Saan seuraavan laisen virhe ilmoituksen kun yritän
kääntää koodia (Esim22). Joka on alapuolella olevassa linkissä.
http://www.internetix.ofw.fi/opinnot/opintojaksot/6tekniikkatalous/java/
------Configuration: --------------------
C:\java\Esim1.java:6: Esim1 is not abstract and does not override abstract method mouseReleased(java.awt.event.MouseEvent) in java.awt.event.MouseListener
public class Esim1 extends JFrame
^
1 error
Process completed.
Ongelmia Javan kanssa
5
485
Vastaukset
- Ongelmaaa
Virhe väittää, ettet yli kirjoita/toteuta mouseReleased -metodia. Kyseinen metodi on kuitenkin esimerkin esim22:n koodissa, joten olet ehkä kirjoittanut alla olevan rivin väärin:
public void mouseReleased(MouseEvent e) { }
Toisaalta virheesi ei ole edes esim22:n virhe ilmoitus, koska esim22 ei sisällä sillä rivi "public class Esim1 extends JFrame...". Tai sitten ovat muuttaneet koodia aivan äskettäin.- Manhattan
Typoja ei pitäis olla. Olen tutkinu kaikki mahdolliset oikein kirjoitus virheet.
Tuollaista riviä ei ole koodissa. Olen itse yrittänyt muuttaa koodia siten että se ei aukea Appletissa vaan omassa ikkunassa, mutta samaa valitti kuitenkin kun yritni saada aukeamaan appletissa.
Voiko ongelma olla kääntäjässä tai jdk:ssa? Käytän Java6 ja kääntämisessä JCreactoria. - Ongelmaaa
Manhattan kirjoitti:
Typoja ei pitäis olla. Olen tutkinu kaikki mahdolliset oikein kirjoitus virheet.
Tuollaista riviä ei ole koodissa. Olen itse yrittänyt muuttaa koodia siten että se ei aukea Appletissa vaan omassa ikkunassa, mutta samaa valitti kuitenkin kun yritni saada aukeamaan appletissa.
Voiko ongelma olla kääntäjässä tai jdk:ssa? Käytän Java6 ja kääntämisessä JCreactoria.Mulla kääntyi kyseinen esimerkki (esim22) hyvin. Jos koodissasi on "... implements Mouse..." pitää luokassa silloin olla toteutettuna "public void mouse..." -metodit, ja jos näin ei ole saat sellaisen virheen josta kerroit. Esimerkissä oli tuollaiset rivit, joten vaika uskoa, että kääntäjä samanlaista virhettä herjaisi kun esimerkkiä yrität kääntää.
- Manhattan
Ongelmaaa kirjoitti:
Mulla kääntyi kyseinen esimerkki (esim22) hyvin. Jos koodissasi on "... implements Mouse..." pitää luokassa silloin olla toteutettuna "public void mouse..." -metodit, ja jos näin ei ole saat sellaisen virheen josta kerroit. Esimerkissä oli tuollaiset rivit, joten vaika uskoa, että kääntäjä samanlaista virhettä herjaisi kun esimerkkiä yrität kääntää.
Joo taisit olla oikeassa. Kirjoitin uudestaan koko koodin ja sain toimimaan. Ei ne typot vaan halua ilmeisesti osua silmään millään vaikka kuinka tarkasti tutkailis.
- Ongelmaaa
Manhattan kirjoitti:
Joo taisit olla oikeassa. Kirjoitin uudestaan koko koodin ja sain toimimaan. Ei ne typot vaan halua ilmeisesti osua silmään millään vaikka kuinka tarkasti tutkailis.
Jos olisit käyttänyt Eclipse:ä JCreator:n sijasta, niin se olisi ehdottanut korjausta virheeseen. Kahdella napin painalluksella se olisi korjannut koodin siten, että olisi lisännyt puuttuvat metodit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.4405461Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1352293- 1471811
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko821559Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass181492Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise191444Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔821325- 711267
- 401219
Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään701198