Soda Stream - limukone

mandariini93

Myydäänkö Soda Stream limukoneita Suomessa? Tai jotain muita limukoneita? Tietoa? Kiitos jo nyt! =)

81

73560

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Larry The Chef

OnOff myy aitoa SodaStream konetta.
      Musta Pörssi myy hiilihapotus konetta.

• wassermax

Takuuaikakin 2 v. wassermaxxissa 3. Hiilihappoa vähemmän, onneksi wassermaxx-happopatruuna sopii myös Streamiin. Kestävyys yös kyseenalainen

• joku

Kyllä noita soda stream koneita oli ihan tuolla Joensuun citymarketissa.

• Rahtari10

mitäpä mahtovat maksaa??

• .....
        Rahtari10 kirjoitti:

mitäpä mahtovat maksaa??

Halvin versio 89 euroa.

• fatuu
        Rahtari10 kirjoitti:

mitäpä mahtovat maksaa??

just tänään kävin kattelemas.
        uudet koneet 99€ OnOffissa.
        UUSIEN SODASTREAM LAITTEIDEN HAPOTUSPULLOT EI KÄY VANHOIHIN KONEISIIN!!!
        sen mä huomasin tänään.

• ....jano...
        fatuu kirjoitti:

just tänään kävin kattelemas.
        uudet koneet 99€ OnOffissa.
        UUSIEN SODASTREAM LAITTEIDEN HAPOTUSPULLOT EI KÄY VANHOIHIN KONEISIIN!!!
        sen mä huomasin tänään.

sodastream koneita ja kaasuja ja tiivisteitä myydään ainakin giganteissa stokkalla ja cittareissa..

• -Arvo-
        Rahtari10 kirjoitti:

mitäpä mahtovat maksaa??

ole kovin kallista käyttää konetta. perusmallin saa alle 90e ja ideahan siinä on etei tartte kantaa kaupasta selkä vääränä sitä limua eikä vehdata palautuspullojen kanssa. mtv3:n ruokalassa oli tänään, että siinähän voi käyttää vaikkapa mummonmehua tai juoda vissynä. Niissä sodan aineissa oli tavallisiin limuihin verrattuna vain kolmasosa sokeria ja lisä-aineita. kehuivat niitäkin. Ekologisuus-näkökohta myös, koska ei kannata rahdata saksasta tänne vissyä etc.. suomessa on tosi hyvälaatuista kraanavettä. limun hinta 50-70 cnt litra, riippuu makutottumuksista.itsetehdyllä mehulla n. 20cnt litra

• ElLLü
        ..... kirjoitti:

Halvin versio 89 euroa.

oon kokeillu soda streameria ja oli helppoa ja nopeaa! ja kyselin omistajilta kaikenlaista koneeseen liittyvää niin he sanoivat että laite maksaa itsensä nopeasti takaisin. wassermaxx ja soda stream ovat samanlaisia laitteita :) suosittelen ostoa, katsoin netista niin halvin löytämäni maksoi 49,- (: eli ei kovin kallis. kallein mitä oli oli 119,- en kyllä tiedä mitä eroa halvalla ja kalliilla on, eiköhän ne molemmat kestä yhtä hyvin käyttöä:)

• hyvin?

Toimiiko tuo kone sitten hyvin? Tuossa kuulin että kun teet vaikkas lasillisen, niin muutaman minuutin päästä sulla taas on se pelkkä vesi tai mehu jäljellä lasissa ...pitääkö paikkansa?
      Kokemuksia?

• ....jano...

toi nyht on ihan puppua, poreet pysyy tosi hyvin juomissa, ideahan on ihan sama kun panimoissa.. juju on just siinä että voit ite hapottaa veden tai limun juuri sellaseks kun haluat, joko paljon happoa tai vähän...

• ElLLü

hapot pysyy pullossa/kupissa (: ja hyvä laite on suosittelen ehdottomasti ostoa! halvimmat maksavat n.50,- että eikun ostamaan :)

• "Sakkeus"
        ElLLü kirjoitti:

hapot pysyy pullossa/kupissa (: ja hyvä laite on suosittelen ehdottomasti ostoa! halvimmat maksavat n.50,- että eikun ostamaan :)

Mitä teen väärin vaikka painelen 3-8 kertaa ni tulee vain vähän happoa...
        Jääkaapista kun ottaa kohta ni on vain mehua...
        En ole tyytyväinen... Vai onko patruuna vajaa jo ostaessa? Ohjeet tavattu, mut ei auta.

• ihmettelen........
        "Sakkeus" kirjoitti:

En ole tyytyväinen... Vai onko patruuna vajaa jo ostaessa? Ohjeet tavattu, mut ei auta.

mä ostin lapsille sen joululahjaksi ja laitoin pulloon ties kuinka monta painallusta jouluna kun testattiin, nyt äsken kymmenen ja vieläkin kuulemma liian vähän poreita..
        eli ois kyllä ihan kiva tietää missä mahtaa mättää=(..

• ihmettelen.....
        "Sakkeus" kirjoitti:

nyt sainkin kysyttyä ohjeet asiakas palvelusta ja apua oli liian kevyesti painelin pore nappulaa eli tässä ne nyt sinullekin=):

Limukoneella saa kyllä todella hapokastakin juomaa ja tämä onkin parasta koko hommassa eli hapot oman maun mukaan. Jotain on nyt tehty väärin tai sitten kone ei toimi oikein.

Kokeilkaa ensin käyttää voimakkaasti hapotusnappia tai hapotuskahvaa, riippuen koneen mallista. Tällöin tietenkin täyttäpullo tulee olla koneessa kiinni ja KYLMÄÄ vettä täynnä. Kun hapotusnappia painaa voimakkaasti laitteesta kuuluu voimakkaampi hapotus ääni, ikään kuin kone päästäisi kunnon rääkäisyn. Tämä ääni on ylipaineventtiili joka päästää ylimääräisen hapon ulos hapottaessa voimakkaasti. Tällöin myös hiilidioksidia siirtyy reippaasti pulloon. Näitä painalluksia kun tekee 4-5, olen varma että juoma on erittäin hapokasta ja kuplivaa

toivottavasti nyt auttaa sinuakin=)..terv.kirsi

• ohikulkija..
        ihmettelen..... kirjoitti:

nyt sainkin kysyttyä ohjeet asiakas palvelusta ja apua oli liian kevyesti painelin pore nappulaa eli tässä ne nyt sinullekin=):

Limukoneella saa kyllä todella hapokastakin juomaa ja tämä onkin parasta koko hommassa eli hapot oman maun mukaan. Jotain on nyt tehty väärin tai sitten kone ei toimi oikein.

Kokeilkaa ensin käyttää voimakkaasti hapotusnappia tai hapotuskahvaa, riippuen koneen mallista. Tällöin tietenkin täyttäpullo tulee olla koneessa kiinni ja KYLMÄÄ vettä täynnä. Kun hapotusnappia painaa voimakkaasti laitteesta kuuluu voimakkaampi hapotus ääni, ikään kuin kone päästäisi kunnon rääkäisyn. Tämä ääni on ylipaineventtiili joka päästää ylimääräisen hapon ulos hapottaessa voimakkaasti. Tällöin myös hiilidioksidia siirtyy reippaasti pulloon. Näitä painalluksia kun tekee 4-5, olen varma että juoma on erittäin hapokasta ja kuplivaa

Ostin tänään laitteen ja ihmettelin vähäistä kuplan määrää.
        Kokeilin ohjeesi mukaan ja kas, kone päästikin kunnon rääkäisyn ja juomassa kuplia ihan kovasti!

Thanks!

• "Sakkeus"
        ihmettelen..... kirjoitti:

Jeps. Nyt rulettaa... Kiitos vinkistä. Jos haluut oikein extrahapokasta ni sit "töräyksen" jälkeen pieni tauko ja sit viel hiilihappoa...

• hosu
        "Sakkeus" kirjoitti:

vedäppäs kapulasta hiukka enemmän niinku pohjilleen niin sieltä tulee vähän isommalla teholla.

• hulabaliibalooba
        ....jano... kirjoitti:

toi nyht on ihan puppua, poreet pysyy tosi hyvin juomissa, ideahan on ihan sama kun panimoissa.. juju on just siinä että voit ite hapottaa veden tai limun juuri sellaseks kun haluat, joko paljon happoa tai vähän...

no kaveripa hapotti pillimehun :)
        ohjeet:
        1. Tökkää pillimehuun reikä(aika iso)
        2. Kiinitä Sodastreamiin
        3. Hapota
        4. juo se
        aivan saman makusta kuin limppari

• T@I@I@T

Mä haluisin semmosen koneen. Se vois olla ihan kiva. Mun isoveli haluis kans semmosta konetta. mitäköhän semmonen mahtaa maksaa???????????????!!!!!!!!!!!!!!!

• mandariini93

...90-yli satasen. Mutta jos käytte katsomassa minkälaisia ihania makuja onkaan tarjolla niin kyllä tekis mieli limua- ja vielä omatekemää. Olikos se niin että yhdellä makua antavalla pullolla saa 12 litraa juotavaa. =) toivon joululahjaksi.

• ostin

soda streamin paikallisesta gigantista.Maksoi 99 euroa se"luxus"malli,halvemmat 75e myyty loppuun,tuntui olevan suosittu vehje.

• kuitin kadottanut
        ostin kirjoitti:

soda streamin paikallisesta gigantista.Maksoi 99 euroa se"luxus"malli,halvemmat 75e myyty loppuun,tuntui olevan suosittu vehje.

Hei mä ostin samoihin aikoihin omani joka nyt on kohta ollut vuoden paikallisessa gigantissa venaamassa huoltoa koska olen hävittänyt kuitin. Nyt sain kuulla etteivät aio tehdä koneelle mitään koska kuittia ei tosiaan löydy edes nimellä. (nopeita kavereita noi giganttilaiset ku näin kauan meni sen asian selvittämiseen?!?!) Olisiko kellään lahjoittaa mulle kuittia tai kopiota kuitista joulukuussa 2007 ostetusta soda stream laitteesta??? Jos, niin voi ottaa minuun yhteytta mailiin [email protected]

• matsu67
        kuitin kadottanut kirjoitti:

Hei mä ostin samoihin aikoihin omani joka nyt on kohta ollut vuoden paikallisessa gigantissa venaamassa huoltoa koska olen hävittänyt kuitin. Nyt sain kuulla etteivät aio tehdä koneelle mitään koska kuittia ei tosiaan löydy edes nimellä. (nopeita kavereita noi giganttilaiset ku näin kauan meni sen asian selvittämiseen?!?!) Olisiko kellään lahjoittaa mulle kuittia tai kopiota kuitista joulukuussa 2007 ostetusta soda stream laitteesta??? Jos, niin voi ottaa minuun yhteytta mailiin [email protected]

Mielestäni et tarvitse takuukuittia sillä myyjän velvolisuuksiin kuuluu etsiä kuitti omasta kassajärjestelmästään. Katsoppas netistä kuluttajavirasto.fi sivuilta lisätietoja.

"Jos kuluttaja valittaa yritykselle laitteen rikkoutumisesta, yritys ei voi kieltäytyä korjaamisesta ainoastaan sen perusteella, ettei takuun voimassaoloa ole näytettävissä. Myyjällä/maahantuojalla/valmistajalla on vastuu tavaran virheestä, vaikka tavaralle ei olisi annettu takuuta tai takuu olisi päättynyt. Siksi takuukuitin olemassaolo ei ole ainoa tekijä sitä pohdittaessa, kuuluuko vian korjaaminen yrityksen vastuulle vai eiirasto.fi sivuilta lisätietoja."
        "

• *
        matsu67 kirjoitti:

Mielestäni et tarvitse takuukuittia sillä myyjän velvolisuuksiin kuuluu etsiä kuitti omasta kassajärjestelmästään. Katsoppas netistä kuluttajavirasto.fi sivuilta lisätietoja.

"Jos kuluttaja valittaa yritykselle laitteen rikkoutumisesta, yritys ei voi kieltäytyä korjaamisesta ainoastaan sen perusteella, ettei takuun voimassaoloa ole näytettävissä. Myyjällä/maahantuojalla/valmistajalla on vastuu tavaran virheestä, vaikka tavaralle ei olisi annettu takuuta tai takuu olisi päättynyt. Siksi takuukuitin olemassaolo ei ole ainoa tekijä sitä pohdittaessa, kuuluuko vian korjaaminen yrityksen vastuulle vai eiirasto.fi sivuilta lisätietoja."
        "

Myymälä voi etsiä kuitin järjestelmästään mutta se ei aina ole ilmaista koska löytäminen saattaa viedä päiviä. Myymälä saa velottaa asiakasta tästä työstä.
        Tuotevastuu on tottakai mutta kun kaupat on tehty laite on asiakkaan OMA ei kenenkään muun ja takuu-aikana huolto/vaihto on ilmaista mutta sen jälkeen huolto maksaa.

Onko tässä jotain epäselvää?

• hinta

No en ole varma mutta tais olla ainakin citymarketissa 69,95 tai 79,95 jos en nyt väärin muista, ja siinä tulee kai yksi hiilihapotuspullo mukana ja siinä lukee, että siitä pitäisi riittää hiilihappoa suunnillee 60 litraan, elikkä 60 kappaletta semmosia litran pulloja sais sillä yhellä hiilihapotuspullolla joka on jo siinä mukana paketissa, mutta tiivisteet myydään erikseen. Kone maksaa ittesä aika hyvin takasi ja ei tarvii niitä limsapulloja rahtaa kaupasta ,mutta vaikka meillä se kone nyt onkin nii kyl juon vielä mieluummin ihan normi CocaColaa mitä saa kaupasta mieluummin kuin sitä tiiviste colaa koska kyllä se Cokis vieläkin mielestäni paremmalta maistuu =)

• DIbadii

myydään,vaikka missä!!!:):)Esim.gigantissa

• sodaisguuuud

luin juuri että makupullot maksavat melko paljon joten kannattaa käyttää tuoreita marjoja ja hedelmiä ja esimerkiksi funlight sekamehun kanssa sodastream tekee ihmeitä!! ja funlightissahan on ainoastaan se yksi kalori.terveellistä limua:)

• Nautimigreenistäsi.

Aspartaamihan toki on hirmu terveellistä!

• limunsuurkuluttaja

Itse ostin noin kolme viikkoa sitten tuon Soda Stream Jet limukoneen ja olen ollut todella tyytyväinen. Poreet pysyy hyvin pullossa ja poreiden määrää voi säädellä makunsa mukaan. Aina ei halua "liian hapokasta", joten sillon voi olla laimeampi paikallaan.

Mauista olen kokoeillut Colaa ja Red Berry mixiä. Cola maistui aluksi oudolle, mutta kahdessa-kolmessa viikossa olen tottunut makuun ja kola on ihan hyvää!

Seuraavaksi haluaisin kokeilla appelsiinia tai limeä. Myös tuo energiajuoma olisi kiva kokeilla. Huomasin, että ainakin Cola Light,Lemon Light, Orange Light ja X-Stream (energiajuoma) ovat kaikki pienemmissä pulloissa (9 litraa valmista juomaa) kun noista muista saa 12 litraa. Kuitenkin harmikseni olen huomannut, että light pullojen hinta on sama. Tuo Pink Grapefruit olisi myös jännä kokemus. Tietääkö joku onko se kamalan hapanta? Yleinsä greippi nimittäin on.

Itse olen koneesta kovasti tykännyt ja kokeillut myös mehuista tehtyjä limsoja. Ihan hyviä, vaikka ihan selvästi mehusta tehtyjä.

Huomasin tuolla Pixmanian sivuilla (http://www.pixmania.com/fi/fi/r/soda-stream/0_26963_0) että myyvät SODA CLUB merkillä tiivisteitä hintaan 5e/pullo! Heidän kola ligtit ovat isokokoisia!

Onko kukaan maistanut tuota Lemon Freshiä? Mitä maku eroa sillä ja tuolla Lemon Lime:llä on? Kumpi on parempaa?

• Lemon lime.

Molempia on ostettu, Lemon Lime muistuttaa niin kuin Spriteä ja Lemon fresh (light) on vähän raikkaampi (happamampi?!) versio tästä, mielestäni Fanta lemon muistutti jälkimmäistä ja on ihan OK, Lemon Lime mielestäni parempi.
        Ginger ale on myös todella hyvää.

