lakiin, eli syyn ja seurauksen lakiin?
Se mitä kylvät, sitä myös saat niittää?
Uskotko karman
71
2681
Vastaukset
- uskon
kaikki paska mitä kylvät, tulee silmillesi jonakin päivänä.
- Tanttara..
näin se menee, tiedän sen kokemuksesta..
- kotikiusattu
Tanttara.. kirjoitti:
näin se menee, tiedän sen kokemuksesta..
sanomatta että se toimii myös hyvässä.
- viimeksi
kotikiusattu kirjoitti:
noin tapahtui?
- enkelitrio
kotikiusattu kirjoitti:
Ja nii just se menee."Allekirjotan."
Minä uskon säkään. Minä uskon, että kannattaa yrittää vaikuttaa, mutta se yllättävä tuntemeton tekijä voi muuttaa suunnitelmat. Se tuntemeton tekijä on hyväonni, paskasäkä, musta hevonen, inhimillinen tekijä, tuuri, vahinko... monenlaisia nimiä sillä on. Mutta yrittää aina pitää, joskus voi mennä täsmälleen suunnitelmien mukaan. Ei se yllättävä tekijä aina pomppaa.
- angi
aika erikoinen selostus.
Mutta minä voin sinulle sanoa että saamme jonain päivänä kaikkea maistaa mitä toisille olemme järjestäneet. Minulla on valtavasti itselläni sellaisia kokemuksia. Kerran mieheni sanoi minulle. Sinä se jaksat auttaa aina vaan ventovieraita ihmisiä? Katsoin häneen hölmistyneenä sanoen mutta meidän on hyvä auttaa jos tiedämme miten sen voimme tehdä.
Seuraavana päivänä jouduin auttamaan häntä kun tuli säärisärkyä. Hän sai heti itse takaisin sanansa. Sanoin etten auta yksin minulla on korkein kaikkivaltias mukana auttamassa ja jos se on hänen tahtonsa että paranee niin silloin saan oikeat neuvot. Mutta jos korkein ei halua että paranet niin en sano mitään enkä ehdota edes. angi kirjoitti:
aika erikoinen selostus.
Mutta minä voin sinulle sanoa että saamme jonain päivänä kaikkea maistaa mitä toisille olemme järjestäneet. Minulla on valtavasti itselläni sellaisia kokemuksia. Kerran mieheni sanoi minulle. Sinä se jaksat auttaa aina vaan ventovieraita ihmisiä? Katsoin häneen hölmistyneenä sanoen mutta meidän on hyvä auttaa jos tiedämme miten sen voimme tehdä.
Seuraavana päivänä jouduin auttamaan häntä kun tuli säärisärkyä. Hän sai heti itse takaisin sanansa. Sanoin etten auta yksin minulla on korkein kaikkivaltias mukana auttamassa ja jos se on hänen tahtonsa että paranee niin silloin saan oikeat neuvot. Mutta jos korkein ei halua että paranet niin en sano mitään enkä ehdota edes.Uskoa aina tarvitaan. Siihen että onnistuu.
- usko,
kaikkein pahimmat keräävät parhaat voitot tässä maailmassa.
- Tanttara..
se on niin, se vain näyttää siltä..
Katoppa vaikka noita monia julkkiksia joilla on rahaa ja kauneutta ja kaikkee, miksi he sitten käyttävät huumeita jos ovat onnellisia?
- Pirre*
usko, mutta syyseuraus perimään perhe- ja sukutaustasta lähtien uskon jollain tasolla, ellei viisautta, tietoisuutta ongelmien aiheuttajasta, korjata löydy.
Mihinkään henkimaaliman kostoteoriaan en usko.- Juniperus
Hyvä jää usein ilman. Dostojevski kertoo tarinan, jossa metsästyskoirat repivät vastasyntyneen: missä siinä tapahtui oikeus? Jokainen meistä on nähnyt ihmiskohtaloita, joissa ei ole mitään oikeudenmukaisuutta, vaan yhtä kärsimystä koko elämä.
