Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

voiko tämä olla totta!!!

ei tahdo uskoa todeksi

ollaan iso perhe äiti,isä ja viisi lasta.saatiin häätö yksityisen omistamasta omakotitalosta,oikeaa syytä ei ole tiedossa lapussa luki syynä se että tämä talo myydään..mutta uskomme että oikea syy on niinkin tyhmä että lastemme tavarat ovat olleet pihalla jne,,kaikenlaista mitä nyt suuressa lapsiperheessä voi olla se ei miellyttänyt tätä vanhaa herraa joka omistaa kiinteistön..no kuitenkin asiani on se että mitä nyt mahtaa tapahtua kun asumis aikaa on enää vain noin kk ja mistään ei saa asuntoa kun on luottotiedot menneet???juu tiedän kullä että oma on vika kun ne ovat menneet..tai sitten sen hetkinen köyhyys on syynä siihen..sama se..eli en kaipaa mitään moraali saarnaa tiedän kyllä virheeni mutta kysymys kuuluu...MIHIN MAHTAA LAIN MUKAAN KUULUA ASUMAAN..TAI MITÄ LAKI SANOO ???pakkohan meidän on jostain asunto saada eihän me voida lasten kanssa kadulle joutua....

11

3240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole kunnan

      VELVOLLISUUS järjestää teille asunto?Luottotiedoista huolimatta?Ei ketään voi jättää taivasalle...ja lapsiakin monta..Ei muuta kuin kunnan asuntotoimistoon soitto ja kerrot tilanteen.Tai marssit suoraan paikan päälle kertomaan, mikä on syy.Tsemppiä!

    • KJKKJ

      Moi,

      sossussa osaavat neuvoa. Yksityiseltä puolelta on vaikea ellei mahdotonta saada vuokra-asuntoa jos luottotiedot ovat menneet. Sossuun vaan jonoon. Et ole ainoa jolla sama tilanne, ongelmanne on vain suuri perheen koko, tarvitsette ison asunnon.

    • Sossutäti

      Elämään sääntöjen mukaan. Ei ne luottotiedotkaan sattumalta mene. Olisiko aika ottaa vastuu elämästä ja lapsista. Kun elää kuin pellossa, joutuu pellolle joka paikasta.

      • sossutäti

        jos pitäisit vaan pääsi kiinni kun et todellakaan tiedä ihmisten elämästä yhtään mitään..kuka sanoo että elävät kuin pellossa??ja luottotiedot on saattanut menettää jo ennen lastensa syntymää..!!!kyseessä on ihan tavallinen lapsi perhe..jotka eivät todellakaan elä kuin pellossa.!!ja lapsistaan pitävät enemmän kuin hyvää huolta..!!!


      • elämänkävijä

        Vai että tahallaan ihmiset menettävät luottotietojaan? Eihän sitä voi kieltää, onhan niitäki jotka eivät vaan välitä, mutta perhe jolla on monta lasta voi olla jopa (vaikka et varmaan koskaan ole sellaista ajatellutkaan) rahallisesti todella tiukoilla, jopa suorastaan köyhä.

        Jos olisit todellista köyhyyttä ja penninvenytystä kokenut en usko että heittäisit moista kommenttia.


    • minä vaan

      saitteko häädön vai oliko vuokrasuhteen irtisanominen? Mielestäni asunnon myynti ei voi olla laillinen syy häätöön. Ottakaa oikeusaputoimistoon yhteyttä. Voi olla laiton tuo häätö, jolloin voi muuttua irtisanomiseksi. Saatte puolivuotta asumisaikaa lisää.

      • minä taas..

        joo luulen itsekkin että sillä miehellä ei ole puhtaat jauhot pussissa.ensinnäkin silloin noin vuosi sitten kun vuokrasimme tämän talon hän halusi pitkällä vuokrasopimuksella meidät tähän asumaan ja toiseksi pyysimme vaihtoa viereiseen taloon jossa oli hiukan pienempi asunto(vanhin poikamme muutti omaan kotiin siksi halusimme pienemmän ja edullisemman asunnon),no sanotaan että se päivä kun kysyimme sitä asunnon vaihtoa olisi tänään,,tämä mies pyysi meitä tulemaan huomenna tekemään vuokrasopimuksen hänen luokseen eli se sopi hänelle kuulemma hyvin..menimme seuraavana päivänä tekemään sopimusta niin tämä mies ilmoittaakin että saatte häädön talosta eikä hän voi vuokrata toista asuntoakaan meille ..mitä ihmettä sen yhden illan/yön aikana on voinut tapahtua..vuokrat olin aina maksanut eikä meillä vietetä edes ns,huonoa elämää koskaan.lapsia on paljon joten leluja on ollut pihassa tai vanhempien poikien mopoja tms..joka on kuulemma ärsyttänyt sitä vuokra isäntää..tai kerrankin se että rapuissa oli hiekkaa siis muruja eikä mitään kasoja kuitenkin se ärsytti häntä niin kovasti että piti tulla sanomaan,,joskus se on koittanut tulla omilla avaimilla sisälle asuntoon..jne..en jaksa edes kirjoittaa kaikkea sitä mistä hän sai päänvaivoja..
        Mitä olette mieltä onko se äijä tehnyt itse jonkin asteen rikoksen kun se valehteli vuokrasopimukseen asunnon pintaalan??ja kyseessä oli jopa 30 neliötä .