• kolansuurkuluttaja

kola on hyvää! tulee iha semmone letkee maailmanomistaja-olo, sen takii sitä sanotaanki limujen kuninkaaksi erään toisen ohella.

nm. 15v kolaa vetäny

• nyt entinen käyttäjä

Omistamme kaksi käyttökelpoista SodaStream laitetta. Nyt markkinoille on tullut kaksi uutta samanlaista vehjettä mutta niihin ei käy samat hiilihappopatruunat ja meillä täällä Varkaudessa on saanut hiilihappopatruunat vaihdettua niihin vanhoihin vehkeisiin Prismasta. Nyt kun uudet mallit on tulleet kauppaa niin vanhojen hiilihappopatruunoiden täyttö loppui Prismasta ja Varkaudesta ei saa mistään vaihdettua hiilihappoa lähin paikka lienee tuolla Pieksämäellä.
      Viimeisimmän ostimme joskus vuoden 2000 jälkeen ja nyt minulla on kaksi laitetta jotka makaavat käyttökelvottomina koska hiilihappopatruunoita ei saa täytettyä muuten kuin matkustamalla muualle.
      Soitin SodaStream päämajaan ja sieltä sanottiin ettei heidän tarvitse huolehtia muuten kuin viisi vuotta tuotteen poistumisesta markkinoilta siihen kuuluvista asioista. Heillä tämä tuote on ollut kuulemma 100 vuotta omistuksessa ja omistus jatkuu. Eli ei ole kyse edes omistajan vaihdoksesta jotta vanhojen laitteiden käyttöön tarvittavat tykötarpeet voitaisiin lopettaa. Ja laitteita on ollut kuitenkin tällä jälkeen 2000 vuoden myynnissä.
      Soitin Prismaan ja kysyin että voisivatko he jatkaa vanhojen hiilihappopatruunoiden täyttöpalvelua sehän on tuote ja Prisma on kauppa. He sanoivat että ei he ovat tehnee päätöksen että koska käyttäjiä on vain vähän niin että he keskittyvät nyt uuden hiilihappopatruunan täyttöön ainoastaan. Siitäkin huolimatta että heille jäi kasa vanhoja SodaStream hiilihappopatruunoita käsiin (vaikka käyttäjiä oli vain muutama., niitä ei lunasteta koska ne on asiakkaan omia pulloja. Ja Prismasta kysyttiin olisimmeko halukkaita ostamaan niitä tyhjiä pulloja jotta voisimme matkustaessamme jonnekin täyttää ne kaikki. Täyttö maksoi n. 8 euroa. Uuden mallin täyttö maksaa 10 euroa, siis siihen asti kun niitä täytetään.
      Suomessa on joitakin pisteitä joista vanhoja patruunoita saa vielä täytettyä mutta niihin on matkaa ja autottomalla ei tuo matkustaminen järin halpaa ole.
      Eli kun tämä uusi SodaStream tuote lähtee pois markkinoilta se on käyttökelvoton viiden vuoden kuluttua hiilihappopatruunoiden osalta koska tuotteen tuottaja pesi kätensä vanhojen tuotteidensa patruunoiden saatavuudesta. Tulee hintaa patruunoiden täyttämiselle jos joutuu menemään kauaskin yhden-kahden patruunan kanssa täyttöä saadakseen. Ja SodaStreamin markkinoijat sanoivat että tällä uudella saa enemmän hiilihappoa jotta voisimme siirtyä siihen kun ostamme sen.
      Kuluttajalla ei ole siis mitään oikeuksia tänä päivänä tuotteen pysyvyyteen eikä että saisi haluamaansa tuotetta koska kauppa päättää mitä tuotteita he tarjoavat. Ja markkinat markkinoivat SodaStream laitetta joka voi äkkiä olla käteen jäävä laite jos sitä ei enää markkinoilta saa niin menovesi myös loppuu siitä vaikka laite olisi miten käyttökelpoinen tahansa.
      Olen ollut laiteeseeni hyvin hyvin tyytyväinen ja meinasin ostaa lapsilleni samat laitteet mutta nyt toppi tämän laitteen kanssa.

• Mitä pyydät siitä?

Saat numroni netistä; allegrosuomi.com Tai: pyykki.com/allegro Tavattavissa klo17-21.

• streameri

Soda Stream voi olla ehkä elämäni paras ostos. Suosittelen sitä kaikille. Enää ei ole tarvinnut kaupasta limuja ostaa. Nyt saan aina limuu sillon ku haluun. Laite maksaa yllättävän nopeasti itsensä takaisin. Oma suosikki makuni on Cola, energia juomakin menettelee. Happopitoisuus on kohdallaan. Juoma valmistuu todella nopeasti ja vaivattomasti.

• Jupstejuho_0

Samaa mieltä täälläkin. Erittäin hyvä ostos. Tosin markkinoivat "paina 3 kertaa 1s ajan", mikä jättää juoman TODELLA VÄLJÄHTYNEEN MAKUISEKSI... Itse laitan happoa aina reilusti... 4-5 kertaa pitkä painallus, ja tulee hyvää. Makuainetta kannattaa aina laittaa juuri siihen korkissa olevaan rajaan asti (ei koko korkkia kannata laittaa, rajaan asti niin riittää ihan hyvin!). Cola maistuu ihan kaupan veroiselta, taino ainakin melkein (mutta eihän kukaan voi olettaa että maistuu täysin kaupan kokiksen veroiselta, ottaen muutenkin laitteen muut hyödyt huomioon!) Pink Grapefruit on todella hyvää myös! Orange maistuu Lidlin light fantalle, mutta ihan hyvää silti :) Red Berry Mix myös todella hyvää, kunhan ei lirauta liikaa makuainetta ;) Kannattaa muistaa että on todella helppoa ensin laittaa jonkin verran happoa ja testata maku, jos ei ole hyvää niin lisää vähän ja maistaa taas. Ei kannata olettaa että joku 3s riittää :P