Karman laki on luotu tasapainottamaan näitä vääryyksiä, joita ihmisjärki ei tahdo hyväksyä. Kristinuskokin yrittää samaa, mutta ei ole yhtä looginen. - Pirre*
Juniperus kirjoitti:
Hyvä jää usein ilman. Dostojevski kertoo tarinan, jossa metsästyskoirat repivät vastasyntyneen: missä siinä tapahtui oikeus? Jokainen meistä on nähnyt ihmiskohtaloita, joissa ei ole mitään oikeudenmukaisuutta, vaan yhtä kärsimystä koko elämä.
Karman laki on luotu tasapainottamaan näitä vääryyksiä, joita ihmisjärki ei tahdo hyväksyä. Kristinuskokin yrittää samaa, mutta ei ole yhtä looginen.kuitenkin jonkunsortin uskovainen, mikä sinusta on kohtuullinen seuraava muoto sinulle, poroko?
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
kuitenkin jonkunsortin uskovainen, mikä sinusta on kohtuullinen seuraava muoto sinulle, poroko?
tarkoitus mennä henkilökohtaisuuksiin, - mutta ymmärrät kai minua, että kysyn ihan ilman sarvia ja hampaita.
- kustos
Juniperus kirjoitti:
Karman laki on luotu tasapainottamaan näitä vääryyksiä, joita ihmisjärki ei tahdo hyväksyä. Kristinuskokin yrittää samaa, mutta ei ole yhtä looginen.Vastuu tapahtuneesta oli koiran omistajalla tai sitten lapsen valvojalla.
Tekemisen puutetta ja antautumista olosuhteille. Ihmisillä on aivot ja vastuu asioista. Se edellytt
ää tekemistä.
- tammikuun likka
Niin se menee. Lapsuudessani äiti toi usein esille, 'minkä taakses jätät sen edestäs löydä'. Niin se on, hyvä ja paha. Voi sen toisinkin sanoa, mitä kylvät sitä niität.
sanomme tai vain ajattelemme jättävät jonkinlaisen merkin tai jäljen ja vaikuttavat jollain tapaa negatiivisesti tai positiivisesti elämämme kulkuun. Koska näemme asiat subjektiivisesti ja vain pieneltä osalta ja sitenkin vielä tulkitsemme ne usein väärin, meistä voi tuntua että syy-seuraus laki ei toimi, koska pahat ja ilkeät, itsekkäät ja julmat vain porskuttaa ja rikastuu ennestään ja hyvät, uhrautuvat, kiltit ja anteliaat kärsivät ja köyhtyvät.
Siis uskon että karman laki toimii.
T. Paloma- keltähän?
olikaan peräisin sanonta: "Kun puhut pahaa lähimmäisestäsi, hän kuuntelee salaa sinussa itsessäsi".
keltähän? kirjoitti:
olikaan peräisin sanonta: "Kun puhut pahaa lähimmäisestäsi, hän kuuntelee salaa sinussa itsessäsi".
sananlaskulta. Olen kuullut myös sanottavan että jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa kanssaihmisestäsi niin parempi olla silloin hiljaa. Espanjankielinen sananlasku muistuttaa vielä että "tee hyvää kohteeseen katsomatta".
Jos osaisimme noudattaa kaikkia näitä elämänviisauksia niin meistä tulisi kyllä sietämättömän täydellisiä :)
T.
Paloma
- Baile_Atha_Cliath
....jos tönäisee kahvikupin pöydältä lattialle niin se rikkoutuu ja kahvi roiskuu lattialle. Syy ja seuraus.
Koskaan ei sirpaleet ja roiskeet keräänny yhteen lattialla ja nouse pöydälle kyynärpään viereen kahvikupiksi,Mutta jos sillä kahvikupin putoamismatkalla ehdit potkaista sitä kuppia hieman, kahvikuppi ei ehkä mene rikki. Kahvin kyllä menetät. Kertoo kokemuksella.
kuullostaa järkevältä.
En minäkään mihinkään henkimaailman kostoteoriaan usko, vaan yksinkertaisella maalaisjärjellä tiedän että jos mansikille ei anna heinää niin ei tule maitoa.
T.
Paloma- Baile_Atha_Cliath
Paloma.se.co kirjoitti:
kuullostaa järkevältä.
En minäkään mihinkään henkimaailman kostoteoriaan usko, vaan yksinkertaisella maalaisjärjellä tiedän että jos mansikille ei anna heinää niin ei tule maitoa.
T.
Palomaei juo niin tulee jano, mikäli juo niin ei tule jano....:))
- Baile_Atha_Cliath
miljoona kirjoitti:
Mutta jos sillä kahvikupin putoamismatkalla ehdit potkaista sitä kuppia hieman, kahvikuppi ei ehkä mene rikki. Kahvin kyllä menetät. Kertoo kokemuksella.
...tällöin vain potkuun kuluu energiaa ja se sopii
entropian lakiin. Samoin kuin se, että siivoaa jäljet ja liimaa palaset takaisin kupiksi pöydälle:)) Baile_Atha_Cliath kirjoitti:
...tällöin vain potkuun kuluu energiaa ja se sopii
entropian lakiin. Samoin kuin se, että siivoaa jäljet ja liimaa palaset takaisin kupiksi pöydälle:))Jos sinä tiputat kupin, voi sen joku muukin tulla potkaisemaan ja se voi lentää ihan mihin tahansa. Me ei siis eletä yksin tässä maailmassa. Ja kaikkeen mitä me teemme voi toiset ihmiset olla vaikuttamassa, välittömästi tai välillisesti.
Paloma.se.co kirjoitti:
kuullostaa järkevältä.
T.
Palomatuon ymmärsin minäkin :))
miljoona kirjoitti:
Jos sinä tiputat kupin, voi sen joku muukin tulla potkaisemaan ja se voi lentää ihan mihin tahansa. Me ei siis eletä yksin tässä maailmassa. Ja kaikkeen mitä me teemme voi toiset ihmiset olla vaikuttamassa, välittömästi tai välillisesti.
ja se on vähän sukua minun "kaikki vaikuttaa kaikkeen" teorialleni. Mikään ei ole sattumanvarassa, mutta kaikki voi olla sattumien summa.
Jne.
T.
PalomaPaloma.se.co kirjoitti:
ja se on vähän sukua minun "kaikki vaikuttaa kaikkeen" teorialleni. Mikään ei ole sattumanvarassa, mutta kaikki voi olla sattumien summa.
Jne.
T.
PalomaKaikkea ei kannata pitää itsestäänselvyytenä, kriittinen suhtautuminen asioihin on ihan hyvä, vaikka se toisesta voi tuntua hyvin masentavaltakin.
- Kaikkeen vai
Ehkä olisi itse tai joku muu voinut ennakoida tilanteen niin, ettei kahvikuppi kahvineen olisi tipahtanutkaan. Ihminen on epätäydellinen. Hyvällä yhteistyöllä voi päästä parempaan tulokseen kaikkien kannalta.
Ihmisissä, geeneissä, olosuhteissa, tapahtumissa, tiedossa, tunteissa, teoissa on mahdollisuutensa ja uhkansa.
Kaikki ei ole useinkaan sitä, miltä näyttää tai ulkopuolisista tuntuu olevan, kun ei ole totuutta tiedossa.
Tunteet voivat yksilön kannalta olla totuudellisimmat, aidoimmat, viisaimmat, mutta järjettömät muiden mielestä.
Tunteiden ja älyn ymmärtämättömyyteen, oppimiseen, järkevään käyttöön, tarvitaan armon viisautta ihmisillä.
Kaikki teot, puheet, sanat, ajatukset, hyvät tai pahat, eivät ole julkisia, kuulutettuja, eivät näy päällepäin, eikä tarvitsekkaan. Ihmiset elävät myös ilman julkisuutta.
Ihmisellä on rajansa, mutta kaikki vaikuttaa kaikkeen. - Baile_Atha_Cliath
miljoona kirjoitti:
Jos sinä tiputat kupin, voi sen joku muukin tulla potkaisemaan ja se voi lentää ihan mihin tahansa. Me ei siis eletä yksin tässä maailmassa. Ja kaikkeen mitä me teemme voi toiset ihmiset olla vaikuttamassa, välittömästi tai välillisesti.
...mutta siihenkin tarvitaan ihan
sama energiamäärä :)
Mutta muutoin olen samaa mieltä.