      • ei..
        minä taas.. kirjoitti:

        joo luulen itsekkin että sillä miehellä ei ole puhtaat jauhot pussissa.ensinnäkin silloin noin vuosi sitten kun vuokrasimme tämän talon hän halusi pitkällä vuokrasopimuksella meidät tähän asumaan ja toiseksi pyysimme vaihtoa viereiseen taloon jossa oli hiukan pienempi asunto(vanhin poikamme muutti omaan kotiin siksi halusimme pienemmän ja edullisemman asunnon),no sanotaan että se päivä kun kysyimme sitä asunnon vaihtoa olisi tänään,,tämä mies pyysi meitä tulemaan huomenna tekemään vuokrasopimuksen hänen luokseen eli se sopi hänelle kuulemma hyvin..menimme seuraavana päivänä tekemään sopimusta niin tämä mies ilmoittaakin että saatte häädön talosta eikä hän voi vuokrata toista asuntoakaan meille ..mitä ihmettä sen yhden illan/yön aikana on voinut tapahtua..vuokrat olin aina maksanut eikä meillä vietetä edes ns,huonoa elämää koskaan.lapsia on paljon joten leluja on ollut pihassa tai vanhempien poikien mopoja tms..joka on kuulemma ärsyttänyt sitä vuokra isäntää..tai kerrankin se että rapuissa oli hiekkaa siis muruja eikä mitään kasoja kuitenkin se ärsytti häntä niin kovasti että piti tulla sanomaan,,joskus se on koittanut tulla omilla avaimilla sisälle asuntoon..jne..en jaksa edes kirjoittaa kaikkea sitä mistä hän sai päänvaivoja..
        Mitä olette mieltä onko se äijä tehnyt itse jonkin asteen rikoksen kun se valehteli vuokrasopimukseen asunnon pintaalan??ja kyseessä oli jopa 30 neliötä .

        häätöjä noin vaan anneta. Antoiko kirjallisena?
        Irtisanoa voi vuokrasopimuksen, mutta irtisanomisaika on sitten puoli vuotta.


      • ja jäitä hattuun
        ei.. kirjoitti:

        häätöjä noin vaan anneta. Antoiko kirjallisena?
        Irtisanoa voi vuokrasopimuksen, mutta irtisanomisaika on sitten puoli vuotta.

        Vuokrasopimuksen irtisanomisaika näkyy vuokrasopimuksesta (laki määrää tähän minimit). Eli esimerkiksi meillä oli vuokrasopimuksessa irtisanomisaika vuokralaisen toimesta kuukausi (mikä aika yleinen) ja vuokranantajan toimesta 3 kk. Vuokranantajan toimesta tehty irtisanomisaika voi vaihdella myös sen mukaan kuinka kauan on asunut asunnossa.

        Meillä asunnon omistaja ilmoitti alkukesästä, että asunto menee myyntiin. Vuokrasopimusta ei kuitenkaan irtisanottu tässä vaiheessa. Eli asia olisi edennyt niin, että asuntoa olisi myyty vapailla markkinoilla vuokrattuna. Eli jos sen olisi joku ostanut, olisi myös tämä uusi omistaja sidottu nykyiseen vuokrasopimukseen. Eli näyttöjä olisi pidetty niin, että me olisimme saaneet asua ko. asunnossa ja sitten uusi omistaja olisi joko irtisanonut sopimuksen (jolloin 3kk aikaa lähteä) tai hän olisi jatkanut vuokrasopimusta meidän kanssamme.

        Me nyt kuitenkin teimme oman päätöksemme ja ostimme oman asunnon. Eli kyllä vuoktalaisella oikeuksia on!!! Pidä vain puolesi! Tsemppiä!


    • se haetaan

      Jos teidät on todellakin häädetty, niin siihen on todellinen syy ja se on vahvistettu käräjillä.

      • mitä tilaa

        Niinpä, asian taustoja tuntematta, epäilen kuitenkin sitä että häätö ei ole tullut aiheetta.
        Jos itse ottaisin vuokralaisen, niin en ottaisi vastuuntunnotonta eläjää, jolla vielä luottotiedotkin menneet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1954
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      80
      1708
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1522
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      36
      1326
    Aihe