• sodapoika99
        Jupstejuho_0 kirjoitti:

Samaa mieltä täälläkin. Erittäin hyvä ostos. Tosin markkinoivat "paina 3 kertaa 1s ajan", mikä jättää juoman TODELLA VÄLJÄHTYNEEN MAKUISEKSI... Itse laitan happoa aina reilusti... 4-5 kertaa pitkä painallus, ja tulee hyvää. Makuainetta kannattaa aina laittaa juuri siihen korkissa olevaan rajaan asti (ei koko korkkia kannata laittaa, rajaan asti niin riittää ihan hyvin!). Cola maistuu ihan kaupan veroiselta, taino ainakin melkein (mutta eihän kukaan voi olettaa että maistuu täysin kaupan kokiksen veroiselta, ottaen muutenkin laitteen muut hyödyt huomioon!) Pink Grapefruit on todella hyvää myös! Orange maistuu Lidlin light fantalle, mutta ihan hyvää silti :) Red Berry Mix myös todella hyvää, kunhan ei lirauta liikaa makuainetta ;) Kannattaa muistaa että on todella helppoa ensin laittaa jonkin verran happoa ja testata maku, jos ei ole hyvää niin lisää vähän ja maistaa taas. Ei kannata olettaa että joku 3s riittää :P

Moi, saako tohon jotain makuja vai tarviiks juoda pelkkää vettä???!!! oisko alkoholijuomia mahollista tehä tolla ettei pelkkää vettä tarvi juoda?
        Mun mielest toi kone on ihan jeees ja mun pappaki pitää siitä ku sen ei tarvi enää mettäs tehä pontikkaa.

• innokas käyttäjä69
        sodapoika99 kirjoitti:

Moi, saako tohon jotain makuja vai tarviiks juoda pelkkää vettä???!!! oisko alkoholijuomia mahollista tehä tolla ettei pelkkää vettä tarvi juoda?
        Mun mielest toi kone on ihan jeees ja mun pappaki pitää siitä ku sen ei tarvi enää mettäs tehä pontikkaa.

Onko joku maistanut tota energia juomaa, onko verrattavissa johonkin kaupan energia juomiin?

• H1hhulihei
        innokas käyttäjä69 kirjoitti:

Onko joku maistanut tota energia juomaa, onko verrattavissa johonkin kaupan energia juomiin?

Ostin tänään soda stream pure -laitteen ja olen tässä parin pullollisen jälkeen todella tyytyväinen ostokseeni. Ostin samalla Cola ja energiajuoma tiivistettä. Cola maistuu ihan hyvältä vaikka olen kuullut jonkun sanovan sitä oudon makuiseksi. Maku on verrattavissa ns. "halppis coliin" kuten pirkka-, euroshopper- tai lidl-colaan. Energiajuomaa en osaa verrata mihinkään kaupasta saatavaan. Se maistuu hieman batterylta, mutta siinä on oudon karvas ja makea jälkimaku, johon tottuu parin lasin jälkeen. Suosittelen kaikille limuista ja hiilihappojuomista pitäville. Kysyisin tässä, että tuleeko siitä mitään jos laittaa juomatiivisteen veteen ennen hiilihapotusta?

• sneu
        H1hhulihei kirjoitti:

Ostin tänään soda stream pure -laitteen ja olen tässä parin pullollisen jälkeen todella tyytyväinen ostokseeni. Ostin samalla Cola ja energiajuoma tiivistettä. Cola maistuu ihan hyvältä vaikka olen kuullut jonkun sanovan sitä oudon makuiseksi. Maku on verrattavissa ns. "halppis coliin" kuten pirkka-, euroshopper- tai lidl-colaan. Energiajuomaa en osaa verrata mihinkään kaupasta saatavaan. Se maistuu hieman batterylta, mutta siinä on oudon karvas ja makea jälkimaku, johon tottuu parin lasin jälkeen. Suosittelen kaikille limuista ja hiilihappojuomista pitäville. Kysyisin tässä, että tuleeko siitä mitään jos laittaa juomatiivisteen veteen ennen hiilihapotusta?

Tuleehan siitä, jonkin verran meneekkiä rahallisesti muutaman minuutin siivousoperaatio keittiössä. Bonarina päälle vielä lievä vitutus. Ei kannata kokeilla koska siitä ei aivan oikeasti ole yhtään mitään hyötyä, ajallisestihan se ei säästäisi yhtään vaikka toimisikin.

Laittakaa ne tiivisteet vasta jälkeenpäin hapotuksen :)

• sodastream
        sneu kirjoitti:

Tuleehan siitä, jonkin verran meneekkiä rahallisesti muutaman minuutin siivousoperaatio keittiössä. Bonarina päälle vielä lievä vitutus. Ei kannata kokeilla koska siitä ei aivan oikeasti ole yhtään mitään hyötyä, ajallisestihan se ei säästäisi yhtään vaikka toimisikin.

itse olen monta kertaa laittanut tiivisteen sekaan ensin, täytyy vain vahdata ettei vaahto nouse liian korkealle

• asdasdeli
        sodastream kirjoitti:

itse olen monta kertaa laittanut tiivisteen sekaan ensin, täytyy vain vahdata ettei vaahto nouse liian korkealle

Vahingossa on itselläkin kerran mennyt tiivisteet ensin joukkoon. Aika veemäistä sitten vahdata sitä vaahtoa, limua menee pitkin pöytiä ja kone on sitten ihan tahmea.

