juniperus kirjoitti:
En oikein ymmärrä, miksi sinua keskustelu täällä takasivulla häiritsee, jos et ole siihen ennen osallistunut. Mikä sinut panee tänne kurkistelemaan, jos juupas-eipäs -keskustelu ei kiinnosta?
Jos minun väitetään esittävän vääriä tietoja, pyrin tietysti oikaisemaan väitteet. Eikö näin tee jokainen?häiritsee, vai kehittelitkö tuon omassa mielessäsi :))) Olen seurannut keskustelua hienoisen huvittuneisuuden vallassa ja tietysti kurkistelin vieläkö joku jaksaa jappasta asian ympärillä.
Juu, tiedän että jokainen haluaa olla oikeassa, palstasääntö numero yksi menee näin: ole aina oikeammassa. :D
Nyt kun näyttää siltä että väitteet ovat oikeita joten kova työ niitä on oikaista vääriksi, mutta jospa sinnikkyytesi palkitaan aikaa myöten kun toiset eivät jaksa jatkaa :D
Sivustaseuraajalla tässä hauskinta on. - Juniperus
että.... kirjoitti:
häiritsee, vai kehittelitkö tuon omassa mielessäsi :))) Olen seurannut keskustelua hienoisen huvittuneisuuden vallassa ja tietysti kurkistelin vieläkö joku jaksaa jappasta asian ympärillä.
Juu, tiedän että jokainen haluaa olla oikeassa, palstasääntö numero yksi menee näin: ole aina oikeammassa. :D
Nyt kun näyttää siltä että väitteet ovat oikeita joten kova työ niitä on oikaista vääriksi, mutta jospa sinnikkyytesi palkitaan aikaa myöten kun toiset eivät jaksa jatkaa :D
Sivustaseuraajalla tässä hauskinta on.Mikä niistä syytteistä piti paikkansa? Koko syytöskasa on kaatunut tämän jysäyksen.... (tai teidän muiden sala-ampujien) omaan niskaan.
Minäkin olen sitä mieltä, että keskustelua kannattaa jatkaa täältä, kun täällä hierarkia ei vielä häiritse. Juniperus kirjoitti:
Mikä niistä syytteistä piti paikkansa? Koko syytöskasa on kaatunut tämän jysäyksen.... (tai teidän muiden sala-ampujien) omaan niskaan.
Minäkin olen sitä mieltä, että keskustelua kannattaa jatkaa täältä, kun täällä hierarkia ei vielä häiritse.sain eilen viestin (kun yritin lähettää omaa viestiäni)jossa sanottiin jotain hierarkian olevan ketjussa liian syvä (en muista oliko se tässä vai tuossa koira/lapset tai irtokoirat-ketjussa) mutta ei hätää klikkaa tähän niin viestisi menee perille. Tein niin.
Mitä se tarkoittaa?
T.
Paloma- Juniperus
Paloma.se.co kirjoitti:
sain eilen viestin (kun yritin lähettää omaa viestiäni)jossa sanottiin jotain hierarkian olevan ketjussa liian syvä (en muista oliko se tässä vai tuossa koira/lapset tai irtokoirat-ketjussa) mutta ei hätää klikkaa tähän niin viestisi menee perille. Tein niin.
Mitä se tarkoittaa?
T.
PalomaJos samassa ketjussa on peräkkäisiä viestejä liian monta, viestit eivät enää ketjuunnu, vaan asettuvat alekkain. Edelliseen viestiin ei enää voi vastata, vaan on vastattava aiempaan.
En ole kokeillut tuota kertomaasi keinoa. Minne viestisi asettui tuon taikanapin painalluksen jälkeen? Juniperus kirjoitti:
Jos samassa ketjussa on peräkkäisiä viestejä liian monta, viestit eivät enää ketjuunnu, vaan asettuvat alekkain. Edelliseen viestiin ei enää voi vastata, vaan on vastattava aiempaan.