- hildurvonhopsis
Laupias ja armollinen on Herra. Pitkämielinen ja suuri armossaan. Niin kauas kuin Itä on Lännestä, siirtää Hän rikkomuksemme eikä niitä enää muista.
Mietippä vähän kuinka monta kilometriä on Idästä Länteen ! Jumala EI ole tyhmä vaan Hän ON armollinen.
Olisi aika julmaa ajatella, että ihminen joutuisi kärsimään "edellisen elämänsä synneistä", joita hän ei edes muista ja joista hän ei voi tehdä parannusta.
Olisi aika julmaa ajatella, että ihmisen olisi aina vain synnyttävä uudelleen ja uudelleen kärsimään.
Raamatussa on kirjoitettu, että synnymme ja kuolemme vain KERRAN. Lue vaikka Psalmi 139 ja Hebrelaiskirje 9: 25 - 27... "yhden ainoan kerran"...
Jokaisella ihmisellä on mahdollisuus TÄSSÄ ELÄMÄSSÄ tehdä parannus ja muuta mahdollisuutta ei anneta.
No on niitä minun sukulaistenikin joukossa, jotka luulevat polveutuvansa apinasta...hihhih ☺
Jeesus sanoi, että Hän on Tie, Totuus ja Elämä (Joh. 14:6) ja Hän antoi meille UUDEN KÄSKYN, että me kaikki ihmiset rakastamme toisiamme (Joh. 13:34) ja siitä kaikki tuntevat meidät Hänen opetuslapsikseen, jos meillä on keskinäinen rakkaus (Joh.13:35). Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa (Room. 13:10)...
Siunausta päivääsi !mielestäsi täällä eläminen on vain kärsimystä???
Minä uskon uudelleen syntymään, eli elämme täällä oppiaksemme ja palaamme aina takaisin kunnes olemme valmiita..- rasittavat
eivätkä saa ainakaan mua lukemaan raamattua. En ole uskonnoton, mutta palstatuputtamiseen oon kyllästynyt jo 2-3 vuotta sitten.
rasittavat kirjoitti:
eivätkä saa ainakaan mua lukemaan raamattua. En ole uskonnoton, mutta palstatuputtamiseen oon kyllästynyt jo 2-3 vuotta sitten.
ja kun tuo kirja ei edes ole täysin pätevä..
- hildurvonhopsis
mii-su kirjoitti:
mielestäsi täällä eläminen on vain kärsimystä???
Minä uskon uudelleen syntymään, eli elämme täällä oppiaksemme ja palaamme aina takaisin kunnes olemme valmiita..Elämä ei ole kärsimystä vaan ihan kivaa.
Sinä saat uskoa ihan miten haluat ja minä uskon miten minä haluan ja miten Jumala haluaa meidän uskovan. Sinä et perustellut miksi uskot niin kuin uskot.
Minulla on perusteena uskolleni Raamattu ja sen sanat. Niihin voi aina vedota ja en puhu "omiani". Kannattaa tukia ja etsiä ja kyllä se TOTUUS pikkuhiljaa löytyy.
Raamatussa käsketään iloita.. siis ei vain elämä ole kärsimystä. "Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa ..." niin sinne on kirjoitettu ja voit vaikka tarkistaa (Filippiläiskirje 4:4). Ei Raamattu ole mikään "tylsä kirja" vaan erittäin mielenkiintoinen kirja... ♥ - hildurvonhopsis
mii-su kirjoitti:
ja kun tuo kirja ei edes ole täysin pätevä..
sinulla siihen jotain pätevää faktatietoa vai tuntuuko sinusta vain siltä?
Katso vaikka netistä lisää Qumranin hautalöydöistä tai lue teol.tri Kari Kuulan tutkimus: "Paavali ensimmäinen teologi". Luotan enemmän tuollaisiin tutkimuksiin, joissa on perusteltua tietoa ja lähdeluettelo ja nimi perässä.
- rose*
Hyvät teot tuovat myös tekijälle itselleen hyvän mielen ja huonot teot taas päinvastoin.
Helpompi on elää positiivisten ajatusten kanssa
kuin negatiivisten.
Sen kummemmin asiaa pohdiskelematta. seurauksen lakiin - ihminen tekee koko ajan valintoja, jotka vaikuttavat tulevaan.
Ihminen voi vaikuttaa kohtaloonsa - "Jos itse yrittää, niin jumalakin auttaa..."
Omakohtaista kokemusta on hyvinkin "radikaalilla" tavalla.- fatalisti.
Minua myös syytetään fatalismista, kun vakaasti uskon jokaisen elämän olevan ennaltamääritelty. Toiset vänkäävät ihmisen itsensä olevan syypää tekemisiinsä ja myös voisi vaikuttaa toiminnallaan parantavasti/huonontavasti elämäänsä. Ihminen toimii juuri sillä tavalla kuin hänet on "ohjelmoitu" toimimaan. Kohdalleen sattuvia hyviä/huonoja tapahtumia ei voi ennalta nähdä. Siis tämä on oma katsantokantani.
- Juniperus
Samaan tulokseen olen tullut, eikä nähdäkseni muuhun loogisesti voi tullakaan.
Eri asia on, että tuon ajattelutavan mukaan ei oikein pysty elämään - ja sekin on tietenkin määräytynyt ihmisen perimässä. Aina huomaa johonkin pyrkivänsä. - oot
Tottakai tekemisellä ja toiminnan suunnalla on vaikutus tuloksiin.
Jos lähet kännissä ajamaan autolla kahtasataa, niin varmasti vaikutat lopputulokseen, mikäli törmäät jonnekin. - kustos
Juniperus kirjoitti:
Eri asia on, että tuon ajattelutavan mukaan ei oikein pysty elämään - ja sekin on tietenkin määräytynyt ihmisen perimässä. Aina huomaa johonkin pyrkivänsä.Etteikö ihminen omalla toiminnallaan vaikuttaisi kohtaloonsa. Tottakai vaikuttaa. Jos menee ja tekee rikoksen ja joutuu linnaan. Siinä on selvä syy ja seuraus.
- on suotu
oma tahto ja järki, jos hän ei voisi millään vaikuttaa kohtaloonsa?
Minä uskon vakaasti, että jokainen on oman onnensa seppä. - Baile_Atha_Cliath
Juniperus kirjoitti:
Eri asia on, että tuon ajattelutavan mukaan ei oikein pysty elämään - ja sekin on tietenkin määräytynyt ihmisen perimässä. Aina huomaa johonkin pyrkivänsä.on looginen ristiriita
- Baile_Atha_Cliath
usein myös astrologit... siis tuota "ohjelmointia".
Sen he "näkevät" planeettojen asennoista.
- Rocellii
itsellä on hyvä mieli- ja tyytyväinen olo, jos tekee jotain kaunista ja hyvää toisille
ja joku on sanonut viisaasti: "onko meillä varaa näkymättömään hyvään työhön" ? uskon...Vanhempien vanha sanonta "Niin makaa kuin petaa" on jääny hyvin mieleen..:)
Aina kaikki tulee jollain lailla eteesi..Teet sitten hyvää tai pahaa..- Anskuliini
omalla kohdalla, olen kiltti auttavainen mummu ja mun osalle tulee vaan jostain takapakkeja.
Viimeksi elämä oli "hiuskarvan" varassa.
Kohdallani ajattelen, että tekevälle sattuu.
Vanhan kansan sanonta "mitä kylvät, sitä niität" on jokapäiväisessä elämässä totuuksia, mutta niillä teoilla tuskin päästään valaistumiseen saakka.- Anskuliini
Moottorisaha pohkeeseen, akillesjännepoikki ja useita senttejä syvä haava, "milliä" vaille valtimoon joka olis sitten ollutkin mun viimeinen hetki, ei olis pelastushelikopterinkaan nopea tulo pelastanut.
Painajainen tilanteesta alkaa pikkuhiljaa väistyä ja tilalle tulee kiitollisuus, että sain vielä mahdollisuuden elää, parantua työelämään ja seurata lasten ja lastenlasten elämää. - enkelitrio
Anskuliini kirjoitti:
Moottorisaha pohkeeseen, akillesjännepoikki ja useita senttejä syvä haava, "milliä" vaille valtimoon joka olis sitten ollutkin mun viimeinen hetki, ei olis pelastushelikopterinkaan nopea tulo pelastanut.
Painajainen tilanteesta alkaa pikkuhiljaa väistyä ja tilalle tulee kiitollisuus, että sain vielä mahdollisuuden elää, parantua työelämään ja seurata lasten ja lastenlasten elämää.Hyvä sai palkkansa...
"MILLIÄ vaille ei ole paljon",kauheaa,hyvä,kun selvisit ! Tsemppiä vaan ! - hän...
on kertonut tapaturmasta ja nyt sitten valitusta kesän loppuun asti.
- Anskuliini
hän... kirjoitti:
on kertonut tapaturmasta ja nyt sitten valitusta kesän loppuun asti.
valitellut, sen verran kiitollinen olen ollut.
Jos olen useammin täällä kirjoittanut se johtuu yksinoman siitä että mulla on nyt aikaa runsaasti. - Anskuliini
kertonut. Muuten olen ihan terve, akillesjänne vaatii aikansa korjautuakseen, eikä kannata tällä ikää riskeerata, vaan hoitaa se kunnolla.
- tammikuun likka
Anskuliini kirjoitti:
valitellut, sen verran kiitollinen olen ollut.
Jos olen useammin täällä kirjoittanut se johtuu yksinoman siitä että mulla on nyt aikaa runsaasti.On parempi puhua, sillätavoin saa traumaattisen tapahtuman käsiteltyä. Ja traumaattinenhan tuo onnettomuus on ollut. Kyllä sitä itsekukin joutuu joskus tilanteeseen, josta puhuu ja puhuu kuuntelijan ihan näännyksiin. Apua on ollut. Toivon osaavani itsekin vuorollani kuunnella, kun jollakin on henkinen hätä.
- Anskuliini
tammikuun likka kirjoitti:
On parempi puhua, sillätavoin saa traumaattisen tapahtuman käsiteltyä. Ja traumaattinenhan tuo onnettomuus on ollut. Kyllä sitä itsekukin joutuu joskus tilanteeseen, josta puhuu ja puhuu kuuntelijan ihan näännyksiin. Apua on ollut. Toivon osaavani itsekin vuorollani kuunnella, kun jollakin on henkinen hätä.
ja asian läpikäyminen helpottaa, onneksi on ystäviä jotka kuuntelee ja auttaa.
Sairaalassa sain puhua ja itkeä, hoitajilla oli aikaa kiireenkin keskellä.
Mulla on monta puhelinnumeroa, jotka on annettu siinä mielessä että saan soittaa mihin vuorokauden aikaan hyvänsä.
tarve ihmisillä on yleensä uskoa johonkin "lakiin", - onkohan se elämän vai kuoleman pelkoa; eikö riitä kun synnymme, elämme ja lisäännymme ja aikanaan kuolemme sitten maadumme maaksi - siinä se..
Kivaahan se tietenkin olisi tietää olevansa kuoltuaan vaikka västäräkki..mutku ne haukat voipi syödä.ole tarvetta..Se vaan on tieto,joka on tullut tietyssä elämän vaiheessa..
En minä esimerkiks pelkää kumpaakaan..en elämää enkä kuolemaa..:)
Eikä susta Pirre voi tulla mitään lintua..Ihminen pysyy ihmisenä..:))- Pirre*
mii-su kirjoitti:
ole tarvetta..Se vaan on tieto,joka on tullut tietyssä elämän vaiheessa..
En minä esimerkiks pelkää kumpaakaan..en elämää enkä kuolemaa..:)
Eikä susta Pirre voi tulla mitään lintua..Ihminen pysyy ihmisenä..:))muututaan joksikin uudeksi joka syntymässä, kai se västäräkkikin voi olla mahdollinen vaihtoehto. :)
- enkelitrio
Pirre* kirjoitti:
muututaan joksikin uudeksi joka syntymässä, kai se västäräkkikin voi olla mahdollinen vaihtoehto. :)
Tyttäreni selitti pienenä,kun ihminen kuolee,niin hän muuttuu vaikka karhuksi,sitten pupuksi,linnuksi,
perhoseksi ja itikaksi viimeiseksi ja sen saa liistata ja sitten elämä loppuu.
Aika söpö eskarilaisen tarina. enkelitrio kirjoitti:
Tyttäreni selitti pienenä,kun ihminen kuolee,niin hän muuttuu vaikka karhuksi,sitten pupuksi,linnuksi,
perhoseksi ja itikaksi viimeiseksi ja sen saa liistata ja sitten elämä loppuu.
Aika söpö eskarilaisen tarina.Tosi hieno oivallus, oisko tullut äitiinsä - ottaisin tuon "kohtalon" ihan mielelläni; itikka voisin olla sitten sata vuotiaana :)
En mää elä kyllä niin kauan..- elämänviisaus
Pirrejuupas kirjoitti:
Tosi hieno oivallus, oisko tullut äitiinsä - ottaisin tuon "kohtalon" ihan mielelläni; itikka voisin olla sitten sata vuotiaana :)
En mää elä kyllä niin kauan..voi kokea vaikka mitä mutta sen huomaa vasta jälkeenpäin,miten se kokemus autto eteenpäin!
- enkelikolmannes
Pirrejuupas kirjoitti:
Tosi hieno oivallus, oisko tullut äitiinsä - ottaisin tuon "kohtalon" ihan mielelläni; itikka voisin olla sitten sata vuotiaana :)
En mää elä kyllä niin kauan..Noh,nappasin jo.Joskus olis syytä tarkentaa,kuka olen,A,B vai C.Toi oli hauska nimi.Ceen ukko "valtas" hänen koneen,ei mittää ole kirjottanu,pitäiski vissii muuttaa nimi duoksi,mutku
kolme meit on,ni anti olla. T.^j^ Pirre* kirjoitti:
muututaan joksikin uudeksi joka syntymässä, kai se västäräkkikin voi olla mahdollinen vaihtoehto. :)
ei voi...:DD Ja jos niin olis,niin enpä haluais olla mikään eläin..
mii-su kirjoitti:
ei voi...:DD Ja jos niin olis,niin enpä haluais olla mikään eläin..
helpompaa ainaki :/
Pirrejuupas kirjoitti:
helpompaa ainaki :/
olla eläin?Minusta niillä on hirveen vaikeeta,kun joutuvat ettimään sen ruokansa, ja joutuvat koko ajan pelkäämään, ettei joku toinen syö niitä..Tai jos oot joku isompi,niin ihmiset juoksee pyssyjensä kanssa perässä..
- Pirre*
mii-su kirjoitti:
olla eläin?Minusta niillä on hirveen vaikeeta,kun joutuvat ettimään sen ruokansa, ja joutuvat koko ajan pelkäämään, ettei joku toinen syö niitä..Tai jos oot joku isompi,niin ihmiset juoksee pyssyjensä kanssa perässä..
on oppia väistelemään pyssyjäkin, ja toisia petoja jos ei tarvitseisi muutaajatella :)
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
on oppia väistelemään pyssyjäkin, ja toisia petoja jos ei tarvitseisi muutaajatella :)
tekstien seassa kokoajan, mutta selitänkö ne vaikka ukkosen makuisella ilmalla; päähäni jo koskee niinkuin aina ukonilman alla.
Pirre* kirjoitti:
eipä niillä ole ihmisen murheita...Ei tuu laskuja eikä ole kotihommia..täs mainitsin nää kevyimmät huolet.....:)
- Pirre*
mii-su kirjoitti:
eipä niillä ole ihmisen murheita...Ei tuu laskuja eikä ole kotihommia..täs mainitsin nää kevyimmät huolet.....:)
oisi se huoletonta lennellä vain..toivotaan että muutun joksikin västäräkiksi, - jospa se oisi miun kohalla se lopullisen "valmistumisen tila :)
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
oisi se huoletonta lennellä vain..toivotaan että muutun joksikin västäräkiksi, - jospa se oisi miun kohalla se lopullisen "valmistumisen tila :)
lenkille hoijokkien kanssa, Hyvää päivän jatkoa mii-su. :)
- hippokamppi
mutta koskaan ei vaan tiedä mikä on syy ja seuraus...missäkin tai mihinkä asiaan. Siinähän se pulma kun kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Jonkun "muka syyn" seuraus voi olla ihan muuta kuin monet kuvittelee.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262486- 1142106
- 1221779
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?911732Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91527Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161271086Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891001Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15959