Jouluna tuli hankittua Soda Stream ja kyllähän sillä ihan täydellisiä limuja saa aikaan. Vaikuttaa vain siltä, että kun tiivisteputeli on ollut pari kuukautta kaapissa, maku menee joskus pahaksi. :(

• n000bie
        asdasdeli kirjoitti:

Vahingossa on itselläkin kerran mennyt tiivisteet ensin joukkoon. Aika veemäistä sitten vahdata sitä vaahtoa, limua menee pitkin pöytiä ja kone on sitten ihan tahmea.

Jouluna tuli hankittua Soda Stream ja kyllähän sillä ihan täydellisiä limuja saa aikaan. Vaikuttaa vain siltä, että kun tiivisteputeli on ollut pari kuukautta kaapissa, maku menee joskus pahaksi. :(

hmm.. tiivisteputelithan pitää avaamisen jälkeen säilyttää jäkiksessä? joten ei mikään ihmekkään :D

Ite yritin myös joskus hapottaa ihan lasissa olevaa vettä kun en jaksanut pulloja pestä.. ei onnistunut, ilmeisesti pitää siis olla semmonen "ilmatiivis" juttu että hapotus onnistuu..

Red berry on parasta, ihan saman makuista kun fantan metsämarja.. kola light on ihan hyvää, tosi ohutta :S

Ostin myös appelsiinin, mutta se oli oudon kokkareista eikä sekoittunu kunnolla, joten en uskaltanut maistaa, ja kuittia ei ollut niin enpä vienyt sitten takaisinkaan :S

Lemon lime ei mielestäni ollut kovin hyvää..

energiajuoma on ihan saman makuista kuin muutkin energiajuomat, suosittelen siis paljon esim. ediä, tehoa tai batteryä käyttävälle!!

• Miiinäää
        n000bie kirjoitti:

hmm.. tiivisteputelithan pitää avaamisen jälkeen säilyttää jäkiksessä? joten ei mikään ihmekkään :D

Ite yritin myös joskus hapottaa ihan lasissa olevaa vettä kun en jaksanut pulloja pestä.. ei onnistunut, ilmeisesti pitää siis olla semmonen "ilmatiivis" juttu että hapotus onnistuu..

Red berry on parasta, ihan saman makuista kun fantan metsämarja.. kola light on ihan hyvää, tosi ohutta :S

Ostin myös appelsiinin, mutta se oli oudon kokkareista eikä sekoittunu kunnolla, joten en uskaltanut maistaa, ja kuittia ei ollut niin enpä vienyt sitten takaisinkaan :S

Lemon lime ei mielestäni ollut kovin hyvää..

energiajuoma on ihan saman makuista kuin muutkin energiajuomat, suosittelen siis paljon esim. ediä, tehoa tai batteryä käyttävälle!!

Mikä on paras soda stream merkki, kun niitä näyttää olevan aika paljon erilaisia?

• esa a
        sneu kirjoitti:

joo, tuli tänää kokeiltuA!

• minss
        Miiinäää kirjoitti:

Mikä on paras soda stream merkki, kun niitä näyttää olevan aika paljon erilaisia?

eli esim jetin ja Puren ero? Käyttäjät kokemuksia. Olen miettinyt joulukahjaksi ukkelilleni ja lähikaupassa ois jet 50 euroa, mutta mietin onko ihan pilipali...?

• ihan out? :(
        esa a kirjoitti:

joo, tuli tänää kokeiltuA!

Joo tätä kyselyä jatkaakseni niin olisiko jollain tietoa että onko näissä nyt jotain eroa (soda stream & soda club) kun tuntuu olevan saman näkösiä laitteita, samanlaiset maku pullot jne. eri nimi j soda club halvempi. käykö samat hapotus kapselit jne?

• SodaLover

On niin ihqu laite ETTÄ!!!!!!!!!!!

• olkku 8.v

Gigantissa ainakin pyydäänn mun kamulla on meinaa semmone ja se on suomesta :>

• Irma Itse

niin perusteellisesti. Tosin ainakin vielä toistaiseksi myydään valmista porejuomaa kaupoissa - taidan tyytyä näihin valmiisiin tuotteisiin. Janojuomana pysyy edelleenkin suodatettu hanavesi joka on niin hyvää ja vähäkalorista sekä egoloogistakin....

• motiel.net

Täältä löydätte tekemäni pitkän ja kattavan SodaStream Design arvostelun: http://motiel.net/sodastream/. Arvosteluun sisältyy myös makuesanssit! Muistakaa myös lähettää kommenttia!

• S.S FIZZ (99€)

Ostin tuossa tänään SodaStream Fizz:in Tuurista hintaan 99€. Ensimmäisen testikerran jälkeen laite osoittautui aivan mahtavaksi, aluksi luulin että se limsa mitä sillä voi valmistaa niistä tiivisteistä on jotain Coca cola light:in makuista, mutta kun muutamia makuja kokeilin ja laitoin vähän suositeltua enemmän niitä tiivisteitä niin kyllä niistä tuli erittäin hyviä. Ehdottomasti suosittelen ostamaan esim. SodaStream Fizz:in jos haluaa vissyä tai limsaa halvalla, ilman kantamista kapuasta ja Heti. (Alussa laite käy kyllä kalliiksi, Fizz = n. 100 €, limonaditiivisteet n. 6-8 €/kpl, mutta ennen pitkää laiteella voi valmistaa limsaa/vissyä erittäin halvalla verratuna kaupan hintoihin, ja hyvänä ominaisuutena se, että jokainen saa valmistaa juuri oikeanvahvuista juotavaa mistä tykkää.) Ja sen hiilihappopatruunan täyttö maksaa n. 10-20 €, ja yhdellä patruunalla saa kuitenkin JOPA yli 43 litraa (Riippuen tietenkin paljonko hiilihappoja juomaansa pistää, jossain kuitenkin luki, että jos laitat suurimman sallitun määrän hiilihappoa juomaan, sillä saa väh. 35 litraa joka on todella paljon halvempaa loppujen lopuksi verrattuna kaupan juomiin)

Eli jos tästä eteenpäin joku kyselee suosittelenko laitetta niin ehdottomasti suosittelen!

