Vieläkö kulkee kynä

SerpeNTiina

ETANA-POSTIN kautta?Vieläkö löytyy kirjeenkirjoittajia ja kirjeeseen piirtäjiä,kuvia liimaavia ja siihen sopivia aforismeja ja runoja lisäileviä kirjoittajia?
HUOM.Tämä ei ole kirjeenvaihtoilmoitus vaan kysymys?
Ennen s-postia kirjoitin paljon kirjeitä,rakastan niitten saamista postilaatikon kautta.
Ovat vaan vähentyneet=(
Minusta se on persoonallisempi tapa esim.tutustua.
S-posti jään tynkä-asteelle,eikä siinä näy käsialaa,eikä voi kuvitella käsialan omistajaa ellei ennestään tunne.
"Kaikki muuttuu,kaikki muuttuu,ei entiselleen nyt mikään jää..."..kai me muutumme kaiken mukana.Nyyh.

10

461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hildurvonhopsis

Sain kutsun häihin viime viikolla, kortin ja runoja yhdeltä ystävältä tästä samasta kaupungista, syntymäpäiväkortin huhtikuussa, ystävänpäiväkortteja, joulukortteja ja tällä viikolla sain myös Göteborgista yhdeltä ystävältä kortin. Hän tulee Suomeen lastensa kanssa ja haluaa tavata minut. Laitoin hänelle postiin kortin ja toivotin tervetulleeksi. Kirjeet ja kortit ovat todellakin vähentyneet.

Vanhoja sukulaisia muistan korteilla ja puheluilla ja nuorempien kanssa kommunikoin kännykällä, skypellä tai sähköpostilla.

Sähköpostia saan joka päivä ja skype viestejä ja puheluita tulee päivittäin. "Normaalilla" pöytäpuhelimella soitan joillekin ja minulle tulee siihenkin puheluita. Kännykkään tulee päivittäin tekstiviestejä ja puheluita.

Olisipa kiva saada joltain "oikea kirje".

• Minä kirjoittelen perinteisesti äitini kanssa. Välillä lähettelemme valokuvia ja pakettejekin. Se on hauskaa. Ja tietysti soittelemme kännykällä sunnuntaisin. Tosi ihana saada postia.

• käsin, mutta kirjeet printtaan koneelta ja laitan vain allekirjoituksen kynällä.

S-postiviesteihin voi helposti liittää mukaan valokuviakin, eikä tarvitse lähteä valokuvaamoon tilaamaan lisäkuvia filmeistä.
      Kun kirjoittaminen käy ajatusten tahtiin ja tekstiä voi halutessaan muokata helposti, en keksi yhtään syytä, miksen käyttäisi hyväksi tätä mahdollisuutta. Ilahdun samalla tavoin sähköpostin saamisesta kuin kirjeluukun kolahtamisestakin. Tärkeintä ei mielestäni ole käytetty tekniikka vaan viestin sisältö. ;))

• enkelitrio

vaihtuivat joulukirjeisiin.
      "Olin hukkua kiitoksiin"....
      (lastenlasten kuvalla höystettynä)

Tapana on lähetellä lapsukaisille pikkukirjeitä,tarroja,5e tai joku valokuva tai lehtileike (mm.Lordista)silloin tällöin.Niin mieluisia ne postit heille ovat.

• Kutv M

Alkoi tosiaan ihan naurattamaan,miten minun kynä
      aikoinaan"liimautui"oikein kiinni paperiin eikä
      liikkunut oikein minnekkään.:)

Sen harvan kerran kun alta kaksikymppisenä sain kirjeen,
      en saanut niihin oikein vastattua.

jk.
      Tänne kirjoittelussa on se hyvä puoli,että on
      oppinut edes jotain sanan pätkiä naputtelemaan.
      Vielä kun oppis sinne sisältöäkin asettelemaan niin a vot.

• SerpeNTiina

miten niillä tyttösillä sieltä nuoruudesta olisi vieläkin kirjeesi tallella...niinkuin minulla...
        Paitsi,etten tiedä tekisinkö niistä verhot kankaaseen painettuna vai tapetit..
        vaan olisiko se liian henkilökohtaista....????

