Vieläkö kulkee kynä

SerpeNTiina

ETANA-POSTIN kautta?Vieläkö löytyy kirjeenkirjoittajia ja kirjeeseen piirtäjiä,kuvia liimaavia ja siihen sopivia aforismeja ja runoja lisäileviä kirjoittajia?
HUOM.Tämä ei ole kirjeenvaihtoilmoitus vaan kysymys?
Ennen s-postia kirjoitin paljon kirjeitä,rakastan niitten saamista postilaatikon kautta.
Ovat vaan vähentyneet=(
Minusta se on persoonallisempi tapa esim.tutustua.
S-posti jään tynkä-asteelle,eikä siinä näy käsialaa,eikä voi kuvitella käsialan omistajaa ellei ennestään tunne.
"Kaikki muuttuu,kaikki muuttuu,ei entiselleen nyt mikään jää..."..kai me muutumme kaiken mukana.Nyyh.

10

470

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hildurvonhopsis

Sain kutsun häihin viime viikolla, kortin ja runoja yhdeltä ystävältä tästä samasta kaupungista, syntymäpäiväkortin huhtikuussa, ystävänpäiväkortteja, joulukortteja ja tällä viikolla sain myös Göteborgista yhdeltä ystävältä kortin. Hän tulee Suomeen lastensa kanssa ja haluaa tavata minut. Laitoin hänelle postiin kortin ja toivotin tervetulleeksi. Kirjeet ja kortit ovat todellakin vähentyneet.

Vanhoja sukulaisia muistan korteilla ja puheluilla ja nuorempien kanssa kommunikoin kännykällä, skypellä tai sähköpostilla.

Sähköpostia saan joka päivä ja skype viestejä ja puheluita tulee päivittäin. "Normaalilla" pöytäpuhelimella soitan joillekin ja minulle tulee siihenkin puheluita. Kännykkään tulee päivittäin tekstiviestejä ja puheluita.

Olisipa kiva saada joltain "oikea kirje".

• Minä kirjoittelen perinteisesti äitini kanssa. Välillä lähettelemme valokuvia ja pakettejekin. Se on hauskaa. Ja tietysti soittelemme kännykällä sunnuntaisin. Tosi ihana saada postia.

• käsin, mutta kirjeet printtaan koneelta ja laitan vain allekirjoituksen kynällä.

S-postiviesteihin voi helposti liittää mukaan valokuviakin, eikä tarvitse lähteä valokuvaamoon tilaamaan lisäkuvia filmeistä.
      Kun kirjoittaminen käy ajatusten tahtiin ja tekstiä voi halutessaan muokata helposti, en keksi yhtään syytä, miksen käyttäisi hyväksi tätä mahdollisuutta. Ilahdun samalla tavoin sähköpostin saamisesta kuin kirjeluukun kolahtamisestakin. Tärkeintä ei mielestäni ole käytetty tekniikka vaan viestin sisältö. ;))

• enkelitrio

vaihtuivat joulukirjeisiin.
      "Olin hukkua kiitoksiin"....
      (lastenlasten kuvalla höystettynä)

Tapana on lähetellä lapsukaisille pikkukirjeitä,tarroja,5e tai joku valokuva tai lehtileike (mm.Lordista)silloin tällöin.Niin mieluisia ne postit heille ovat.

• Kutv M

Alkoi tosiaan ihan naurattamaan,miten minun kynä
      aikoinaan"liimautui"oikein kiinni paperiin eikä
      liikkunut oikein minnekkään.:)

Sen harvan kerran kun alta kaksikymppisenä sain kirjeen,
      en saanut niihin oikein vastattua.

jk.
      Tänne kirjoittelussa on se hyvä puoli,että on
      oppinut edes jotain sanan pätkiä naputtelemaan.
      Vielä kun oppis sinne sisältöäkin asettelemaan niin a vot.

• SerpeNTiina

miten niillä tyttösillä sieltä nuoruudesta olisi vieläkin kirjeesi tallella...niinkuin minulla...
        Paitsi,etten tiedä tekisinkö niistä verhot kankaaseen painettuna vai tapetit..
        vaan olisiko se liian henkilökohtaista....????