• fdgdh

Kertokaas nyt enemmän vekotinta käyttäneet että laitetaanko se makuaine ennen vai jälkeen hapotuksen.

Itse olen huomannut että jos laittaa ennen pitää kytätä ettei kuplat nouse "ylös".

Toisaalta esim kolan kanssa, jos kaataa makuaineen hapotuksen jälkeen niin saa olla nopee!! Juoma meinaan kuohahtaa pullosta pihalle jos ei nopeasti pistä korkkia kiinni.

Toisaalta esim. veriappelsiini juomaan ei tahdo happoja mennä hapotuksessa jos makuainetta on pullossa.

• sdhgn

Jos olisit lukenut laitteen käyttöohjeet (no kukapa niitä lukee), tietäisit että laitteella saa hapottaa vain puhdasta kraanavettä. Makuaine lisätään vasta hapotuksen jälkeen.

Kolan kohdalla olen itse laittanut ihan kämmenen pullon suun päälle siksi aikaa että kupliminen loppuu.

• soda KING

soda stream hapottajia on hinta haarukassa n. 30€ - 150€, mikä kannattaa ostaa, mihin ominaisuuksiin kannattaa kiinnittää huomiota

• nimetön.

Halvimmat ja kalleimmat hapottavat samalla lailla. Epäilen että venttiilistö on sama, koska valmistajille tulee yleensä halvemmaksi ja turvallisemmaksi (korkeapaineista kaasua!) valmistaa tuotteita mahdollisimman paljon laadukkaista vakio-osista.

Eroa varmaan lähinnä kulutuskestävyydessä ja muotoilussa. Kalleimmissa malleissa käytetään metallia, halvemmissa muovia. Halvemmat eivät ole niin tanakoita.

En tiedä miten kaasupullon kierteet on tehty kalliimmissa, mutta halvemmassa mallissa koneen kierteet oli muovia, eli on syytä olla varovainen kun vaihtaa kaasupulloa ettei kierteet mene pilalle.

Jos ajattelee kustannuksia, niin halvin Soda Stream brandin laite maksaa kaasupulloineen 59,90. Eli jos korvaa esimerkiksi kivennäisveden, niin laite maksaa itsensä jo 100 litran jälkeen.

Itselläni menee helposti 1,5 litran pullo kivennäisvettä päivässä (0,66 € / litra). Parissa kuukaudessa olen jo plussalla. Ei siis ole paljon pelkoa että tässä jää ainakaan tappiolle.

• Limufani

meillä on soda stream ja toimii hyvin! hapotus on helppoa ja limsaa ja vissyä tulee

• Soodaream

Kun oot hiilihapottanu sen veden, nii heitä äkkii
        Se tiiviste sinne sekaan ja korkki kiinni

• Hiiltä ja happoa

Onko kukaan saanut täytettyä 80-luvun SodaStream koneen hiilihappopullon? Onko ihan mahdoton tehtävä saada kone toimimaan esim. vaihdattamalla osia niin, että jokin nykypulloista sopii siihen?
      Kysyin yhdestä sammutinliikkeestä, mutta kaasupullon suuosa on niin erikoinen, ettei saaneet sitä täytettyä...

80 -luvun kone ->
      http://www.youtube.com/watch?v=_hFlAyPpOLM

• Germany

Ei se kauhean kallista ole, tuon juoman tekeminen. Jos Suomesta ostaa laitteen ja siirapit niin kalliksi tulee, mutta esim:

www.sodaundfruit-shop.de

...tarjoaa laitteet 30-50% edullisemmin ja siirapit 60% edullisemmin kuin mitä Suomesta saa. Näin ostettuna alkaa juoman hintakin olemaan kilpailukykyinen.

• Kannustaa ostamaan !

Itse olen ostamassa soda streamia ja se kuulemma on tosi helppo käyttää tutullani sain kokeilla sitä ja se on tosiaan helppoa . prismassa halvin soda stream on 70 euroa joten sitä olen ajatellut synttäri lahjaksi ::) kaikille tiedoksi että kun ostatte esim pienen limukka pullon niin se menee päivässä jo ja sehän maksaa melkein 2 euroa joten kun on vaikka iso perhe niin kun kaikille tuo limukka pullon niin siinä menee jo se 7 euroa ainakin sitten kun esim lapset haluavat lisää niin taas menee rahaa AJATELKAA kuukaudessa teillä voi mennä monia kymmeniä euroja siihen että ostatte limukka pulloja mutta kun ostatte soda streamin niin se korvaa itsensä kyllä ja kaikki ne limukat mitä olette ostaneet ja siitä yhdestä uute pullostahan tulee 12 litraa ainakin sitä juomaa niin ja jos joku haluaa limukkaa niin ei tarvi heti kiiruhtaa kauppaan ostamaan kun voi laittaa limukkaa soda streamilla !!!!! SODA STREAM KANNATTAA OSTAA !!!!!!!!!!!!!!!