• SerpeNTiina

Niin,kai nuo samat asiat tulevat kummassakin viestissä.
      Itse en enää saa etana-postia,kortteja kyllä,vaikka sitä haluaisin.Lähettäisin itse mielelläni ihan niin,että nuolisin jopa postimerkin,en ostaisi tarramerkiä.
      Ainoa,jonne lähetän kirjekuoressa postia on Plan-kummilapsi,Brasiliassa.
      Silloin kun ei vielä ollut s-posti näin yleistä,oli nautinto katsella kaikkea mitä voisi kirjeeseen laittaa kirjekavereille,liimata ja leikata tilannekomiikkakuvia,siis ikäänkuin "askarrella"ajatuksin nimenomaan sisältöä ja sitä kenelle se tuli.
      Totta kai tämä on paljon helpompaa,nopeampaa ja selvempää(käsialaa),en vastusta millään lailla,mutta mieluimmin kirjoittaisin etanapostia,kirjeenvaihdossa.
      Tämä on tällaisena ihan mahtavaa...tämä keskustelu täällä kaikenlaisten mielnkiintoisten ihmisten kanssa.
      Ainakin useimmiten;)

• nykyään enää

vaan laskuja. :(
      Itsekään en ole yhtään kirjettä kirjoittanut, enkä tarroja liimannut varmaan 7 vuoteen ainakaan.
      tuossa odottaa kyllä yksi postista ostettu "pullopostipullo" postimerkkeineen, että siihen parhaalle ystävättärelleni jotain taikoisin ja lähettäisin sitten. Se on siis pullon muotoinen muovinen kirjekuori, jossa on sisällä rullattu kirjoituspaperi. :)
      Ajattelin maalata siihen jonkun aarrekartan, jahka keksin oikein hyvän aiheen hänen jostain meilistään sitten joskus tulevaisuudessa.

• SerpeNTiina

tein MUINOIN.Siis kirjeenkirjoitus oli ikäänkuin harrastus.
        Varasin kaikenlaista pikkukivaa aina kullekin kirjoittajalle,samoin niitä hauskoja ja hassuja juttuja tuli takaisin.
        Kyllähän koneella voi piirtää ja tehdä kaikkea;lähettää kuvia jne.mutta jotenkin siitä puuttuu se ns.persoonallinen leima.
        Mielelläni silti vastailen s-postiinkiin...ja tekstareihin.
        Minulla on matkalaukullinen vanhoja nuoruuskirjeitä.
        Taidan painattaa niistä verhot!Ei henkilökohtaisuuksista kuitenkaan;)
        Ps.ehkä kuitenkin muutaman rakkausrunon.AH!

• valitettavasti jouduin
        SerpeNTiina kirjoitti:

tein MUINOIN.Siis kirjeenkirjoitus oli ikäänkuin harrastus.
        Varasin kaikenlaista pikkukivaa aina kullekin kirjoittajalle,samoin niitä hauskoja ja hassuja juttuja tuli takaisin.
        Kyllähän koneella voi piirtää ja tehdä kaikkea;lähettää kuvia jne.mutta jotenkin siitä puuttuu se ns.persoonallinen leima.
        Mielelläni silti vastailen s-postiinkiin...ja tekstareihin.
        Minulla on matkalaukullinen vanhoja nuoruuskirjeitä.
        Taidan painattaa niistä verhot!Ei henkilökohtaisuuksista kuitenkaan;)
        Ps.ehkä kuitenkin muutaman rakkausrunon.AH!

tai oon joutunut hävittämään kaikki kirjeeni sen tähden että mustasukkaiset miesystäväni ovat niihin joskus kajonneet ja kyselleet niistä sitten kaikenlaista ja pottuilleet niistä!
        t:edellisen viestin kirjoittaja.

ps, harmittaa!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2547
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2126
    3. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      98
      1825
    4. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1819
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1557
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      140
      1157
    7. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1085
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1041
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      21
      1022
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      987
    Aihe