• SerpeNTiina

Niin,kai nuo samat asiat tulevat kummassakin viestissä.
      Itse en enää saa etana-postia,kortteja kyllä,vaikka sitä haluaisin.Lähettäisin itse mielelläni ihan niin,että nuolisin jopa postimerkin,en ostaisi tarramerkiä.
      Ainoa,jonne lähetän kirjekuoressa postia on Plan-kummilapsi,Brasiliassa.
      Silloin kun ei vielä ollut s-posti näin yleistä,oli nautinto katsella kaikkea mitä voisi kirjeeseen laittaa kirjekavereille,liimata ja leikata tilannekomiikkakuvia,siis ikäänkuin "askarrella"ajatuksin nimenomaan sisältöä ja sitä kenelle se tuli.
      Totta kai tämä on paljon helpompaa,nopeampaa ja selvempää(käsialaa),en vastusta millään lailla,mutta mieluimmin kirjoittaisin etanapostia,kirjeenvaihdossa.
      Tämä on tällaisena ihan mahtavaa...tämä keskustelu täällä kaikenlaisten mielnkiintoisten ihmisten kanssa.
      Ainakin useimmiten;)

• nykyään enää

vaan laskuja. :(
      Itsekään en ole yhtään kirjettä kirjoittanut, enkä tarroja liimannut varmaan 7 vuoteen ainakaan.
      tuossa odottaa kyllä yksi postista ostettu "pullopostipullo" postimerkkeineen, että siihen parhaalle ystävättärelleni jotain taikoisin ja lähettäisin sitten. Se on siis pullon muotoinen muovinen kirjekuori, jossa on sisällä rullattu kirjoituspaperi. :)
      Ajattelin maalata siihen jonkun aarrekartan, jahka keksin oikein hyvän aiheen hänen jostain meilistään sitten joskus tulevaisuudessa.

• SerpeNTiina

tein MUINOIN.Siis kirjeenkirjoitus oli ikäänkuin harrastus.
        Varasin kaikenlaista pikkukivaa aina kullekin kirjoittajalle,samoin niitä hauskoja ja hassuja juttuja tuli takaisin.
        Kyllähän koneella voi piirtää ja tehdä kaikkea;lähettää kuvia jne.mutta jotenkin siitä puuttuu se ns.persoonallinen leima.
        Mielelläni silti vastailen s-postiinkiin...ja tekstareihin.
        Minulla on matkalaukullinen vanhoja nuoruuskirjeitä.
        Taidan painattaa niistä verhot!Ei henkilökohtaisuuksista kuitenkaan;)
        Ps.ehkä kuitenkin muutaman rakkausrunon.AH!

• valitettavasti jouduin
        SerpeNTiina kirjoitti:

tein MUINOIN.Siis kirjeenkirjoitus oli ikäänkuin harrastus.
        Varasin kaikenlaista pikkukivaa aina kullekin kirjoittajalle,samoin niitä hauskoja ja hassuja juttuja tuli takaisin.
        Kyllähän koneella voi piirtää ja tehdä kaikkea;lähettää kuvia jne.mutta jotenkin siitä puuttuu se ns.persoonallinen leima.
        Mielelläni silti vastailen s-postiinkiin...ja tekstareihin.
        Minulla on matkalaukullinen vanhoja nuoruuskirjeitä.
        Taidan painattaa niistä verhot!Ei henkilökohtaisuuksista kuitenkaan;)
        Ps.ehkä kuitenkin muutaman rakkausrunon.AH!

tai oon joutunut hävittämään kaikki kirjeeni sen tähden että mustasukkaiset miesystäväni ovat niihin joskus kajonneet ja kyselleet niistä sitten kaikenlaista ja pottuilleet niistä!
        t:edellisen viestin kirjoittaja.

ps, harmittaa!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      157
      4950
    2. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3606
    3. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      35
      2597
    4. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      40
      2253
    5. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      96
      2149
    6. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      28
      2046
    7. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      63
      2043
    8. Mitä saa sanoa?

Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja
      80 plus
      87
      2003
    9. Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?

Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet
      Sinkut
      21
      1506
    10. Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin

Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään
      Maailman menoa
      105
      1406
    Aihe