• ihmeissääng

SANOKAA NY TULEEKO SODASTREAMIEN MUKANA KAASUPULLO KUN SEN LAITTEEN OSTAA?

• ^_^

Yleensä laitteen mukana pitäisi tulla kaasupullo, mutta esim. Gigantin nettikaupasta ostetussa sodastream fizz malissa ei tullut. Sivulla kuitenkin luki selvästi, että kaasupullo on ostettava erikseen. Jos asiasta on epäselvyyttä, kannattaa kysyä myyjältä tai laittaa sähköpostia nettikaupalle ennen ostamista. Ja jos etsii vain sitä halvinta hintaa voi käydä niin, että sama tuote on muita halvempi jossain tietyssä kaupassa, mutta siitä puuttuu hiilihappopullo (jos ei ole viitsinyt ottaa asiasta selvää etukäteen on varmasti tosi ärsyttävää huomata vasta kotona). Kun sitten ostaa sen pullon erikseen, tulee yhteishinta kalliimmaksi kuin laiteen, joka oli ostohetkellä hieman kalliimpi, mutta jossa oli jo valmiina hiilihapotuspullo. Pienenä vinnkinä vaan, kun monet kyselee täällä että mistä saa sodastreamin halvimmalla :)

• sodastream

mä ostin sodastream jet blackin 50e iisalmen maxista ja kaasupullo tuli mukana.

• SodaStream

Mistä saa halvalla sodastream jetin ?

• APUVA

Onko mitään eroa SodaStream Fizzillä ja SodaStream Jetillä?

• toivottavasti auttaa

No Fizz-mallissa on ainekin se näyttö mistä näkee kuinka täynnä hiilihappopatruuna on (jet-mallissa ei ole joten hiilihappo voi loppua yllättäen) ja sitten siitä näkee paljonko happoa laittaa juomaansa. Ei niissä hirveesti muuta eroa taida olla, ulkonäkö tietty (ja Fizz-malli saattaa olla tehty hieman kestävämmästä materiaalista.) Jet- malli on se ns. perusmalli ja sitten on näitä muita malleja missä on joitakin uudenmpia ominaisuuksia, mutta ihan samantasoista juomaa niillä kaikilla malleilla tietääkseni saa. Jos harkitsee ostoa niin kannataa vertailla niitä tietoja mitä tuotteista annetaan, niistä selviää yleensä mitä uutta tai erilaista tietyssä mallissa on muihin malleihin verrattuna.

• Ei toimi

Nappia painaessa ei vaan tapahdu mitään. Olen siis ottanut kaasupullosta vihreän muovipaperin (=ohjeissa mainittu sinetti?) sekä valkoisen muovikorkin pois. Pyörittelin pullon paikoilleen, mutta en saa laitetta tekemään mitään vaikka kuinka nappulaa painelen. Mikähän vikana? Kaasupullossa näyttäisi olevan jokin messinkinen ruuvin kanta ylhäällä, pitääkö sitä vielä erikseen vääntää?

• 456312789

Painoitko pohjaan asti?

Se pitää painaa niin syvälle kun voi, että se kaasupullo poksahtaa auki. Itse jouduin vähän käyttämään voimaa painaessa sitä sisään.

Siinähän on ohjeet mukana. Se muovipaperi korkki pitää poistaa, muuhun ei saa koskea.

• Kiti64

Minulle kävi samoin, paina, paina vaan, kyllä se alkaa toimimaan. Käyttöohjeet kannattaa ehdottomasti lukea tarkkaan. Silloin kaikki pelaa parhain päin. Hyvä laite Soda Stream Jet on!

• tuleeks siin soda streamis kaikki jutut mukaa

• Et saa niitä makuja. ne ostat eriksee

• Minkä takia tuossa Soda Streamin vesipullossa on viimeinen käyttöpäivä ? eikö pullo pidä hiilidioksidia sen jälkeen ?

• reko hietala

Se päivänmäärä on sen takia, että niiden pullojen kestävyys heikkenee ja ne voi räjähtää silmille käytössä. Sama kuin jos puillon pesee pesukoneessa.

• siis ohjeissahan sanotaan että ei saa pestä astianpesukoneessa.

• Ostin SodaStream Penguin -mallin, johtuen sen lasisesta täyttöpullosta. Täyttöpulloja olikin vaikea saada. Ilokseni löysin vihdoin NetAnttilasta lisäpulloja. Löytyy osoitteesta www.netanttila.com/ Tämä vain tiedoksi muillekkin jotka pulloja etsivät. (kysyin liikkeestä josta pullon ostin, mistä saa lisäpulloja - eivät osanneet sanoa... ).

• Hei, onko tiedossa Saksalaista nettikauppaa, joka toimittaisi limutiivisteitä Suomeen ja minkälaisia kokemuksia on toimituksista. Esim makutiivisteitä näyttää olevan myynnissä http://www.sodaundfruit-shop.de sivuilla n. 3,7 €/kpl, kun Suomessa myydään samaa n. 8-9 €.

• sais halvem

ei taida toimittaa suomeen tuo kauppa, tietäiskö kukaan suomeen toimittavia nettikauppoja?

• peeeeeeeeeeeeeeeeee

Meillä on Sodastream. En muista mistä se on ostettu mut ihan hyvin se toimii. Tosin paskempaahan se on kuin kaupasta ostettu :3

• Soda Stream

Soda Stream laite räjähti käsiin. Kuvat laitettiin Soda Streamille. Takuu ohi.
      Ei voi mitään ilmoitti asiakaspalvelu

No viimeinen laite.

• Untamo,.,.

En ole nähnyt missään.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1498
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1411
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1159
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe