Ongelmia Javan kanssa

Manhattan

Saan seuraavan laisen virhe ilmoituksen kun yritän
kääntää koodia (Esim22). Joka on alapuolella olevassa linkissä.

http://www.internetix.ofw.fi/opinnot/opintojaksot/6tekniikkatalous/java/

------Configuration: --------------------
C:\java\Esim1.java:6: Esim1 is not abstract and does not override abstract method mouseReleased(java.awt.event.MouseEvent) in java.awt.event.MouseListener
public class Esim1 extends JFrame
^
1 error

Process completed.

5

450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ongelmaaa

      Virhe väittää, ettet yli kirjoita/toteuta mouseReleased -metodia. Kyseinen metodi on kuitenkin esimerkin esim22:n koodissa, joten olet ehkä kirjoittanut alla olevan rivin väärin:

      public void mouseReleased(MouseEvent e) { }

      Toisaalta virheesi ei ole edes esim22:n virhe ilmoitus, koska esim22 ei sisällä sillä rivi "public class Esim1 extends JFrame...". Tai sitten ovat muuttaneet koodia aivan äskettäin.

      • Manhattan

        Typoja ei pitäis olla. Olen tutkinu kaikki mahdolliset oikein kirjoitus virheet.

        public void mouseReleased(MouseEvent e) { }

        Tuollaista riviä ei ole koodissa. Olen itse yrittänyt muuttaa koodia siten että se ei aukea Appletissa vaan omassa ikkunassa, mutta samaa valitti kuitenkin kun yritni saada aukeamaan appletissa.

        Voiko ongelma olla kääntäjässä tai jdk:ssa? Käytän Java6 ja kääntämisessä JCreactoria.


      • Ongelmaaa
        Manhattan kirjoitti:

        Typoja ei pitäis olla. Olen tutkinu kaikki mahdolliset oikein kirjoitus virheet.

        public void mouseReleased(MouseEvent e) { }

        Tuollaista riviä ei ole koodissa. Olen itse yrittänyt muuttaa koodia siten että se ei aukea Appletissa vaan omassa ikkunassa, mutta samaa valitti kuitenkin kun yritni saada aukeamaan appletissa.

        Voiko ongelma olla kääntäjässä tai jdk:ssa? Käytän Java6 ja kääntämisessä JCreactoria.

        Mulla kääntyi kyseinen esimerkki (esim22) hyvin. Jos koodissasi on "... implements Mouse..." pitää luokassa silloin olla toteutettuna "public void mouse..." -metodit, ja jos näin ei ole saat sellaisen virheen josta kerroit. Esimerkissä oli tuollaiset rivit, joten vaika uskoa, että kääntäjä samanlaista virhettä herjaisi kun esimerkkiä yrität kääntää.


      • Manhattan
        Ongelmaaa kirjoitti:

        Mulla kääntyi kyseinen esimerkki (esim22) hyvin. Jos koodissasi on "... implements Mouse..." pitää luokassa silloin olla toteutettuna "public void mouse..." -metodit, ja jos näin ei ole saat sellaisen virheen josta kerroit. Esimerkissä oli tuollaiset rivit, joten vaika uskoa, että kääntäjä samanlaista virhettä herjaisi kun esimerkkiä yrität kääntää.

        Joo taisit olla oikeassa. Kirjoitin uudestaan koko koodin ja sain toimimaan. Ei ne typot vaan halua ilmeisesti osua silmään millään vaikka kuinka tarkasti tutkailis.


      • Ongelmaaa
        Manhattan kirjoitti:

        Joo taisit olla oikeassa. Kirjoitin uudestaan koko koodin ja sain toimimaan. Ei ne typot vaan halua ilmeisesti osua silmään millään vaikka kuinka tarkasti tutkailis.

        Jos olisit käyttänyt Eclipse:ä JCreator:n sijasta, niin se olisi ehdottanut korjausta virheeseen. Kahdella napin painalluksella se olisi korjannut koodin siten, että olisi lisännyt puuttuvat metodit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      262
      2481
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      91
      1977
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1596
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      157
      1417
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1244
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1185
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1010
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe