Aiemminkin oon tänne kirjoittellut..
Eli viikon olen syönyt 2,5 mg Cipralexia ja eilen nostin 5mg. ( määrätty siis paniikkiin ja ahdistukseen)
Ja olo on siis ihan HIRVEÄ!
Todella ahdistunut ja paha olla.
Kaikkein pahinta tässä on pelko että joudun psykoosiin.
Tämä psykoosi pelko saa alkunsa siitä omien ajatusten tarkkailusta, välillä jokin ihan tavallinenkin ajatus saa minut todella ahdistuneeksi ja alan miettiä, että onko tämä ajatus nyt merkki siitä että olen menossa psykoosiin.
sitten välillä tulee todella inhottavia ajatuksia, että jos vahngoitan lastani ( tiedän etten sitä tee) mutta jos menen sekaisin ja teen näin.
Ja sitten kun olen lukenut (ikävä kyllä psykoosista niin koko ajan tavallaan kehittelen itselleni sellasia ajatuksia että olen menossa sekaisin, jos joku nyt tajuaa mitä tarkoitan.
Mitä tässä olisi tehtävä, tämä on siis ihan kamalaa.
Eli viikon olen syönyt 2,5 mg Cipralexia ja eilen nostin 5mg. ( määrätty siis paniikkiin ja ahdistukseen)
Ja olo on siis ihan HIRVEÄ!
Todella ahdistunut ja paha olla.
Kaikkein pahinta tässä on pelko että joudun psykoosiin.
Tämä psykoosi pelko saa alkunsa siitä omien ajatusten tarkkailusta, välillä jokin ihan tavallinenkin ajatus saa minut todella ahdistuneeksi ja alan miettiä, että onko tämä ajatus nyt merkki siitä että olen menossa psykoosiin.
sitten välillä tulee todella inhottavia ajatuksia, että jos vahngoitan lastani ( tiedän etten sitä tee) mutta jos menen sekaisin ja teen näin.
Ja sitten kun olen lukenut (ikävä kyllä psykoosista niin koko ajan tavallaan kehittelen itselleni sellasia ajatuksia että olen menossa sekaisin, jos joku nyt tajuaa mitä tarkoitan.
Mitä tässä olisi tehtävä, tämä on siis ihan kamalaa.
Vastaukset 7
Vanhimmat
köyttöaikasi on lyhyt. Etkö saanut lääkkeen sisäänajovaiheeseen mitään bentzoa avuksi? Minua ainakin on auttanut kun rinnalla on ollut sis.ajossa ja annoksen nostovaiheessa bentzo.
Tämä tunne on niin KAMALA, kun tavallaan kehittelee itselleen psykoosin oireita.
Tuttavani sen on sairastanut joten tiedän mitä oireita siinä voi olla.
Tänäänkin kaupassa aloin miettimään että katsoiko tuo ihminen minua että olen hullu, menin paniikkiin ajatuksesta koska näinhän ne psykoosissa olevat ajattelevat, vaikka tajusin ajtukseni tyhmäksi.
Siis olenko minä oikeasti menossa psykoosiin vai kehitteleekö elimistöni näitä juttuja tämän ahdistuksen ja paniikin takia.
Mulla on kuule ihan sama juttu itelläni, kehittelen itelleni niitä "vainoharhaisia ajatuksia" esim. tuo vainoaa minua ja se ajatus ahdistaa tai sitten jo ajattelen että mitä se ääni mitä voisin kuulla päänisisällä puhuisi minulle, välillä se kuilu jo sen ajatuksen välillä on niin matala että "melkei kuin ite jo uskoisinkin siihen", mutta näin on minulla ollut nyt 4 vuotta josta 1½ vuotta meni täydellisesti ei oirettakaan mutta sitten kuormittavan elämäntilanteen sattuessa tulipa ahdistuskin takaisin, tosin nyt tiedän että myöskin joku päivä se lähtee pois niinkuin ennenkin, ja varoittihan lekuri silloin että ahdistusoireisto voi uusiutua ajoittain... Takaan ettet ole menossa psykoosiin, ei se tuollein ala, ja voinhan olla tässä elävänä todisteena =)
Tsemppiä kyllä se olo siitä vielä suttaantuu !
Psykoosin kokeneena voin kertoa, että tuskin olet sairastumassa psykoosiin. Miksikö? No siksi, että psykoosiin sairastumassa oleva ihminen ei itse tajua sairastuneensa, sillä harhat ovat hänelle todellisuutta.
Muista että on eri asia pelätä harhoja kuin että on harhainen. Jos siis epäilet tulevasi hulluksi, tuskin sitä kuitenkaan teet...
reipas liikunta ja terveellinen ruokavalio? Alkohli ja tupakka kokonaan pois. Ja lääkkeet myös.
oli parempi, ettet lukisi enää psykoosia käsitteleviä kirjoja etkä muutakaan psykologiaa koskevaa. Ne ovat aika synkkiä, mutta sen sijaan jos lukea haluat, lue jotain aivan kevyttä ja iloista, esim. rakkauskertomuksia. Tee jotain, mistä itse nautit. Tällöin ikävät ajatukset eivät koko ajan valtaa mieltäsi. Olen vuosia sitten kokenut burn outin ja sitten kului monta vuotta töissä ja uupumus oli uusiutua, mutta tällöin pystyin torjumaan sen lukemalla iloista kirjallisuutta.
Älä hätäile, lääkärisi ei ehkä huomannut varoittaa että lääkityksen alussa saattaa olo pahenta ennenkuin paranee. Syön itsekin cipralexia ja huomasin itselläni samanlaisen reaktion. Voi tietysti olla että annos on sinulle liian pieni, siitä kannattaa keskustella lääkärin kanssa. Itse olen ollut "kuurilla" nt reilu kolme kuukautta masennuksen ja ahdistuksen takia. Annosta on nostettu useaan kertaan ja nyt alkaa olo kohentua. Ota yhteyttä lääkäriin, meitä varten ne siellä on. Tsemppiä sulle ja jaksamista!!!!!