En ole kokeillut tuota kertomaasi keinoa. Minne viestisi asettui tuon taikanapin painalluksen jälkeen?oli silloin kysymys. Kirjoitin aika monta eilen illalla. Tarvii kiinnittää enemmän huomiota seuraavalla kerralla minne se viesti sitten asettuu kun valitsee sen vaihtoehdon. Kiitos selvityksestä.
T. Paloma
- mantilja
Ei ole eroa Henneksillä tai Lindexillä halpatuontimaita teettävät molemmat, eihän Nokiakaan ilman Kiinaa pärjäisi.
Kaikkihan inhoesimerkit tietävät.
Aloitusta pidän tsoukkina.- mantilja
Paloma.se.co kirjoitti:
sitä se nimenomaan oli.
Mutta miten todistan sen?
T. PalomaTämä on keskustelupalsta, jossa saa kirjoittaa mitä ikinä haluaa. Todistaa ei voi mitään; ehkä pikkuisen jos kutsuisi koko palstaväen tervettulleiksi lahjojen kera satamaan, eikä sekään takaisi mitään - kehuja- haukahduksia :-)
- niille.
kodittomille koirille, tai nälkäisille lapsille, senkin roisos! Kehtaatkin täällä elvistellä, kun lapset näkee nälkää. ;)
ruotsin kruunua tai noin 21 euroa tekeekin tosi suuren eron maailman nälkäänäkevien lasten ravitsemustilassa...
Keksi parempi,
Paloma- kilpailu
Paloma.se.co kirjoitti:
ruotsin kruunua tai noin 21 euroa tekeekin tosi suuren eron maailman nälkäänäkevien lasten ravitsemustilassa...
Keksi parempi,
Palomatämä on? Leski antoi ainoansa.
- .........
Paloma.se.co kirjoitti:
Keksi parempi,
Palomase nälkää näkevä koditon koira maksaa? Täällähän ootte nyt olleet niin tiukkoja, että kaikki liikenevä on laitettava niille lapsille, niin tehkää se nyt sit kans. Meen nukkumaan...
......... kirjoitti:
se nälkää näkevä koditon koira maksaa? Täällähän ootte nyt olleet niin tiukkoja, että kaikki liikenevä on laitettava niille lapsille, niin tehkää se nyt sit kans. Meen nukkumaan...
koska viestien keskiarvo vaan laskee....
T.
Paloma- keskiarvo,
Paloma.se.co kirjoitti:
koska viestien keskiarvo vaan laskee....
T.
Palomamikähän se lienee, ja kukahan sen laskee?
- tyhjää parempi
Paloma.se.co kirjoitti:
Keksi parempi,
PalomaAika ajattelematon aloitus sinulla. Samaan hengenvetoon pohdit mitä itse laittaisit leivänpäälle, kun jo seuraavassa hetkessä tuskailet miten brasilian nälkäänäkeville katulapsille sais toimitettua sen voileivän, mitä et itse halunnut syödä ja minkä heitit roskiin!
tyhjää parempi kirjoitti:
Aika ajattelematon aloitus sinulla. Samaan hengenvetoon pohdit mitä itse laittaisit leivänpäälle, kun jo seuraavassa hetkessä tuskailet miten brasilian nälkäänäkeville katulapsille sais toimitettua sen voileivän, mitä et itse halunnut syödä ja minkä heitit roskiin!
se siinä oli juuri ajatuksena, hyvä "tyhjää parempi".
Kärjistää itseironisesti tällainen aivan arkipäiväinen valintatilanne ja saada aikaan yhteiskuntakriittistä keskustelua. Epäonnistuin tosin; sain aikaan vain keskustelua itsestäni ...
T. Paloma
- on ihmisillä
elämän aikaa tähänkin tuhlata. :(
- aikaa ja
tarvetta tehdä itsestään tärkeitä.
- Pirre*
aikaa ja kirjoitti:
tarvetta tehdä itsestään tärkeitä.
ole tärkeilyä perättömien "puheitten" selvittäminen, ehkä väärinkäsityksetkin samalla, - joista tosin tässä ketjussa ei ole kysymys, vaan tahallisesta sanomisten vääntelystä.
Mielikuvakasi tulle väkisin, kun näitä lukee:
Ihan kuin joku tahtoisi olla kurjuuden kuningas tai kurjuuden kuningatar. Täällä olisi varmasti antoisaa keskustella siitä, kellä on kaikkein kurjinta...
Anteeksi kaikilta ketä tämä loukkasi. En ehdi nyt tämän enempää...
Eilen tein "syntiä" ja kävin ostamassa juhlavaatteita koko pesueelle. Kiinalaisten tekemiä varmaankin. Olisi siihen mekkoon tarpeiksi riittäneet ne mökin punaruutuiset verhotkin. Ei noihin näytä olevan paljoa kangasta tuhlattu. Ei ole tullut ommeltuakaan vuosikausiin, paljon muutakin on jäänyt...
No, nyt on sitten muut kiireet. Ei tästä sen enempää. Ai niin, anteeksi kun en millään voi tietää, jos tämä jotakuta loukkaa.- Pirre*
hyvää päivää, joku voi suuttua, että "mikä he*vetin hyvä päivä tässä nyt; vihtuiletko minulle?"
Jos niinku kärjistäen sanoisi..:/ Pirre* kirjoitti:
hyvää päivää, joku voi suuttua, että "mikä he*vetin hyvä päivä tässä nyt; vihtuiletko minulle?"
Jos niinku kärjistäen sanoisi..:/"leuhka tyyppi TEKSTIESI perusteella (en minä henkilökohtaisuuksiin mene) sulla on varmaan hyvä päivä mutta ei meillä kaikilla ole hyviä päiviä lainkaan, joka päivä on huonompi kuin edellinen".
Hyvää launataipäivää!
t. Paloma- Juniperus
Länsimaisen oikeuskäytännön mukaan syyttäjällä on todistustaakka. Tässä keskustelussa tilanne on ollut päin vastoin, enkä lopulta enää tiedä, mikä katkeruuden Palomaa kohtaan aiheuttaa. Mitään järkiperustetta en ole löytänyt.
- käyttäytymistä?
Paloma.se.co kirjoitti:
"leuhka tyyppi TEKSTIESI perusteella (en minä henkilökohtaisuuksiin mene) sulla on varmaan hyvä päivä mutta ei meillä kaikilla ole hyviä päiviä lainkaan, joka päivä on huonompi kuin edellinen".
Hyvää launataipäivää!
t. PalomaVoin kuvitella naisen istumassa nenä ruudulla, henkeään pidätellen tuijottamassa avausta jossa keksustellaan hänen sanomisistaan. Nainen ei hiiskahdakaan vaan henkeään pidätellen odottaa ja toivoo että hänen urhoollinen sotamiehensä ja juristinsa selviäisi kunnialla työstään joka näyttää jo käyneen juristillekin tympeäksi.
Keskustelua saapuu seuraamaan myös kaksi kannustajaa, ja siitäpä nainen saakin taas rohkeutta käydä vähän huudahtamassa uutta herjaa kannustajien selän takaa tuntien itsensä suureksi sankariksi. Sydän innosta pamppaillen ja kädet hikoillen nainen palaa kannustajien selän taakse tuijottamaan ruutua seuraten saiko hänen uusin ja kaunein repliikkinsä kuinka riemastuneen vastaanoton kannustajaparissa, kaikuvatko hurraahuudot ja soivatko fanfaarit tästä esiinpyrähdyksestä.:) - Oliskohan
Juniperus kirjoitti:
Länsimaisen oikeuskäytännön mukaan syyttäjällä on todistustaakka. Tässä keskustelussa tilanne on ollut päin vastoin, enkä lopulta enää tiedä, mikä katkeruuden Palomaa kohtaan aiheuttaa. Mitään järkiperustetta en ole löytänyt.
ulkomaalaisviha. Kohta tälläkään palstalla ei o muita ku lahden taka huutelijoita!
- Juniperus
Oliskohan kirjoitti:
ulkomaalaisviha. Kohta tälläkään palstalla ei o muita ku lahden taka huutelijoita!
Nänköhän tuo metsäläisyys täällä vielä nostaisi tunteita.
- pullossa eläjää.
Juniperus kirjoitti:
Nänköhän tuo metsäläisyys täällä vielä nostaisi tunteita.
Avaa silmäsi nin näet mitä ympärilläsi tapahtuu, muuallakin kuin tällä palstalla.
Ei ne s..'it ole ainoita 'rauhan rikkureita' joiden toivotaan painuvan sinne missä pippuri kasvaa..! - Juniperus
pullossa eläjää. kirjoitti:
Avaa silmäsi nin näet mitä ympärilläsi tapahtuu, muuallakin kuin tällä palstalla.
Ei ne s..'it ole ainoita 'rauhan rikkureita' joiden toivotaan painuvan sinne missä pippuri kasvaa..!Eikö ikäkään ole meistä rasismia juurinut? Minä en tältä palstalta haluaisi ketään karkottaa minnekään: kaikki te olette niin kultaisia.
Juniperus kirjoitti:
Tämä on keskustelupalsta. Jonkun mielestä kaikki täällä esitetty koskee ilman muuta henkilökohtaisesti jotain toista keskustelijaa.
Toiset käsittelevät jopa omia juttujaan itsensä "ulkopuolelta" ja ajattelevat yleisluontoisesti.
Ja sitten ne kaikki muut vaihtoehdot: Emmehän tunne täällä ketään oikeasti henkilökohtaisesti.- Ei ole.
Juniperus kirjoitti:
Eikö ikäkään ole meistä rasismia juurinut? Minä en tältä palstalta haluaisi ketään karkottaa minnekään: kaikki te olette niin kultaisia.
Sen minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa..
Ensin suunnattiin viha romaneihin lapsuudessa, sitten kateus muille maille muuttaville, katkeruus ja vielä suurempi kateus näille ruottalaiseksi muuttuneille, jotka kesäisin rikkauksiaan näyttämään tulivat. sittempä alkoi tulla lakunsyöjät rellestämään ja kauna kasvaa...ja kasvaa........! - "kävini"
Ei ole. kirjoitti:
Sen minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa..
Ensin suunnattiin viha romaneihin lapsuudessa, sitten kateus muille maille muuttaville, katkeruus ja vielä suurempi kateus näille ruottalaiseksi muuttuneille, jotka kesäisin rikkauksiaan näyttämään tulivat. sittempä alkoi tulla lakunsyöjät rellestämään ja kauna kasvaa...ja kasvaa........!keskusteluanne jossa koetatte saada ylempänä käytävään keskusteluun "syyksi" rasismia tai rotuvihaa. Koen tuollaisen asiattomana panetteluna. Kyseessä ei ole mikään katkeruus ketään kohtaan. Haluan tuoda näkemyksiäni toisen keskustelun kulusta esille. Mielestäni olen siihen yhtä oikeutettu kuin herra Juniperus. Toki toivoisin saavani keskustella itse asianosaisen kanssa mutta hän ei näytä käyvän keskustelua muuta kuin asiamiehen välityksellä.
- tulit huuteleen
"kävini" kirjoitti:
keskusteluanne jossa koetatte saada ylempänä käytävään keskusteluun "syyksi" rasismia tai rotuvihaa. Koen tuollaisen asiattomana panetteluna. Kyseessä ei ole mikään katkeruus ketään kohtaan. Haluan tuoda näkemyksiäni toisen keskustelun kulusta esille. Mielestäni olen siihen yhtä oikeutettu kuin herra Juniperus. Toki toivoisin saavani keskustella itse asianosaisen kanssa mutta hän ei näytä käyvän keskustelua muuta kuin asiamiehen välityksellä.
pysy vain omalla rivilläsi ja käy keskustelusi kenen kanssa haluat.
Ja minä kun luulin että Juniperus on nainen.. - niin...
vanhauneksija kirjoitti:
Tämä on keskustelupalsta. Jonkun mielestä kaikki täällä esitetty koskee ilman muuta henkilökohtaisesti jotain toista keskustelijaa.
Toiset käsittelevät jopa omia juttujaan itsensä "ulkopuolelta" ja ajattelevat yleisluontoisesti.
Ja sitten ne kaikki muut vaihtoehdot: Emmehän tunne täällä ketään oikeasti henkilökohtaisesti.moni aistii viestiinsä tulevan vastauksen olevan tarkoitettu vastaukseksi hänelle, mikä on ihan looginen ajattelutapa. Ellei toinen olekaan tarkoittanut vastausta hänelle jolle on sen osoittanut, syntyy ensimmäinen ristiriita.
MIELESTÄNI "ei kenellekään" tarkoitettu viesti tulisi suunnata suoraan avauksen alle eikä kenellekään siihen kommentoineelle kirjoittajalle. Vallankin jos viesti on sävyltään negatiivinen, syyllistävä, vastakkaista kantaa ottava tms. on vielä tärkeämpää suunnata se oikein ja oikeaan kohtaan ettei viesti näytä siltä kuin olisi tarkoitettu henkilökohtaisesti jollekulle kirjoittajalle. - olen
tulit huuteleen kirjoitti:
pysy vain omalla rivilläsi ja käy keskustelusi kenen kanssa haluat.
Ja minä kun luulin että Juniperus on nainen..aina luullut että hän on mies?
Kiitos luvasta käydä keskustelua :D - Minkäs
olen kirjoitti:
aina luullut että hän on mies?
Kiitos luvasta käydä keskustelua :Dmiehen sanavarastoon kuuluu *kultainen olet*, ei ihme etsitä erehtyy ja tollanen ruottalainen nimmari vielä.
- "kävini"
Minkäs kirjoitti:
miehen sanavarastoon kuuluu *kultainen olet*, ei ihme etsitä erehtyy ja tollanen ruottalainen nimmari vielä.
pahoin pelkään että tässä on nyt jälleen kerran aineksia syyttää "käymisestä puskasta kiinni henkilöön", joten jätän kommentoimatta sen enempää tuota aihetta.
- oikeassa
"kävini" kirjoitti:
pahoin pelkään että tässä on nyt jälleen kerran aineksia syyttää "käymisestä puskasta kiinni henkilöön", joten jätän kommentoimatta sen enempää tuota aihetta.
Laitetaan piste iin päälle.
- Pirre*
Minkäs kirjoitti:
miehen sanavarastoon kuuluu *kultainen olet*, ei ihme etsitä erehtyy ja tollanen ruottalainen nimmari vielä.
latinaa se on; katajasukuisten latinalainen nimi.
Eikös olekin sopiva :)) - Latina
Pirre* kirjoitti:
latinaa se on; katajasukuisten latinalainen nimi.
Eikös olekin sopiva :))ja Ruotsi - yhtä vaikeaselkoista.
- Pirre*
Latina kirjoitti:
ja Ruotsi - yhtä vaikeaselkoista.
tuo Juniper olla englanniksikin kataja.
Pirre* kirjoitti:
tuo Juniper olla englanniksikin kataja.
ja sitkeitä....suomalaisiahan on joskus sanottu "katajaiseksi kansaksi".
T. Paloma
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252396- 1132011
- 1131647
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421503Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91447Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901055Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120976Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35937Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87935Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15929