tässä teille luettavaa

ja mietittävää

KLAMYDIA

Aiheuttaja: Chlamydia trachomatis -bakteeri.
Itämisaika: 1-2 viikkoa.
Oireet miehillä: Harmahtava tippavuoto, (usein lievää) kirvelyä virtsatessa. Komplikaationa voi esiintyä lisäkivestulehdus ja tästä johtuva lapsettomuus myöhemmällä iällä. Myös niveltulehduksia voi esiintyä. Miesten saamista klamydia- tartunnoista 25 % on oireettomia.
Oireet naisilla: Valkovuoto, kirvelyä virtsatessa. Komplikaationa voi esiintyä munasarjatulehdus ja tästä johtuva lapsettomuus. Naisten saamista klamydia-tartunnoista 75 % on oireettomia.
Tartuntatapa: Suojaamaton sukupuoliyhdyntä. Taudin tarttuminen ei edellytä näkyviä oireita. Taudin voi siis tartuttaa tietämättään.
Hoito: Antibioottihoito.

KONDYLOOMA

Aiheuttaja: Papilloomavirus (HPV).
Itämisaika: Vaihtelee suuresti; useista viikoista jopa vuosiin.
Oireet: Ihonväriset tai vaaleat syylät sukuelinalueella. Syylien koko ja ulkonäkö vaihtelevat. Kooltaan ne voivat olla mikroskooppisen pieniä, ulkonäöltään litteitä, vaikeasti erottuvia tai kukkakaalimaisen röpeläisiä. Tietyillä virustyypeillä on yhteys kohdunkaulan syöpään, joskin todennäköisyys on pieni. Valtaosalla tartunnan saaneista tauti on oireeton.
Tartuntatapa: Suojaamaton sukupuoliyhdyntä. Syylät siirtävät viruksia ihmisestä toiseen suorassa kosketuksessa hinkkautuessaan kumppanin ihoa vasten. Kondomi suojaa tartunnalta vain, mikäli se peittää näkyvät syylät. Taudin tarttuminen ei edellytä näkyviä oireita. Taudin voi siis tartuttaa tietämättään.
Hoito: Ei parantavaa hoitoa. Hoitona näkyvien ihomuutosten poistaminen. Itsehoitoon saatavana voiteita ja liuoksia. Syylät poistettavissa myös kirurgisesti joko laserilla, jäädyttämällä tai polttamalla. Tauti voi uusiutua hoidosta huolimatta.

Voi Hyvät Miehet, jos klamydiassa 75% naisista on oireettomia, niin mikähän mahdollisuus on yhden illan jutuissa saada naiselta tartunta sillä oletuksella, että "no onhan se terve varmaankin..." Itse sairastin tuota tautia nuorena ollessani puolisen vuotta autuaallisen tietämättä koko taudista mitään!!! Onneksi olin sen ajan selibaatissa, entäs jos olisinkin ollut oikein munahaukka tai yhden illan juttujen harrastaja, olisin ehtinyt tartuttamaan tietämättäni keskimäärin laskettuna kuukauden jokaiselle viikolle yksi kaveri = 24 miestä (poikaa). Tai entäs kondylooma sitten, parantavaa lääkettä ei ole olemassa... miettikääpä sitä kun painatte niitä yhden illan juttujanne tytöt ja pojat, miehet ja naiset!!!!!

0

438

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
        Ikävä
        120
        1767
      2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
        Ikävä
        99
        1588
      3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
        Maailman menoa
        48
        1099
      4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
        Ikävä
        43
        984
      5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
        Ikävä
        29
        929
      6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
        Ikävä
        50
        856
      7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
        Ikävä
        44
        822
      8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
        Ikävä
        37
        780
      9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
        Ikävä
        56
        778
      10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
        Ikävä
        37
        760
      Aihe